BlueAir Moravia

Letadla Fischer Air * Discovery Link * Air Ostrava * Air Terrex * ...
Odpovědět
vitezslav
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2464
Registrován: 06. 01. 2005, 13:33
Stav: Offline

Re: BlueAir Moravia

Příspěvek od vitezslav »

Karel_x píše:Nemohu si pomoci, ale mám pocit, že ti, co zdůvodňují, že BRQ je beznadějná destinace, nemají moc zkušeností z létáním na regionální evropská letiště. Brzy se budu vracet ze služebky, a tak zvažuji, jestli mám letět z ARN do VIE nebo PRG a pak se trmácet s těžkým kufrem domů, nebo se nechám odvézt na NRK, a pak to vezmu via MUC to BRQ. NRK je nepříliš významné město pod 100k obyvatel, okolí moc lidnaté není, na ARN je to vlakem hodina a tři čtvrtě, autem asi dvě, tedy podobně jako Brno-VIE. Podle teoretiků tedy nemá NRK budoucnost. Přesto tam bmi léta 2x denně a EMB tam dokonce nocuje. Do MUC je to o hodně dál, než z BRQ, ale ceny letenek byly nižší (když jsem se koukal). Jak jsou obsazená letadla nevím (mohu napsat, pokud poletím), ale pokud uvážíme, že ročně NRK odbaví pod 100k pax, že převážnou většinu tvoří dovolenkové chartery (tady na severu hojně i zimní, nejslabší měsíc bývá duben), tak mi vychází, že bmi určitě neodvozí víc, než nějakých 20-30k tedy srovnatelně s BRQ. Letiště je vybavené asi jako v Brně za sociku.
To jen pro srovnání. Nikdo se tu nad tím nepozastavuje, žádný letecký odborník obyvatelům tohoto "Severního městečka/trhu" nebo chcete-li "švédského Manchestru" nevysvětluje, že pro ně je lepší letět z Arlandy.

Mám pocit, že Vítězslav úplně nepochopil mé úvahy. Jak jsem to myslel, jsem vepsal níže:
vitezslav píše:Už jsem se k tomuto tématu nechtěl vyjadřovat, ale nedá mi to - probůh, to jsou argumenty... :crazy:
- argumentovat čímkoli kolem LH/BMI je nesmysl, pokud někdo chce 50mega za rok dotaci, že sem tam odveze 40 lidí z Brna do Mnichova, není se o čem bavit To je jiné téma. Nevidím nic nesmyslného na úvaze, že často opravdu šílená cena přestupních letenek DLH může pramenit z nespolehlivosti bmi
- peciválství je věc subjektivní To je, a je na Moravě docela rozšířené a v podstatě to pozoruji i na sobě, navíc jde z 90% o obchodní cestující - jak už jsem psal Blue Air jim vůbec nic nepřinese, takže není důvod, proč by tím létali Nechci mluvit za jiné, ale mě třeba zaujali Bergamem a případným c/s s Alitálií...
- žádné "antimoravanství" v byznysu neexistuje, jde o peníze a Wizzu, Ryanu i TVS jsou nějaké půtky Praha vs Brno úplně u zadele Nepsal jsem, ani nenaznačoval, že by dopravci trpěli antimoravanstvím. Nicméně u WZZ bych podezření z určitého vlastenectví vůči Sedmihradsku zvažoval :-)
- naopak, v Itálii, Británii i Německu jsou regionální letiště na vzestupu, protože ta velká nemají sloty No, s tím bych jako převládajícím trendem možná úplně nesouhlasil...
- dovolenkové chartery nenapovídají vůbec nic, protože s cestovkami cestuje zcela jiný segment lidí Napovídají částečně o kupní síle, o ochotě cestovat, o preferencích cestovat z vlastního města...Myslím ostatně, že většina cesťáků si ráda zaletí i na dovču s rodinou. Samozřejmě, že na dovču létají i tací, kteří by jinak do eroplánu nesedli.
- Praha-Ostrava je jiný případ, protože mezi těmito městy nelze s rozumem cestovat jinak, než vlakem (btw. LE je povětšinou ve ztrátě, Jančura má x dalších aktivit a ČD jsou jedna velká ekonomická díra, takže bůhví, jak to vlastně je...)Jak to vše souvisí s tím, že po zavedení konkurenčních vlakových spojů stoupl počet cestujících na dvojnásobek? Prostě nabídka někdy dokáže generovat poptávku, to bylo jádrem poznámky

RAdek píše: Potvrzuji ale, že řada lidí letí buď z Brna (i dráž) nebo neletí vůbec....

