BlueAir Moravia

Letadla Fischer Air * Discovery Link * Air Ostrava * Air Terrex * ...
Odpovědět
ajax07
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 75
Registrován: 24. 11. 2015, 14:56
Stav: Offline

Re: RE: Re: BlueAir Moravia

Příspěvek od ajax07 »

JackBrno píše:
ajax07 píše:... domnělému "otci" brněnského letiště Jiřímu Filipovi to bylo spíše na obtíž, takže Ryanair skončil...


Jak jsi přišel na to, že Alicante bylo ukončeno ze strany BRQ?


Logicky. A tak jak skončilo Bergamo. :thumbdown:


zbozivulekral
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 414
Registrován: 14. 01. 2018, 11:42
Oblíbené typy letadel: 787
Pohlaví: muž
Bydliště: LKTB
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: RE: Re: BlueAir Moravia

Příspěvek od zbozivulekral »

ajax07 píše:
JackBrno píše:
ajax07 píše:... domnělému "otci" brněnského letiště Jiřímu Filipovi to bylo spíše na obtíž, takže Ryanair skončil...


Jak jsi přišel na to, že Alicante bylo ukončeno ze strany BRQ?


Logicky. A tak jak skončilo Bergamo. :thumbdown:


To se ale pleteš. ALC skončilo, protože RYR omezoval tamní bázi, neboť management letiště ALC trval na boardingu/unboardingu prostřednictvím nástupních mostů...

JackBrno
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2574
Registrován: 08. 01. 2008, 13:03
Stav: Offline

Re: RE: Re: RE: Re: BlueAir Moravia

Příspěvek od JackBrno »

ajax07 píše:
JackBrno píše:
ajax07 píše:... domnělému "otci" brněnského letiště Jiřímu Filipovi to bylo spíše na obtíž, takže Ryanair skončil...


Jak jsi přišel na to, že Alicante bylo ukončeno ze strany BRQ?


Logicky. A tak jak skončilo Bergamo. :thumbdown:

Tohle by asi chtělo vysvětlení, jak to myslíš, protože to je čistokrevná lež. Ani Alicante, ani Bergamo samozřejmě nebylo ukončeno ze strany BRQ.

jvoj
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 754
Registrován: 20. 03. 2010, 18:40
Oblíbené typy letadel: B737, 787, Všechny Embraery, ATR42/72
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: BlueAir Moravia

Příspěvek od jvoj »

Pro pořádek - Alicante bylo ukončeno především kvůli tehdejším neshodám FR a letiště a následné redukci tamní báze, Bergamo nemělo nějak zářné load-factory (i když dnes už by to vypadalo zcela jistě jinak), ale jedním ze zásadních důvodů pro přerušení (a následné neobnovení) byla rekonstrukce RWY v Bergamu.

ajax07
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 75
Registrován: 24. 11. 2015, 14:56
Stav: Offline

Re: BlueAir Moravia

Příspěvek od ajax07 »

pepa007 píše:
Karel_x píše:
ajax07 píše:...tady se z vlákna BlueAir Moravia stalo vlákno "Kdo lépe vyargumentuje, proč je brněnské letiště k ničemu". Je to stejné jako s nádražím, s VMO atd.

K tomu není co dodat.


To se pletete pánové.

My se z tématu "všichni bychom rádi létali z Brna aspoň po evropě" (na tom se asi všichni shodnem) posouváme do tématu "naše šance jsou pramalé, pokud to bude v režii diletantů, který vymýšlejí absurdity nerespektující ekonomickou realitu, jen aby si pohonili ego a politické body".


A co je jako ta absurdita, fungující letiště, nové nádraží, velký městský okruh, podzemní diametr, nové městské centrum, nové dálnice nebo co? Já bych třeba plácl, že absurdita diletantů jsou tramvaje v Olomouci nerespektující ekonomickou realitu a je zbytečné na ně doplácet. A hned je ze mě super odborník, no jasně.

O stavbu nové tramvajové tratě v Olomouci se začala zajímat švýcarská vláda. Právě Švýcarsko totiž má na Hanou poslat na stavbu 225 milionů korun. Švýcarům si však stěžovalo Hnutí Duha, kterému vadí, že radnice zvolila trasu, která je podle něj nevhodná a navíc dvakrát dražší, než varianta, již prosazují ekologové.
Zdroj: https://ekonomika.idnes.cz/nemuzete-tra ... zpravy_stk


JackBrno
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2574
Registrován: 08. 01. 2008, 13:03
Stav: Offline

Re: BlueAir Moravia

Příspěvek od JackBrno »

jvoj:
Jj, přesně tak to bylo, oboje bylo z rozhodnutí RYR a vedení letiště BRQ z toho radost rozhodně nemělo, už jen proto, že zaměstnanci tam místo obsluhy letadla houpali nohama. Tak nevím, co tady ajax07 plácá o Filipovi.

ajax07
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 75
Registrován: 24. 11. 2015, 14:56
Stav: Offline

Re: BlueAir Moravia

Příspěvek od ajax07 »

jvoj píše:Pro pořádek - Alicante bylo ukončeno především kvůli tehdejším neshodám FR a letiště a následné redukci tamní báze, Bergamo nemělo nějak zářné load-factory (i když dnes už by to vypadalo zcela jistě jinak), ale jedním ze zásadních důvodů pro přerušení (a následné neobnovení) byla rekonstrukce RWY v Bergamu.


