BlueAir Moravia

Letadla Fischer Air * Discovery Link * Air Ostrava * Air Terrex * ...
Odpovědět
micaello
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1234
Registrován: 15. 04. 2013, 14:50
Oblíbené typy letadel: E145, A340, A350
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: BlueAir Moravia

Příspěvek od micaello »

Ad. spádovost.. Stále zapomínáte na kupní sílu, která je, chtě nechtě, slabá.. A aerolinka opravdu nevydělává na těch pár sedačkách za 10 Éček :roll: , to není nic jiného než marketin a la hra na kočku a myš.


Marty-t
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1113
Registrován: 08. 01. 2010, 23:17
Pohlaví: muž
Bydliště: Brno
Stav: Offline

Re: BlueAir Moravia

Příspěvek od Marty-t »

micaello píše:Ad. spádovost.. Stále zapomínáte na kupní sílu, která je, chtě nechtě, slabá.. A aerolinka opravdu nevydělává na těch pár sedačkách za 10 Éček :roll: , to není nic jiného než marketin a la hra na kočku a myš.

Pošlu pár odkazů, které svědčí o opaku. Podle mne je Váš názor způsobem dojmem, kdy naši statistici míchají Brno-město s třeba hodonínskem nebo znojemskem, kde se zatím tak dobře jak v Brně nedaří.

podložím pár příklady:
1.
https://brno.idnes.cz/brno-dohani-prahu ... pravy_krut

2.
cena letenky BMI do Mnichova - zkuste letět na Eurovíkend s LH třeba tento pátek dopoledne tam a v neděli večer zpět - pod 12.500 kč to nekoupíte a přesto to firmy svým lidem kupují (kvůli v Brně pracujícímu incomingu), i když občas BMI prostě neletí a i když přes VIE by to šlo koupit o cca 5000 kč levněji...

Jediným problémem je tak pohled velkých hráčů - vždyť brněnská metropolitní oblast s 600.000 lidmi (resp. aglomerace s 780.000) je relativně malá a nemá to do VIE tak daleko. Na případný efekt součtu s aglomeracemi Olomouce 470.000, Zlínsko 440.000 se zapomíná.

alesesl
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2863
Registrován: 27. 02. 2004, 05:55
Oblíbené typy letadel: vrtulove letadla
Pohlaví: muž
Bydliště: Praha Zapad
Stav: Offline

Re: BlueAir Moravia

Příspěvek od alesesl »

Marty-t píše:
2.
cena letenky BMI do Mnichova - zkuste letět na Eurovíkend s LH třeba tento pátek dopoledne tam a v neděli večer zpět - pod 12.500 kč to nekoupíte a přesto to firmy svým lidem kupují (kvůli v Brně pracujícímu incomingu), i když občas BMI prostě neletí a i když přes VIE by to šlo koupit o cca 5000 kč levněji...



Ano presne jak pises, Firmy to kupuji svym zamestnancum. Ale soukrome osoby to nekupuji, nebo je to jen par jednotlivcu. Ti poleti bud z PRG, VIE anebo se zaridi jinak. Nikdo nebude davat za letenku do MUC na eurovikend ex BRQ takove penize. Masy, asi vzdy poleti odjinud, pokud nebude cena na takove urovni jako je z PRG/VIE. A letat do BGY za 5 tis. Za to bych to nikdy nedal.

micaello
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1234
Registrován: 15. 04. 2013, 14:50
Oblíbené typy letadel: E145, A340, A350
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: BlueAir Moravia

Příspěvek od micaello »

Nějak nechápu ten příspěvek.. Poslední posty se tu baví o cesťácích, potažmo koupácích, ne byznys klientele :) a já řeším kupní sílu právě těch cesťáků ze zmiňovaných spádových oblastí, kterýchžto Brno je jen jednou částí z mnoha.

Určitě se to lepší, ať už ta kupní síla nebo alespoň informovanost (aneb nežijeme jen ze zpráv na TV Nova), ale je to běh na strašně dlouhou trať a na té aktuálně není pro velký rozmach a la BlueAir na BRQ místo. A aerolinky si to velmi dobře uvědomují.

