BlueAir Moravia

Letadla Fischer Air * Discovery Link * Air Ostrava * Air Terrex * ...
Odpovědět
Paul1
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 228
Registrován: 23. 01. 2016, 17:44
Stav: Offline

Re: BlueAir Moravia

Příspěvek od Paul1 »



Petr31
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1320
Registrován: 27. 08. 2009, 16:16
Stav: Offline

Re: BlueAir Moravia

Příspěvek od Petr31 »

Paul1 píše:https://brno.idnes.cz/letiste-brno-probuzeni-nove-linky-blue-air-fiasko-fvo-/brno-zpravy.aspx?c=A180322_390947_brno-zpravy_krut

Tak to tady můžeme uzavřít :)


...prosím Admina o přesun do vlákna zaniklé letecké společnosti :lol:

ajax07
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 75
Registrován: 24. 11. 2015, 14:56
Stav: Offline

Re: RE: Re: RE: Re: RE: Re: BlueAir Moravia

Příspěvek od ajax07 »

Karel_x píše:
ajax07 píše:Skutečně nechápu, jak mohl takový tunel nájemcům letiště tolik let procházet, takže souhlasím, jsem nechápavý:
https://brnensky.denik.cz/zpravy_region ... 60725.html
Neznám tě, ale určitě máš k bývalému vedení letiště velmi blízké vztahy, pokud jsi k němu dokonce tak či onak nepatřil. Jinak bys nereagoval tak hystericky a neoháněl se pořád dokola výrazem lži. Hold potrefená husa nejvíc kejhá, ale to je jen české přísloví, to neber osobně, ani vážně. Já to tvoje lži sem, lži tam a ty tvoje klíny do hlavy jak všichni toužili běhat kolem letadel a ať už tomu věříš nebo ne a to si buď jistý, taky vážně neberu.

Řekněme tedy poněkud kulantnějí, že ajax určitě nebude schopen doložit své obvinění, že za ukončení některých linek je odpovědný Filip, ex předseda představenstva Letiště Brno. Přiznám se, že pro mě zní mnohem věrohodněji, že majitel letiště chce mít příjmy z odbavování letadel, než to, že o ně nestojí a linky pohřbívá (což je minimálně porušování výhodné smlouvy, o kterou by tak mohl snadno přijít) :-)

Odkazovaný novinový článek je jen snůška novinářských spekulací v rámci akce antihašek (po Lánské schůzce, kterou nejprve účastníci popírali, až ji "ušlechtile" potvrdil jeden ze spiklenců, pan Chovanec, pozdější tvůrce "ministerstva pravdy"). Článek už ani nebudu komentovat, je slepencem manipulací, neurčitostí a nenapadnutelných banalit:
"Rozkaz zněl jasně, nesmí nic odhalit. Tak nějak mohlo podle odborníků...znít zadání prověrky"
"Zvláštní je už způsob provozování letiště ... letiště provozuje společnost bez jakéhokoli napojení na kraj"
"Podezřelých skutečností ... existuje víc"
"...dalším třem odborníkům... Rovnost jejich totožnost zná, ale ... nezveřejňuje"
"Nájemné je postavené na účetních odpisech, od kterých si provozovatel letiště může odepsat investice... kraj může dokonce i doplácet"
"V auditu je dost informací pro trestní oznámení. Smlouvy jsou pro kraj očividně nevýhodné...podotkl specialista"
"Je z něj zřejmé, že kraj ze svého majetku nemá finanční prospěch...lídr Zelených a Pirátů"


O nepřátelském vztahu Deníku k LKTB je škoda mluvit, známý je třeba případ, že se pokusili proniknout přes plot do areálu a byli zadržení ochrankou po pár stech metrech, nejmíň kilometr od nejbližšího letadla. Přesto hned informovali STN o nedostatcích v zabezpečení BRQ. To nebyl jediný případ... Možná je ajax podobné krevní skupiny.

