Je fakt, že už to je dlouha doba...něco pro seznamení něco
Vývoj tohoto letadla sahá do poloviny padesátých let, svým určením pro krátké a střední tratě vhodně doplňovalo dálkový B707, z jehož konstrukce vycházel trup. Bylo prvním letadlem Boeingu se zabudovaným APU a moderní mechanizací křídla. První prototyp vzlétl 9. února 1963 a o rok později zahájil provoz na lince Eastern Airlines. Celkem bylo vyrobeno 582 letadel verze 100, mnoho jich dosud létá na nákladních linkách, některá byla přestavěna a létají s modernější motory Rolls-Royce TAY. Prodloužená verze 200 vzlétla roku 1965. Bylo vyrobeno 1949 letadel, některá se doposud používají (většinou v nákladních verzích) po celém světě. U nás používal Air Terrex čtyři B727 na charterových letech do oblasti středomoří a Afriky (Tunis). Bemoair používal jednu sezónu letoun pronajatý z exotického Toga. Dále ČSA a Air Slovakia.
První letadlo tohoto typu u nás, které v červenci 1992 obdrželo naší registraci, OK-TGX, byl veterán z roku 1964, Boeing 727-51. Letecká společnost Air Terrex ho provozovala do konce roku 1996, poté byl odprodán do Afghanistánu a začátkem roku 1998 byl vyřazen a odstaven v Istanbulu.
mam doma plno fotek s timhle letadlem z Conga, Vietnamu... muj otec delal instruktora na tomhle ptackovi u Terrexu....takze mam k nemu takovy trosku romanticky vztah