Havárie A320 Germanwings v Alpách

Diskuse o typech letadel - postřehy, praktické zkušenosti.
Zamčeno
tomassanto
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 47
Registrován: 07. 04. 2015, 21:23
Stav: Offline

Re: Havárie A320 Germanwings v Alpách

Příspěvek od tomassanto »

rpet píše:já tedy asi tuším, kam tím janko míří, i když si nejsem jistej, co tím sleduje...

opravte mě, pokud se pletu:

pokud mi doktor vystaví neschopenku, musím ji odnést zaměstnavateli, protože pouze na jejím základě je mi vyplacena nemocenská (asi jsou tam nějaký srážky vůči běžný mzdě - nevím, v UK marodím za svý, na holiday...). pokud si nechám vystavit neschopenku, tak se asi dopustím podvodu (?), protože po nějaký době úhradu přebírá pojišťovna (?)...

ale je fakt, že vůbec netuším, jak to funguje v německu, takže to už bych šel do spekulace. nic méně, pokud se pravidla nemocenské v ČR nějak zásadně nezměnila, tak asi (?) není možný, abych dostal od doktora neschopenku a šel do práce (protože dávky), ale asi by záleželo na době pracovní neschopnosti...

říkám, netuším, co přesně janko sleduje, protože u něj prostě nestíhám sledovat, kam směřuje a proč. ale asi bych velmi mírně protestoval proti tvrzení, že je úplně jedno, jestli mám, nebo nemám neschopenku, protože to záleží na mě, jestli půjdu do roboty - podle mě to jedno není, pamatuju si, že za toto se dávaly od pojišťovny pokuty...


Ano máš pravdu. Jde tam jenom o náhradu mzdy, nic jiného. Pojišťovnu to zajímá, aby zkontrolovala, zda nepodvádíš, zaměstnavatele kvůli tomu že máš nárok uplatnit nějakou náhradu (záleží jak dlouho jsi v neschopnosti apod. to je jedno).
Jediné kam míří janko je to, že nedokáže pochopit, že lékař ani pojišťovna nemá povinnost informovat zaměstnavatele, že má nemocného zaměstnance. Když pomineme základní principy na čem stojí demokracie, že každý má zodpovědnost za sebe atd, tak si to ani v praxi nedokážu představit. Na jednu stranu podnikům s tísici zaměstnanci by tam chodili oznámení v době viróz o každé dvoudenní rýmečce, na druhou stranu při provozu v ordinacích praktických lékařů jak by to tolika lidem rozesílali, když ani neznají jméno zaměstnavatele svých pacientů, natož adresy apod. Nehledě na to že se můžou každou chvíli měnit, lidi si to můžou vymýšlet atd. Prostě blbost...
Jo nezáleží na tobě jestli s neschopenkou půjdeš či nepůjdeš do roboty, pokud ano, dopouštíš se podvodu.
To co se stalo nemá s udělenou neschopenkou žádnou souvislost. To by janko musel o psychiatrických onemocněních něco vědět, což neví.


janko
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 432
Registrován: 30. 10. 2011, 19:55
Stav: Offline

Re: Havárie A320 Germanwings v Alpách

Příspěvek od janko »

A tak pekne po poriadku.

Mne je uplne jedno co si hocikto z vas urobi s tlacivom pre praceneschopenku, ale ak chce niekto poznat suvislosti co to obnasa, tak musi vediet kam vsetky tie diely - pretoze to nie jeden listok ako to tu niektori podsuvate, ale vsetky maju svoj vyznam. Su to dokumenty podla ktorych sa riadi lekar, zamestnavatel, pacient a aj ta socialna poistavna - aj ked zosmiesnujete to, ze ju davam do suvislosti s praceneschopenkou. Nic sa totiz neda obist.

Ci sa vam to poniektorym paci alebo, nie tieto papieriky nemaju nic s spolocne demokraciou, slobodou slova, osobnou slobodou, jej obmedzovanim alebo neviem co vsetku tu o tom omielate.

Su to jednoducho relevantne doklady upravujuce proces praceneschopnosti. Staci sa na to jednoducho pozriet a dat si to do suvisloti.