To je přesně můj případ. Pokud letím služebně, létám převážně z VIE a problém s tím nemám žádný, ale na dovolenou bych odjinud, než z BRQ určitě neletěl :-). Ale je určitě hodně lidí, co to vidí jinak, kteří třeba vyhledávají rušná letiště, nové a nové destinace nebo soutěží o nejnižší cenu letenky.


Já už si nevím rady, jak bych Ti to napsal, i když kluci přede mnou to popsali dost trefně. Tak ještě jednou - dovolenkáři, turisté a batůžkáři neuživí destinace jako je Lvov nebo Brusel. Možná by uživili (s otazníkem) Londýn a Barcelonu. Firemní klientela jsou prostě "mílaři" a létají s aliancemi. A taky to tu přesně popsal někdo přede mnou - cesťáci si nevystačí s pěti destinacemi, ty jim globálně moc nepomohou. A jak připočteš čas na přestup (min 2 hodiny, ale někde Ti to vyjde na 5, 7, 9...), veškerý čas, který ušetříš tím, že nejedeš do Prahy nebo Vídně, je prostě pryč.
Příklad- potřebuji letěl do Stockholmu (nebo jinam, to je jedno). Takže by to šlo s dříve uvedenou linkou z Brna přes Bergamo nebo Brusel (BAM + Ryan). Počítej - O,5 hod na letiště, 1,5 hod předem, hodinový let, 3,5 hodinová čekačka na návazný let, a 2,5 hod do Stockholmu = 9 hodin na cestě. V případě Prahy 2,5 hod na PRG (plus přidám hoďku na zácpu na D1), 1,5hod předem a 1,5 hodiny let = 6,5 hod na cestě. Letím levněji a můžu si vybrat z ČSA, Norwegianu a SASu, pokud potřebuji ty míle. A takhle je to do většiny destinací.


Marty-t
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1113
Registrován: 08. 01. 2010, 23:17
Pohlaví: muž
Bydliště: Brno
Stav: Offline

Re: BlueAir Moravia

Příspěvek od Marty-t »

Souhlasím s tím, že mnohdy je dojetí z Brna do VIE nebo PRG na P2P linku lepší. Akorát bych výpočet dle vlastní zkušenosti poupravil - 1,5 hod na BRQ je zbytečně dlouho předem - na nudu na brněnském letišti bohatě stačí 45-60min. předem. Autem bych na PRG rozhodně nejel - to riziko zácpy delší než 1 hod je při dnešním stavu D1 obrovské... Takže spíš vlak 2,5 hod plus 1 hod skrz Prahu a půlhoďka jako rezerva na zpoždění vlaku. S LH je let z Brna s přestupem v Mnichově do Stockholmu za 5 ale i 4 hodiny, takže BMI by smysl dávala, kdyby ovšem byl spoleh, že poletí...

Jiná situace nastane když člověk musí hopsnout TATL nebo JV Asie, kam zatím z PRG a VIE moc přímých letů není... to už by spolehlivý feeder do MUC, BCN, FRA, CDG, AMS, IST ... smysl dával z BRQ větší.

Plus 2-3 low cost letní destinace u moře co uživí dovolenkáři co nechtějí s CK ani jezdit s rodinou na jiné letiště - to už raději rovnou jedou na sever Chorvatska autem...

