Stránka 1 z 2

Jepičí letecké společnosti 90. let a jejich úroveň

Napsal: 22. 07. 2013, 01:24
od fricoolinek2
Jaká byla úroveň těch různých Georgií a spol. před dvěma desítkmami let? Upřímně tam vidim celkem slušnou paraelu s oježděnejma LC 735 / 736, co v rukouch soukromníků brázdily Evropu po zemi. Byla tedy úroveň údržby letadel, výcviku pilotů apod. plně srovnatelná s tehdejší ČSA a nebo pokud, nedejbože, mělo dojít ke katastrofě českého dopravního letadla, tak tehdy k tomu byla "ideální" příležitost? Sec jenom, zastaralá olétaná savětskaja mašina, aerolinky co krachly dřív než vznikly, to úplně nepůsobilo jak nejlepší kombinace...

No ale asi bych měl být rád za to, že když jsem prvně letěl v srpnu 1997, tak jsem měl tu čest něčím velmi novým a velmi modrým.... :)

Re: Jepičí letecké společnosti 90. let a jejich úroveň

Napsal: 22. 07. 2013, 06:27
od JackBrno
Vážně, ty chrlíš jeden nesmyslný dotaz za druhým... A když ti někdo odpoví, tak už nereaguješ nebo jen nějak pofiderně a zmizíš. A za chvilku z tebe vypadne další perla. Tady není nějaká odpovědna pro slaboduché dotazy, ale diskuzní fórum. A většinu těch tvých "dotazů" si můžeš buď zodpovědět sám nebo ti na ně naopak nemůže odpovědět nikdo, protože jsou nesmyslné.

Re: Jepičí letecké společnosti 90. let a jejich úroveň

Napsal: 22. 07. 2013, 16:37
od fricoolinek2
Něco bylo nakousnuto na webovkách o IL-62 http://www.ppplanes62.wz.cz/html/eeska_republika.html a zkrátka musim říct, že to množství těch společností, co se na těch pár IL-62 za několik vystřídalo mi přišlo ohromné. Tak mne zajímalo, jaké tam byly "postupy" apod. Provozovat rok leteckou společnost s jednim olétaným strojem mi prostě nezní "pozitivně" a vidím tam i celkem podobnost s mini-aerolinkama, co lítaj (nebo donedávna lítaly) v ex-SSSR a jejichž úroveň byla / je zlá, o čem jsme se nakonec velmi bolestivě přesvědčili 7.9.2011....

Re: Jepičí letecké společnosti 90. let a jejich úroveň

Napsal: 22. 07. 2013, 17:33
od JackBrno
Nevím pořád co od toho tématu čekáš? Že tady někdo bude planě teoretizovat, jak ty společnosti stály za prd? To čekáš marně. Obvykle totiž ty "jednoletadlové" společnosti neměly vlastní letadlo, ani posádku ani údržbu, ale pronajaly si letadlo i s posádkou a údržbou, takže úroveň odpovídala tomu, od koho bylo všechno jako celek pronajato.

Fakt, trochu přemýšlej, než plácneš další dotaz, jestli lze vůbec odpovědět a jestli to někomu k něčemu je. Toto je jen zbytečné opotřebovávání klávesnic...

Re: Jepičí letecké společnosti 90. let a jejich úroveň

Napsal: 24. 07. 2013, 15:57
od Fabo
Ja si treba myslim, ze ta otazka je celkem na miste.
Me by taky zajimalo jak fungovaly Georgia Air Prague, Bemoair nebo treba Alak Air Saravi (jestli vubec) nebo Air Transport Europe.

Z pohledu techniky, udrzby, posadek, ale treba i servisu na palube, zvladani nepravidelnosti...

Re: Jepičí letecké společnosti 90. let a jejich úroveň

Napsal: 24. 07. 2013, 16:25
od JackBrno
Jenže to není jeden dotaz, ale deset :-) Každá ta společnost mohla fungovat úplně jinak a asi jeden člověk neměl přístup ke všem těm společnostem. Navíc jak už jsem psal výše, tak asi většina společností tohoto typu neměla vlastní letadla, posádky, výcvik ani údržbu, měly to pronajatě jako celek od nějaké větší společnosti (tuším se to jmenuje ACMI pronájem), takže úroveň odpovídala té společnosti, od které bylo letadlo + vše ostatní pronajato.

