Czech Connect Airlines

Letadla Fischer Air * Discovery Link * Air Ostrava * Air Terrex * ...
HighFlyer
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3707
Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Re: Czech Connect Airlines

Příspěvekod HighFlyer » 21. 01. 2012, 00:47

flyingblue píše:A ted by mel nekdo podotknout, ze nezalezi na konkretnich chybach. CCA zkrachovalo, CCA taky zkrachovalo - takze z toho plyne, ze ten PtP model neni zivotaschopny :-)

No kdyz to vezmou do rukou na slovo vzati odbornici P., Ž. a L. z CSA, tak neni ocividne zivotaschopne ani to ani to :mrgreen: Bylo fatalni chybou p. Zajakina spolehat se na tyto lidi.


flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5083
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Status: Offline

Re: Czech Connect Airlines

Příspěvekod flyingblue » 21. 01. 2012, 08:22

HighFlyer píše:
flyingblue píše:A ted by mel nekdo podotknout, ze nezalezi na konkretnich chybach. CCA zkrachovalo, CCA taky zkrachovalo - takze z toho plyne, ze ten PtP model neni zivotaschopny :-)

No kdyz to vezmou do rukou na slovo vzati odbornici P., Ž. a L. z CSA, tak neni ocividne zivotaschopne ani to ani to :mrgreen: Bylo fatalni chybou p. Zajakina spolehat se na tyto lidi.


... a protoze dotycni gentlemani uz nejsou zamestnanci CSA, tak se CSA bude darit dobre :-)

JackBrno
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2091
Registrován: 08. 01. 2008, 13:03
Status: Offline

Re: Czech Connect Airlines

Příspěvekod JackBrno » 21. 01. 2012, 09:18

kuba.biker píše:
Pan Am píše:
HonzaLB píše:v insolvenčním rejstříku je už kompletní návrh....


Letiště Brno - neuhrazeno 11 839 866,15 Kč
Letiště Ostrava - 5 009 118,49 Kč


Já tak trochu nechápu, proč si LKTB o ty peníze neřeklo, dokud byl čas :?:
Pokud CCA celý rok neplatili, pak nechápu, proč jim nebylo třeba zabaveno letadlo - stejně jako to udělali Frantíci se Sky Europe.


Nevím, jestli do LKTB přeci jen netetkly alespoň peníze z letištních tax. V takovém případě si umím představit, že se jim to i tak rentovalo :) A zase tolik služeb se letadlům CCA neposkytovalo, aby to vycházelo do mínusu. Pokud by se ale letišti nedostaly ani vybrané letištní taxy, tak bych taky nečekal, že budou tak dlouho tolerovat dluhy. Možná taky čekali, že ten novoroční nálet vydělá tolik, že většinu dluhu zaplatí. Je ale otázka, jestli ty tržby někam záhadně nezmizely. To načasování insolvence těsně po takové akci, která rozhodně musela vynést dost peněz, je podezřelé.

cimarosa
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 188
Registrován: 20. 09. 2011, 20:55
Status: Offline

Re: Czech Connect Airlines

Příspěvekod cimarosa » 21. 01. 2012, 09:45

JackBrno píše:
kuba.biker píše:
Já tak trochu nechápu, proč si LKTB o ty peníze neřeklo, dokud byl čas :?:
Pokud CCA celý rok neplatili, pak nechápu, proč jim nebylo třeba zabaveno letadlo - stejně jako to udělali Frantíci se Sky Europe.


Nevím, jestli do LKTB přeci jen netetkly alespoň peníze z letištních tax. V takovém případě si umím představit, že se jim to i tak rentovalo :) A zase tolik služeb se letadlům CCA neposkytovalo, aby to vycházelo do mínusu. Pokud by se ale letišti nedostaly ani vybrané letištní taxy, tak bych taky nečekal, že budou tak dlouho tolerovat dluhy. Možná taky čekali, že ten novoroční nálet vydělá tolik, že většinu dluhu zaplatí. Je ale otázka, jestli ty tržby někam záhadně nezmizely. To načasování insolvence těsně po takové akci, která rozhodně musela vynést dost peněz, je podezřelé.


Pokud si letiště nevybírá taxy přímo od cestujících, což se u nás nedělá, tak se k taxám dostává až v rámci běžné fakturace služeb. Otázkou také je, zda BRQ neposkytovalo nějaké slevy z tax.... Jinak ano, od novoročních letů skutečně očekávali velký výnos, na druhou stranu spoustu peněz podle mě dali do pronájmů letadel, která potřebovali na to, aby zvládli poptávku. Osobně si nemyslím, že by ty penize zmizely, problém skutečně bude v nezvládnutí toho projektu. Ono se moc nevydělá, když mi jedno letadlo věčně stojí na zemi nebo se pouštím do projektů, na které nemám zdroje.

