Davny trhovy posiel 8F

Letadla Fischer Air * Discovery Link * Air Ostrava * Air Terrex * ...
PV
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1056
Registrován: 19. 02. 2005, 14:17
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Příspěvekod PV » 03. 09. 2006, 21:20

Madeira je to samé,co Kanáry - pouze o nějakých 300km severněji. Velmi se obávám,že B734 s plným payloadem a bez mezipřistání nemá šanci...


Eagle
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 342
Registrován: 21. 10. 2004, 11:14
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Příspěvekod Eagle » 04. 09. 2006, 20:04

PV:no a navíc narozdíl od Kanárů tam až na Porto Santo není poblíž solidní diverz,takže zase potřeba více paliva

Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5159
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Status: Offline

Příspěvekod Globik » 05. 09. 2006, 00:02

Když je letadlo plné koupáků, tak může personál hravě lhát, že je protvítr a kvůli tomu se musí tankovat... Kdyby přiznali, že mají nevhodný typ stroje, tak se se zlou potáží! Doteď jsem tomu protivětru věřil!!! :evil:

FL330
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 686
Registrován: 19. 07. 2003, 14:39
Bydliště: BTS
Status: Offline

Příspěvekod FL330 » 05. 09. 2006, 01:35

Eagle píše:PV:no a navíc narozdíl od Kanárů tam až na Porto Santo není poblíž solidní diverz,takže zase potřeba více paliva

Na Porto Santo mam pekne spomienky, z Funchalu som zazil moj najkratsi let v zivote, trvalo to cca 20 minut, z toho vo vzduchu mozno 8-9. Uzasny zazitok, je to vlastne len start a pristatie, ziadny nudny let v letovej hladine. :) To lietadlo sa stihne medzi oboma ostrovmi otocit 5-6x denne, na plazi mi to podchvilou lietalo ponad hlavu...

Ale k veci - na Porto Santo je dost dlha draha (3km, prakticky od jedneho brehu ostrova az takmer k druhemu), co ma vcelku prekvapilo, cakal som, ze v takej diere bude draha, z ktorej neostartuje ani 737 (a ze tam obcas nejaka priletela)... Potom som sa dozvedel, ze vraj to bola povodne vojenska zakladna, tym sa to vysvetluje. Ale navigacne vybavenie nic moc, ziadne ILS, takze neviem neviem, ci je to vhodne miesto na divert za pripadneho spatneho pocasia (co ale nebyva casto)...

Pavel
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2689
Registrován: 19. 01. 2003, 22:30
Status: Offline

Příspěvekod Pavel » 05. 09. 2006, 07:11

Globík píše:Když je letadlo plné koupáků, tak může personál hravě lhát, že je protvítr a kvůli tomu se musí tankovat... Kdyby přiznali, že mají nevhodný typ stroje, tak se se zlou potáží! Doteď jsem tomu protivětru věřil!!! :evil:


on ten protivítr tam ale skutečně hraje taky dost velkou roli.... :wink:


Eagle
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 342
Registrován: 21. 10. 2004, 11:14
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Příspěvekod Eagle » 05. 09. 2006, 12:28

Globík:ale ono opravdu jde o ten protivítr,když ti 5 hodin fučí do čumáku 100 kts, tak i s matematikou ZŠ je patrné, že to výrazně ovlivní dolet.

FL330:Porto Santo je na diverz plně dostačující, ale je zde jiný problém. Letiště má příliš málo místa pro stání letadel. No a když na Madeiře začne foukat, tak jdou na diverz všichni a Porto Santo na to prostě nestačí. Proto je Porto Santo preferovaný diverz, ale s palivem se počítá někam jinam.

Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5159
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Status: Offline

Příspěvekod Globik » 05. 09. 2006, 15:35

Ad protivítr: Jasně, ale z toho, co se tu tvrdilo jsem měl pocit, že i za bezvětří by tam 734 nedoletěl.

Pavel
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2689
Registrován: 19. 01. 2003, 22:30
Status: Offline

Příspěvekod Pavel » 05. 09. 2006, 17:31

Globík píše:Ad protivítr: Jasně, ale z toho, co se tu tvrdilo jsem měl pocit, že i za bezvětří by tam 734 nedoletěl.


protože každé letadlo má jasně stanovaný dolet při plné MTOW, no a třeba pro -400 už jsou mimo kruh doletu

Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5159
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Status: Offline

Příspěvekod Globik » 05. 09. 2006, 19:27

Pavel píše:
Globík píše:Ad protivítr: Jasně, ale z toho, co se tu tvrdilo jsem měl pocit, že i za bezvětří by tam 734 nedoletěl.


protože každé letadlo má jasně stanovaný dolet při plné MTOW, no a třeba pro -400 už jsou mimo kruh doletu


Pavle, já to chápu. Teď si tu jen nerozumíme v tom, že když personál zdůvodňuje mezipřistání protivětrem, má sice možná v tu chvíli pravdu, ale i kdyby nebyl, stejně by se muselo uskutečnit.

Pavel
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2689
Registrován: 19. 01. 2003, 22:30
Status: Offline

Příspěvekod Pavel » 05. 09. 2006, 19:37

Globík píše:
Pavel píše:
Globík píše:Ad protivítr: Jasně, ale z toho, co se tu tvrdilo jsem měl pocit, že i za bezvětří by tam 734 nedoletěl.


protože každé letadlo má jasně stanovaný dolet při plné MTOW, no a třeba pro -400 už jsou mimo kruh doletu


Pavle, já to chápu. Teď si tu jen nerozumíme v tom, že když personál zdůvodňuje mezipřistání protivětrem, má sice možná v tu chvíli pravdu, ale i kdyby nebyl, stejně by se muselo uskutečnit.


u některých typů letadel samozřejmě jo

Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5159
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Status: Offline

Příspěvekod Globik » 05. 09. 2006, 20:11

Ano, ale mluvili jsme o -400

Pavel
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2689
Registrován: 19. 01. 2003, 22:30
Status: Offline

Příspěvekod Pavel » 05. 09. 2006, 20:16

Globík píše:Ano, ale mluvili jsme o -400


..i ta -400 by tam za určitých podmínek doletěla,bez sednutí.....ale asi ekonomika toho letu by byla v těžkém mínusu:)......určitě ti ale palubní personál nebude tvrdit, že se musí udělat technické přistání pro doplnění paliva, kvůli tomu, že společnost nevlastní vhodné stroje na linky jež provozuje... :wink:

Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5159
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Status: Offline

Příspěvekod Globik » 05. 09. 2006, 20:27

Což plně chápu, zvlášť u TVS :wink:

PV
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1056
Registrován: 19. 02. 2005, 14:17
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Příspěvekod PV » 05. 09. 2006, 21:12

Jenomže TVS na Madeiru nasazuje 738 a to je trochu rozdíl - ta doletí i s protivětrem :wink:

Pavel
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2689
Registrován: 19. 01. 2003, 22:30
Status: Offline

Příspěvekod Pavel » 05. 09. 2006, 21:15

PV píše:Jenomže TVS na Madeiru nasazuje 738 a to je trochu rozdíl - ta doletí i s protivětrem :wink:


a jsme zase u jiné firmy...... :P



Zpět na “Zaniklé letecké společnosti”


Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti