Stránka 7 z 17

Re: BlueAir Moravia

Napsal: 04. 02. 2018, 14:07
od pepa007
Karel_x píše:
pepa007 píše:Nějaký hádky BlueAir s letištěm v Temešváru. Možná že v Brně bude ještě sranda :-) http://aeronews.ro/din-17-02-blue-air-r ... tului-tsr/

Temešvár je město o něco menší než Brno, nachází se v Banátu, v blízkosti maďarské hranice. Je součástí Rumunska od konce WW1, stejně jako celá Transylvánie. Mezi rumunským a maďarským etnikem kolem toho dosud existuje opravdu velké napětí. Pokud chcete porozumět Rumunsku, bez pochopení tohoto to možné není. Z TSR létá (maďarský !!) WZZ celkem 16 (!) destinací /RYR 7 a BMS 3/. Pokud by WZZ dostali lepší podmínky než BMS, podobná reakce by mě nepřekvapila. Připadá vám to nesmyslné - mě taky, ale tak to tam prostě chodí.

Jen pro doplnění, kromě uvedených 16+7+3 destinscí tam ještě létá DL 3xdenně MUC, 1xdenně FRA a národní dopravce 3xdenně OTP. Myslím, že na BRQ se zatím něčeho podobného obávat nemusíme. Ani toho nacionalismu, ani takové expanze WZZ. Mimochodem, podobné spory jsou naprosto běžné u všech LCC, obvykle je ale nikdo veřejně nepropírá (s výjimkami jako náš hejtman vs. WZZ nebo řada podobných událostí s RYR na Ukrajině).

https://aerotim.ro/en/frecventa-destinatii/


já z toho nedovozuju vůbec žádný dalekosáhlý závěry, ani se nesnažím chápat rumunskou mentalitu. dokonce osobně nemám vůči rumunům úplně hluboký předsudky, a nejsem úplně příznivcem konceptu "národní mentality".

já to sem házím jen jako střípek do mozaiky, že se dopravce hádá s letištěm, jeden tvrdí jedno, druhej tvrdí že to je lež, a posílají si to přes média :-) s rumunstvím to nespojuju. ať si to každej vyhodnotí sám.

Re: BlueAir Moravia

Napsal: 05. 02. 2018, 12:42
od JiS_Progressus
Tak jsem náhodou narazil na nějakou zákulisní informaci, že zásadní problém nastal ne na rumunské straně, ale v okamžiku, kdy do celé věci začal více vstupovat kraj a snad i město.
Na druhou stranu, Blue air deklaroval údajně vytvoření velmi slušného servisního zázemí, čímž alespoň trochu
zmírnili moje obavy. Tak kam se to celé pohne? Jsem zvědav ...

Re: BlueAir Moravia

Napsal: 05. 02. 2018, 13:05
od alesesl
JiS_Progressus píše:Tak jsem náhodou narazil na nějakou zákulisní informaci, že zásadní problém nastal ne na rumunské straně, ale v okamžiku, kdy do celé věci začal více vstupovat kraj a snad i město.


Ze by kraj a mesto chteli nejake vsimne bokem, a Blue air nechce nic vyplatit? :D :D

Re: BlueAir Moravia

Napsal: 05. 02. 2018, 15:08
od pepa007
alesesl píše:
JiS_Progressus píše:Tak jsem náhodou narazil na nějakou zákulisní informaci, že zásadní problém nastal ne na rumunské straně, ale v okamžiku, kdy do celé věci začal více vstupovat kraj a snad i město.


Ze by kraj a mesto chteli nejake vsimne bokem, a Blue air nechce nic vyplatit? :D :D


asi nějakej penězovod, nad kterým i rumuni kroutili hlavama :D

Re: BlueAir Moravia

Napsal: 05. 02. 2018, 20:48
od Karel_x
JiS_Progressus píše:... zásadní problém nastal ...
...Blue air deklaroval údajně vytvoření velmi slušného servisního zázemí... Jsem zvědav ...