Zabavení letadla není tak jednoduchý proces, kromě toho, že letadla nebyla v majetku CCA, to vyžaduje docela přesnou a jasnou legislativu, proto bylo letadlo Sky zabaveno právě jen na ORY. Do určité míry se to dá řešit tím, že si letiště nechá zaplatit za poskytnuté služby cash a dokud společnost nezaplatí, tak se neletí, ale pak je třeba starat se, co s cestujícími a to také není situace, po které by na letištích moc toužili.

Karel_x
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 504
Registrován: 14. 09. 2010, 15:35
Status: Offline

Re: Czech Connect Airlines

Příspěvekod Karel_x » 22. 01. 2012, 13:16

Svým způsobem ale CCA i něco dokázala. Její ztráta představuje, jak tu kdosi psal, asi 90MKč. Při 108kpax je to ztráta na jeden let asi 800Kč. Píši jen, protože při tolika přeletech a velmi malém časovém vytížení eroplánů je to skoro zázrak. Myslím, že slušně vydělávali na víceméně bezkonkurenčních linkách z BRQ, na letních i zimních charterech také nemuseli být ztrátoví, konkurenční boj SVX-KLV byl určitě dlouho ztrátový a snad se už v poslední době mohl blížit nule, rozhodě ale ještě nepokryli ztráty z minula.

Tragédií se stalo zavádění linek z PRG i KLV-ROV. Když k tomu připočteme prázdné přelety, hned vidíme, kam peníze zmizely. Chtěl jsem tím říci, že provozně to byl celkem úspěch, to co je pohřbilo byla nelogická manažerská expanze. Možná spoléhali na další peníze, kdesi jsem četl, že jeden z akcionářů (Zajakin?) nesplnil svůj závazek. Ale i tak je určitě hlavní problém v nezvládnutí strategie rozvoje. Taková strategie, že z jediné úspěšné linky rozlétají v konkurenci silných dopravců několik dalších, zejména ze tří jiných letišť, je pro mě těžko pochopitelná.


Zdenek
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1295
Registrován: 27. 02. 2003, 11:37
Status: Offline

Re: Czech Connect Airlines

Příspěvekod Zdenek » 22. 01. 2012, 14:06

JackBrno píše:To načasování insolvence těsně po takové akci, která rozhodně musela vynést dost peněz, je podezřelé.

když se podíváš do toho dokumentu tak zjistíš že o insolvenci jednali již v prosinci

eucellmania
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 53
Registrován: 15. 02. 2008, 20:10
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Re: Czech Connect Airlines

Příspěvekod eucellmania » 22. 01. 2012, 16:43

Dnes jsem se díval, že jedno letadlo jim stojí v Brně, má zadělané motory. Je tady pouze odstavené nebo jim ho třeba Brno zabavilo za dluhy? Nevíte k tomu někdo něco?
A kde jim stojí to druhé?

Díky

ngb
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 158
Registrován: 14. 05. 2006, 21:14
Status: Offline

Re: Czech Connect Airlines

Příspěvekod ngb » 22. 01. 2012, 20:52

Karel_x píše:Svým způsobem ale CCA i něco dokázala. Její ztráta představuje, jak tu kdosi psal, asi 90MKč. Při 108kpax je to ztráta na jeden let asi 800Kč.


No nie som sice uctovnik ale logicky je to strata 830 KC na prepraveneho PAX nie na let :clap:

Navyse okrem publikovanej straty firma v insolvencnom navrhu priznava ze mala ku koncu roka nesplatene pozicky vo vyske:
1.176.000 Euro
1.350.000 USD
4.000.000 CZK
= cca 60.000.000 CZK ktore uz asi nikto nikdy neuvidi...

dosle faktury po splatnosti:
okrem spominanych letiska OSR, BRQ su tam aj mnohe dalsie mensie letiska a chutovky ako Lufthansa Technik - takmer 400.000 Euro, Aerotech 40.000 Eur, Boeing 40.000 USD, CSA technics 30.000 Euro, 105.000 Eurocontrol, Domodedovo 105.000 Eur a mnoho dalsich a to nema nic s vycislenou stratou.

Okrem toho firma priznava ze ocakava este mnozstvo faktur za novorocny program - o.i. iba za palivo to bude dalsich 600.000 USD. Dalsi veritelia a poskodeni su ako inac zamestanci ktorym dlhuje cca 5.000.000 CZK za vyplaty za posledna dva mesiace prevadzky, dalej dlzne na daniach, zdravotnom a socialnom poisteni 15.000.000 CZK...

