Havárie A320 Germanwings v Alpách
Re: Havárie A320 Germanwings v Alpách
Tak játro je poněkud specifický stroj, kde je kokpit oddělen nákladovým prostorem, to se nedá nic dělat
Re: Havárie A320 Germanwings v Alpách
Zdenek píše:Karel_x píše:Nemyslím, že bychom měli lustrovat letušky, prostě ukazuji, jak se do toho zaplétáme a zaplétáme...
No já hlavně tak nějak netuším k čemu tam bude letuška dobrá. Pokud bude chtíd udělat jeden z pilotů kamikatze tak mu v tom letuška nezabrání (dokonce si myslím že by to mohl udělat s kapitánem vedle sebe a stejně by s tím kapitán nic nesvedl takže možná že dobře že to dopadlo takhle).
Ten pětadvacetistránkový elaborát od NBÚ, který jsme museli před 10 lety vyplňovat, byl stejný jak pro piloty, tak stevardy. Bezpečnostní prověrka je tak podle mě na stejné úrovni, i když dnes už se nic podobného snad nevyplňuje, nevím.
A nařízení o přítomnosti druhé osoby v kokpitu je hlavně kvůli inkapacitaci pilota - aby stevard zajistil, že nebude ležet v řízení, uvědomil o situace druhého pilota, atd. Teď tedy bude mít důvodů víc.
-
- Cestující First Class
- Příspěvky: 580
- Registrován: 09. 01. 2007, 20:26
- Stav: Offline
Re: Havárie A320 Germanwings v Alpách
Po dlouhé době velmi rozumná a faktická diskuze se zdravými názory, bohužel u tragické události. Obvzlášť vzhledem k "bulvárnosti" tématu mne to příjemně překvapuje, dík všem zúčastněným.
-
- Druhý pilot
- Příspěvky: 1066
- Registrován: 19. 02. 2005, 14:17
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Havárie A320 Germanwings v Alpách
Podle tohoto přepisu : http://www.parismatch.com/Actu/Internat ... ash-736774 měl F/O nasazenou kyslíkovou masku,proto ten slyšitelný dech.
citace : Despite the deafening noises, Lubitz’s breathing can cleary be heard through an oxygen mask he put on. He is breathing normally. The plane is at 13000 feet (4000 meters).
Můžou mít GW nějaký předpis,že pilot,který zůstane sám v kokpitu si musí masku nasadit ? Nebo k tomu měl nějaký zjevný jiný důvod?
citace : Despite the deafening noises, Lubitz’s breathing can cleary be heard through an oxygen mask he put on. He is breathing normally. The plane is at 13000 feet (4000 meters).
Můžou mít GW nějaký předpis,že pilot,který zůstane sám v kokpitu si musí masku nasadit ? Nebo k tomu měl nějaký zjevný jiný důvod?
-
- Kapitán
- Příspěvky: 5478
- Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
- Bydliště: up in the air
- Stav: Offline
Re: Havárie A320 Germanwings v Alpách
PV píše:Podle tohoto přepisu : http://www.parismatch.com/Actu/Internat ... ash-736774 měl F/O nasazenou kyslíkovou masku,proto ten slyšitelný dech.
citace : Despite the deafening noises, Lubitz’s breathing can cleary be heard through an oxygen mask he put on. He is breathing normally. The plane is at 13000 feet (4000 meters).
Můžou mít GW nějaký předpis,že pilot,který zůstane sám v kokpitu si musí masku nasadit ? Nebo k tomu měl nějaký zjevný jiný důvod?
V kazdym pripade se zda byt ponekud podivny, ze se rozhodl spachat sebevrazdu a nasadil si masku.
EDIT ADMIN: off-topic diskuse přesunuta zde
-
- Druhý pilot
- Příspěvky: 1066
- Registrován: 19. 02. 2005, 14:17
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Havárie A320 Germanwings v Alpách
Přesně tohle mě trklo.A taky ty deafening noises,ohlušující rámus........
-
- Cestující First Class
- Příspěvky: 580
- Registrován: 09. 01. 2007, 20:26
- Stav: Offline
Re: Havárie A320 Germanwings v Alpách
to PV
Některé společnosti takovou proceduru na vysokých hladinách a v jednom v kokpitu mají,zda LH/Germanwings nevím. Je pravda že díky masce by to bylo lépe slyšet,protože to bere i zvuk automatiky a proudícího kyslíku a tak je to rozhodně hlasitější než z mikrofonu náhlavní soupravy.
Některé společnosti takovou proceduru na vysokých hladinách a v jednom v kokpitu mají,zda LH/Germanwings nevím. Je pravda že díky masce by to bylo lépe slyšet,protože to bere i zvuk automatiky a proudícího kyslíku a tak je to rozhodně hlasitější než z mikrofonu náhlavní soupravy.
Re: Havárie A320 Germanwings v Alpách
JackBrno píše:Karel_X:
Bohužel případů tzv. rozšířených sebevražd přibývá ... Řekl bych, že jsou asi tři možnosti ....:
1) chce se prostě zrovna teď zabít, má k tomu v ruce "nabitou zbraň" ... nemyslí na okolnosti ...
2) jakási pomsta lidstvu... "abych jim ukázal" a jeho vlastní smrt je jen "daní za úspěch".