Na víc opravdu BRQ díky konkurenci blízkých letišť nemá...

ajax07
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 75
Registrován: 24. 11. 2015, 14:56
Stav: Offline

Re: BlueAir Moravia

Příspěvek od ajax07 »

Marty-t píše:Souhlasím s tím, že mnohdy je dojetí z Brna do VIE nebo PRG na P2P linku lepší. Akorát bych výpočet dle vlastní zkušenosti poupravil - 1,5 hod na BRQ je zbytečně dlouho předem - na nudu na brněnském letišti bohatě stačí 45-60min. předem. Autem bych na PRG rozhodně nejel - to riziko zácpy delší než 1 hod je při dnešním stavu D1 obrovské... Takže spíš vlak 2,5 hod plus 1 hod skrz Prahu a půlhoďka jako rezerva na zpoždění vlaku. S LH je let z Brna s přestupem v Mnichově do Stockholmu za 5 ale i 4 hodiny, takže BMI by smysl dávala, kdyby ovšem byl spoleh, že poletí...

Jiná situace nastane když člověk musí hopsnout TATL nebo JV Asie, kam zatím z PRG a VIE moc přímých letů není... to už by spolehlivý feeder do MUC, BCN, FRA, CDG, AMS, IST ... smysl dával z BRQ větší.

Plus 2-3 low cost letní destinace u moře co uživí dovolenkáři co nechtějí s CK ani jezdit s rodinou na jiné letiště - to už raději rovnou jedou na sever Chorvatska autem...

Na víc opravdu BRQ díky konkurenci blízkých letišť nemá...


Tady probíhají diskuze s všemožnými spekulacemi a kalkulacemi, jestli s ohledem na ekonomickou udržitelnost mohou z regionálního letiště Brno létat dopravci a cestující nebo ne. A jak si aerolinie provádějí složité výpočty efektivity letiště - počtu obyvatel ve spádovém území, vzdálenosti na blízká letiště, nákladů na mzdy, palivo a všechno možné, výnosů z letenek a zavazadel, atd. Taky potenciální cestující si propočítávají vzdálenosti na okolní letiště, ceny letenek, časy přepravy na letiště včetně předpokládaných zdržení na cestě (mimochodem reálně téměř nepředvídatelných), trvání letů a počty přestupů atd. a podle toho se rozhodují. Praxe je dle mého názoru mnohem prostší. V kalkulacích a kombinacích chybí to hlavní, čím se vyznačují v současnosti i jiná ekonomická odvětví - poptávka po osobní letecké přepravě je vyšší, než nabídka. Ohromné množství lidí na celém světě má vyšší příjmy, než v minulém století, a mohou si dovolit víc cestovat a létat. Letecká doprava je logisticky a ekonomicky náročná, už jen koupit letadla není jednoduché, poptávka po nových letadlech je vyšší, než aktuální nabídka, resp. objednávají se dlouho dopředu. Chybí personál, především piloti, ale i letušky. Atd. Takže ve všech těch ekonomicko-dopravních analýzách většinou chybí tři společensko-ekonomické kategorie, které patří mezi důležité faktory rentability - různé účelové přerozdělování zdrojů a zásahy do ekonomiky nad rámec jejího tržního fungování - dotace (a cla a daně), provize a úplatky. To nejlépe pochopil Michal O´Leary, který vybudoval letecké impérium s falešným PR nízkonákladové aerolinie, přičemž "nízkou" cenu letenek si kompenzuje jinak. Příklad: Ryanair se odporoučel z Trapani (asi 70.000 obyvatel, ale moře), protože mu místní letiště přestalo platit. Takhle se skrytými i veřejnými dotacemi a úlevami funguje víceméně všude a fungují tak i další. Nejde však jednoznačně o nějaký tunel, zásadní otázka je, jestli letecká přeprava cestujících může fungovat bez veřejné podpory nebo ne. Jak jsem se již dříve vyjádřil, jak by reálně mohla, když bez veřejné podpory se neobejde autobusová a železniční přeprava a dokonce ani cyklisté, přičemž letecká přeprava není o nic logisticky a nákladově méně náročná, než ostatní druhy přepravy, spíše naopak. Jiná věc je, zda se Michal O´Leary spokojí s obvyklou mírou zisku, ale to už je jiný příběh související s etikou podnikání, nerovnováhou mezi nabídkou a poptávkou a agresivním PR. A pokud jde o cestující z Brna: města vznikla díky dopravě a obchodu. A nezbytnou podmínkou jejich udržitelného rozvoje je fungování dopravy. To samozřejmě stojí peníze - pokud se neinvestuje, město stagnuje, pokud doprava funguje, město se může rozvíjet. Jsem toho názoru, že letecká přeprava z Brna je možná, minimálně v takovém rozsahu, jako z měst srovnatelné velikosti se zavedenou leteckou přepravou cestujících. Podmínkou je, aby na brněnském letišti existovala nabídka osobní letecké přepravy, která postupně probudí latentní poptávku a vygeneruje další. A to se neobejde bez dotací. Jiná věc je, že zastupitelstvo a vedení města Brna zcela rezignovalo na rozvoj dopravy ve městě kromě cyklistické. Ale to už je o tom, koho budou Brňané na podzim volit.