Takze snad to skonstatovanie ze firma nieco dokazala je iba ironia...

j.ree
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1952
Registrován: 17. 04. 2007, 19:22
Oblíbené typy letadel: A318, A330-300, ATR42
Pohlaví: muž
Bydliště: OSR
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Re: Czech Connect Airlines

Příspěvekod j.ree » 22. 01. 2012, 21:05

ngb +1

Kamyl
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1644
Registrován: 20. 01. 2006, 18:49
Oblíbené typy letadel: B747, A330
Pohlaví: muž
Bydliště: OSR
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Re: Czech Connect Airlines

Příspěvekod Kamyl » 22. 01. 2012, 21:13

No... Takze toho vlastne CCA dokazala opravdu docela dost... :)

HighFlyer
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3707
Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Re: Czech Connect Airlines

Příspěvekod HighFlyer » 23. 01. 2012, 01:04

ngb píše:o.i. iba za palivo to bude dalsich 600.000 USD

Nepoucitelnost nekterych dodavatelu je bezbreha :roll: Rad bych vedel, kdo byl ten dodavatel paliva! Narozdil od letist, udrzbaru nebo Eurocontrol si dodavetele paliva mohou dovolit trvat na predplatbach nebo platbach v hotovosti (nebo platebni kartou na miste), obzvlaste od mene znamych nebo nedavno zalozenych aerolinek. Princip "zaplatis nebo neletis" je snadno srozumitelny i takovym lidem, jako je pan Zatorsky.

HonzaLB
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1413
Registrován: 09. 11. 2006, 09:02
Status: Offline

Re: Czech Connect Airlines

Příspěvekod HonzaLB » 24. 01. 2012, 23:10

Insolvenční návrh zamítnut. viz insolvenční rejstřík:)

tygrlive
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 803
Registrován: 23. 12. 2009, 22:07
Status: Offline

Re: Czech Connect Airlines

Příspěvekod tygrlive » 24. 01. 2012, 23:16

HonzaLB píše:Insolvenční návrh zamítnut. viz insolvenční rejstřík:)


hm, ale pokud je pravda o zavazcich, co oni sami pisou ,a letadla zustanou na zemi, tak je to v soucasne dobe bez kapotaloveho posileni (uver, investor atd) stejne IMHO jen kratkodoba zalezitost nez tam budou znova.
Zkratka hlavni veritele jim v tomto pripade dali jeste sanci se vzmatorit.

HonzaLB
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1413
Registrován: 09. 11. 2006, 09:02
Status: Offline

Re: Czech Connect Airlines

Příspěvekod HonzaLB » 24. 01. 2012, 23:34

tygrlive píše:
HonzaLB píše:Insolvenční návrh zamítnut. viz insolvenční rejstřík:)


hm, ale pokud je pravda o zavazcich, co oni sami pisou ,a letadla zustanou na zemi, tak je to v soucasne dobe bez kapotaloveho posileni (uver, investor atd) stejne IMHO jen kratkodoba zalezitost nez tam budou znova.
Zkratka hlavni veritele jim v tomto pripade dali jeste sanci se vzmatorit.

to není jasné, zda dostali šanci. soud to zamítl kvůli tomu, že tu žádost špatně napsali a nedoložili vše, co podle zákona měli...

tygrlive
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 803
Registrován: 23. 12. 2009, 22:07
Status: Offline

Re: Czech Connect Airlines

Příspěvekod tygrlive » 24. 01. 2012, 23:39

HonzaLB píše:
tygrlive píše:
HonzaLB píše:Insolvenční návrh zamítnut. viz insolvenční rejstřík:)


hm, ale pokud je pravda o zavazcich, co oni sami pisou ,a letadla zustanou na zemi, tak je to v soucasne dobe bez kapotaloveho posileni (uver, investor atd) stejne IMHO jen kratkodoba zalezitost nez tam budou znova.
Zkratka hlavni veritele jim v tomto pripade dali jeste sanci se vzmatorit.

to není jasné, zda dostali šanci. soud to zamítl kvůli tomu, že tu žádost špatně napsali a nedoložili vše, co podle zákona měli...


to je jedna vec a druha, ze se k insolvenci nikdo nepripojil... jakmile by tam naskakaly prihlasky veritelu, musel by se ti zabyvat uplne jinak. Tim padem i tak trosku sanci dostali... ale zkuste vy, zjistit proc napr. Letiste Brno nebo jini nezareagovali a neprihlasily pohledavky vyrazne po splatnosti... u nas by to uz byl manazersky problem na hrane spravcovani svereneho majetku...



Zpět na “Zaniklé letecké společnosti”


Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host