Náměstek hejtmana Roman Hanák si myslí, že do půli měsíce by smlouva mohla být podepsána a žádný "zásadní problém" nevidí. Já zatím také nevidím nic, co by nějak výrazněji vybočovalo z předpokládaného vývoje. Samozřejmě nemohu vyloučit, že nějaké skutečné problémy mohou být.

S tím servisem to zase až tak slavné nebude, na stojánce zvládnou jen něco, trochu víc, pokud je hezké počasí. A do hangáru Aeroservisu pětikilo určitě nezatlačí... Drobné opravy asi zvládnou, servis checky a snad i A checky, ale to je asi maximum. Tedy počítám s tím, že se tu budou eroplány občas obměňovat.

Pokud se kouknete na jejich letový řád z TSR (co jsem dal odkaz), můžete si všimnout, že jeden den odlétá eroplán do CLJ, ale přilétá vždy až následující den. Mají tedy týdně 4x odlet a 3x návrat :-). To umožňuje jednodenní cesty a výlety. Nevím, jestli to chtějí aplikovat i na BRQ, ale myslím, že úplně marné to není. Možné by to bylo, protože mimo LWO (odkud si nejspíš nikam neodskočí, neboť tam zatím nelétají), všechny ostatní destinace odskoky umožňují. K těmco 10 rekvencím (3xBRU, 3xBGY, 2xFCO, 2xBCN) máme 7 dní - tedy 4x do týdne eroplán ráno někam odletí a pozdě večer se zase vrátí. Jeden den by kromě toho ráno jako první mohl dát LWO, a po návratu teprve vyrazit do světa. Zvývající 3 dny v týdnu by měl zvládnout se ještě během dne jednou přes BRQ otočit.

Re: BlueAir Moravia

Napsal: 06. 02. 2018, 11:54
od Lucx
Tak dneska web Blue Air Moravia nepremává :shock:

Re: BlueAir Moravia

Napsal: 06. 02. 2018, 15:49
od Karel_x
Lucx píše:Tak dneska web Blue Air Moravia nepremává :shock:

Mně funguje normálně, ale nic nového tam není.

Re: BlueAir Moravia

Napsal: 06. 02. 2018, 16:05
od polisss
Karel_x píše:
JiS_Progressus píše:Pokud se kouknete na jejich letový řád z TSR (co jsem dal odkaz), můžete si všimnout, že jeden den odlétá eroplán do CLJ, ale přilétá vždy až následující den. Mají tedy týdně 4x odlet a 3x návrat :-). To umožňuje jednodenní cesty a výlety. Nevím, jestli to chtějí aplikovat i na BRQ, ale myslím, že úplně marné to není. Možné by to bylo, protože mimo LWO (odkud si nejspíš nikam neodskočí, neboť tam zatím nelétají), všechny ostatní destinace odskoky umožňují. K těmco 10 rekvencím (3xBRU, 3xBGY, 2xFCO, 2xBCN) máme 7 dní - tedy 4x do týdne eroplán ráno někam odletí a pozdě večer se zase vrátí. Jeden den by kromě toho ráno jako první mohl dát LWO, a po návratu teprve vyrazit do světa. Zvývající 3 dny v týdnu by měl zvládnout se ještě během dne jednou přes BRQ otočit.


BlueAir se z Timisoary uz stahl uplne, měli nejake neshody s letistem... včera jsem to myslim zahledl v TV
Jinak jsem s nimi jednou letel na jedne vnitrostatni lince po Rumunsku a zadna slava, v porovnani s Wizz nebo Ryan se kteryma jsem letel podobne vnitrostatni lety po Rumunsku, se mi zdali ve vsem nejhorsi... hlavne to letadlo mělo uz odslouzeno, mozna to bylo to jedno z jejich nejstarších.