S tím Alicante je to tak, jak píšeš (viz moje dřívější příspěvky) A pokud jde o Bergamo, s tou dráhou to byla jenom záminka a mlha Ryanairu, protože provoz v Bergamu v době rekonstrukce dráhy nebyl nijak výrazně omezen - viděl jsem na vlastní oči v Bergamu v této době. A i kdyby, proč tedy nebyla linka po dokončení rekonstrukce obnovena? Jak to eufemicky píšeš u Alicante taky kvůli neshodám mezi letištěm a Ryanairem, jinak řečeno pan Filip místo toho, aby se snažil s nimi dohodnout, tak to pojal ve smyslu "my vás tady nepotřebujeme."

ajax07
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 75
Registrován: 24. 11. 2015, 14:56
Stav: Offline

Re: BlueAir Moravia

Příspěvek od ajax07 »

JackBrno píše:jvoj:
Jj, přesně tak to bylo, oboje bylo z rozhodnutí RYR a vedení letiště BRQ z toho radost rozhodně nemělo, už jen proto, že zaměstnanci tam místo obsluhy letadla houpali nohama. Tak nevím, co tady ajax07 plácá o Filipovi.


Aha pán je obhájce bývalého vedení letiště. Ale s křížkem po funuse. Naštěstí veřejnost se již dozvěděla o politice pana Haška, o nevýhodném pronájmu letiště na 50 let, o třech rodinách, které se na tom obohacovaly, o offshorových společnostech v Karibiku. fotovoltaické elektrárně, netransparentním hospodaření na letišti, odporu proti auditu atd. A když bylo zvoleno nové vedení kraje, které začalo klást nájemcům letiště nepříjemné otázky, tak raději ten byznys včas výhodně prodali. A ty svatá prostoto, proč by se jím nemělo líbit "houpat nohama", když za to peníze dostávali? Naivní argumentace, že radost z práce je největší motivace, dnes už těžko někoho přesvědčí. A jestli jsi začal urážet za názor, tak já to umím taky, ty blekoto.
Naposledy upravil(a) ajax07 dne 17. 03. 2018, 09:45, celkem upraveno 1 x.

ajax07
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 75
Registrován: 24. 11. 2015, 14:56
Stav: Offline

Re: BlueAir Moravia

Příspěvek od ajax07 »

ajax07 píše:
JackBrno píše:jvoj:
Jj, přesně tak to bylo, oboje bylo z rozhodnutí RYR a vedení letiště BRQ z toho radost rozhodně nemělo, už jen proto, že zaměstnanci tam místo obsluhy letadla houpali nohama. Tak nevím, co tady ajax07 plácá o Filipovi.


Aha pán je obhájce bývalého vedení letiště. Trochu s křížkem po funuse. Naštěstí veřejnost se již dozvěděla o politice pan Haška, o nevýhodném pronájmu letiště na 50 let, o třech rodinách, které se na tom obohacovaly, o offshorových společnostech v Karibiku, fotovoltaické elektrárně, netransparentním hospodaření na letišti, odporu proti auditu atd. A ty svatá prostoto, proč by se jím nemělo líbit "houpat nohama", když za to peníze dostávali? A pokud se ještě naivně domníváš, že radost z práce je největší motivace, přečti si základy psychologie. A když si začal urážet za názor, tak já to umím taky, ty blekoto.

zbozivulekral
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 414
Registrován: 14. 01. 2018, 11:42
Oblíbené typy letadel: 787
Pohlaví: muž
Bydliště: LKTB
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: BlueAir Moravia

Příspěvek od zbozivulekral »

Když už se vytahuje Hašek... V životě by mě nenapadlo, že se ho budu zastávat, ale zrovna tomhle je docela nevinně. V době, kdy se letiště tak supervýhodně pronajalo, vedli kraj lidovci v čele se Stanislavem Juránkem. Btw. Filip je člen KDU.

Karel_x
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 678
Registrován: 14. 09. 2010, 15:35
Stav: Offline

Re: BlueAir Moravia

Příspěvek od Karel_x »

ajax07 píše:... Filip místo toho, aby se snažil s nimi dohodnout, tak to pojal ve smyslu "my vás tady nepotřebujeme."