Ano, na to aby som mohol porovnavat nemocenske poistenie na Slovensku, v Cechach a v Nemecku tak potrebujem vediet co kde je.

Mozete vypisovat hocico ako napr. tomassanto: Ano ano, spojovat havárii letadla s pojišťovnou už je docela solidní úlet - pripajam aj s tym blbym certikom. Ale slavny lekarsky turista Lubitz ozaj zneuzival system nemocenskeho poistenia v Nemecku - su to moje poznatky a tie tu prezentujem. Nemenim nazor ako poniektori.

rpet - sledujem tym to, ze havarii nezabranim. Ale porozpravat sa slusne o tom co zistim, lebo ma to bavi a co si osobne myslim nielen ja ale snad aj hocikto iny sa da vzdy a slusne. Ano mam trochu Ahnung ako funguje zdravotne poistenie v nemecku - upozornujem ze amatersky. Pre svoje poznanie som si to nechal aj povysvetlovat od Krankenkassen v Nemecku. Zabavam sa tym.
Ale zial mnohi odpovedaci si nedaju namahu ani len s tym aby si zistili co sa deje s praceneschopenkou u vas v Cechach, trepu nezmysly. Nedivim sa ze taraju, akoze lekara nezaujima kto je zamestanavatel pacienta uznaneho praceneschopnostou. Lenze to sa nosi kydat a co najviac.

No, ak sa chce niekto podelit o svoje skusenosti a nazory rad sa s nim budem bavit, ale bez invektiv, urazok a k veci.

tomassanto
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 47
Registrován: 07. 04. 2015, 21:23
Stav: Offline

Re: Havárie A320 Germanwings v Alpách

Příspěvek od tomassanto »

janko píše:... pacient a aj ta socialna poistavna - aj ked zosmiesnujete to, ze ju davam do suvislosti s praceneschopenkou.....


Omyl. Já pouze vyjádřil pochybnosti v souvislosti mezi sociální pojišťovnou a havárií A320 Germanwings v Alpách a dále neschopenkou a havárií A320 Germanwings v Alpách. Havárie A320 Germanwings v Alpách je téma této diskuze. A jelikož i ze záhlaví plyne: Fórum Airways.cz - Diskusní fórum o letecké dopravě, tak si myslím že tato debata je už hodně OT a patří spíše na jiný server.

Změna tématu - víte někdo zda už bylo vyšetřování uzavřeno či jaký byl závěr? Přiznám se, že už jsem to pak nějak nesledoval.. Jdu googlit, tak doufám že se doberu nějakých relevantních zdrojů.

janko
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 432
Registrován: 30. 10. 2011, 19:55
Stav: Offline

Re: Havárie A320 Germanwings v Alpách

Příspěvek od janko »

tomassanto » 24. 01. 2016, 21:12

JackBrno píše:
A co má jako být? Každý může chodit soukromě k jakému doktorovi chce a nikomu po tom nic není. Ani vystavená neschopenka neznamená zákaz jít do práce. To je prostě osobní zodpovědnost zaměstnance, jestli se na to cítí nebo ne...



Vzhledem k tomu, že tohle nebyl schopný pochopit od března 2015, když jsme se mu to snažili opakovaně vysvětlit, tak se obávám, že je to zbytečné.

Skus si poprezerat tie tvoje prispevky a zistis, ze minimalne zavadzas.
Opytam sa ta teda priamo: preco si kopiroval ten nezmysel hore uvedeny nezmysel o tej neschopenke? To znamena ze si s tym suhlasil.


Takze aj to suvisi s tym Lubitzom, nezavisle na tom, ci skoncilo vysetrovanie alebo nie. Lebo tak ako som uviedol, podla mojho presvedcenia slavny Lubitz minimalne rok od lekarskeho potvrdenia jeho zdravorneho stavu co mu umoznovalo lietat podvadzal A to mu dovoluje nemecky nemocensky system.

Takze sa prestan vyhovarat.

janko
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 432
Registrován: 30. 10. 2011, 19:55
Stav: Offline

Re: Havárie A320 Germanwings v Alpách

Příspěvek od janko »

No to je jedno.

Kto chce uveri kto nie.