Petr31
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1320
Registrován: 27. 08. 2009, 16:16
Stav: Offline

Re: BlueAir Moravia

Příspěvek od Petr31 »

alesesl píše:
Marty-t píše:
2.
cena letenky BMI do Mnichova - zkuste letět na Eurovíkend s LH třeba tento pátek dopoledne tam a v neděli večer zpět - pod 12.500 kč to nekoupíte a přesto to firmy svým lidem kupují (kvůli v Brně pracujícímu incomingu), i když občas BMI prostě neletí a i když přes VIE by to šlo koupit o cca 5000 kč levněji...



Ano presne jak pises, Firmy to kupuji svym zamestnancum. Ale soukrome osoby to nekupuji, nebo je to jen par jednotlivcu. Ti poleti bud z PRG, VIE anebo se zaridi jinak. Nikdo nebude davat za letenku do MUC na eurovikend ex BRQ takove penize. Masy, asi vzdy poleti odjinud, pokud nebude cena na takove urovni jako je z PRG/VIE. A letat do BGY za 5 tis. Za to bych to nikdy nedal.


...jedině snad že by brněnští konšelé úředně nařídili lítat jihomoravákům výhradně z Brna...Dívím,se, že to ještě Hollana a Šimka nenapadlo :roll:
Je to neustálá a neplodná diskuse v kruhu. Dokud si přátelé z JV republikly nepřipustí, že ekonomická síla regionu je prostě tragická, aby slušné ajrolince stálo za to lítat z Brna do světa radostně a bez dotací, můžeme tady dokola diskutovat dalších 50let.A až rakušáci dodělají zbytek dálnice do Mikulova, nevím na co se budou místní politici dál vymlouvat....Protože kdyby z české sytany dálnice do Mikulova byla, nemusíme o letišti v Brně vůbec diskutovat :lol:


Fabo
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3158
Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
Bydliště: HAG
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: BlueAir Moravia

Příspěvek od Fabo »

Kosice, coz teda bych nerek ze jsou centrem regionu lidnatejsiho nebo ekonomicky silnejsiho nez Brno, vedou 3 sitove aerolinky evropskeho rozmeru (budu shovivavy k OK...) s min. 2 lety dene kazda v pracovni den, a jednu svetoveho formatu myslim 4x nebo 5x tydne. Plus (jeste zatim porad) 4 LCC linky vc. kazdodeni do Londyna.

Kdyz lze tohle uzivit v Kosicich, chartery zanedbaje, fakt myslite, ze nelze v Brne uzivit jedna poradna linka do hubu LH?
Brno fakt neni Bratislava, ze je clovek na VIE z nekterych casti mesta driv nez na mistnim letisti.

Marty-t
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1113
Registrován: 08. 01. 2010, 23:17
Pohlaví: muž
Bydliště: Brno
Stav: Offline

Re: BlueAir Moravia

Příspěvek od Marty-t »

V Rakousku je dálnice A5 od 8.12.2017 hotová s výjimkou posledních kilometrů u hranice, kde se čeká na českou stranu, aby jim ta dálnice nevedla zbytečně do polí. Tak aspoň teď v březnu začínají s 1+1 obchvatem Drasenhofenu. Špuntem trasy mezi VIE a Brnem tak není Poysdorf, ale Mikulov a most přes Dunaj ve Vídni.

Jinak souhlasím, že z dlouhodobého hlediska ruka trhu vše vyřeší. Jen to holt někdy trvá. Moje zkušenost s korporátem velké společnosti je totiž taková, že není nutné nabízet po všech stránkách skvělý a vyhovující produkt, bohatě stačí být jen celkově lepší než konkurence. Tato filozofie je podle mne důvodem proč zatím žádný z významných hráčů v Brně není. Nikdo nechce riskovat - proč taky - však oni dojedou do našeho hubu ve VIE nebo PRG, nebo BTS. Mají pravdu, protože nyní není zbytí. Hráč který tuto dosavadní filozofii velkých naruší, může spustit proces změny... Proto bylo tolik nadějí v tomto velmi nestandardním projektu BlueAir Moravia...

Karel_x
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 678
Registrován: 14. 09. 2010, 15:35
Stav: Offline

Re: BlueAir Moravia

Příspěvek od Karel_x »

Marty-t píše:.... Tato filozofie je podle mne důvodem proč zatím žádný z významných hráčů v Brně není. Nikdo nechce riskovat - proč taky - však oni dojedou do našeho hubu ve VIE nebo PRG, nebo BTS. Mají pravdu, protože nyní není zbytí. Hráč který tuto dosavadní filozofii velkých naruší, může spustit proces změny...