Neblázněte lidé, Filip, ať už je jakýkoliv, zcela jistě neodhání letecké společnosti z letiště. Jistě může jakýmsi svým dílkem k provozu přispět nebo to zkomplikovat, ale jeho slovo není v žádném případě rozhodující. On prostě poskytuje službu letadlům, a pokud by tak nečinil, sám by se připravil o výhodnou smlouvu s krajem. Přednosta stanice také nerozhoduje, které rychlíky u něj budou zastavovat nebo ne.

Vím, že v nedávné době se v rámci akce "antihašek" nasazovala v médiích psí hlava kdekomu, ale tvrdit, že Filip sabotuje provoz na BRQ je úlet. Třeba by někdo dokázal jeho práci dělat líp, nechci soudit, určitě však brzy budeme moci srovnat, jak to jde novému vedení.

ajax07
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 75
Registrován: 24. 11. 2015, 14:56
Stav: Offline

Re: BlueAir Moravia

Příspěvek od ajax07 »

Karel_x píše:
ajax07 píše:... Filip místo toho, aby se snažil s nimi dohodnout, tak to pojal ve smyslu "my vás tady nepotřebujeme."


Neblázněte lidé, Filip, ať už je jakýkoliv, zcela jistě neodhání letecké společnosti z letiště. Jistě může jakýmsi svým dílkem k provozu přispět nebo to zkomplikovat, ale jeho slovo není v žádném případě rozhodující. On prostě poskytuje službu letadlům, a pokud by tak nečinil, sám by se připravil o výhodnou smlouvu s krajem. Přednosta stanice také nerozhoduje, které rychlíky u něj budou zastavovat nebo ne.

Vím, že v nedávné době se v rámci akce "antihašek" nasazovala v médiích psí hlava kdekomu, ale tvrdit, že Filip sabotuje provoz na BRQ je úlet. Třeba by někdo dokázal jeho práci dělat líp, nechci soudit, určitě však brzy budeme moci srovnat, jak to jde novému vedení.


Upřímně nevinný politik, zejména nevinný Hašek, je v našich poměrech docela dobrý joke. Pravda Juránek to za nás!!! ujednal, ale Hašek pokračoval. Divím se, že nevíš, že "výhodná" smlouva s krajem je pro daňové poplatníky tak "výhodná", že se nedá vypovědět, jinak by kraj čekal podobný spor jako města s Procházkou. Takže se nemohl o nic připravit. Jo a tím Filip argumentuje taky, že oni tam nejsou na to, aby sháněli dopravce. Mimochodem zkus se někdy podívat na politiku letiště v Katovicích. A neřekl bych to tak, že Filip provoz na letišti sabotoval, ale že mu je to jedno. On měl svoje jisté, chtěl mít na letišti pořádek a klid a to se mu dařilo.

ajax07
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 75
Registrován: 24. 11. 2015, 14:56
Stav: Offline

Re: BlueAir Moravia

Příspěvek od ajax07 »

Karel_x píše:
ajax07 píše:... Filip místo toho, aby se snažil s nimi dohodnout, tak to pojal ve smyslu "my vás tady nepotřebujeme."


Neblázněte lidé, Filip, ať už je jakýkoliv, zcela jistě neodhání letecké společnosti z letiště. Jistě může jakýmsi svým dílkem k provozu přispět nebo to zkomplikovat, ale jeho slovo není v žádném případě rozhodující. On prostě poskytuje službu letadlům, a pokud by tak nečinil, sám by se připravil o výhodnou smlouvu s krajem. Přednosta stanice také nerozhoduje, které rychlíky u něj budou zastavovat nebo ne.

Vím, že v nedávné době se v rámci akce "antihašek" nasazovala v médiích psí hlava kdekomu, ale tvrdit, že Filip sabotuje provoz na BRQ je úlet. Třeba by někdo dokázal jeho práci dělat líp, nechci soudit, určitě však brzy budeme moci srovnat, jak to jde novému vedení.


Tady už taky někdo napsal, že by bylo lepší se dohodnout s Ryanairem než s Rumuny. To je pravda, jenže ta vhodná doba, kdy Ryanair projevil zájem o Brno s linkami do Alicante a Bergama, se promeškala, Ryanair se "nedohodl" s letištěm a BRQ má dnes tak špatné jméno, že dopravce nezajímá, o čemž svědčí i chování Wizz Airu. Nové vedení bude mít mnohem těžší Brno znovu rozlétat s takovými zkušenostmi, které s BRQ v posledních letech na trhu letecké dopravy jsou.