Na Slovensku aj v Cechach, ak ten co ma vypisanu praceneschopenku a nastupi do zamestnania, teda pracuje ako zdravy, tak zo systemu vyplacania nemocenskych davok mu na tento krok pride ako zamestnavatel tak aj socialna poistovna. V socialnom zakone sa o tom hovori aj tvrdsie.
Nehovoriac o tom, ze nema ukocenu praceneschopnost.

Ten demokraticky system kontroly je totiz v tom, ze jeden diel neschopenky priamo na socialnu poistovnu zasiela lekar.

To si neverci mozu overit.

V Nemecku je to dane vsetko na hlavu nemocneho. Su tam dane lehoty, kedy ma co kde odovzdat osobne. Za nedodrzanie tiez hrozia nejake sankcie. Ale ziadna institucia, ani zamestnavatel ani socialna poistovna, ak tie listky neodovzda nemaju moznost sa dozvediet o praceneschopnosti zamestnanca.

Takze tak slavny Lubitzko turistikoval v nemocenskom systeme Nemecka. Lebo nic, nikde minimalne v dvoch pripadoch platnych praceneschopeniek, doteraz znamych, nikomu neoznamil. Fertik

Toto su moje poznatky. Ak ma niekto ine nech napise.


one
Nováček
Nováček
Příspěvky: 4
Registrován: 25. 01. 2016, 21:35
Stav: Offline

Re: Havárie A320 Germanwings v Alpách

Příspěvek od one »

Vzhledem k tomu, ze se me to momentalne tyka tak ti @janko osvetlim jak to je s neschopenkou v CR. Nemocensky listek se sklada, ze ctyr casti. Jednu resp na zacatku dve si nechava lekar, jednu ma zamestnanec jako "prukaz praceneschopneho" a jednu ZAMESTNANEC odnese do sveho zamestnani. Vzhledem k tomu, ze prvni dva tydny neschopnosti plati nemocenskou zamestnavatel, pojistovna s tim nema nic spolecneho. Pokud tva neschopnost presahne 15 dni, pak u lekare vyfasujes dalsi dil nemocenskeho listku a ten opet ty jako zamestnanec predas svemu zamestnavateli, ktery jej odesle na pojistovnu a od teto chvile nemocenskou vyplaci pojistovna.
Takze pokud neschopenku zahodis do kose a nastoupis do prace, ano je to podvod, ale prvni dva tydny to pojistovna fakt nezjisti.
Mam momentalne neplatnou i zdravotni zpusobilost a opet to bylo na me, abych to radne ohlasil leteckemu lekari.
Takze jak vidis i v CR je vse na tobe jako na zamestnanci/letci abys to radne nahlasil.

Snad je to uz jasne.

janko
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 432
Registrován: 30. 10. 2011, 19:55
Stav: Offline

Re: Havárie A320 Germanwings v Alpách

Příspěvek od janko »

one - dobre, dozvedel som sa nieco nove. Neskor napisem viac.

Teraz by ma zaujimalo toto:..... a opet to bylo na me, abych to radne ohlasil leteckemu lekari.
Prosim co by si mal riadne ohlasit leteckemu lekarovi.

Vdaka.

one
Nováček
Nováček
Příspěvky: 4
Registrován: 25. 01. 2016, 21:35
Stav: Offline

Re: Havárie A320 Germanwings v Alpách

Příspěvek od one »

janko píše:
Teraz by ma zaujimalo toto:..... a opet to bylo na me, abych to radne ohlasil leteckemu lekari.
Prosim co by si mal riadne ohlasit leteckemu lekarovi.

Vdaka.


To, ze jsem momentalne na dlouhodobe neschopence a nejsem zdravotne zpusobily letat. Nebudu tady rozebirat svoje zdravotni problemy, ale muze to byt napr.zlomenina, srdecni nemoci, u zen tehotenstvi, atd. A to neni povinnosti osetrujiciho lekare, ale toho daneho jednotlivce, aby to nahlasil leteckemu lekari, ktery pote "odebere zdravotni zpusobilost".

janko
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 432
Registrován: 30. 10. 2011, 19:55
Stav: Offline

Re: Havárie A320 Germanwings v Alpách

Příspěvek od janko »

one - zelam skore uzdravenie.