Naprosto souhlasím, dodal bych ještě pár poznámek:

- Z vlastní praxe znám řadu letišť s objektivně horšími podmínkami, než BRQ, a přesto lépe obsluhovaných (možná se z jednoho takového budu brzy vracet)
- Absurdní cenová politika LH vyplývá možná z nespolehlivosti bmi - jestli by museli u každého druhého letu platit kompenzace, hotely, náhradní lety - pak si to pochopitelně nechají zaplatit (jak se nám ty negativní jevy vzájemně posilují, že...)
- Nevýhodou Brna je určité peciválství Moravanů, o tom není třeba diskuse, výhodou je nějakých 50 tis. studentů
- Nepřející - je poměrně mnoho lidí (např. propojených s TVS, ČSA a PRG), kteří donekonečna opakují, že BRQ nemá žádný potenciál - k tomu ještě existuje dost antimoravistů, kteří to mají skoro jako životní poslání. První skupina tuší, že to tak úplně pravda není, ale vyplatí se jim to, druhá skupina věří a chce věřit té první :-) Ostatně i na tomto fóru jsou tací, kteří číhají na každý náznak neúspěchu, aby okamžitě rozebírali, jací jsou všichni v Brně amatéři, jak nic nemůže fungovat atd...
- Jsme objektivně v éře koncentrace provozu do větších letišť, ne rozkvětu regionálních
- Poprávka po feedingu -vzpomínám, jak ČSA svého času uživily do PRG 4 frekvence denně (než se do toho vložily odbory) a od té doby podle mě stoupla poptávka tak 2x. Přesto si skoro málokdo připomíná, jak linka fungovala, ale že zanikla
- Mnoho lidí (včetně mě) je spíš pragmatických - něco málo třeba obětují, aby mohli letět z/do BRQ, ale do nějakých rizik nebo cenových eskapád se zaslepeně vrhat nebudou
- Skutečnou poptávku je možno hádat i z počtu dovolenkových charterů - tam před lety řádil normální konkurenční boj nejen mezi cestovkami, ale i mezi dopravci
- Poptávku částečně vytváří i nabídka - třeba se koukněte, kolik nových cestujících vygenerovala konkurence na trati z Ostravy do Prahy. Předtím všichni odborníci také hovořili o nemožnosti jezdit bez dotací, o omezeném počtu zájemců, o který se budou konkurenti dělit atd.

Netuším, jak to s BRQ dopadne a nezblázním se, ať to dopadne tak, čí onak. A ať už je Vokřál jakýkoli, v každém případě nebude snadné prolomit tu "negativní synergii".

vitezslav
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2464
Registrován: 06. 01. 2005, 13:33
Stav: Offline

Re: BlueAir Moravia

Příspěvek od vitezslav »

Karel_x píše:
Marty-t píše:.... Tato filozofie je podle mne důvodem proč zatím žádný z významných hráčů v Brně není. Nikdo nechce riskovat - proč taky - však oni dojedou do našeho hubu ve VIE nebo PRG, nebo BTS. Mají pravdu, protože nyní není zbytí. Hráč který tuto dosavadní filozofii velkých naruší, může spustit proces změny...

Naprosto souhlasím, dodal bych ještě pár poznámek:

