zjistění dráhy odletu

Diskuse o typech letadel - postřehy, praktické zkušenosti.
Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5905
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Stav: Offline

Re: zjistění dráhy odletu

Příspěvek od Globik »

Fabo píše:
Globik píše:
aviatic píše:Na tohle se nedá odpovědět obecně,minimální délka RWY záleží na spoustě věcech,jako hmotnost letadla,konfigurace letadla,povětrnostní podmínky a tak dál a tak dál..... Třeba takovému DASH7 bude určitě stačit pár set metrů s normálním nákladem a za "normálního" počasí

Ano, moje chyba, že jsem to neupřesnil :) Měl jsem na mysli 4 proudové motory. Plné letadlo, povětrnostní podmínky "normální".
Jde mi o to, zda nějakých cca 1800 metrů je v pohodě. A proč se ptám - protože mi není jasné, z jakého letiště ten stroj mohl letět.


Asi by bylo lepsi popsat cca odkud kam, a kdyz ne typ, tak alespon jak velke to ctyrmotorove letadlo bylo... ono i takova "plna" 747 pokud leti na kratsi let a nema cargo, tak ma treba jen dve tretiny maximalni vzletove hmotnosti...

No to je právě to, co nevím. Odkud kam také ne, resp.odkud hádám a co mě napadá, tak má podle mapy cca 1800 metrů délku. To je právě důvod mého dotazu, zda to mohlo být toto letiště. Velikost stroje dejme tomu 747 a paliva muselo mít na nejméně šestihodinový let.


Fabo
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3146
Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
Bydliště: HAG
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: zjistění dráhy odletu

Příspěvek od Fabo »

Koukam, ze kalkulacku vzletovych vykonu mam zrovna na druhem pocitaci (momentalne mimo provoz :-/ ) nicmene, demo ma k dispozici prave 747...

tak se podivame na nejaky priklad (a ted by teda hodne pomohlo kdybys teda uvedl o ktere letiste se jedna, pac delka drahy je fakt jen jeden z faktoru...)

Zkusebnim strojem at nam bude modelova 747-400 s Rolls Royce motorama a v nektere z BA konfiguraci.

Prikladem pro odlet vemu letiste Princess Juliana na znamem St Maartenu, a protoze ma o kapku delsi drahu nez predpokladame v zadani, zkratim ji o 350 metru, cimz dosahneme pouzitelne delky 1830 metru.

Letadlo zaplnime do plna cestaky, cargo nechame tak, a nechame to odletet do Buenos Aires. Odhadovaci planovatko paliva tvrdi, ze to bude trvat necelych 8 hodin, sezere neco kolem 76 tun paliva, a dalsich asi 15 bude rezerva. V takove konfiguraci je vzletova vaha tedy neco malo pod 300 tun.

Phillipsburg hlasi 26 stupnu a svezi vychodni vitr. 747 muze mit na vzletu jeste asi o 20 tun vic...

Tudiz ano, ctyrmotorove dalkove letadlo muze odstartovat na sestihodinovy let plne pasazeru i z drahy dlouhe 1800 metru a to bez vyraznejsich problemu.

Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5905
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Stav: Offline

Re: zjistění dráhy odletu

Příspěvek od Globik »

Fabo píše:Koukam, ze kalkulacku vzletovych vykonu mam zrovna na druhem pocitaci (momentalne mimo provoz :-/ ) nicmene, demo ma k dispozici prave 747...

tak se podivame na nejaky priklad (a ted by teda hodne pomohlo kdybys teda uvedl o ktere letiste se jedna, pac delka drahy je fakt jen jeden z faktoru...)

Zkusebnim strojem at nam bude modelova 747-400 s Rolls Royce motorama a v nektere z BA konfiguraci.

Prikladem pro odlet vemu letiste Princess Juliana na znamem St Maartenu, a protoze ma o kapku delsi drahu nez predpokladame v zadani, zkratim ji o 350 metru, cimz dosahneme pouzitelne delky 1830 metru.

Letadlo zaplnime do plna cestaky, cargo nechame tak, a nechame to odletet do Buenos Aires. Odhadovaci planovatko paliva tvrdi, ze to bude trvat necelych 8 hodin, sezere neco kolem 76 tun paliva, a dalsich asi 15 bude rezerva. V takove konfiguraci je vzletova vaha tedy neco malo pod 300 tun.

Phillipsburg hlasi 26 stupnu a svezi vychodni vitr. 747 muze mit na vzletu jeste asi o 20 tun vic...

Tudiz ano, ctyrmotorove dalkove letadlo muze odstartovat na sestihodinovy let plne pasazeru i z drahy dlouhe 1800 metru a to bez vyraznejsich problemu.

Paráda, moc Ti děkuju a díky i všem ostatním, kteří se tímto mým lama dotazem zabývali!


Odpovědět