Pre mna je ten termin "letecky lekar" neznamy, tak moja otazka smerovala k tomu. Vdaka za vysvetlenie.

Ak som to pochopil spravne, tak osetrujuci lekar ta uznal praceneschopnym a ty si to oznamil svojmu leteckemu lekarovi.

Prosim ospravedln moje dalsie otazky:
- aku ulohu hraje u teba letecky lekar
- aky vztah je medzi leteckym lekarom a ak sa zivis lietanim k tvojmu zamestnavatelovi
- letecky lekar ma vsetku tvoju zdravotnu dokumentaciu aj zo vsetkymi tvojimi navstevami u ostatnych lekarov
- si povinny leteckemu lekarovi hlasit, ze si od ineho lekara uznany pracenschopnym alebo ak ten osetrujuci lekar alebo zdravotna institucia nema pravo ta uznat praceneschopnym tak si praceneschopnost iodes vybavit k leteckemu lekarovi
- co sa udeje ak neoznamis praceneschopnost leteckemu lekarovi a ides do prace
- ukoncenie praceneschopnosti oznamujes nielen leteckemu lekarovi ale aj tomu lekarovi co uznal praceneschopnym

Prosim, nemusis na ne odpovedat. Mne by to pomohlo porozumiet lepsie vztahom - pilot - letecky lekar - vseobecny lekar -zamestnavatel. S tym nemam ziadne skusenosti. A umoznilo poznanie o procese praceneschopnosti v tomto vztahu.

Dakujem.

one
Nováček
Nováček
Příspěvky: 4
Registrován: 25. 01. 2016, 21:35
Stav: Offline

Re: Havárie A320 Germanwings v Alpách

Příspěvek od one »

Letecký lékař je pověřený lékař, který vykonává prohlídky leteckého personálu za účelem vydání Zdravotní způsobilosti. V ČR je to buď Ústav leteckého zdravotnictví nebo nově to může být jakýkoliv doktor s certifikací k vykonávání leteckého lékaře. V PRG je to např. Dr. Melechovský.
K nim chodí piloti každý rok na prohlídky - krev, ORL, interna, prostě vše co stanovuje předpis. Letušky chodí jednou za pět let. Na závěr zhodnotí tvoje výsledky a buď jsi nebo nejsi způsobilý a vydají průkaz.

Nevím co přesně říká předpis, co vše se musí hlásit. Obecně by to měly být léky které dlouhodobě užíváš a vše co snižuje tvoji schopnost k výkonu povolání. Pokud jsi na nemocenské s chřipkou, vyřešíš si to jen s tvým praktickým doktorem.
Co se týká dokumentace, tak při první prohlídce u leteckého lékaře přineseš kopii tvé zdravotní dokumentace, kterou si do tvé složky založí. Před každou prohlídkou vyplňuješ formulář, za jehož správnost a úplnost odpovídáš ty sám, ve kterém uvádíš zda užíváš nějaké léky, nemoci od poslední prohlídky, nemoci v rodině, atd. Pokud někde uvedeš, že ano, detailněji se na to při prohlídce doktor zaměří.
A nevím jak je to teď podle předpisu, ale dřív tuším bylo, že pokud jsi v pracovní neschopnosti déle jak 21 dní musíš to nahlásit i leteckému lékaři.
Pokud tedy tvůj zdravotní stav nedovoluje vykonávat funkci letce, jako mě teď. Tak se zprávou od tvého ošetřujícího lékaře jdeš nebo zašleš leteckému lékaři, ten ti pozastaví Zdravotní způsobilost, tzn.že nemáš platný průkaz. Jakmile tě tvůj lékař uzná fit, opět jdeš se zprávou k leteckému lékaři a ten ti na základě té zprávy plus si tě může ještě dovyšetřit, obnoví Zdravotní způsobilost.

Snad jsem zodpověděl vše a jasně.

