Havárie A320 Germanwings v Alpách

Diskuse o typech letadel - postřehy, praktické zkušenosti.
Zamčeno
JackBrno
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2574
Registrován: 08. 01. 2008, 13:03
Stav: Offline

Re: Havárie A320 Germanwings v Alpách

Příspěvek od JackBrno »

MEA píše:všetky predčasné špekulácie sú len prázdne mútenie vody, toto chce naozaj čas, dáta a vyšetrovanie. seriózne!


Máš pravdu, ale proč se nezamyslet nad možnými příčinami vzhledem ke známým faktům. Nejsme úplní laikové, víme toho relativně dost alespoň o trajektorii letu a z toho se dá ledacos odvodit. Samozřejmě vyšetřování dá jistotu, ale snad úplné pitomosti tady nepíšeme :-)


Karel_x
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 678
Registrován: 14. 09. 2010, 15:35
Stav: Offline

Re: Havárie A320 Germanwings v Alpách

Příspěvek od Karel_x »

vitezslav píše:Vezměme si zcela laicky, co víme:
...2) Od začátku neplánovaného klesání do pádu uplynulo cca 18min...


Vím, že se občas píše 18, ale bylo to 8minut. Ještě jeden zajímavý graf - výška a rychlost klesání v závislosti na poloze:
http://fs1.directupload.net/images/150324/yp6dhgdb.jpg

To kolísání rychlosti je víceméně konzistentní se stavem, kdy autopilot udržuje rychlost sklonem podélné osy letadla a éro prolétá různými vzduchovými proudy. GS kolísala jen velmi málo.

pawlis1521
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 47
Registrován: 05. 07. 2011, 20:50
Oblíbené typy letadel: Boeing 737, Boeing 757
Pohlaví: muž
Bydliště: Opava
Stav: Offline

Re: Havárie A320 Germanwings v Alpách

Příspěvek od pawlis1521 »

Podle mě možná není vyloučena ani možnost sabotace jednoho z pilotů.. :( podle faktů zatím pro mě nejlogičtější úvaha.. snad se tato možnost, ale nenaplní..

MEA
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1886
Registrován: 18. 04. 2009, 18:29
Oblíbené typy letadel: DG-1000, VSO-10, C-101 Pegase, Jak-40,Li-2,Tu-134,Em-145,A-320,Ae-45,L-200
Pohlaví: muž
Bydliště: Svet
Stav: Offline

Re: Havárie A320 Germanwings v Alpách

Příspěvek od MEA »

čo ale mne kúsok smrdí je, prečo až 11 posádok odmieta lietať. asi tam v germanwings nebude všetko celkom vporiadku. žeby obavy z technického stavu? prepočítačované fly-by-wire mašiny dávajú pilotom menší priestor operovať v kríze rýchlo a plne manuálne ako staré "klasiky"...

vitezslav
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2464
Registrován: 06. 01. 2005, 13:33
Stav: Offline

Re: Havárie A320 Germanwings v Alpách

Příspěvek od vitezslav »

pawlis1521 píše:Podle mě možná není vyloučena ani možnost sabotace jednoho z pilotů.. :( podle faktů zatím pro mě nejlogičtější úvaha.. snad se tato možnost, ale nenaplní..


Tak bujnou fantazii nemám, ale každopádně je ta nehoda velmi velmi zvláštní. Po mě je např. zarážející, že už hodinu po nehodě, kdy nikdo neznal jakékoli podrobnosti, vyšlo prohlášení, že se nejedná o teroristický čin.