Re: BlueAir Moravia

Napsal: 06. 02. 2018, 21:51
od vitezslav
Nechci si hrát na odborníka, ale myslím si, že zakládání jakési "krajské" letecké společnosti je hloupost. Jasné je, že kraj chce letiště nějak rozhýbat, ale tohle asi není dobrá cesta. Londýn, možná Paříž + letní chartery jsou fajn, ale na víc si myslím že Brno v současnosti nemá vzhledem k blízkosti Prahy, Vídně a Bratislavy (kde se solidně etabloval Ryanair). Bude to celé o cenách, pokud nebudou výhodné, každý raději popojede jinam.

Co se týče destinací, BGY dává jakž takž smysl, protože to je momentálně hub LC a možnost přestupů je tam doslova famózní. Londýn pro mě vzhledem ke konkurenci s otazníkem. BCN za mě OK, dobrý turistický cíl, opět bude záležet na ceně. Brusel si myslím je úplně mimo, tolik europoslanců a jejich družin v Brně není a pro ostatní "co tam". Podobně mimo mísu se mi zdá Lvov - jasně, pokud se jim to podaří rozlétat, taky tam na víkend zaletím, ale jednou, a co pak... Zmiňovaná ukrajinská komunita jezdí ukrajinskými autobusy a minibusy za podstatně levnější peníz a čas strávený na cestě neřeší. Letní "aerobusy" do Chorvatska by se chytit mohly, ale opět pouze za dobrou cenu.

Škoda, že se v Brně nepokouší někdo podnikat s regionálním a lépe vytížitelným letadlem, jako je dejme tomu DHC 8. To by v daném regionu dávalo větší smysl. Rozumná sedačková kapacita s rozumnými náklady.

Re: BlueAir Moravia

Napsal: 06. 02. 2018, 23:22
od Petr31
vitezslav píše:Nechci si hrát na odborníka, ale myslím si, že zakládání jakési "krajské" letecké společnosti je hloupost. Jasné je, že kraj chce letiště nějak rozhýbat, ale tohle asi není dobrá cesta. Londýn, možná Paříž + letní chartery jsou fajn, ale na víc si myslím že Brno v současnosti nemá vzhledem k blízkosti Prahy, Vídně a Bratislavy (kde se solidně etabloval Ryanair). Bude to celé o cenách, pokud nebudou výhodné, každý raději popojede jinam.

Co se týče destinací, BGY dává jakž takž smysl, protože to je momentálně hub LC a možnost přestupů je tam doslova famózní. Londýn pro mě vzhledem ke konkurenci s otazníkem. BCN za mě OK, dobrý turistický cíl, opět bude záležet na ceně. Brusel si myslím je úplně mimo, tolik europoslanců a jejich družin v Brně není a pro ostatní "co tam". Podobně mimo mísu se mi zdá Lvov - jasně, pokud se jim to podaří rozlétat, taky tam na víkend zaletím, ale jednou, a co pak... Zmiňovaná ukrajinská komunita jezdí ukrajinskými autobusy a minibusy za podstatně levnější peníz a čas strávený na cestě neřeší. Letní "aerobusy" do Chorvatska by se chytit mohly, ale opět pouze za dobrou cenu.

Škoda, že se v Brně nepokouší někdo podnikat s regionálním a lépe vytížitelným letadlem, jako je dejme tomu DHC 8. To by v daném regionu dávalo větší smysl. Rozumná sedačková kapacita s rozumnými náklady.



Tvoji poslední větu tesat do kamene.Už jsem to tady před časem psal, ale konšelé ve štatlu mají vlastní hlavu..O to větší a dražší ten průser bude....bohužel... :crazy:

Re: BlueAir Moravia

Napsal: 06. 02. 2018, 23:39
od vitezslav
petr31: Je to fakt s podivem, že se na českých regionálních letištích skoro nikdo nesnaží podnikat s regionálními letadly. Pak to nutně končí jako Germania ve Varech... :(
Jinak pokud by Brno bylo opravdu tak atraktivní, jak si někteří myslí, nevidím důvod, proč by do toho nešel TVS, který by byl schopen kombinovat B737-700/800 s A319 a Játry ČSA.