Karel_x
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 678
Registrován: 14. 09. 2010, 15:35
Stav: Offline

Re: BlueAir Moravia

Příspěvek od Karel_x »

vitezslav píše:Já už si nevím rady, jak bych Ti to napsal, i když kluci přede mnou to popsali dost trefně. Tak ještě jednou - dovolenkáři, turisté a batůžkáři neuživí destinace jako je Lvov nebo Brusel. Možná by uživili (s otazníkem) Londýn a Barcelonu. Firemní klientela jsou prostě "mílaři" a létají s aliancemi. A taky to tu přesně popsal někdo přede mnou - cesťáci si nevystačí s pěti destinacemi, ty jim globálně moc nepomohou. A jak připočteš čas na přestup (min 2 hodiny, ale někde Ti to vyjde na 5, 7, 9...), veškerý čas, který ušetříš tím, že nejedeš do Prahy nebo Vídně, je prostě pryč.
Příklad- potřebuji letěl do Stockholmu (nebo jinam, to je jedno). Takže by to šlo s dříve uvedenou linkou z Brna přes Bergamo nebo Brusel (BAM + Ryan). Počítej - O,5 hod na letiště, 1,5 hod předem, hodinový let, 3,5 hodinová čekačka na návazný let, a 2,5 hod do Stockholmu = 9 hodin na cestě. V případě Prahy 2,5 hod na PRG (plus přidám hoďku na zácpu na D1), 1,5hod předem a 1,5 hodiny let = 6,5 hod na cestě. Letím levněji a můžu si vybrat z ČSA, Norwegianu a SASu, pokud potřebuji ty míle. A takhle je to do většiny destinací.

Děkuji Vítězslavovi, že předvedl přesně ty postoje, které jsem měl na mysli, když jsem psal o teoreticích. Sebevědomé a silné názory, nepřipouštějící, že jiní lidé mohou mít vlastní představy o cestování nebo odlišné žebříčky hodnot. Nikdy jsem neřekl, že mezi cesťáky nejsou hojně zastoupení mílaři, nebo že vystačí s 5 destinacemi. Nikdy jsem neřekl, že baťůžkáři uživí LWO, a ani si to nemyslím. K čemu je dobré mi vkládat do úst cizí názory a pak s nimi z pozice vševěda polemizovat. Pro jistotu ještě zopakuji, že netuším, jestli se BlueAir rozjede, a pokud ano, zda bude úspěšná :-). Čas ukáže.

Ale k věci, napsal jsem, že zvažuji let NRK-MUC-BRQ. Když to rozepíšu:
BM1754: NRK 1450 - MUC 1650
BM1737: MUC 1725 - BRQ 1830
To je dohromady 3:40 + 1h v NRK (stačí i 45min), celkem tedy asi 4,5 hod., což je o hodně méně, než přes PRG nebo VIE. Problém je krátký přestup (častý mezi spoji bmi v MUC), ale díval jsem se, většinou na sebe trochu čekají - že by i to byl další důvod obvyklých zpoždění v BRQ? V každém případě se tato přestupní letenka dá koupit (za 3800) a v nejhorším bych skončil třeba ve VIE, pokud bych spoj nechytil. Ale stejně jsem se ještě definitivně nerozhodl, jestli třeba nakonec nepoletím ARN-VIE, běhání po MUC totiž není moje oblíbená disciplína.