Re: Jepičí letecké společnosti 90. let a jejich úroveň

Napsal: 24. 07. 2013, 16:27
od micaello
JackBrno píše:neměla vlastní letadla, posádky, výcvik ani údržbu, měly to pronajatě jako celek od nějaké větší společnosti (tuším se to jmenuje ACMI pronájem)

Jinak receno klasicky "wet lease" (under this agreement the owner will provide a crew, maintenance, and other services needed for the aircraft)

Re: Jepičí letecké společnosti 90. let a jejich úroveň

Napsal: 24. 07. 2013, 16:31
od JackBrno
Jo, dík za doplnění. A součástí pronájmu kromě letadla, posádky a údržby je i pojištění, takže kdo si takto letadlo pronajme, nemusí sám být leteckou společností v pravém slova smyslu, přestože si může s vlastníkem domluvit namalování svého loga :-)

P.S. Proč se tomu vlastně říká "WET" leasing? :-)

Re: Jepičí letecké společnosti 90. let a jejich úroveň

Napsal: 24. 07. 2013, 17:03
od flyingblue
JackBrno píše:Jo, dík za doplnění. A součástí pronájmu kromě letadla, posádky a údržby je i pojištění, takže kdo si takto letadlo pronajme, nemusí sám být leteckou společností v pravém slova smyslu, přestože si může s vlastníkem domluvit namalování svého loga :-)

P.S. Proč se tomu vlastně říká "WET" leasing? :-)


Wet lease use to mean, quite logically, 'including fuel'.

----------
Druhy odkaz v Google.

Re: Jepičí letecké společnosti 90. let a jejich úroveň

Napsal: 24. 07. 2013, 17:24
od JackBrno
Ááá :-)

Re: Jepičí letecké společnosti 90. let a jejich úroveň

Napsal: 24. 07. 2013, 18:16
od fricoolinek2
http://www.planes.cz/lite/okfleet.php

Tu jsou koukám další informace.

No a tedy ty 30 let starý B727 od Terrexu nebo dokonce B707 u Moravie, to mi přijde ještě větší síla. Lítali s tim vůbec čeští piloti? A co údržba těchto u nás neznámých typů? To aspoň ty IL-62 tady u nás byly udržbě i pilotům dobře známé.

Nicméně tyto nátěry ve dvou "odstínech" bílé, to taky skutečně budilo "důvěru"
http://www.planes.cz/lite/data/fotografie/OK-JBJ_E.jpg

Re: Jepičí letecké společnosti 90. let a jejich úroveň

Napsal: 24. 07. 2013, 18:48
od JackBrno
Čteš vůbec co se ti píše??? České společnosti si pronajímaly letadla i s posádkami a údržbou, takže ty otázky jsou mimo mísu

Re: Jepičí letecké společnosti 90. let a jejich úroveň

Napsal: 24. 07. 2013, 19:01
od fricoolinek2
To tu nikdo nepotvrdil. Jsou tu jen tvoje doměnky...

Re: Jepičí letecké společnosti 90. let a jejich úroveň

Napsal: 24. 07. 2013, 19:28
od JackBrno
Ne, to vychází z logiky věci. Je ekonomicky nereálné platit několik posádek, tým mechaniků, jejich pravidelná školení, veškerou administrativu a další režijní náklady pro jedno letadlo. Jenom všechny dokumenty, co se musí udržovat aktuální... To nemá šanci nikdo zaplatit nebo by letenka stála nesmyslné částky. Pokud je letadel víc, tak se ty náklady dělí mezi ně a už je to přijatelné, ale pro jedno letadlo ani omylem. Skoro bych se vsadil, že nenajdeš žádnou z těch společností, která by měla vlastní letadlo, posádku a údržbu. Většinou to měli pronajaté od různých postsovětských leteckých společností, kterých po rozpadu Sovětského svazu vzniklo mraky odštěpením od Aeroflotu a podobně.

Re: Jepičí letecké společnosti 90. let a jejich úroveň

Napsal: 24. 07. 2013, 21:34
od fricoolinek2
No, jestli s tim lítali ruští piloti, jenž vyhodili od Aeroflotu, bo to jejich chlastání už fatk nešlo...

Ne, dělám si srandu. Ale skutečně by mne zajímal názor nějakého pamětníka, který skutečně VÍ a PAMATUJE. Věřim, že se někdo takový najde...