- Z vlastní praxe znám řadu letišť s objektivně horšími podmínkami, než BRQ, a přesto lépe obsluhovaných (možná se z jednoho takového budu brzy vracet)
- Absurdní cenová politika LH vyplývá možná z nespolehlivosti bmi - jestli by museli u každého druhého letu platit kompenzace, hotely, náhradní lety - pak si to pochopitelně nechají zaplatit (jak se nám ty negativní jevy vzájemně posilují, že...)
- Nevýhodou Brna je určité peciválství Moravanů, o tom není třeba diskuse, výhodou je nějakých 50 tis. studentů
- Nepřející - je poměrně mnoho lidí (např. propojených s TVS, ČSA a PRG), kteří donekonečna opakují, že BRQ nemá žádný potenciál - k tomu ještě existuje dost antimoravistů, kteří to mají skoro jako životní poslání. První skupina tuší, že to tak úplně pravda není, ale vyplatí se jim to, druhá skupina věří a chce věřit té první :-) Ostatně i na tomto fóru jsou tací, kteří číhají na každý náznak neúspěchu, aby okamžitě rozebírali, jací jsou všichni v Brně amatéři, jak nic nemůže fungovat atd...
- Jsme objektivně v éře koncentrace provozu do větších letišť, ne rozkvětu regionálních
- Poprávka po feedingu -vzpomínám, jak ČSA svého času uživily do PRG 4 frekvence denně (než se do toho vložily odbory) a od té doby podle mě stoupla poptávka tak 2x. Přesto si skoro málokdo připomíná, jak linka fungovala, ale že zanikla
- Mnoho lidí (včetně mě) je spíš pragmatických - něco málo třeba obětují, aby mohli letět z/do BRQ, ale do nějakých rizik nebo cenových eskapád se zaslepeně vrhat nebudou
- Skutečnou poptávku je možno hádat i z počtu dovolenkových charterů - tam před lety řádil normální konkurenční boj nejen mezi cestovkami, ale i mezi dopravci
- Poptávku částečně vytváří i nabídka - třeba se koukněte, kolik nových cestujících vygenerovala konkurence na trati z Ostravy do Prahy. Předtím všichni odborníci také hovořili o nemožnosti jezdit bez dotací, o omezeném počtu zájemců, o který se budou konkurenti dělit atd.

Netuším, jak to s BRQ dopadne a nezblázním se, ať to dopadne tak, čí onak. A ať už je Vokřál jakýkoli, v každém případě nebude snadné prolomit tu "negativní synergii".


Už jsem se k tomuto tématu nechtěl vyjadřovat, ale nedá mi to - probůh, to jsou argumenty... :crazy:
- argumentovat čímkoli kolem LH/BMI je nesmysl, pokud někdo chce 50mega za rok dotaci, že sem tam odveze 40 lidí z Brna do Mnichova, není se o čem bavit
- peciválství je věc subjektivní, navíc jde z 90% o obchodní cestující - jak už jsem psal Blue Air jim vůbec nic nepřinese, takže není důvod, proč by tím létali
- žádné "antimoravanství" v byznysu neexistuje, jde o peníze a Wizzu, Ryanu i TVS jsou nějaké půtky Praha vs Brno úplně u zadele
- naopak, v Itálii, Británii i Německu jsou regionální letiště na vzestupu, protože ta velká nemají sloty
- dovolenkové chartery nenapovídají vůbec nic, protože s cestovkami cestuje zcela jiný segment lidí
- Praha-Ostrava je jiný případ, protože mezi těmito městy nelze s rozumem cestovat jinak, než vlakem (btw. LE je povětšinou ve ztrátě, Jančura má x dalších aktivit a ČD jsou jedna velká ekonomická díra, takže bůhví, jak to vlastně je...)

PS: Já Brno miluji, skvělé divadlo, kavárny, nejhezčí výstaviště v ČR, Zelňák, na Český se nakupují hadry líp než v Praze... Ale letět odsud do BGY nebo Bruselu za 5tis. je blbost jak Brno :-)

marexor
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 26
Registrován: 18. 02. 2011, 09:08
Stav: Offline

Re: BlueAir Moravia

Příspěvek od marexor »

vitezslav píše:PS: Já Brno miluji, skvělé divadlo, kavárny, nejhezčí výstaviště v ČR, Zelňák, na Český se nakupují hadry líp než v Praze... Ale letět odsud do BGY nebo Bruselu za 5tis. je blbost jak Brno :-)


Já jsem z Brna letěl každou linku i s rodinou, co kdy byla (Londýn i čtyřikrát), o jiná letiště a jejich ceny jsem se nikdy nezajímal. Proč taky? Nebudu se štrachat nejméně dvě hodiny plus další hodina rezerva pro jistotu. Moji kolegové z práce to mají stejně tak. V podstatě procentuální poměr obyvatel Brna a okolí využívající leteckou přepravu bude o poznání nižší než třeba v Praze. A o tom to celé je, nikdo nás ještě pořádně nenaučil létat!
A těch pár baťůžkářů (chleba, sádlo cibule), kteří slintají za každou korunou slevy v okruhu tisíc mil, ten poměr zásadně nezvrátí.

