Zlín Airlines
-
- Cestující Business Class
- Příspěvky: 353
- Registrován: 09. 02. 2003, 20:13
- Bydliště: PRG
- Stav: Offline
Zlín Airlines
Dočetl jsem se o lince Kunovice-Praha, 2xdenne L-410kama, a jednosmerna letenka ma stat 1500korun. Má to provozovat Zlín Airlines kterou založily Letecké závody a podílet se na tom má zlínský kraj, co Vy na to?
-
- Administrátor
- Příspěvky: 439
- Registrován: 24. 12. 2000, 00:00
- Oblíbené typy letadel: Boeing 747, Boeing 777, Airbus A330
- Pohlaví: muž
- Bydliště: fórum
- Stav: Offline
Zlín Airlines
Z důvodu přehlednosti jsem založil samostatné forum pro tohoto nového dopravce a přesunul do něj příslušné zprávy z ostatních diskusí.
-
- Cestující First Class
- Příspěvky: 740
- Registrován: 18. 01. 2003, 23:05
- Bydliště: Kralupy nad Vltavou
- Stav: Offline
Zlín Airlines
No nevím, nezdá se mi, že by tyto lety měly mír nějakou velkou vytíženost. Co jsem slyšel, tak cena letenky má být 1500 Kč, správně?
Zlín Airlines
No ja tohle vseobecne vitam. Podle me je to dobre, ze se rozviji vnitrostatni letecka doprava. Zlin Airlines ale musi pocitat s tim, ze najit si na tomhl trhu zakazniky nebude dvakrat lehke.
-
- Druhý pilot
- Příspěvky: 1468
- Registrován: 14. 01. 2003, 18:38
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Zlín Airlines
Jo je to dobře,ale ta cena se fakt nezdá.Měli by trochu low-costit něco pod tisíc a pak se rozjíždět.AWAS,ale asi fakt zanik
-
- Cestující First Class
- Příspěvky: 740
- Registrován: 18. 01. 2003, 23:05
- Bydliště: Kralupy nad Vltavou
- Stav: Offline
Zlín Airlines
jo se zákazníkama to bude asi něco. Ale když už to plánujou, tak snad vědí kolik lidí by s nima mezi těma vesnicema lítalo.
-
- Kapitán
- Příspěvky: 1822
- Registrován: 08. 01. 2003, 21:50
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Zlín Airlines
Zavedení nového tématu vítám, je to takto přehlednější. Dovolil jsem si sem přidat článek z Hospodářských novin o Zlin Airlines z 9. dubna:
<b>Letecký provoz v regionech bude mít konkurenci</b>
Spojení mezi městy v Česku nyní nabízejí jen ČSA, do hry však chtějí vstoupit i Zlín Airlines na lince Kunovice - Praha
Regionální letecká přeprava v České republice možná brzy znovu ožije. Do konce letošního roku hodlá zahájit provoz na lince Kunovice-Praha společnost Zlín Airlines, kterou založily Letecké závody, což je bývalý Let Kunovice. Kromě ČSA dnes žádný jiný subjekt letecké spojení mezi českými městy neprovozuje. Zlín Airlines hodlají nabídnout tři lety denně a budou využívat dva stroje L 410 s kapacitou pro devatenáct cestujících. Jednosměrná letenka má přijít na 1500 korun. Ředitel Leteckých závodů Libor Soska se domnívá, že pro regionálního leteckého operátora je na trhu místo. "Regionální aerolinie vyžadují úplně jiný režim. Nižší náklady, malou velikost, vhodné stroje s ekonomickým provozem a jinou strukturu řízení," uvedl. Zázemí - včetně pilotů, mechaniků i letadel - již má letecká společnost k dispozici. "Největší náklady pro nás budou představovat poplatky za přistání v Praze a nákup paliva," řekl Soska. Na projektu se bude podílet i Zlínský kraj a města v regionu, a to investicemi do rozvoje kunovického letiště. To má v současnosti statut veřejného mezinárodního letiště a je třeba ho dostavět tak, aby splňovalo zejména všechny bezpečností požadavky. Zlínský kraj má zájem podílet se na rozvoji infrastruktury, požaduje však oddělení letiště od společnosti Letecké závody. "Je to i obecný trend samospráv ve vyspělých zemích," řekl k tomu mluvčí kraje Patrik Kamas. Dopravce se zatím s krajem na investicích do letiště, které mají představovat několik desítek miliónů korun, nedohodl. Cílovou skupinou, která by podle marketingové studie mohla mít o služby letecké společnosti zájem, je zhruba 600 tisíc obyvatel Zlínského kraje a sousedních regionů a také 200 tisíc lidí ze spádových oblastí. O provoz regionálních linek v České republice se v minulosti pokoušelo hned několik soukromých subjektů. Všechny pokusy však skončily nezdarem. Zřejmě nejznámějším projektem byla společnost Air Ostrava. Ta se neorientovala jen na tuzemskou přepravu, ale také na mezinárodní. Létala například do Berlína a do Hannoveru. Firma, která se za celou dobu činnosti nedostala do kladných čísel, skočila před třemi lety v konkursu. Krátce před jeho prohlášením ukončila lety na lince Praha-Ostrava a na její místo nastoupily České aerolinie. Právě ty jsou nyní jedinou společností, která v Česku provozuje regionální linky. ČSA nabízejí lety z Prahy do Ostravy (5x denně), do Karlových Varů (2x týdně), a do Brna (3x týdně). Zatímco provoz do prvních dvou destinací je bezproblémový, ztrátová linka do Brna bojuje o svou existenci. Do konce března se na jejím provozu společně podílely společnost Veletrhy Brno, ČSA a město Brno. Městské zastupitelstvo však odmítlo linku nadále dotovat, a tak se dnes na nákladech podílejí pouze dva zbývající subjekty. "Do konce dubna se chceme s brněnskými veletrhy domluvit na dalších podmínkách provozu linku," řekl mluvčí Českých aerolinií Dan Plovajko.