Připomínám, že diskutovaná smlouva byla podepsána roku 2002, kdy byli u moci lidovci a Hašek byl ještě kdoví kde. Z dnešního pohledu je smlouva nejspíš pro kraj nevýhodná (bohužel, jako mnoho jiných smluv z dob privatizace...), ale s tím se dá dělat jen to, že se může kraj pokusit s druhou stranou domluvit na jiném znění. Zatím to na změnu smlouvy nevypadá, ani po několikeré obměně hejtmanství a novém majiteli letiště.

S vedením letiště ani hejtmanstvím nemám nic společného, kdyby to třeba někoho napadlo.



Řada z vás se tady v diskuzi pořád ohání jakousi (možná nepovedenou) privatizací letiště, např. Karel_x, který navíc nechápe, proč se tady na leteckém fóru diskutuje otázka, kdo a jak fakticky řídí letiště. Tak jen stručně: vězte, že na leteckém fóru se diskutuje o letišti proto, že letectví bez letišť nelze provozovat a současný stav spící šípkové Růženky je důsledkem činnosti, ale spíše nečinnosti bývalého vedení kraje a letiště. Můžete tady donekonečna počítat kilometry i časy vzdálenosti na jiná letiště, ale pravá příčina problému, že Brno je pro pravidelnou leteckou dopravu "mrtvé", je v malé domů při správě našeho společného obecního (ve formě krajského) majetku, aby se z něho mělo dobře jen pár lidí. Bohužel i já osobně na zneužití společného majetku doplácím tím, že platím v Jm kraji nemalé daně, jejich část se pak nalévala do letiště, ze kterého měli občané prospěchu pramálo, ale o to více skupina rovnějších a vyvolených. A vaše argumenty o privatizaci letiště jsou nesmysl a s nějakou Zbrojovkou z 90. let a jinými podniky nemá pronájem letiště v Brně z roku 2004 nic společného. Nejprve si přečtěte, co to je privatizace a pak můžeme dál diskutovat.

m@rtin
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 697
Registrován: 14. 10. 2004, 18:39
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Re: BlueAir Moravia

Příspěvek od m@rtin »

Paul1 píše:https://brno.idnes.cz/letiste-brno-probuzeni-nove-linky-blue-air-fiasko-fvo-/brno-zpravy.aspx?c=A180322_390947_brno-zpravy_krut

Tak to tady můžeme uzavřít :)


Naopak, tam se to nikdy nemělo ani otevřít. Regionální letiště na 11 milionovém trhu jsou ekonomickým a provozním nesmyslem. Slouží pouze k egu hejtmanů a primátorů bez špetky zodpovědnosti a s nulovými znalostmi z oboru.

Orus-x
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1250
Registrován: 28. 08. 2003, 15:28
Stav: Offline

Re: BlueAir Moravia

Příspěvek od Orus-x »

"..jedná se se třemi společnostmi, jedna z nich má být ze Slovinska a druhou je pravděpodobně lotyšský airBaltic"...
Takže stejný scénář na oblbování letecké a neletecké veřejnosti, pořád dokola. Adria Airways se v poslední době snažily na tyhle lokální dotované projekty dost zaměřovat, ale sami si můžeme v historii dohledat jak to dopadlo - viz Lodž v Polsku. Teď se snaží otevírat bázi v Paderbornu v Německu.
Prostě to vždycky bude tak, že potenciální zájemci větří nějakou tu dotaci, jakmile se ale dostane na projednávání podrobností, zjistí se, že to nemůže fungovat. V horším případě se všichni dohodnou, že to fungovat bude - že to nefunguje se zjistí nejpozději do 2 let :D


alesesl
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2862
Registrován: 27. 02. 2004, 05:55
Oblíbené typy letadel: vrtulove letadla
Pohlaví: muž
Bydliště: Praha Zapad
Stav: Offline

Re: BlueAir Moravia

Příspěvek od alesesl »

