Rychlost 767 vs MD-11 a další

Diskuse o typech letadel - postřehy, praktické zkušenosti.
patras
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 93
Registrován: 19. 04. 2016, 15:49
Stav: Offline

Re: Rychlost 767 vs MD-11 a další

Příspěvek od patras »

OK du najít nějaký statistiky 767 versus třeba 777 a 747
že o letadlech nic nevím uznávám ale že je 767 šnek, na tom trvám! :mrgreen:


lukaskr
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 248
Registrován: 17. 05. 2009, 11:59
Stav: Offline

Re: Rychlost 767 vs MD-11 a další

Příspěvek od lukaskr »

aktuálně jsou severozápadně od Irska 744 KLM (446KTS GS) a 763 DAL (380 KTS GS), kus před nimi je jiná 744 KLM (420 KTS GS). Beru to tak, že jsou ve stejné oblasti, tzn i vítr by měl být podobný, ale jsou to jiné airline, takže se můžou mít jinou politiku, navíc každý let může mít jinou prioritu (v rámci aerolinky) - vyšší cost index kvůli zkrácení zpoždění, atd...

patras
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 93
Registrován: 19. 04. 2016, 15:49
Stav: Offline

Re: Rychlost 767 vs MD-11 a další

Příspěvek od patras »

Taxem si udělal ten review a výsledkem je následující shrnutí: 767 je opravdu nejpomalejší, ale ne zas o tolik. Na krátkých transatlantických trasách to dělá proti 777 v průměru necelou půlhodinu. Takže žádná tragédie. Je zajímavé ovšem sledovat další drobné nuance které asi souvisí s výše zmiňovanými faktory jako je třeba spořivost jednotlivých aerolinek: například na trase LHR-ORD je výrazně rychlejší 767 AA než 767 UA. Dále pak Delta mezi AMS a ATL letí prakticky stejně rychle s 767 jako s 333. Tam ovšem i nominální rychlost není příliš rozdílná.

Udělat srovnání na delších letech je chválabohu komplikované tím že nikdo rozumný opravdu dlouhé trasy s 767 nelítá.

Lety Austrian kamkoli z Vídně jsou pak asi samostatnou (hororovou) kapitolou. Není je s čím moc srovnat protože transatlant lety odtud nikdo jiný neoperuje. Let do MIA bude předpokládám na hranici doletu 763 z čehož vyplývá že se tam poletí obzvlášť úsporně. Takže tu máme děsivou kombinaci sociální aerolinky, lítající 767 cokoli, pomalého letadla, letícího hodně daleko a ještě ke všemu hlavně koukej na tu spotřebu mámo!

nevermore! ^:)^

cocik
autor Trip reportu roku 2011, 2012, 2015; Nejlepší autor trip reportů 2011, 2012; vítěz kategorie Když cesta je cíl 2011, 2012, 2015
autor Trip reportu roku 2011, 2012, 2015; Nejlepší autor trip reportů 2011, 2012; vítěz kategorie Když cesta je cíl 2011, 2012, 2015
Příspěvky: 1689
Registrován: 12. 08. 2008, 05:05
Bydliště: CTU
Stav: Offline

Re: Rychlost 767 vs MD-11 a další

Příspěvek od cocik »

Masochisti se muzou proletet treba FRA-GIG s Condorem. Publikovanej cas je 12:30 a vetsinou to tak kolem tech 12 hodin skutecne je :D

Brut
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 197
Registrován: 03. 06. 2011, 20:30
Pohlaví: muž
Bydliště: u BHX
Stav: Offline

Re: Rychlost 767 vs MD-11 a další

Příspěvek od Brut »

Ja bych tu rychlost zase tolik neresil, pul hodiny neni zadna tragedie. Navic mam svuj nejrychlejsi let prave s 767 od AA na trase JFK-ZHR za neco malo pres 6 hodin.

767 se vubec nebranim, seating 2-3-2 mi prijde na dalkovky asi nejlepsi, rozhodne lepsi jak 3-4-3 u 777!


whiskey
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4145
Registrován: 17. 08. 2007, 12:03
Stav: Offline

Re: Rychlost 767 vs MD-11 a další

Příspěvek od whiskey »

VIE-MIA mi vobec nepride tak dramaticke, mam jeden 767 segment s NZ KIX-AKL, co je podla gcmap este o nejakych 300 mil dalej, a nebola to ziadna drama. Mam vo flightmemory natrackovane 10h55 na ten segment.

Fresch
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 65
Registrován: 03. 08. 2015, 10:42
Stav: Offline

Re: Rychlost 767 vs MD-11 a další

Příspěvek od Fresch »

Těch vlivů je opravdu hodně. Mohli bychom také spekulovat i o stáří letadel. Stará letadla mají menší tah = větší spotřeba, pokud chce letět stejně atd... je to všechno asi moc stručný a zjednodušený, ale opravdu je zanedbávající provonávat maximální možnou cestovní rychlost.


Odpovědět