Tento případ myslím ilustruje docela dobře, jak je každá cesta trochu jiná, a kategoricky tvrdit, že je to tak nebo onak jednoznačné (a jen idiot to nechápe), může jen teoretik. Ale opakuji, nenaznačuji tím, že Vítězslav říká nesmysly, jen ty jeho úvahy prostě neplatí stoprocentně. Na kolik procent platí, nechť si každý zváží podle svých zkušeností.

marexor
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 26
Registrován: 18. 02. 2011, 09:08
Stav: Offline

Re: BlueAir Moravia

Příspěvek od marexor »

Orus-x píše:
marexor píše:
vitezslav píše:PS: Já Brno miluji, skvělé divadlo, kavárny, nejhezčí výstaviště v ČR, Zelňák, na Český se nakupují hadry líp než v Praze... Ale letět odsud do BGY nebo Bruselu za 5tis. je blbost jak Brno :-)


Já jsem z Brna letěl každou linku i s rodinou, co kdy byla (Londýn i čtyřikrát), o jiná letiště a jejich ceny jsem se nikdy nezajímal. Proč taky? Nebudu se štrachat nejméně dvě hodiny plus další hodina rezerva pro jistotu. Moji kolegové z práce to mají stejně tak. V podstatě procentuální poměr obyvatel Brna a okolí využívající leteckou přepravu bude o poznání nižší než třeba v Praze. A o tom to celé je, nikdo nás ještě pořádně nenaučil létat!
A těch pár baťůžkářů (chleba, sádlo cibule), kteří slintají za každou korunou slevy v okruhu tisíc mil, ten poměr zásadně nezvrátí.


No to jste tedy s rodinou moc rozletu neměl...Londýn, Gerona, Bergamo, Moskva, Eindhoven, Mnichov :-) Jo vlastně ano, chartery s TVS. Takže chápu to správně, že pokud chce Brňák třeba na Mallorku a z Bratislavy mu tam Ryanair letí za tisícovku, tak tam podle Vaší ideologie letět správně nemá, nebo letět za pětinásobek s Travelem, protože by jinak nebyl správný patriot a byl onálepkován jako chleba, sádlo, cibule :-) Problém ovšem pro Brno je, že celkem logicky takhle většina lidí obecně nepřemýšlí :D


Já si neuzurpuji mluvit za celý národ jako mnoho zde přítomných, mluvil jsem za sebe a lidi, které znám. Je vidět, že jste mne vůbec nepochopil. Proč bych měl letět na Mallorcu, když z Brna nelítá... Najdu si prostě jiný program, než někam letět letadlem ze vzdáleného letiště. Pokud budou linky, lidi se naučí lítat, časem se zvětší i incoming.

Mohl by mi někdo ze zdejších "chytráků" vysvětlit, jak je možné, že třeba z Košic od roku 2013 vzrostl počet cestujících o více než 100%. Napadají mne určité možnosti, jako třeba že vzrostl počet obyvatel regionu na dvojnásobek, nebo se země rozestoupila a na jiná letiště je to mnohem dál než v minulosti, nebo že ekonomika regionu náhle astronomicky vzrostla,... nebo fakt nevím. Těším se na vaše :-@


pepa007
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3029
Registrován: 01. 11. 2004, 11:33
Oblíbené typy letadel: CRJ900, A320, A346, A350, B757
Bydliště: Olomouc
Stav: Offline

Re: BlueAir Moravia

Příspěvek od pepa007 »

marexor píše:Mohl by mi někdo ze zdejších "chytráků" vysvětlit, jak je možné, že třeba z Košic od roku 2013 vzrostl počet cestujících o více než 100%. Napadají mne určité možnosti, jako třeba že vzrostl počet obyvatel regionu na dvojnásobek, nebo se země rozestoupila a na jiná letiště je to mnohem dál než v minulosti, nebo že ekonomika regionu náhle astronomicky vzrostla,... nebo fakt nevím. Těším se na vaše :-@