MEA
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1886
Registrován: 18. 04. 2009, 18:29
Oblíbené typy letadel: DG-1000, VSO-10, C-101 Pegase, Jak-40,Li-2,Tu-134,Em-145,A-320,Ae-45,L-200
Pohlaví: muž
Bydliště: Svet
Stav: Offline

Re: Havárie A320 Germanwings v Alpách

Příspěvek od MEA »

pawlis1521 píše:Podle mě možná není vyloučena ani možnost sabotace jednoho z pilotů.. :( podle faktů zatím pro mě nejlogičtější úvaha.. snad se tato možnost, ale nenaplní..


za mňa nie. ale iste, keď sa nevie, hneď je verziou samovražda: od egyptair 767 cez ázijčanov 737 silk air až po zmiznutý 777 malaysie. ale zasa mozambický embraer v namíbii pred rokom a pol samovraždou naozaj bol.

vitezslav
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2464
Registrován: 06. 01. 2005, 13:33
Stav: Offline

Re: Havárie A320 Germanwings v Alpách

Příspěvek od vitezslav »

Asi jste četli...

Názor pilota A320 z diskuze na aktuálně.cz

"Letadlo zhruba na úrovni Marseille začalo klesat z letové hladiny 380 a klesalo vertikální rychlostí cca 3000ft/min. To není žádný závratný rate a odpovídá zhruba klesání na volnoběhu. Počáteční ground speed ukazuje, že byla udržována blízko maximální nepřekročitelné rychlosti. Letadlo velmi pravděpodobně letělo v autopilotu, protože celých 11 minut klesání drží naprosto stejný kurz 026 stupňů bez jediné odchylky. Při doklesání pod hladinu 100 (10000ft) je rychlost 400kt. Vzhledem k tomu, že v uvedené oblasti celý den foukal vítr z cca 070 stupňů, tedy čelní složka, ukazuje ground speed letadla rychlost výrazně převyšující maximální povolenou rychlost 340kt. po doklesání cca 7000ft letí chvíli v horizontu přičemž rychlost neklesá. Z toho plyne, že motory velmi pravděpodobně pracovaly až do nárazu. Co z toho usoudit. Piloti rozhodně neřešili závadu, kterou by byli zaneprázdněni, ale velmi pravděpodobně letoun neřídili, ať už byli mrtví, nebo z jakéhokoliv jiného důvodu. Takže odhad: rapidní dekomprese (bomba?), posádka zahájila klesání v autopilotu v modu open descent do zřejmě náhodně "natočené" výšky 7000ft a pak přestali letadlo řídit (mrtví? nedali si kyslíkové masky dost rychle?...kdo ví). Má to ale taky spoustu děr, protože překročení max rychlosti v autopilotu by nemělo být možné."

JackBrno
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2574
Registrován: 08. 01. 2008, 13:03
Stav: Offline

Re: Havárie A320 Germanwings v Alpách

Příspěvek od JackBrno »

pawlis1521 píše:Podle mě možná není vyloučena ani možnost sabotace jednoho z pilotů.. :( podle faktů zatím pro mě nejlogičtější úvaha.. snad se tato možnost, ale nenaplní..


To je velmi nepravděpodobné. Jednak se to v civilizovaných zemích snad ještě nestalo a hlavně by jen těžko nechal letadlo plynule klesat na autopilota a zbytečně čekal 11 minut, než doklesá k zemi.

Karel_x
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 678
Registrován: 14. 09. 2010, 15:35
Stav: Offline

Re: Havárie A320 Germanwings v Alpách

Příspěvek od Karel_x »

Názor pilota A320 zřejmě vychází z grafu na FR24, který je standardně poněkud vyfiltrovaný, zprůměrovaný a zjednodušený:
Obrázek
Srovnejte s grafem, co jsem dal odkaz před chvílí, který je zpracovaný ze zdrojových dat jednoho přijímače. Není tam ani náznak vyrovnání.

fricoolinek2
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 193
Registrován: 15. 08. 2005, 01:26
Stav: Offline

Re: Havárie A320 Germanwings v Alpách

Příspěvek od fricoolinek2 »

JackBrno píše:
pawlis1521 píše:Podle mě možná není vyloučena ani možnost sabotace jednoho z pilotů.. :( podle faktů zatím pro mě nejlogičtější úvaha.. snad se tato možnost, ale nenaplní..