Ještě bych dodal, že vše je uvedené v předpisech a Zákoně o civilním letectví. A pro tebe jako letce z toho plyne, že "neznalost zákona neomlouvá". Pokud uděláš průser, tak se samozřejmě vyšetřuje vše vč. toho jestli jsi nebo nejsi zdravotně ok a jestli jsi něco nezamlčel.

janko
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 432
Registrován: 30. 10. 2011, 19:55
Stav: Offline

Re: Havárie A320 Germanwings v Alpách

Příspěvek od janko »

one - velmi pekne dakujem za vysvetlenie niektorych veci. Zase som sa dostal o nieco dalej.

Kedze v mojej praxi pojem letecky lekar sa nevyskytoval, je tato tema pre mna nova.
Preto som sa ta pytal aj to aky je vztah v tomto trojuholniku: pilot - letecky lekar - zamestnavatel.

Myslim si, ze vseobecne ak praceneschopny je dopravny pilot ma teda svojho zamestnavatela. Ma teda z niekym nejaku pracovnu zmluvu alebo nieco, na zaklade coho moze pre niekoho pracovat. To su pre mna nezname veci.

Lebo a j z toho co si napisal mi jednoducho vyslo, ze dopravny pilot jednoducho maradi, to je jedno z cim. je vypisany ako pracenschopny ale veselo si moze poletovat.

Aj ked si ty napisal, ze vsetko zalezi osobne na pracenschopnom co ohlasi, tak to vseobecne ani u vas v Cechach tak nie je. Aspon podla mojich poznatkov.
Lekar ak niekoho uzna praceneschopnym, tak jednu cast praceneschopenky lekar osobne priamo odosiela na socialnu poistovnu, takze tam je praceneschopna osoba vedena od zaciatku pracensechopnosti. Bez ohladu nato ci ten praceneschopny nieco niekomu ohlasi alebo nie. Potvrdili mi to aj na dvoch socialnych uradoch v Cechach pri telefonickom rozhovore na tuto temu.

Zatial tolko.

JackBrno
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2574
Registrován: 08. 01. 2008, 13:03
Stav: Offline

Re: Havárie A320 Germanwings v Alpách

Příspěvek od JackBrno »

Janko:

Ano, odesílá na sociální pojišťovnu. Jenže sociální pojišťovna neposílá hned zaměstnavateli... Tudíž pokud pilot letecké společnosti neoznámí, že je neschopný létat, tak asi poruší nějaký předpis, ale letecká společnost se to nedozví. A to pravděpodobně nikde v Evropě

PV
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1065
Registrován: 19. 02. 2005, 14:17
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Havárie A320 Germanwings v Alpách

Příspěvek od PV »

Prosím admina,aby tuto zaspamovanou diskusi o zdravotních pojišťovnách zarazil,případně přesunul jinam. Děkuji.

janko
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 432
Registrován: 30. 10. 2011, 19:55
Stav: Offline

Re: Havárie A320 Germanwings v Alpách

Příspěvek od janko »

pv - ved ti nikto nekaze tu zaspamovanu diskusiu nielen citat ale ani pisat. Tym ze to nebudes citat ani o tom pisat si usetrit cas a mozes ho venovat inej podla teba zmysluplnejsej veci.

popripade mi este rac vysvetlit co je zaspamovane. Mam rad ak ma niekto pouci.

Ak si to este nestihol nikde precitat, tak ja som bol pouceny, ze sa tu moze pisat vsetko, pretoze je to vraj otvorene forum.

Len tak mimochodom, aj o systeme ktory umoznuje robit podvody sa da bavit a treba bavit. Toboz ak je to mozne u dopravnych pilotov.

Verim, ze o tom urcite vies viac tak to napis. Aspon budem vediet ci varis len vodu.

A takych profiodpovedacov je tu viac a melu len nezmysly.
Naposledy upravil(a) janko dne 27. 01. 2016, 12:58, celkem upraveno 1 x.

micaello
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1234
Registrován: 15. 04. 2013, 14:50
Oblíbené typy letadel: E145, A340, A350
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Havárie A320 Germanwings v Alpách

Příspěvek od micaello »

PV píše:Prosím admina,aby tuto zaspamovanou diskusi o zdravotních pojišťovnách zarazil,případně přesunul jinam. Děkuji.


Já o to už žádal jak tady, tak u MH370 .. bez výsledku ..


Zamčeno