Central Connect Airlines

Letadla Fischer Air * Discovery Link * Air Ostrava * Air Terrex * ...
j.ree
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1965
Registrován: 17. 04. 2007, 19:22
Oblíbené typy letadel: A318, A330-300, ATR42
Pohlaví: muž
Bydliště: OSR
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Re: Central Connect Airlines

Příspěvekod j.ree » 28. 01. 2012, 14:04

Josef píše:Osobně si myslím, že historie firmy nebude mít dlouhé trvání...
Snad ne, a letiste OSR tomu ale nesmi (ne/umyslne) pomahat.


skgd
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 19
Registrován: 08. 02. 2010, 03:07
Status: Offline

Re: Central Connect Airlines

Příspěvekod skgd » 29. 01. 2012, 21:28

Josef píše:
j.ree píše:ono CCA neni zadna vyhra, sekat dluhy vsude, kam se podivat je take umeni (jen na OSR pres 21 mega), obsolentni stroje z dob odtrzeni od Ruska, ktere navic netopi, je v nich neskutecny randal, (temer) bez nahradnich dilu. Nerad litam s pocitem, ze se v pulce letu neco utrhne.. Je to takove druhe male CSA, vsak oni se to zase nejak vsechno zaplacne.

Já s tebou souhlasím v otázce ekonomické situace. Co se týče technického stavu, souhlas je jen částečný. Technická údržba je sledována ÚCL, výrobcem atd. Jsou závazné předpisy a nařízení, které se musí udělat a jsou následně i kontrolovány. Myslím, že v půlce letu se snad nic neutrhne... SAAB mám rád, strávil jsem na něm kus života. Je pravda, že v roce 2012 jsou SAABy této firmy za zenitem a opravdu vnitřek vypadá už omšele. Jenže jiné typy si firma dovolit nemůže... Osobně si myslím, že historie firmy nebude mít dlouhé trvání...