Re: BlueAir Moravia

Napsal: 07. 02. 2018, 10:15
od jvoj
vitezslav píše:petr31: Je to fakt s podivem, že se na českých regionálních letištích skoro nikdo nesnaží podnikat s regionálními letadly. Pak to nutně končí jako Germania ve Varech... :(
Jinak pokud by Brno bylo opravdu tak atraktivní, jak si někteří myslí, nevidím důvod, proč by do toho nešel TVS, který by byl schopen kombinovat B737-700/800 s A319 a Játry ČSA.

No já mám ještě z doby nedávné někde uložené své kalkulace na aerolinku bázovanou na Q400, která by měla alespoň 5-10 letadel (aby se nějak rozumně rozložily fixní náklady, 2 je ještě málo), na bázích jako BRQ, LUZ, KSC, BUD, RZS, apod. Podmínkou by pro mě ale bylo letadlo v sardinkové konfiguraci pro aspoň 82pax (maximum dnes nabízí Bombardier 86), v takovém případě se s ním dá dostat na velmi zajímavé sedačkové náklady podobné B735. Úskalí toho je ale v tom, že je potřeba tedy nakoupit buď úplně nová letadla, nebo nechat udělat přestavbu na starších (nebo počítat s load-factorem 95% u letadla v konfiguraci Y78). S Y82/86 by se dal udělat takový regionální hybrid-lowcost, jako je třeba Air Baltic.

Pokud bychom chtěli v BRQ bázovat turboprop, tak Q400 je podle mě jediná rozumná možnost, protože Játro je hřích (a kromě toho dražší) používat na legy typu BRQ-BRU/BRQ-ORY, apod, které jsou pro to letadlo už daleko (časově) - Q400 je zaletí o max. 10-20 min. pomaleji než B737.

Kdyby ty kalkulace někoho zajímaly, tak v sz

Re: BlueAir Moravia

Napsal: 07. 02. 2018, 15:01
od pepa007
sounds good. doesn't work.

Rozlítat "aerolinku" s jedním Dash-8 uprostřed polí je téměř nemožný. Cena za letenku by byla někde na 20k aby se to vůbec udrželo ve vzduchu. A tím se nedá konkurovat letům z Prahy nebo Vídně. To jsou takový romantický fantazie. Kdyby to šlo, tak to dávno někdo dělá, věřte mi.

Re: BlueAir Moravia

Napsal: 07. 02. 2018, 16:28
od jvoj
pepa007 píše:sounds good. doesn't work.

Rozlítat "aerolinku" s jedním Dash-8 uprostřed polí je téměř nemožný. Cena za letenku by byla někde na 20k aby se to vůbec udrželo ve vzduchu. A tím se nedá konkurovat letům z Prahy nebo Vídně. To jsou takový romantický fantazie. Kdyby to šlo, tak to dávno někdo dělá, věřte mi.

Přečíst ještě jednou - píšu 5-10 letadel na X bázích vč. BUD. Teď už to teda není úplně aktuální, z různých důvodů, ale místa se ještě najít dají. Každopádně souhlasím, rozlítat aerolinku od nuly je průser v každým případě.

Re: BlueAir Moravia

Napsal: 14. 02. 2018, 21:41
od vitezslav
pepa007 píše:sounds good. doesn't work.

Rozlítat "aerolinku" s jedním Dash-8 uprostřed polí je téměř nemožný. Cena za letenku by byla někde na 20k aby se to vůbec udrželo ve vzduchu. A tím se nedá konkurovat letům z Prahy nebo Vídně. To jsou takový romantický fantazie. Kdyby to šlo, tak to dávno někdo dělá, věřte mi.


To samozřejmě chápeme. Ale počítej v kalkulaci s tou dotací 130 mega, kvůli které se do toho zřejmě všichni pouští :-)