í
janko píše: Mna zaujima len ako je vedena zdravotna dokumentacia civilneho pilota a system zdravotnej starostlivosti u civilnych leteckych spolocnosti.
Janko. Ty jsi tou svou zdravotní starostlivostí a systémem vedení dokumentace vážně posedlý.
Jaká pořád starostlivost. My žijeme ve svobodné společnosti. Svoboda je spojená s jistou dávkou zodpovědnosti a za svoje zdraví je především zodpovědný každý sám. Kdo by se pořád měl o tebe nuceně starat. Nejsme nesvéprávní školkaři. O bezpečnost pilotů a tím i cestujících se navíc právě starají povinné prohlídky, které ti tu Jane detailně popsala a ty jsou dle mého dostačující a v dostačujícím rozsahu. Kromě toho má pilot jako kterýkoliv jiný občan nárok jednou za 2 roky na preventivní prohlídku a kdykoliv když má jakýkoliv zdravotní problém, má možnost jít k lékaři a věřím, že většina z nich, když ví za kolik lidí mají zodpovědnost tak věřím, že to dělá... Opakovaně - to že se občas najde nějaký psychopat který chce obejít systém. ovlivnit nejde. Jakou větší starostlivost by sis představoval?
janko píše: "Vratim sa na zaciatok, ked sa objavili v novinach zpravy, ze mladenec bol v dne letu praceneschopny a jeho zamestnavatel to nevedel. Po prezreti viacerych zprav, to nebolo len ten jediny raz, ale boli to u neho castejsie zamlcane pripady PN z roznych dovodov.
To je podla mna ozaj podivuhodne, ze sa take nieco moze stat."
Mně zas přijde podivuhodné, jak by se to realizovalo v praxi. Si vem, že praktik může mít takových pacientů klidně 6-10 za hodinu, jak to chceš obstarat, aby každému zaměstnavateli okamžitě dal vědět - víte, váš zaměstnanec má virózu, bylo by lepší kdyby se radši dva tři dny vyležel v posteli, ne že ho pustíte do práce... Mně to přijde absurdní... nehledě na to, že než by se doktorovi podařilo aerolinky kontaktovat, pilot už by mohl být dávno ve vzduchu... A taky kdyby náhodou to povinné hlášení bylo, co by se tím vyřešilo? Jedinec odhodlaný udělat takový čin by předtím jednoduše k lékaři nešel a výsledek by byl stejný.
Povinnost hlásit zdravotní stav je např. když je člověk nebezpečný sobě či okolí a pak se musí omezit na svobodě a nuceně hospitalizovat. To v tomto případě taktéž těžko bylo, lékař si ničeho nevšiml, kapitán taky ne, když stihli vše od předletové přípravy až po vystoupání do cestovní hladiny a ještě ho klidně nechal v kokpitu samotného...
Jinak ne jen, že lékař nemusí informovat zaměstnavatele o tvém stavu, ba dokonce nesmí, o tvém stavu se smí dozvědět pouze osoby které sám předem označíš. Jinak nesmí říct nikomu vůbec nic.
Nemůže každého všude sledovat big brother. Pokud se ti tento systém nelíbí, třeba by se ti někde v kldr líbilo víc.