To je velmi nepravděpodobné. Jednak se to v civilizovaných zemích snad ještě nestalo a hlavně by jen těžko nechal letadlo plynule klesat na autopilota a zbytečně čekal 11 minut, než doklesá k zemi.


No ale tedy i přesto - radši asi by bylo lepší se zeptat, zda se třeba jeden z pilotů nechoval v soukromí divně atp.

BTW: Pokud pilota přepadnou deprese, je šance, že to před lékařskou kontrolou utají? :-?

fricoolinek2
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 193
Registrován: 15. 08. 2005, 01:26
Stav: Offline

Re: Havárie A320 Germanwings v Alpách

Příspěvek od fricoolinek2 »

Jinak - jsou piloti trénováni na stav dekomprese? Tedy, např. jsou během výcviku uvrženi do místnosti, kde je vzduch jako v 10km a poraď si?

gr09
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1106
Registrován: 03. 01. 2011, 14:55
Stav: Offline

Re: Havárie A320 Germanwings v Alpách

Příspěvek od gr09 »

fricoolinek2 píše:Jinak - jsou piloti trénováni na stav dekomprese? Tedy, např. jsou během výcviku uvrženi do místnosti, kde je vzduch jako v 10km a poraď si?

Muzes byt prukopnikem, schvalne, jestli prezijes prvni takovy test...

fricoolinek2
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 193
Registrován: 15. 08. 2005, 01:26
Stav: Offline

Re: Havárie A320 Germanwings v Alpách

Příspěvek od fricoolinek2 »

gr09 píše:
fricoolinek2 píše:Jinak - jsou piloti trénováni na stav dekomprese? Tedy, např. jsou během výcviku uvrženi do místnosti, kde je vzduch jako v 10km a poraď si?

Muzes byt prukopnikem, schvalne, jestli prezijes prvni takovy test...


Nevim, mne by to přišlo smysluplný, aby piloti byly testovány na stav hypoxie...
https://www.youtube.com/results?search_ ... poxia+test

A ještě jedna věc - jsou v cockpitu i kamery? Myslím si, že obrazový záznam dění v cockpitu by byl v tomto případě velmi užitečný. Ceny kamerek mizivé, flashové paměťi jsou levné, odolné a kapacitně obrovské.

fricoolinek2
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 193
Registrován: 15. 08. 2005, 01:26
Stav: Offline

Re: Havárie A320 Germanwings v Alpách

Příspěvek od fricoolinek2 »

Toje snad špatný fór.... :sick:
http://www.novinky.cz/zahranicni/evropa ... abiny.html
http://zpravy.idnes.cz/pilot-byl-mimo-k ... ntent=top6

BTW: Jak se k tomu může NYT dostat? To si jako někdo z vyšetřovací komise pustí hubu na špacír, protože mu za to v NYT daj 5 000 USD? To je na kriminál.

jane
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1421
Registrován: 15. 10. 2006, 16:13
Stav: Offline

Re: Havárie A320 Germanwings v Alpách

Příspěvek od jane »



Co jsme se kdysi ucili, tak v 10 kilometrech pri ztrate pretlaku clovek upada do bezvedomi cca po 20 sekundach. Tzn., ze na reakci a na nasazeni masek v kokpitu je realny cas rekneme 10 sekund? Pricemz masky se tam nespousti ze stropu.

Pokud bychom se chteli drzet verze nestastne souhry okolnosti, a vime, ze v kokpitu byl jen jeden pilot, znamenalo by to, ze by musel ridici pilot trpet zdravotni indispozici, pri zamceni dveri do kokpitu by pilot venku neznal nouzovy kod pro vstup anebo by jeste dvere byly nastavene v takove poloze, ze by se automaticky neotevrely ani po zadani nouzoveho kodu.


Zamčeno