Orus-x píše:"..jedná se se třemi společnostmi, jedna z nich má být ze Slovinska a druhou je pravděpodobně lotyšský airBaltic"...
Takže stejný scénář na oblbování letecké a neletecké veřejnosti, pořád dokola. Adria Airways se v poslední době snažily na tyhle lokální dotované projekty dost zaměřovat, ale sami si můžeme v historii dohledat jak to dopadlo - viz Lodž v Polsku. Teď se snaží otevírat bázi v Paderbornu v Německu.
Prostě to vždycky bude tak, že potenciální zájemci větří nějakou tu dotaci, jakmile se ale dostane na projednávání podrobností, zjistí se, že to nemůže fungovat. V horším případě se všichni dohodnou, že to fungovat bude - že to nefunguje se zjistí nejpozději do 2 let :D


JP ma navic absolutne nevhodne stroje, CRJ900 nebo dokonce CRJ200. Brutalni naklady v porovnani na sedackovou kapacitu. To by pak ta letenka musela stat 300 eur return alespon. Maji sice nejake jatra a Airbusy, ale Jatrko maximalne nasadi na nejakou linku do Chorvatska, max Milana a Airbus maji urcite vytizeny na jinych linkach. JP si myslim, ze nebude spravna volba co se tyce ekonomiky.

BT maji vhodne stroje DHC400. Bulika nebo CS300 sem davat nebudou.

Marty-t
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1112
Registrován: 08. 01. 2010, 23:17
Pohlaví: muž
Bydliště: Brno
Stav: Offline

Re: BlueAir Moravia

Příspěvek od Marty-t »

m@rtin píše:Naopak, tam se to nikdy nemělo ani otevřít. Regionální letiště na 11 milionovém trhu jsou ekonomickým a provozním nesmyslem. Slouží pouze k egu hejtmanů a primátorů bez špetky zodpovědnosti a s nulovými znalostmi z oboru.

Zkuste si v létě zaparkovat v BRQ (jestli tam vůbec najdete volné místo) a vysvětlovat tento Váš názor necelému půl miliónu PAX co z 90pct. letí s CK k moři (protože jiná nabídka možnosti letů tam teď téměř není). V lepším případě Vám jen někdo vysvětlí, že 11 miliónový trh je fantasmagorie a vlhký sen lidí s bydlištěm v Praze. Kdo u nás musí služebně letět a překousne 2 hod v autě - tak letí z VIE ! Loterii jménem D1 spojenou s včasným příjezdem na PRG tu totiž hraje jen málokdo... Na koupáckou dovolenou pak radši letí z BRQ s CK, protože jinak by musel k dovolené přidat efekt únavy z cesty do VIE, PRG nebo BTS. O 11 milionovém trhu bude moct být řeč až jednou bude VRT mezi 3 největšími aglomeracemi ČR. Reálná catchement area PRG jako primární volby bude teď tak kolem cca 6mio lidí - ve zbytku je první volbou VIE a KTW... Důvody proč PRG má 30x víc PAX jak BRQ jsou tři - z drtivé většiny PAX v PRG je incoming za turistikou, PRG nemá za prdelí velkou VIE a teprve ten třetí je, že pražská aglomerace je 3x větší než brněnská a 2x větší než ostravská... Čtvrtý možný důvod - rozdíl kupní síly - není podle až tak významný jak tyto tři nejdůležitější. Podle mne má jak BRQ tak i OSR předpoklady mít obslouženost srovnatelnou jako LNZ. Ale víc rozhodně ne.

zbozivulekral
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 414
Registrován: 14. 01. 2018, 11:42
Oblíbené typy letadel: 787
Pohlaví: muž
Bydliště: LKTB
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: BlueAir Moravia

Příspěvek od zbozivulekral »

Tak včera měl být onen pro Brno velký den. Škoda, že #nekecamemakame opět nevyšlo...

Marty-t
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1112
Registrován: 08. 01. 2010, 23:17
Pohlaví: muž
Bydliště: Brno
Stav: Offline

Re: BlueAir Moravia

Příspěvek od Marty-t »

zbozivulekral píše:Tak včera měl být onen pro Brno velký den. Škoda, že #nekecamemakame opět nevyšlo...

není pravda, že včera - od doby platnosti letního letového řádu není v Brně oproti minulému LLŘ žádná novinka - jsou tam teď dokonce i pravidelné lety do PRG !