Nevím jestli se kvalifikuju jako "zdejší chytrák" (asi jo) a nemám pro tebe detailní analýzu, ale tipnul bych si: Košice sou aglomerace totálně odříznutá od zbytku světa, uprostřed ničeho, všude daleko, a narozdíl od Brna žádných 10 alternativ jak se odtamtud dostat. V podstatě je to pustej ostrov ze kterýho se dá dostat jen letadlem :-)

jencik
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 825
Registrován: 23. 03. 2014, 15:03
Bydliště: SIN
Stav: Offline

Re: BlueAir Moravia

Příspěvek od jencik »

Košiciam určite pomohla linka do Varšavy + konkurencia Viedni a zároveň vďaka TK cez IST viacero dostupných destinácií po svete. Na druhej strane z KSC do troch hodín viem byť na BUD, KRK už dosť záleží na doprave v Poľsku, zato z Brna je hneď PRG, VIE, BTS, BUD KTW

jencik
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 825
Registrován: 23. 03. 2014, 15:03
Bydliště: SIN
Stav: Offline

Re: BlueAir Moravia

Příspěvek od jencik »

To zase brr, Košice nie sú taká diera, len najbohatšie mesto regiónu a všetko naokolo je ekonomicky nižšie.Najblizsie je fakt Budapešť po diaľnici a do Krakova, lenže tam chýba obchvat a diaľnicia v Poľsku. Brno má okolo seba zase samé bohatšie regióny, teda mimo Ostravy.

marexor
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 26
Registrován: 18. 02. 2011, 09:08
Stav: Offline

Re: BlueAir Moravia

Příspěvek od marexor »

pepa007 píše:
marexor píše:Mohl by mi někdo ze zdejších "chytráků" vysvětlit, jak je možné, že třeba z Košic od roku 2013 vzrostl počet cestujících o více než 100%. Napadají mne určité možnosti, jako třeba že vzrostl počet obyvatel regionu na dvojnásobek, nebo se země rozestoupila a na jiná letiště je to mnohem dál než v minulosti, nebo že ekonomika regionu náhle astronomicky vzrostla,... nebo fakt nevím. Těším se na vaše :-@


Nevím jestli se kvalifikuju jako "zdejší chytrák" (asi jo) a nemám pro tebe detailní analýzu, ale tipnul bych si: Košice sou aglomerace totálně odříznutá od zbytku světa, uprostřed ničeho, všude daleko, a narozdíl od Brna žádných 10 alternativ jak se odtamtud dostat. V podstatě je to pustej ostrov ze kterýho se dá dostat jen letadlem :-)


Brno - Praha Ruzyně 227 KM
Košice - Budapešť, Airport 264 KM

Situaci na dálnici M3 Budapešť severo-východ neznám, nicméně D1 asi dopravně nepřekoná. Košice - Budapešť Airport 2h 45m, Brno - Praha Airport bude tak za 2h 30m. Pustej ostrov?

A k jinému příspěvku: Jsem si jist, že brněnská aglomerace je ekonomicky výrazně na vyšší úrovni než košická nepočítám ani širší spádovou oblast.

Takže "chytráci", pokračujte v -@ :-@ :-@

Roiman4
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 340
Registrován: 23. 10. 2017, 22:45
Oblíbené typy letadel: A340-600
B747-400
Pohlaví: muž
Bydliště: ZLN/PRG
Stav: Offline

Re: BlueAir Moravia

Příspěvek od Roiman4 »

Pokud dobre vim, tak z Kosic po hranice vede 4 proudovka a pak az po tu vesnicku, kde zacina 71? myslim je to jen 2 proudovka. Takze velky risk se seknout na te dvouprodovce.

A autor pod tebou uvedl vice nez jen PRG vs BRQ. Takze trochu nesmysl provnavat to jen s timto.

