MEA píše:všetky predčasné špekulácie sú len prázdne mútenie vody, toto chce naozaj čas, dáta a vyšetrovanie. seriózne!
Máš pravdu, ale proč se nezamyslet nad možnými příčinami vzhledem ke známým faktům. Nejsme úplní laikové, víme toho relativně dost alespoň o trajektorii letu a z toho se dá ledacos odvodit. Samozřejmě vyšetřování dá jistotu, ale snad úplné pitomosti tady nepíšeme
To kolísání rychlosti je víceméně konzistentní se stavem, kdy autopilot udržuje rychlost sklonem podélné osy letadla a éro prolétá různými vzduchovými proudy. GS kolísala jen velmi málo.
Podle mě možná není vyloučena ani možnost sabotace jednoho z pilotů.. podle faktů zatím pro mě nejlogičtější úvaha.. snad se tato možnost, ale nenaplní..
čo ale mne kúsok smrdí je, prečo až 11 posádok odmieta lietať. asi tam v germanwings nebude všetko celkom vporiadku. žeby obavy z technického stavu? prepočítačované fly-by-wire mašiny dávajú pilotom menší priestor operovať v kríze rýchlo a plne manuálne ako staré "klasiky"...
pawlis1521 píše:Podle mě možná není vyloučena ani možnost sabotace jednoho z pilotů.. podle faktů zatím pro mě nejlogičtější úvaha.. snad se tato možnost, ale nenaplní..
Tak bujnou fantazii nemám, ale každopádně je ta nehoda velmi velmi zvláštní. Po mě je např. zarážející, že už hodinu po nehodě, kdy nikdo neznal jakékoli podrobnosti, vyšlo prohlášení, že se nejedná o teroristický čin.
pawlis1521 píše:Podle mě možná není vyloučena ani možnost sabotace jednoho z pilotů.. podle faktů zatím pro mě nejlogičtější úvaha.. snad se tato možnost, ale nenaplní..
za mňa nie. ale iste, keď sa nevie, hneď je verziou samovražda: od egyptair 767 cez ázijčanov 737 silk air až po zmiznutý 777 malaysie. ale zasa mozambický embraer v namíbii pred rokom a pol samovraždou naozaj bol.
"Letadlo zhruba na úrovni Marseille začalo klesat z letové hladiny 380 a klesalo vertikální rychlostí cca 3000ft/min. To není žádný závratný rate a odpovídá zhruba klesání na volnoběhu. Počáteční ground speed ukazuje, že byla udržována blízko maximální nepřekročitelné rychlosti. Letadlo velmi pravděpodobně letělo v autopilotu, protože celých 11 minut klesání drží naprosto stejný kurz 026 stupňů bez jediné odchylky. Při doklesání pod hladinu 100 (10000ft) je rychlost 400kt. Vzhledem k tomu, že v uvedené oblasti celý den foukal vítr z cca 070 stupňů, tedy čelní složka, ukazuje ground speed letadla rychlost výrazně převyšující maximální povolenou rychlost 340kt. po doklesání cca 7000ft letí chvíli v horizontu přičemž rychlost neklesá. Z toho plyne, že motory velmi pravděpodobně pracovaly až do nárazu. Co z toho usoudit. Piloti rozhodně neřešili závadu, kterou by byli zaneprázdněni, ale velmi pravděpodobně letoun neřídili, ať už byli mrtví, nebo z jakéhokoliv jiného důvodu. Takže odhad: rapidní dekomprese (bomba?), posádka zahájila klesání v autopilotu v modu open descent do zřejmě náhodně "natočené" výšky 7000ft a pak přestali letadlo řídit (mrtví? nedali si kyslíkové masky dost rychle?...kdo ví). Má to ale taky spoustu děr, protože překročení max rychlosti v autopilotu by nemělo být možné."
pawlis1521 píše:Podle mě možná není vyloučena ani možnost sabotace jednoho z pilotů.. podle faktů zatím pro mě nejlogičtější úvaha.. snad se tato možnost, ale nenaplní..
To je velmi nepravděpodobné. Jednak se to v civilizovaných zemích snad ještě nestalo a hlavně by jen těžko nechal letadlo plynule klesat na autopilota a zbytečně čekal 11 minut, než doklesá k zemi.
pawlis1521 píše:Podle mě možná není vyloučena ani možnost sabotace jednoho z pilotů.. podle faktů zatím pro mě nejlogičtější úvaha.. snad se tato možnost, ale nenaplní..
To je velmi nepravděpodobné. Jednak se to v civilizovaných zemích snad ještě nestalo a hlavně by jen těžko nechal letadlo plynule klesat na autopilota a zbytečně čekal 11 minut, než doklesá k zemi.
No ale tedy i přesto - radši asi by bylo lepší se zeptat, zda se třeba jeden z pilotů nechoval v soukromí divně atp.
BTW: Pokud pilota přepadnou deprese, je šance, že to před lékařskou kontrolou utají?
fricoolinek2 píše:Jinak - jsou piloti trénováni na stav dekomprese? Tedy, např. jsou během výcviku uvrženi do místnosti, kde je vzduch jako v 10km a poraď si?
fricoolinek2 píše:Jinak - jsou piloti trénováni na stav dekomprese? Tedy, např. jsou během výcviku uvrženi do místnosti, kde je vzduch jako v 10km a poraď si?
A ještě jedna věc - jsou v cockpitu i kamery? Myslím si, že obrazový záznam dění v cockpitu by byl v tomto případě velmi užitečný. Ceny kamerek mizivé, flashové paměťi jsou levné, odolné a kapacitně obrovské.
BTW: Jak se k tomu může NYT dostat? To si jako někdo z vyšetřovací komise pustí hubu na špacír, protože mu za to v NYT daj 5 000 USD? To je na kriminál.
Co jsme se kdysi ucili, tak v 10 kilometrech pri ztrate pretlaku clovek upada do bezvedomi cca po 20 sekundach. Tzn., ze na reakci a na nasazeni masek v kokpitu je realny cas rekneme 10 sekund? Pricemz masky se tam nespousti ze stropu.
Pokud bychom se chteli drzet verze nestastne souhry okolnosti, a vime, ze v kokpitu byl jen jeden pilot, znamenalo by to, ze by musel ridici pilot trpet zdravotni indispozici, pri zamceni dveri do kokpitu by pilot venku neznal nouzovy kod pro vstup anebo by jeste dvere byly nastavene v takove poloze, ze by se automaticky neotevrely ani po zadani nouzoveho kodu.