Orus-x
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1251
Registrován: 28. 08. 2003, 15:28
Stav: Offline

Re: BlueAir Moravia

Příspěvek od Orus-x »

marexor píše:
vitezslav píše:PS: Já Brno miluji, skvělé divadlo, kavárny, nejhezčí výstaviště v ČR, Zelňák, na Český se nakupují hadry líp než v Praze... Ale letět odsud do BGY nebo Bruselu za 5tis. je blbost jak Brno :-)


Já jsem z Brna letěl každou linku i s rodinou, co kdy byla (Londýn i čtyřikrát), o jiná letiště a jejich ceny jsem se nikdy nezajímal. Proč taky? Nebudu se štrachat nejméně dvě hodiny plus další hodina rezerva pro jistotu. Moji kolegové z práce to mají stejně tak. V podstatě procentuální poměr obyvatel Brna a okolí využívající leteckou přepravu bude o poznání nižší než třeba v Praze. A o tom to celé je, nikdo nás ještě pořádně nenaučil létat!
A těch pár baťůžkářů (chleba, sádlo cibule), kteří slintají za každou korunou slevy v okruhu tisíc mil, ten poměr zásadně nezvrátí.


No to jste tedy s rodinou moc rozletu neměl...Londýn, Gerona, Bergamo, Moskva, Eindhoven, Mnichov :-) Jo vlastně ano, chartery s TVS. Takže chápu to správně, že pokud chce Brňák třeba na Mallorku a z Bratislavy mu tam Ryanair letí za tisícovku, tak tam podle Vaší ideologie letět správně nemá, nebo letět za pětinásobek s Travelem, protože by jinak nebyl správný patriot a byl onálepkován jako chleba, sádlo, cibule :-) Problém ovšem pro Brno je, že celkem logicky takhle většina lidí obecně nepřemýšlí :D

Robert
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1394
Registrován: 21. 10. 2003, 19:55
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Re: BlueAir Moravia

Příspěvek od Robert »

Orus-x píše:
marexor píše:
vitezslav píše:PS: Já Brno miluji, skvělé divadlo, kavárny, nejhezčí výstaviště v ČR, Zelňák, na Český se nakupují hadry líp než v Praze... Ale letět odsud do BGY nebo Bruselu za 5tis. je blbost jak Brno :-)


Já jsem z Brna letěl každou linku i s rodinou, co kdy byla (Londýn i čtyřikrát), o jiná letiště a jejich ceny jsem se nikdy nezajímal. Proč taky? Nebudu se štrachat nejméně dvě hodiny plus další hodina rezerva pro jistotu. Moji kolegové z práce to mají stejně tak. V podstatě procentuální poměr obyvatel Brna a okolí využívající leteckou přepravu bude o poznání nižší než třeba v Praze. A o tom to celé je, nikdo nás ještě pořádně nenaučil létat!
A těch pár baťůžkářů (chleba, sádlo cibule), kteří slintají za každou korunou slevy v okruhu tisíc mil, ten poměr zásadně nezvrátí.


No to jste tedy s rodinou moc rozletu neměl...Londýn, Gerona, Bergamo, Moskva, Eindhoven, Mnichov :-) Jo vlastně ano, chartery s TVS. Takže chápu to správně, že pokud chce Brňák třeba na Mallorku a z Bratislavy mu tam Ryanair letí za tisícovku, tak tam podle Vaší ideologie letět správně nemá, nebo letět za pětinásobek s Travelem, protože by jinak nebyl správný patriot a byl onálepkován jako chleba, sádlo, cibule :-) Problém ovšem pro Brno je, že celkem logicky takhle většina lidí obecně nepřemýšlí :D


No zrovna s rodinou se docela vyplatí při rozdílu několika tisíc zajet i na jiné letiště. Jsem sice z Prahy, ale už několikrát jsme si takhle zajeli do Drážďan, Lipska nebo Norimberku a při čtyrech lidech byla úspora na letenkách velmi výrazná.

pepa007
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3029
Registrován: 01. 11. 2004, 11:33
Oblíbené typy letadel: CRJ900, A320, A346, A350, B757
Bydliště: Olomouc
Stav: Offline

Re: BlueAir Moravia

Příspěvek od pepa007 »

Uvedu čerstvou zkušenost, myslím si že jsem jeden z klasických představitelů cílové skupiny, kterou by mělo Brno obsloužit.

