Marty-t píše:.... Tato filozofie je podle mne důvodem proč zatím žádný z významných hráčů v Brně není. Nikdo nechce riskovat - proč taky - však oni dojedou do našeho hubu ve VIE nebo PRG, nebo BTS. Mají pravdu, protože nyní není zbytí. Hráč který tuto dosavadní filozofii velkých naruší, může spustit proces změny...
Naprosto souhlasím, dodal bych ještě pár poznámek:
- Z vlastní praxe znám řadu letišť s objektivně horšími podmínkami, než BRQ, a přesto lépe obsluhovaných (možná se z jednoho takového budu brzy vracet)
- Absurdní cenová politika LH vyplývá možná z nespolehlivosti bmi - jestli by museli u každého druhého letu platit kompenzace, hotely, náhradní lety - pak si to pochopitelně nechají zaplatit (jak se nám ty negativní jevy vzájemně posilují, že...)
- Nevýhodou Brna je určité peciválství Moravanů, o tom není třeba diskuse, výhodou je nějakých 50 tis. studentů
- Nepřející - je poměrně mnoho lidí (např. propojených s TVS, ČSA a PRG), kteří donekonečna opakují, že BRQ nemá žádný potenciál - k tomu ještě existuje dost antimoravistů, kteří to mají skoro jako životní poslání. První skupina tuší, že to tak úplně pravda není, ale vyplatí se jim to, druhá skupina věří a chce věřit té první
Ostatně i na tomto fóru jsou tací, kteří číhají na každý náznak neúspěchu, aby okamžitě rozebírali, jací jsou všichni v Brně amatéři, jak nic nemůže fungovat atd...
- Jsme objektivně v éře koncentrace provozu do větších letišť, ne rozkvětu regionálních
- Poprávka po feedingu -vzpomínám, jak ČSA svého času uživily do PRG 4 frekvence denně (než se do toho vložily odbory) a od té doby podle mě stoupla poptávka tak 2x. Přesto si skoro málokdo připomíná, jak linka fungovala, ale že zanikla
- Mnoho lidí (včetně mě) je spíš pragmatických - něco málo třeba obětují, aby mohli letět z/do BRQ, ale do nějakých rizik nebo cenových eskapád se zaslepeně vrhat nebudou
- Skutečnou poptávku je možno hádat i z počtu dovolenkových charterů - tam před lety řádil normální konkurenční boj nejen mezi cestovkami, ale i mezi dopravci
- Poptávku částečně vytváří i nabídka - třeba se koukněte, kolik nových cestujících vygenerovala konkurence na trati z Ostravy do Prahy. Předtím všichni odborníci také hovořili o nemožnosti jezdit bez dotací, o omezeném počtu zájemců, o který se budou konkurenti dělit atd.
Netuším, jak to s BRQ dopadne a nezblázním se, ať to dopadne tak, čí onak. A ať už je Vokřál jakýkoli, v každém případě nebude snadné prolomit tu "negativní synergii".