A vem si, co lita do KSC a co z Brna. Ale jak pises, na co se budes trmacet na jine letiste, kdyz poletis z BRQ na STN a z tama daleko prestupem :clap: To nechapu.

pepa007
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3029
Registrován: 01. 11. 2004, 11:33
Oblíbené typy letadel: CRJ900, A320, A346, A350, B757
Bydliště: Olomouc
Stav: Offline

Re: BlueAir Moravia

Příspěvek od pepa007 »

marexor píše:
pepa007 píše:
marexor píše:Mohl by mi někdo ze zdejších "chytráků" vysvětlit, jak je možné, že třeba z Košic od roku 2013 vzrostl počet cestujících o více než 100%. Napadají mne určité možnosti, jako třeba že vzrostl počet obyvatel regionu na dvojnásobek, nebo se země rozestoupila a na jiná letiště je to mnohem dál než v minulosti, nebo že ekonomika regionu náhle astronomicky vzrostla,... nebo fakt nevím. Těším se na vaše :-@


Nevím jestli se kvalifikuju jako "zdejší chytrák" (asi jo) a nemám pro tebe detailní analýzu, ale tipnul bych si: Košice sou aglomerace totálně odříznutá od zbytku světa, uprostřed ničeho, všude daleko, a narozdíl od Brna žádných 10 alternativ jak se odtamtud dostat. V podstatě je to pustej ostrov ze kterýho se dá dostat jen letadlem :-)


Brno - Praha Ruzyně 227 KM
Košice - Budapešť, Airport 264 KM

Situaci na dálnici M3 Budapešť severo-východ neznám, nicméně D1 asi dopravně nepřekoná. Košice - Budapešť Airport 2h 45m, Brno - Praha Airport bude tak za 2h 30m. Pustej ostrov?

A k jinému příspěvku: Jsem si jist, že brněnská aglomerace je ekonomicky výrazně na vyšší úrovni než košická nepočítám ani širší spádovou oblast.

Takže "chytráci", pokračujte v -@ :-@ :-@


Takže jsi potvrdil co jsem napsal ;-)

Dle Google Maps autem:

Brno - Bratislava airport 1:28
Brno - Vienna airport 1:36
Brno - Ostrava airport :-) 1:42
Brno - Praha airport 2:05
Brno - Katowice airport 2:42

Naproti tomu

Košice - Budapest airport 2:45

^ jinými slovy, pro Košičana je stejně debilní jet na BUD jako pro Brňáka na KTW, a navíc je to jeho téměř jediná možnost.

Brňák má k tomu všemu navíc solidní vlakový i autobusový spojení do prahy, vídně i bratislavy.

Takže ano, jsem rád že jsme se shodli že to je pustej ostrov :-)

MeKE
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 17
Registrován: 13. 02. 2018, 19:35
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: BlueAir Moravia

Příspěvek od MeKE »

marexor píše:
Brno - Praha Ruzyně 227 KM
Košice - Budapešť, Airport 264 KM

Situaci na dálnici M3 Budapešť severo-východ neznám, nicméně D1 asi dopravně nepřekoná. Košice - Budapešť Airport 2h 45m, Brno - Praha Airport bude tak za 2h 30m. Pustej ostrov?

A k jinému příspěvku: Jsem si jist, že brněnská aglomerace je ekonomicky výrazně na vyšší úrovni než košická nepočítám ani širší spádovou oblast.

Takže "chytráci", pokračujte v -@ :-@ :-@


S dovolením, trošku budem chytračiť ďalej. Nemôžeš do úvahy brať len KM vzdialenosť. Košice - Rzesow je menej ako Brno - Praha. Košice - Debrecín rovnako tak. Cesty tam ale trvajú o hodinu viac minimálne. Budapešť je relatívne fajn ale cesta na letisko (okrem vlakov, ktoré chodia 2-krát denne a vlastnej dopravy) stojí 30-35€ jeden smer. Krakow nemá ani ten vlak, cesty sú zlé a v zime je risk prechádzať vôbec cez Tatry s úmyslom stihnúť lietadlo. A pre pobavenie...v danom okruhu je ešte Poprad, Satu Mare a Oradea. Prosím ak niekto nerozumie, prečo sa k uvedeným letiskám nevyjadrím, tak nech zváží či má aspoň základné znalosti potrebné na účasť v tomto fóre.

ajax07
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 75
Registrován: 24. 11. 2015, 14:56
Stav: Offline