3) možná si tím velkým množstvím lidí, kteří jdou na smrt s ním, jen prostě nějak dodával odvahu.
....
Všichni sice víme, že pokud se jeden z pilotů rozhodne něco takového důsledně provést, je jen malá šance, že mu v tom někdo zabrání.....
Díky za promyšlený komentář z trochu odlišného úhlu pohledu a podněty k přemýšlení. Já se v myšlenkách hodně zaobírám otázkou, jestli je to spíš problém sociologické nebo psychologické patologie. Oba se shodneme na tom, že druhý člověk v kokpitu fyzicky není schopen zabránit sebevražednému jednání. Přesto oba cítíme, že druhá osoba představuje významnou překážku z hlediska psychologie (sebe)vraha. Nevytratila se ve 21. století někam původní morální, společenská a náboženská tabu, která dříve podobné jednání vylučovala stejně účinně, jako druhá osoba v kokpitu?
Nejsme trošku spolupachatelé my všichni, kteří vrahovy motivy tak trochu chápeme, omlouváme, relativizujeme, bereme jako smutnou, ale nevyhnutelnou součást dnešní reality. Neměli bychom se v rámci pudu sebezáchovy vůči takovým (sebe)vrahům více bránit, zaujmout vyhraněnější postoj? Morálně takové chování více ostrakizovat, tabuizovat, vyloučit vraha ze společnosti lidí? Současná reakce médií je de facto taková, že potenciální pachatel se může spolehnout, že bude týdny na prvních stránkách novin, že ho budou plné zprávy, lidé na celé zeměkouli o něm budou mluvit u piva, že bude prostě hvězda dne. Pokud by se chtěl například pomstít holce, co se s ním rozešla, pak média na jeho pomstě spolupracují dokonale. A co my ostatní - nezvykáme si a neposuneme si zase hranici tolerance o kousek dál... Kdo jiný než obyčejní lidé bude bránit celospolečenské morální hodnoty - majetkuchtivá církev, prodejní politici, samolibé celebrity, pokleslá média?
Re: Havárie A320 Germanwings v Alpách
františek dobrota píše:to PV
Některé společnosti takovou proceduru na vysokých hladinách a v jednom v kokpitu mají,zda LH/Germanwings nevím. Je pravda že díky masce by to bylo lépe slyšet,protože to bere i zvuk automatiky a proudícího kyslíku a tak je to rozhodně hlasitější než z mikrofonu náhlavní soupravy.
Jestli se správně pamatuji, tak myslím, že předpisy FAA předepisovaly nasazovat masku pokaždé, pokud byl pilot v kokpitu sám nad FL250. Myslím, že pak došlo k omezení, že to pro masky, které vyhověly jakýmsi požadavkům (rychlé nasazení) neplatilo. Pak myslím byla ještě druhá hranice (FL410?) nad kterou už byly masky povinné vždy.
Pokud jsem to nějak dopletl, budu rád za uvedení na pravou míru.
-
- Cestující First Class
- Příspěvky: 580
- Registrován: 09. 01. 2007, 20:26
- Stav: Offline
Re: Havárie A320 Germanwings v Alpách
V kazdem pripade musim rict ze jsem z podobnych duvodu vytazenou masku (quick donnning) na A320/B737 nikdy nevidel.
-
- Druhý pilot
- Příspěvky: 1234
- Registrován: 15. 04. 2013, 14:50
- Oblíbené typy letadel: E145, A340, A350
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Havárie A320 Germanwings v Alpách
Je nekde fotografie presneho mista dopadu letounu? Myslim presne to misto, do ktereho letadlo narazilo? Vsude na internetu jsou akorat fotky tech dvou uboci a trosek v jejich korytech, ale nikde neni zaznaceno, kam presne letadlo narazilo..
-
- Autor nejlepších fotografií v trip reportu 2015
- Příspěvky: 1048
- Registrován: 16. 05. 2011, 23:48
- Oblíbené typy letadel: A321, E190, A330
- Pohlaví: muž
- Bydliště: VIE
- Stav: Offline
Re: Havárie A320 Germanwings v Alpách
micaello píše:Je nekde fotografie presneho mista dopadu letounu? Myslim presne to misto, do ktereho letadlo narazilo? Vsude na internetu jsou akorat fotky tech dvou uboci a trosek v jejich korytech, ale nikde neni zaznaceno, kam presne letadlo narazilo..
Kamarade, to lietadlo narazilo tam, do tych dvoch uboci. Naraz bol taky silny, ze to ubocie nevyzera tak, ako vyzeralo pred tym, to co vidis, je jeden velky, takmer vertikalny, krater.
-
- Autor nejlepších fotografií v trip reportu 2015
- Příspěvky: 1048
- Registrován: 16. 05. 2011, 23:48
- Oblíbené typy letadel: A321, E190, A330
- Pohlaví: muž
- Bydliště: VIE
- Stav: Offline
Re: Havárie A320 Germanwings v Alpách
Nejakemu mediu sa podarilo vyhrabat obrazok, ako to upätie vyzeralo pred tym a spravili porovnanie pred a po. Googlil som, ale nepodarilo sa mi to najst. Taktiez bol uvadzany udaj, ze na lietadlo posobilo v case narazu 3400G, takze sa ani necudujem, ze to tam tak vyzera