Akorát to vypadá, že management befehl "zaveďte těm vesnickým balíkům konečně něco ať už se tam dá konečně dostat" pochopil nějaký chudák (nechápající zaměstnanec) jako nutnost zavedení nové cargo linky... :wink: no nic, snad příště - zdroj: http://zdopravy.cz/letni-rad-na-ruzyni- ... kord-9497/
Naposledy upravil(a) Marty-t dne 26. 03. 2018, 15:11, celkem upraveno 1 x.

RAdek
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 509
Registrován: 06. 04. 2006, 14:06
Stav: Offline

Re: BlueAir Moravia

Příspěvek od RAdek »

Firma slíbila, že se situace zlepší se začátkem letního letového řádu 25. března. „Počínaje spuštěním letního letového řádu od 25. března 2018 BMI Regional přerušuje provoz na několika linkách s cílem ulevit celkové kapacitě systému a zlepšit provozní ukazatele. Redukce se netýká linek do Brna,“ uvedl Antony Price z BMI Regional.


A takhle to dnes vypadá v praxi:
18:30BM1737MNICHOV bmi regionalZrušeno
18:30LH5289MNICHOV LufthansaZrušeno

zbozivulekral
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 414
Registrován: 14. 01. 2018, 11:42
Oblíbené typy letadel: 787
Pohlaví: muž
Bydliště: LKTB
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: BlueAir Moravia

Příspěvek od zbozivulekral »

Marty-t píše:není pravda, že včera - od doby platnosti letního letového řádu není v Brně oproti minulému LLŘ žádná novinka


Já ale nenarážím na LLŘ, nýbrž na politická prohlášení, která zněla jasně...

marexor
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 26
Registrován: 18. 02. 2011, 09:08
Stav: Offline

Re: BlueAir Moravia

Příspěvek od marexor »

m@rtin píše:
Paul1 píše:https://brno.idnes.cz/letiste-brno-probuzeni-nove-linky-blue-air-fiasko-fvo-/brno-zpravy.aspx?c=A180322_390947_brno-zpravy_krut

Tak to tady můžeme uzavřít :)


Naopak, tam se to nikdy nemělo ani otevřít. Regionální letiště na 11 milionovém trhu jsou ekonomickým a provozním nesmyslem. Slouží pouze k egu hejtmanů a primátorů bez špetky zodpovědnosti a s nulovými znalostmi z oboru.


Pardon, to píšete třeba o Rakousku nebo o ČR? Já myslel, že kilometr měří všude stejně. Ale myšlenku ten Váš komentář měl hlubokou.

procvi
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 350
Registrován: 26. 01. 2009, 11:32
Pohlaví: muž
Bydliště: BRQ
Stav: Offline

Re: BlueAir Moravia

Příspěvek od procvi »

Jednání s BlueAir právě dnes skončila:

http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/1 ... nky-z-brna

pepa007
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3026
Registrován: 01. 11. 2004, 11:33
Oblíbené typy letadel: CRJ900, A320, A346, A350, B757
Bydliště: Olomouc
Stav: Offline

Re: BlueAir Moravia

Příspěvek od pepa007 »

procvi píše:Jednání s BlueAir právě dnes skončila:

http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/1 ... nky-z-brna


Haha to je šašek ten Šimek :D Jak jsem byl tady v diskusi snad největší pesimista, tak přesto jsem si myslel že se jim nakonec podaří dohodnout 1-2 linky bez zakládání lokálního kočkopsa. Ale co čekat od bandy podvodníků a lhářů ANO :-)

Zdůvodnění “dlouhodobý problém ve sjednocení českého a rumunského práva” je samozřejmě lež jako věž.

P.S. Jak jsem téma založil, tak teď můžu opět admina požádat o přesun do sekce “zaniklé letecké společnosti”, případně nové sekce “nikdy nevzniklé vlhké sny” ;-)

Paul1
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 228
Registrován: 23. 01. 2016, 17:44
Stav: Offline

Re: BlueAir Moravia

Příspěvek od Paul1 »

Já bych s přesouváním ještě počkal. Třeba bude stačit jen přejmenovat na airBaltic Moravia nebo Adria Moravia Airways :D


Odpovědět