Marty-t
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1112
Registrován: 08. 01. 2010, 23:17
Pohlaví: muž
Bydliště: Brno
Stav: Offline

Re: BlueAir Moravia

Příspěvek od Marty-t »

Když se tu už diskutuje mezi informovanějšími, kdo za současný stav může - nezbývá mi vytáhnout kartu KSC - tam letiště je prodáno jako dcerunka VIE a ta má zřejmě s podnikáním v letecké dopravě lepší strategické zkušenosti než starý nebo nový majitel letiště v Brně (s respektem ke všem co tam pracují). Je jasné, že kdyby tehdy kraj za lidovce Juránka místo zvláštního pronájmu BRQ prodal letiště třeba Fraportu, možná bychom se teď bavili kdy BRQ prorazí harnici 1,5 mio PAX...

No nic zpátky na zem. Chápu, že je možné, že kraj se s rumuny neumí dohodnout na založení společnosti. Co ale nechápu, je, že rumuni aspoň sami od sebe bez založení společné firmy nevyčíslí kraji kolik by si představovali dotaci na rozlétání od léta aspoň jedné destinace - řekněme BCN 2x týdně.

Pokud to do nějakého data neudělají, tak by kraj měl spíš vypsat podobné soutěže o získání dotace - typu kdo nabídne na dotace nejlevnější spojení do jedné z krajem předvolených destinací (tam bych osobně vyjmenoval hodně největších letišť Evropy) - toho budeme první 2 roky od rozlétání podporovat. Vyhodnocení podle požadavku na výše dotace, garanci nerušení, četnost spoje, zda celoročně/sezónně a dny a čas odletu plus případný codeshare dále. A prostě podle těchto kritérií buď financovat jedno, dvě nebo i několik spojení, podle rozpočtu co na tento účel bude chtít Jmk a Brno utratit.

Jinak souhlas Ryanair, Wizzair ani Easyjet se do BRQ zřejmě nepohrnou, koncentrují svůj business v okolních letištích a těží ze synergií. Chce to hráče do dosud do oblasti VIE, PRG, BTS moc linek nemá... A to bude hodně těžké...

jvoj
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 754
Registrován: 20. 03. 2010, 18:40
Oblíbené typy letadel: B737, 787, Všechny Embraery, ATR42/72
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: BlueAir Moravia

Příspěvek od jvoj »

Marty-t píše:Když se tu už diskutuje mezi informovanějšími, kdo za současný stav může - nezbývá mi vytáhnout kartu KSC - tam letiště je prodáno jako dcerunka VIE a ta má zřejmě s podnikáním v letecké dopravě lepší strategické zkušenosti než starý nebo nový majitel letiště v Brně (s respektem ke všem co tam pracují). Je jasné, že kdyby tehdy kraj za lidovce Juránka místo zvláštního pronájmu BRQ prodal letiště třeba Fraportu, možná bychom se teď bavili kdy BRQ prorazí harnici 1,5 mio PAX...

No nic zpátky na zem. Chápu, že je možné, že kraj se s rumuny neumí dohodnout na založení společnosti. Co ale nechápu, je, že rumuni aspoň sami od sebe bez založení společné firmy nevyčíslí kraji kolik by si představovali dotaci na rozlétání od léta aspoň jedné destinace - řekněme BCN 2x týdně.

Pokud to do nějakého data neudělají, tak by kraj měl spíš vypsat podobné soutěže o získání dotace - typu kdo nabídne na dotace nejlevnější spojení do jedné z krajem předvolených destinací (tam bych osobně vyjmenoval hodně největších letišť Evropy) - toho budeme první 2 roky od rozlétání podporovat. Vyhodnocení podle požadavku na výše dotace, garanci nerušení, četnost spoje, zda celoročně/sezónně a dny a čas odletu plus případný codeshare dále. A prostě podle těchto kritérií buď financovat jedno, dvě nebo i několik spojení, podle rozpočtu co na tento účel bude chtít Jmk a Brno utratit.

Jinak souhlas Ryanair, Wizzair ani Easyjet se do BRQ zřejmě nepohrnou, koncentrují svůj business v okolních letištích a těží ze synergií. Chce to hráče do dosud do oblasti VIE, PRG, BTS moc linek nemá... A to bude hodně těžké...

No ono to s těmi dotacemi není tak jednoduché - to, jak jsi to popsal, by buď muselo fungovat tím způsobem, že ty dané destinace kraj nějakým způsobem vyhlásí jako PSO (jako Mnichov), nebo by to bylo pravděpodobně viděno EK jako nedovolená veřejná podpora. I u toho Mnichova je to chytře vymyšleno, když se podíváte do zadávací dokumentace (https://zakazky.krajbezkorupce.cz/contr ... 12941.html) - pokud vím, tak není možné vypisovat PSO na něco, co už létá, takže je tam chytře napsané, že letecká společnost řekla, že když nedostane zaplaceno, tak od nové sezóny končí, tedy vypisuje se to na něco, co by od nové sezóny už nefungovalo, toť moje prosté chápání.

Opravte mě, jestli se pletu.


Odpovědět