Jsem vášnivý "eurovíkenďák" a příležitostě cestuju obchodně (ale je to můj biz, takže za svoje :D ). Jsem z Olomouce. Dle Českého statistického úřadu patřím řekněme zjednodušeně do 10. decilu.

Včera jsem hledal eurovíkend/týden do Atén/Lisabonu/Říma/Marakéše. Bohužel s BMI/LH se téměř nedostanu pod 10k za osobu, a to je nehorázně moc. Všechny tyhle destinace dokážu sehnat za 4-7k z konkurenčních letišť.

I pokud přibydou z Brna nějaké přímé linky, je potřeba si uvědomit, co všechno lze považovat za přímou konkurenci Brna, a není toho málo. U středomoraváka to vypadá zhruba takhle:

- Brno 0:50 autem
- Ostrava 0:50 autem
- Pardubice 1:20 vlakem + taxík
- Praha 2:10 vlakem + taxík = cca 2:40
- Katovice 2:00 autem
- Bratislava 2:20 autem
- Vídeň 2:40 autem
- Krakov 2:40 autem

Jak se ty časy posunou u jiho- nebo severomoraváka si asi dokážete zhruba spočítat :-)

Vzhledem k téhle "konkurenci" si myslím že nebude lehký rozlítat z Brna i přímou Paříž nebo Barcelonu, protože stojíte proti Ryanairu a Wizzairu.

Začínám se přiklánět k úvaze, že by stálo za to zvážit ještě silnější dotování linky do Mnichova, aby se ceny navazujících letů dostaly někam k 5-8k, srovnatelným s navazujícími lety LH třeba z Prahy nebo Vídně. Mnichov je taky rostoucí GLOBÁLNÍ hub, LH do něj taky dost investuje, nasazuje tam A350 a nově už i A380.

ALE samozřejmě je potřeba si vytyčit nějaký cíle - nemluvím o tom že by se měly bezhlavě lít miliony na dotacích BMI. Ale že by se měli lidi ze spádové oblasti BRQ naučit a zvyknout, že se lítá všude s LH za rozumnou cenu s přestupem v MUC. Když se tohle podaří, tak si toho všimne samotná LH a začne sem posílat "svoji" E170 / CRJ900 apod. a nebude potřeba už topit prachy v BMI. A třeba si toho všimne i AF/KLM a začne sem posílat něco z AMS/CDG aby to přebrala LH.

RAdek
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 509
Registrován: 06. 04. 2006, 14:06
Stav: Offline

Re: BlueAir Moravia

Příspěvek od RAdek »

No to jste tedy s rodinou moc rozletu neměl...Londýn, Gerona, Bergamo, Moskva, Eindhoven, Mnichov


Já jsem s rodinou z Brna pravidelnými linkami letěl na Stansted a Luton, do Bergáma, Říma, Girony, Alicante, Mastrichtu + se Smartwings do Burgasu + návazně na Maltu. K tomu sám nebo s manžekou do Eindhovenu, Mnichova a Prahy + k tomu návzné lety na mnoho míst v Evropě + třeba USA nebo Japonsko. V ninulosti byly i nějaké charterové lety s cestovkami do Řecka a Španělska. Pro jiné odletové letiště se rozhodnu až tehdy, kdy to z Brna fakt nedává smysl. Musím ale potvrdit, že tak v polovině případů dovolených volím variantu pohody domova před cestou z jiného letiště. Samozřejmě, když někam hodně chci nebo mě zláká dobrá cena letenek, letím odjinud (Praha, Vídeň, Linec, Bratislava, Katovice, Budapešť, Mnichov, Berlín, .....). Potvrzuji ale, že řada lidí letí buď z Brna (i dráž) nebo neletí vůbec. Bohužel rozvoj letů z Brna s Wizz air a Ryanair) přišel v době, kdy individuální cestování i mimo sezónu tolik nefungovalo, otázka je, nakolik se situace změnila.

