Davny trhovy posiel 8F
-
- Cestující First Class
- Příspěvky: 686
- Registrován: 19. 07. 2003, 14:39
- Bydliště: BTS
- Stav: Offline
Eagle píše:PV:no a navíc narozdíl od Kanárů tam až na Porto Santo není poblíž solidní diverz,takže zase potřeba více paliva
Na Porto Santo mam pekne spomienky, z Funchalu som zazil moj najkratsi let v zivote, trvalo to cca 20 minut, z toho vo vzduchu mozno 8-9. Uzasny zazitok, je to vlastne len start a pristatie, ziadny nudny let v letovej hladine. To lietadlo sa stihne medzi oboma ostrovmi otocit 5-6x denne, na plazi mi to podchvilou lietalo ponad hlavu...
Ale k veci - na Porto Santo je dost dlha draha (3km, prakticky od jedneho brehu ostrova az takmer k druhemu), co ma vcelku prekvapilo, cakal som, ze v takej diere bude draha, z ktorej neostartuje ani 737 (a ze tam obcas nejaka priletela)... Potom som sa dozvedel, ze vraj to bola povodne vojenska zakladna, tym sa to vysvetluje. Ale navigacne vybavenie nic moc, ziadne ILS, takze neviem neviem, ci je to vhodne miesto na divert za pripadneho spatneho pocasia (co ale nebyva casto)...
-
- Cestující Business Class
- Příspěvky: 343
- Registrován: 21. 10. 2004, 11:14
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Globík:ale ono opravdu jde o ten protivítr,když ti 5 hodin fučí do čumáku 100 kts, tak i s matematikou ZŠ je patrné, že to výrazně ovlivní dolet.
FL330:Porto Santo je na diverz plně dostačující, ale je zde jiný problém. Letiště má příliš málo místa pro stání letadel. No a když na Madeiře začne foukat, tak jdou na diverz všichni a Porto Santo na to prostě nestačí. Proto je Porto Santo preferovaný diverz, ale s palivem se počítá někam jinam.
FL330:Porto Santo je na diverz plně dostačující, ale je zde jiný problém. Letiště má příliš málo místa pro stání letadel. No a když na Madeiře začne foukat, tak jdou na diverz všichni a Porto Santo na to prostě nestačí. Proto je Porto Santo preferovaný diverz, ale s palivem se počítá někam jinam.
-
- Kapitán
- Příspěvky: 5915
- Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
- Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Honolulu
- Stav: Offline
Pavel píše:Globík píše:Ad protivítr: Jasně, ale z toho, co se tu tvrdilo jsem měl pocit, že i za bezvětří by tam 734 nedoletěl.
protože každé letadlo má jasně stanovaný dolet při plné MTOW, no a třeba pro -400 už jsou mimo kruh doletu
Pavle, já to chápu. Teď si tu jen nerozumíme v tom, že když personál zdůvodňuje mezipřistání protivětrem, má sice možná v tu chvíli pravdu, ale i kdyby nebyl, stejně by se muselo uskutečnit.
Globík píše:Pavel píše:Globík píše:Ad protivítr: Jasně, ale z toho, co se tu tvrdilo jsem měl pocit, že i za bezvětří by tam 734 nedoletěl.
protože každé letadlo má jasně stanovaný dolet při plné MTOW, no a třeba pro -400 už jsou mimo kruh doletu
Pavle, já to chápu. Teď si tu jen nerozumíme v tom, že když personál zdůvodňuje mezipřistání protivětrem, má sice možná v tu chvíli pravdu, ale i kdyby nebyl, stejně by se muselo uskutečnit.
u některých typů letadel samozřejmě jo
Globík píše:Ano, ale mluvili jsme o -400
..i ta -400 by tam za určitých podmínek doletěla,bez sednutí.....ale asi ekonomika toho letu by byla v těžkém mínusu:)......určitě ti ale palubní personál nebude tvrdit, že se musí udělat technické přistání pro doplnění paliva, kvůli tomu, že společnost nevlastní vhodné stroje na linky jež provozuje...