Svatá pravda :-) jakmile skočí SF34 skončí i CCA, pokud nesežene investora. Pokračování LKMT by vypadalo zřejmě následovně ... fabuluji : Někdo z "velkých" sockonákladovských hráčů na trhu by se možná nechal ukecat poslal by béčko nebo airbusa 3x týdně do OSR, drsné vyjednávání se nekoná, jen strohá oznamovací věta ze strany dopravce diktující si podmínky , "my vám ty vaše severomoravské socky odvezeme, ale nebudeme nic platit." Všichni budou mít radost, že ze strany dopravce nepadlo slovo dotace. Spokojení politici i zástupci aerolinky budou vesele chrochtat v salónku u slavnostního, příletu první linky. Společně foto, stisky rukou, chlebíčky pro novináře,"VIP" a nadšená prohlášení do tisku o příletu první králikárny ( 10cm před koleny stačí za tu cenu,ne ?). Letiště OSR nebude postrádat 21 m.kč , ale 51 mil. kč , jen se to účetně nazve jinak. Takže politici budou mít radost ( zvláště před volbami ), aerolinka bude mít radost, těch pár lidí, které soc-aerolinky naučili myslet si, že mají nárok lítat za 99kč a tím to hasne. Odnese to letiště a zaplatíme ( zadotujeme ) my z našich peněženek. Do PRG se z OSR dostanou ( zejména politici, obchodníci ) stejně jako se dnes dostanou do PRG z LZIB, autem, sockobusem nebo nejpohodlěnji žlutým nedotovaným vlakem.
Vůbec slovo dotace se dnes nenosí v médiích zvláště, přestože dotujeme kdejakou kravinu, rozbitou dálnici do Ostravy, kdejaký kolotoče a prolízačky pro děcka, převoz gorilky do zoo, OKD byty pana Koláčka resp. Bakaly nebo 100 mega hejtmanu Palasovi na domeček v Jeseníkách. Výsledek cítíme všichni, jsme chudí a o dost. ( Odbočím, představte si kolik by lidé měli peněz kdyby je Koláček neokradl a prodal jim byty, rozhodně by neplatili 12000,- Bakalovi do kapsy,ale sami sobě 5000,- za zbytek by možná chtěli letět do světa třeba z Ostravy :-) místo toho musí letět za 199kč z KTW ). Takže, problém je to hlavně lidský a ne koncepční. Nenalhávejme si, máme takové letiště a aerolinky jaké si zasloužíme. Jak letiště, tak CCA si myslí, že budou brát kvalifikované lidi asi z Příbora, kde zřejmě podle jejich mínění je největší koncentrace leteckých specialistů na světě. Jinak si nedokážu vysvětlit proč letiště své lidi tak mizerně platí, že se nikomu nevyplatí dojíždět denně z Ostravy. Kde tedy ročně najdou uplatnění absolventí VŠB -TUO ? Na letišti v OSR určitě ne. Tento "sociální" problém je záležitost min. posledních deseti let. A doplatilo na to letiště OSR, modří CCA a doplatí i červení CCA, vzpomeňme na supergeniálního ředitele letiště pana Vavroše, letišti šéfoval tak geniálně,že si jeho služby vyžádal i pan Zátorský v modrých CCA na úkor, červených ( hádejte kdo modré logicky ze začátku musel dotovat ). Jeho genialita předčila dobu , a tak génius nepochopen opět zmizel ve svém audi A6 kdesi v západu slunce za horizontem, a šel svá moudra kázat údajně ( nevím to jistě )do nějakých slovenských aerolinek, ani nevím do kterýchm jak se jim to tam furt střídá a jestli jim již nějaké letadlo létá také nevím :-) .
Ale pojďme zpět k týmu červených. Výběr SF34 byl ze začátku dobrá volba, provoz ATR z hlediska ceny nemůže konkurovat. To, že saaby končí je jasné všem v u nás i polským, litevským a jiným severským operátorum. Letouny však mají mnohem příznivější budoucnost v cargo verzích. Víme, že CCA, žilo z 1. acmi pro ČSA ( odboráři ČSA však chtěli létat pro ně neziskové linky sami s ATR ... zřejmě vetší nálet = víc korunek na výplatu CCA ušetřilo CSA 30 mil.Kč - zdroj z CSA ) , 2. dotace, které skončili, zřejmě kvůli jiným prioritám, však víme...prolízačky, Palasova chatička, dálnice... 3. ztráta "zlatého dolu" v podobě kšeftu pro 3 cargo mašiny v německu. 4. platební morálka AUA, dráhe poplatky ve VIE. 5. "Výjeb" při lítání mezi LEJ a BRU - co vím tak jim tam objednavatel přepravy neuhradil přes 400 000 eur a už je nikdy neuvidí.
Dnes létají jenom codeshare pro CSA a AUA + jedna mašina by měla hopsat někde cargo. Tedy kloubouk dolů. Před piloti, kteří létají s typovkou dnes už k ničemu, zaměstnanci, i stavu letadel ( alespoň umýt by si to mohli ). Bohužel je jasné, že CCA neslo všechny neduhy spojené s odlivem kvalitních pracovníků hlavně v obchodním sektoru a marketingu ( pamatujeme geniální pražskou reklamu "to whole the wolrd" nebo legendární billboard s motorovým člunem - zřejmě reklama na motorové čluny :-))) ) . To, že kraj nechápe ( nerozumí ) proč je byznys s regionálníma aerolinkami běžně dotovaný, je proto, že chybí v tomto kraji lidé, kteří by letecké dopravě rozuměli ( čest výjimkám ), asi všichni zmizeli v Praze, když viděli jací géniové tu působí. Těžko může dotovaná regionálka ohrožovat národního dopravce nebo sockonákladovku. Kdo ví, kde má CCA dluhy, zřejmě všude :-), ale rozhodně jsou zanedbatelné s tím, kolika lidem dali práci a rozšířili povědomí o letectví v MS kraji. Nebo letectví dobře rozumí jenom v Praze ? Mínus 3 000 000 000 ze STÁTNÍCH peněz ročně je myslím jasná odpověď. CCA dluží jen to co nevydělali a naše peníze to nejsou narozdíl od bezedné kasičky pro ČSA. "Však oni zase nějak zaplácnou, ale z peněz soukromého investora..." Takže to nikoho pálit nemusí...

alexalex
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 16
Registrován: 28. 01. 2012, 14:58
Status: Offline

Re: Central Connect Airlines

Příspěvekod alexalex » 29. 01. 2012, 22:05

Dobře napsaný skgd, vtipně. Podle mého bude OSR za chvili mrtvá. Jak dluhy červených CCA, kteří něco plácají o ničem, spíše to působí už směšně a trapně, nežli jako normální fungující aerolinka, tak ejhle po méně než roce tak 120 mega dluhů od modrých CCA. Dluhy samozřejmě nevyrobil ani Zajakin, ani super "odborníci " z původně státního CSA tedy pánové Pikl, Lokaj a kromě toho jakási bodrá ruska, ono to vyrobila firma, jejeje :D My nic, to firma, my jí jenom vedli a sorry, už nic nemáme, tak ahoj věřitelé, mějte se. :wave: Czech C-Air je potom, co prohlašovali jak rozlítají Rusko pomníkem amatérizmu a nesmyslnných ambicí, červení měli snahu, ale opět dluhy a dluhy všude okolo. Takže když to sečteme a zhodnotíme, tak se do OSR nikdo jen tak nepohrne, ostatně lidi stejně lítají z Katovic nebo Krakova, kam směřuje většina ze severu Moravy a jihu Polska. CCa modří jsou úplně mrtví a červení hromadí dluhy tak, že až dosáhnou hranice zadlužení modrých, podají na sebe likvidaci a bude vymalováno. U CCA se plány měnily od samého začátku, jednou byla streategie tak, potom jinak, jednou se lítalo tam, potom jinam, když se něco nepovedlo, tak se to zavřelo a opevřelo něco jiného, prostě chaos nad chaos. Tak to muselo jasně skončit v řiti. :thumbup:

j.ree
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1965
Registrován: 17. 04. 2007, 19:22
Oblíbené typy letadel: A318, A330-300, ATR42
Pohlaví: muž
Bydliště: OSR
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Re: Central Connect Airlines

Příspěvekod j.ree » 09. 02. 2012, 11:15

CCA k 24.2. ukoncuji linku do Vidne. Otazka je co s tim bude delat letiste Ostrava.

HighFlyer
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3726
Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Re: Central Connect Airlines

Příspěvekod HighFlyer » 09. 02. 2012, 11:26

j.ree píše:CCA k 24.2. ukoncuji linku do Vidne. Otazka je co s tim bude delat letiste Ostrava.

Otazka taky je, co budou delat 3B a OK s linkou do Prahy. Treba pridat jednu frekvenci, kdyz odpadly dve do Vidne.


kuba.biker
Autor nejlepších fotografií v trip reportu 2011
Autor nejlepších fotografií v trip reportu 2011
Příspěvky: 2088
Registrován: 16. 06. 2007, 10:14
Status: Offline

Re: Central Connect Airlines

Příspěvekod kuba.biker » 09. 02. 2012, 11:42

j.ree píše:CCA k 24.2. ukoncuji linku do Vidne. Otazka je co s tim bude delat letiste Ostrava.


Austrian?

HighFlyer
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3726
Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Re: Central Connect Airlines

Příspěvekod HighFlyer » 09. 02. 2012, 11:57

kuba.biker píše:
j.ree píše:CCA k 24.2. ukoncuji linku do Vidne. Otazka je co s tim bude delat letiste Ostrava.

Austrian?

Ocividne se neuzivila 30ti mistna masina CCA. Nejmensi masina Austrianu je 50ti mistna. Težký zadání...

kuba.biker
Autor nejlepších fotografií v trip reportu 2011
Autor nejlepších fotografií v trip reportu 2011
Příspěvky: 2088
Registrován: 16. 06. 2007, 10:14
Status: Offline

Re: Central Connect Airlines

Příspěvekod kuba.biker » 09. 02. 2012, 12:01

HighFlyer píše:
kuba.biker píše:
j.ree píše:CCA k 24.2. ukoncuji linku do Vidne. Otazka je co s tim bude delat letiste Ostrava.

Austrian?

Ocividne se neuzivila 30ti mistna masina CCA. Nejmensi masina Austrianu je 50ti mistna. Težký zadání...