<b>Letecký provoz v regionech bude mít konkurenci</b>
Spojení mezi městy v Česku nyní nabízejí jen ČSA, do hry však chtějí vstoupit i Zlín Airlines na lince Kunovice - Praha
Regionální letecká přeprava v České republice možná brzy znovu ožije. Do konce letošního roku hodlá zahájit provoz na lince Kunovice-Praha společnost Zlín Airlines, kterou založily Letecké závody, což je bývalý Let Kunovice. Kromě ČSA dnes žádný jiný subjekt letecké spojení mezi českými městy neprovozuje. Zlín Airlines hodlají nabídnout tři lety denně a budou využívat dva stroje L 410 s kapacitou pro devatenáct cestujících. Jednosměrná letenka má přijít na 1500 korun. Ředitel Leteckých závodů Libor Soska se domnívá, že pro regionálního leteckého operátora je na trhu místo. "Regionální aerolinie vyžadují úplně jiný režim. Nižší náklady, malou velikost, vhodné stroje s ekonomickým provozem a jinou strukturu řízení," uvedl. Zázemí - včetně pilotů, mechaniků i letadel - již má letecká společnost k dispozici. "Největší náklady pro nás budou představovat poplatky za přistání v Praze a nákup paliva," řekl Soska. Na projektu se bude podílet i Zlínský kraj a města v regionu, a to investicemi do rozvoje kunovického letiště. To má v současnosti statut veřejného mezinárodního letiště a je třeba ho dostavět tak, aby splňovalo zejména všechny bezpečností požadavky. Zlínský kraj má zájem podílet se na rozvoji infrastruktury, požaduje však oddělení letiště od společnosti Letecké závody. "Je to i obecný trend samospráv ve vyspělých zemích," řekl k tomu mluvčí kraje Patrik Kamas. Dopravce se zatím s krajem na investicích do letiště, které mají představovat několik desítek miliónů korun, nedohodl. Cílovou skupinou, která by podle marketingové studie mohla mít o služby letecké společnosti zájem, je zhruba 600 tisíc obyvatel Zlínského kraje a sousedních regionů a také 200 tisíc lidí ze spádových oblastí. O provoz regionálních linek v České republice se v minulosti pokoušelo hned několik soukromých subjektů. Všechny pokusy však skončily nezdarem. Zřejmě nejznámějším projektem byla společnost Air Ostrava. Ta se neorientovala jen na tuzemskou přepravu, ale také na mezinárodní. Létala například do Berlína a do Hannoveru. Firma, která se za celou dobu činnosti nedostala do kladných čísel, skočila před třemi lety v konkursu. Krátce před jeho prohlášením ukončila lety na lince Praha-Ostrava a na její místo nastoupily České aerolinie. Právě ty jsou nyní jedinou společností, která v Česku provozuje regionální linky. ČSA nabízejí lety z Prahy do Ostravy (5x denně), do Karlových Varů (2x týdně), a do Brna (3x týdně). Zatímco provoz do prvních dvou destinací je bezproblémový, ztrátová linka do Brna bojuje o svou existenci. Do konce března se na jejím provozu společně podílely společnost Veletrhy Brno, ČSA a město Brno. Městské zastupitelstvo však odmítlo linku nadále dotovat, a tak se dnes na nákladech podílejí pouze dva zbývající subjekty. "Do konce dubna se chceme s brněnskými veletrhy domluvit na dalších podmínkách provozu linku," řekl mluvčí Českých aerolinií Dan Plovajko.
Zlín Airlines
Nevíte, co se v současnosti děje se Zlín Airlines? Jejich internetová doména není v provozu a žádné informace jsem o nich nikde neslyšela, takže jsou pro mě trochu záhadou. Existují ještě nebo už zkrachovaly?
-
- Kapitán
- Příspěvky: 1822
- Registrován: 08. 01. 2003, 21:50
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Zlín Airlines
Díval jsem se na CZ-NIC - fyzická osova Pavel Vav si zaregistrovala 7.3.2003 doménu www.zlinairlines.cz.
-
- Kapitán
- Příspěvky: 1822
- Registrován: 08. 01. 2003, 21:50
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Zlín Airlines
Zopakuji otázku agentaira - existují ještě nebo už zkrachovaly? Nevíte někdo?