Karel_x
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 678
Registrován: 14. 09. 2010, 15:35
Stav: Offline

Re: BlueAir Moravia

Příspěvek od Karel_x »

Nemohu si pomoci, ale mám pocit, že ti, co zdůvodňují, že BRQ je beznadějná destinace, nemají moc zkušeností z létáním na regionální evropská letiště. Brzy se budu vracet ze služebky, a tak zvažuji, jestli mám letět z ARN do VIE nebo PRG a pak se trmácet s těžkým kufrem domů, nebo se nechám odvézt na NRK, a pak to vezmu via MUC to BRQ. NRK je nepříliš významné město pod 100k obyvatel, okolí moc lidnaté není, na ARN je to vlakem hodina a tři čtvrtě, autem asi dvě, tedy podobně jako Brno-VIE. Podle teoretiků tedy nemá NRK budoucnost. Přesto tam bmi léta 2x denně a EMB tam dokonce nocuje. Do MUC je to o hodně dál, než z BRQ, ale ceny letenek byly nižší (když jsem se koukal). Jak jsou obsazená letadla nevím (mohu napsat, pokud poletím), ale pokud uvážíme, že ročně NRK odbaví pod 100k pax, že převážnou většinu tvoří dovolenkové chartery (tady na severu hojně i zimní, nejslabší měsíc bývá duben), tak mi vychází, že bmi určitě neodvozí víc, než nějakých 20-30k tedy srovnatelně s BRQ. Letiště je vybavené asi jako v Brně za sociku.
To jen pro srovnání. Nikdo se tu nad tím nepozastavuje, žádný letecký odborník obyvatelům tohoto "Severního městečka/trhu" nebo chcete-li "švédského Manchestru" nevysvětluje, že pro ně je lepší letět z Arlandy.

Mám pocit, že Vítězslav úplně nepochopil mé úvahy. Jak jsem to myslel, jsem vepsal níže:
vitezslav píše:Už jsem se k tomuto tématu nechtěl vyjadřovat, ale nedá mi to - probůh, to jsou argumenty... :crazy:
- argumentovat čímkoli kolem LH/BMI je nesmysl, pokud někdo chce 50mega za rok dotaci, že sem tam odveze 40 lidí z Brna do Mnichova, není se o čem bavit To je jiné téma. Nevidím nic nesmyslného na úvaze, že často opravdu šílená cena přestupních letenek DLH může pramenit z nespolehlivosti bmi
- peciválství je věc subjektivní To je, a je na Moravě docela rozšířené a v podstatě to pozoruji i na sobě, navíc jde z 90% o obchodní cestující - jak už jsem psal Blue Air jim vůbec nic nepřinese, takže není důvod, proč by tím létali Nechci mluvit za jiné, ale mě třeba zaujali Bergamem a případným c/s s Alitálií...
- žádné "antimoravanství" v byznysu neexistuje, jde o peníze a Wizzu, Ryanu i TVS jsou nějaké půtky Praha vs Brno úplně u zadele Nepsal jsem, ani nenaznačoval, že by dopravci trpěli antimoravanstvím. Nicméně u WZZ bych podezření z určitého vlastenectví vůči Sedmihradsku zvažoval :-)
- naopak, v Itálii, Británii i Německu jsou regionální letiště na vzestupu, protože ta velká nemají sloty No, s tím bych jako převládajícím trendem možná úplně nesouhlasil...
- dovolenkové chartery nenapovídají vůbec nic, protože s cestovkami cestuje zcela jiný segment lidí Napovídají částečně o kupní síle, o ochotě cestovat, o preferencích cestovat z vlastního města...Myslím ostatně, že většina cesťáků si ráda zaletí i na dovču s rodinou. Samozřejmě, že na dovču létají i tací, kteří by jinak do eroplánu nesedli.
- Praha-Ostrava je jiný případ, protože mezi těmito městy nelze s rozumem cestovat jinak, než vlakem (btw. LE je povětšinou ve ztrátě, Jančura má x dalších aktivit a ČD jsou jedna velká ekonomická díra, takže bůhví, jak to vlastně je...)Jak to vše souvisí s tím, že po zavedení konkurenčních vlakových spojů stoupl počet cestujících na dvojnásobek? Prostě nabídka někdy dokáže generovat poptávku, to bylo jádrem poznámky

RAdek píše: Potvrzuji ale, že řada lidí letí buď z Brna (i dráž) nebo neletí vůbec....

To je přesně můj případ. Pokud letím služebně, létám převážně z VIE a problém s tím nemám žádný, ale na dovolenou bych odjinud, než z BRQ určitě neletěl :-). Ale je určitě hodně lidí, co to vidí jinak, kteří třeba vyhledávají rušná letiště, nové a nové destinace nebo soutěží o nejnižší cenu letenky.


Odpovědět