Otázka je, kolik lidí ze západu vědělo, že se dá z VIE do OSR letět...
Austrian by lince nejspíš udělal větší promo.

j.ree
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1965
Registrován: 17. 04. 2007, 19:22
Oblíbené typy letadel: A318, A330-300, ATR42
Pohlaví: muž
Bydliště: OSR
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Re: Central Connect Airlines

Příspěvekod j.ree » 09. 02. 2012, 12:25

kuba.biker píše:Otázka je, kolik lidí ze západu vědělo, že se dá z VIE do OSR letět...
Spravna otazka. Dalsi vec je ta, ze se ke me doneslo paru informaci od kravataku, ze s tim krapem uz nepoleti a uz neleteli. I nosovicti chlebodarci litali spise pres PRG, nez VIE (popr. privatne) ...

HighFlyer píše:Ocividne se neuzivila 30ti mistna masina CCA.
- A jaka byla nakladova struktura na let?
- CCA uz naskakuje na linku OSR-PRG, od 7.2 se lita 4x denne, CSA si nechavaji vikendove poledni spoje.

jdr
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 244
Registrován: 02. 06. 2007, 18:52
Status: Offline

Re: Central Connect Airlines

Příspěvekod jdr » 09. 02. 2012, 12:43

j.ree píše:CCA k 24.2. ukoncuji linku do Vidne. Otazka je co s tim bude delat letiste Ostrava.


Job Air ruší linku mezi Ostravou a Vídní
http://zpravy.e15.cz/byznys/doprava-a-l ... dni-741780
Letisko Ostrava zial s tym nic neurobi ,jeho vedenie je podobne ne"schopne ako vedenie nasho" letiska v KSC :)

HighFlyer
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3726
Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Re: Central Connect Airlines

Příspěvekod HighFlyer » 09. 02. 2012, 13:29

j.ree píše:
HighFlyer píše:Ocividne se neuzivila 30ti mistna masina CCA.
- A jaka byla nakladova struktura na let?

Naklady na sedacku u Saabu jsou priblizne stejne jako u 50ti mistneho Dash 8-300. Ale ted si uvedomuju, ze Tyrolean uz nemaji ani tyto masiny (ani 50ti mistne Canadairy). Nejmensi masiny jsou 70+ (Dash 8- Q400 a Fokker 70). Ty maji naklady na sedacku nizsi nez Saab 340, ale vice nez dvojnasobnou sedackovou kapacitu, takze tudy cesta nepovede :(

j.ree
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1965
Registrován: 17. 04. 2007, 19:22
Oblíbené typy letadel: A318, A330-300, ATR42
Pohlaví: muž
Bydliště: OSR
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Re: Central Connect Airlines

Příspěvekod j.ree » 09. 02. 2012, 13:38


RadekB
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 339
Registrován: 08. 03. 2010, 12:19
Oblíbené typy letadel: A350, A380, B747, B757, B787
Pohlaví: muž
Bydliště: PRG/WAW
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Re: Central Connect Airlines

Příspěvekod RadekB » 12. 02. 2012, 15:26

Nevíte někdo něco o lince na TXL ?
Pokud bookuju s ČSA let PRG-TXL v dubnu, hází mi to codeshare lety Job AIRu.

Chovo
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 365
Registrován: 09. 07. 2003, 08:55
Status: Offline

Re: Central Connect Airlines

Příspěvekod Chovo » 12. 02. 2012, 19:05

RadekB píše:Nevíte někdo něco o lince na TXL ?
Pokud bookuju s ČSA let PRG-TXL v dubnu, hází mi to codeshare lety Job AIRu.

Zimní letový řád od 4.3.2012 pro linky Praha-Ostrava,Ljubljana,Berlín:
http://flycca.cz/cz/home/letovy-rad

Chovo
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 365
Registrován: 09. 07. 2003, 08:55
Status: Offline

Re: Central Connect Airlines

Příspěvekod Chovo » 06. 03. 2012, 13:57

Job Air - CCA opět čelí insolvenčnímu řízení
http://www.flymag.cz/article.php?id=6736



Zpět na “Zaniklé letecké společnosti”


Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host