Re: BlueAir Moravia

Příspěvek od ajax07 »

marexor píše:
Orus-x píše:
marexor píše:
Já jsem z Brna letěl každou linku i s rodinou, co kdy byla (Londýn i čtyřikrát), o jiná letiště a jejich ceny jsem se nikdy nezajímal. Proč taky? Nebudu se štrachat nejméně dvě hodiny plus další hodina rezerva pro jistotu. Moji kolegové z práce to mají stejně tak. V podstatě procentuální poměr obyvatel Brna a okolí využívající leteckou přepravu bude o poznání nižší než třeba v Praze. A o tom to celé je, nikdo nás ještě pořádně nenaučil létat!
A těch pár baťůžkářů (chleba, sádlo cibule), kteří slintají za každou korunou slevy v okruhu tisíc mil, ten poměr zásadně nezvrátí.


No to jste tedy s rodinou moc rozletu neměl...Londýn, Gerona, Bergamo, Moskva, Eindhoven, Mnichov :-) Jo vlastně ano, chartery s TVS. Takže chápu to správně, že pokud chce Brňák třeba na Mallorku a z Bratislavy mu tam Ryanair letí za tisícovku, tak tam podle Vaší ideologie letět správně nemá, nebo letět za pětinásobek s Travelem, protože by jinak nebyl správný patriot a byl onálepkován jako chleba, sádlo, cibule :-) Problém ovšem pro Brno je, že celkem logicky takhle většina lidí obecně nepřemýšlí :D


Já si neuzurpuji mluvit za celý národ jako mnoho zde přítomných, mluvil jsem za sebe a lidi, které znám. Je vidět, že jste mne vůbec nepochopil. Proč bych měl letět na Mallorcu, když z Brna nelítá... Najdu si prostě jiný program, než někam letět letadlem ze vzdáleného letiště. Pokud budou linky, lidi se naučí lítat, časem se zvětší i incoming.

Mohl by mi někdo ze zdejších "chytráků" vysvětlit, jak je možné, že třeba z Košic od roku 2013 vzrostl počet cestujících o více než 100%. Napadají mne určité možnosti, jako třeba že vzrostl počet obyvatel regionu na dvojnásobek, nebo se země rozestoupila a na jiná letiště je to mnohem dál než v minulosti, nebo že ekonomika regionu náhle astronomicky vzrostla,... nebo fakt nevím. Těším se na vaše :-@


Co máš z toho, tady se z vlákna BlueAir Moravia stalo vlákno "Kdo lépe vyargumentuje, proč je brněnské letiště k ničemu". Je to stejné jako s nádražím, s VMO atd. Polovina Brňáků a drtivá většina vidláků nové nádraží v Brně nechtějí, protože mají pocit, že ho nepotřebují. Jinak plně souhlasím s Tvým příspěvkem. Když se létalo - bohužel jen jednu sezónu - z Brna Alicante, tak jsme to stihli několikrát a bylo tam spoustu cestujících i ze Slovenska, ale domnělému "otci" brněnského letiště Jiřímu Filipovi to bylo spíše na obtíž, takže Ryanair skončil. Už vidím argumenty - můžeš létat z Pardubic, z Budapešti, z Norimberka atd.

Karel_x
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 678
Registrován: 14. 09. 2010, 15:35
Stav: Offline

Re: BlueAir Moravia

Příspěvek od Karel_x »

ajax07 píše:...tady se z vlákna BlueAir Moravia stalo vlákno "Kdo lépe vyargumentuje, proč je brněnské letiště k ničemu". Je to stejné jako s nádražím, s VMO atd.

K tomu není co dodat.

JackBrno
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2574
Registrován: 08. 01. 2008, 13:03
Stav: Offline

Re: RE: Re: BlueAir Moravia

Příspěvek od JackBrno »

ajax07 píše:... domnělému "otci" brněnského letiště Jiřímu Filipovi to bylo spíše na obtíž, takže Ryanair skončil...

Jak jsi přišel na to, že Alicante bylo ukončeno ze strany BRQ?


Odpovědět