janko píše:
Ak ten chalan mal na zaciatku nejaku diagnozu, tak ti co o tom rozhodovali mali posudit podla tam platnych zdravotnych kriterii ci moze pokracovat vo vycviku, ci musi prestat uplne s lietanim alebo s akym obmedzenim.
Moj osobny nazor ale je, ze take ochorenie na zaciatku malo znamenat nemoznost ziskat povolenie na vycvik dopravneho civilneho pilota.
Ano, s tím se dá plně souhlasit. Dle mého názoru by sklony k depresím, a to jakékoliv, i kdyby třeba vznikly na základě akutní situace v rodině, by měly doživotně vylučovat pilotní licenci. Pilot prostě musí mít tak silnou osobnost, že se vyrovná s jakoukoliv situací bez deprese.
A ta dignoza mala byt znama vsetkym stupnom zdravoptnickej starostlivosti a zaznamena v jeho zakladnej lekarskej dokumentacii. To nepovazujem za obmedzovanie osobnej slobody ani prav.
S tím už se souhlasit nedá, to je velké omezování soukromí. Nikomu není nic do toho, s čím se člověk kde léčí. Nevím ani, jak si to představuješ. Když se rozhodneš sám jít ke specialistovi třeba s kolenem, tak on ti ve své ordinaci založí vlastní zdravotní kartu. Ale ten specialista ty informace nemůže svévolně posílat jiným doktorům. Záleží jen na tobě, jestli si necháš napsat zprávu pro svého obvoďáka a doneseš mu ji, případně i závodnímu lékaři. Specialista to sám udělat nemůže, on totiž ani nemá jak, protože pokud mu to sám nesdělíš, tak on vůbec netuší, u jakého obvoďáka máš zdravotní dokumentaci, neví ani, kde jsi zaměstnán, takže nemůže tvoji diagnózu kolene poslat obvoďákovi a dokonce ani závodnímu lékaři. Jak ti opakuju už od začátku, toto je osobní odpovědnost každého člověka, aby svého zaměstnavatele prostřednictvím závodního lékaře informoval o případných zdravotních potížích, které by mohly mít vliv na výkon profese. Mimo toto samozřejmě probíhají stanovené kontroly u leteckých doktorů, kteří si můžou vyžádat taky dovyšetření u specialistů, ale ani tak se nedostanou ke zdravotní kartě od toho specialisty, kam si šel pilot soukromě, protože ani nebudou vědět, že pilot k nějakému šel. Takového "velkého bratra", že by každý doktor zapisoval vše do nějaké centrální evidence, kam by měl přístup každý lékař, speciálně kvůli pilotům nikdo zavádět nebude, protože to stejně žádný zásadní problém neřeší. Navíc procento pilotů v populaci je velmi malé. A nějaké povinné předletové prohlídky už vůbec ne, protože je naprosto mimo realitu to stíhat. Zkus si spočítat, kolik pilotů projde denně jen Prahou...