Lodní vlákno

Odpovědět
Zoltan
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 596
Registrován: 21. 07. 2009, 18:25
Oblíbené typy letadel: Jak to má alespoň jednu uličku, tak letím...
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Lodní vlákno

Příspěvek od Zoltan »

Myslím, že je čas, aby tento server dosáhl na další úroveň a proto zakládám lodní vlákno. Sousední vlakové vlákno má velice slušný ohlas a já mám v archivu tři úplně odlišné tripreporty o lodní dopravě, které Vás třeba zaujmou. Jako ochutnávku připojuji náhledy čeho se vůbec budou dotýkat. Věřím, že nejsem sám postižen tímto dopravním prostředkem a najdou se i další přispívající. Takže Ahoj! A já jdu hledat čas na sepsání komentářů.
ROMERA.jpg
ROMERA.jpg (63.87 KiB) Zobrazeno 5430 x

DSC05249.png


Rofledman
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 109
Registrován: 29. 09. 2016, 10:45
Oblíbené typy letadel: B773, B744
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: Lodní vlákno

Příspěvek od Rofledman »

Tak tady bych mohl nějakou tou fotkou s pár písmeny přispět, kdyby byl zájem.
Carnival Sensation na trase Orlando (Port Canaveral) -> Freeport -> Nassau -> Orlando
DSC_0739_small.jpg

pachezz1
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 55
Registrován: 07. 04. 2017, 22:00
Stav: Offline

Re: Lodní vlákno

Příspěvek od pachezz1 »

Můžu sloužit maximálně trajektem Benátky-Igoumenitsa a zpět s Minoan Lines, vcelku příjemných 2x cca 22 hodin :)

Trošku to rozepíšu neb se nudím v práci, doma v 10 pak doplním fotky :)
//doplněno

P1020972.jpg


V r. 2010 jsme s tehdejší přítelkyní vyrazi na řecký ostrov Lefkáda, tehdy sem měl řidičák jen já a po ose se mi nechtělo. Nu našel sem trajekt Minoan Lines z benátek do Igoumenitsy, odtud je to na Lefkádu asi dalších 120km, benátky máme tady z česko-rakouských hranic cca 5h jízdy takže pohoda.
Cena tehdejším kurzem, zpáteční pro dva "on deck" a auto na nějakých 11 tisíc.
V tuhle chvíli koukám, cena toho samého na konec května 2018 je cca 8 tisíc. Což není vůbec špatný (až začínám přemýšlet nad výletem).

Přístav v Benátkách je na pravé straně, hned po přejetí mostu z Mestre. U okýnka v terminálu člověk ukáže potvrzení bookingu a dostane palubní lístky pro lidi+auto na obě cesty a cedulku za okno s místem výstupu podle který vás následně rozřadí do lajny na čekací ploše a zároveň směrují do trajektu.
P1020918.jpg

P1020941.jpg

P1020925.jpg


Pro auta jsou na lodi vyhrazeny tři(myslím) nejnižší patra a celková kapacita je 600 osobních nebo 100 osobních+100 nákladních aut. K tomu cca 2200 pasažérů. Jedna paluba je vyhrazená pro karavany, jsou tam přípojky na vodu, elektřinu a je částečně otevřená.
P1030795.jpg


Parkuje se opravdu na těsno postupně zprava - až po sklopený zrcátka. Posádka naviguje aby se vešlo co nejvíc.
P1030812.jpg


Kajutu sme si nebrali, volili jsme "on deck" způsob. Jako hromada dalších. To znamená vyslat spolucestující k nástupu pro PAX předem ať zaberou co nejlepší místo na chodbě, ideálně u zásuvky, tam si pak rozděláte karimatky, spacáky atd :)
na vnějších palubách klidně i stany - spousta stanů byla postavená pod záchranýma člunama např. Pěkný místa byly
Cestou tam, tehdy ještě navyklí z čech, sme se báli o věci a měli s sebou na palubě naprostý minimum věcí - tak aby se to dalo nosit vždy při sobě, po boardingu člověk vidí osamocený telefony v zásuvkách na chodbě apod. no dojde mu že v čechách není a snad tedy ani nějaký větší krádeže nehrozí.
Cestou zpět už jsme měli pěkně vybavený kempovací místečko :D

Loď se přes den prakticky nehýbe, nemyslím že za běžný situace hrozí nějaká mořská nemoc. Ale stát ve výšce asi 6. patra na něčem co se hýbe mezi stavbama v Benátkách v první chvíli trochu zamotá hlavu.
P1020916.jpg

P1030739.jpg


V noci se asi pro úsporu vypíná nějaký ten vyrovnávací systém a pohyby jsou už patrný. Ale přecejen nějaký drobný vlny s lodí co má na délku 214m a na šířku 26m zase tolik nehýbou.
Na palubě jsou obchody, tělocvična, bary, jídelny i restaurace, disko... dá se říct že dovolená začne už naloděním, rozhodně lepší než nucené řízení těch cca 24h. Max. rychlost je necelých 32 uzlů a co si pamatuju, i dle gps jsme se na volným moři kolem těch 50kmh pohybovali.

Přístav v Igoumenitse je o něco skromnější, terminál menší, pár obchodů, pár okýnek. Při vjezdu proběhla zevrubná kontrola auta, možná chlapíka popudil kufr zakrytý dekou, kdoví. Po ploše opět běhají zaměstnanci a usměrňují přijíždějící vozidla. Na rozdíl od Benátek, tady jsme na loď čekali a sledovat ji manévrovat, otočit se zádí k ploše atd. bylo pro nás suchozemce docela zajímavý.
P1030734.jpg

P1020944.jpg


Po příjezdu do Benátek se nepodařilo najít chlapíka co měl auto nejvíce vlevo. Nu já byl nejvíce vpravo, podařilo se mi přelézt zábradlí, nastoupit přes spolujezdce a uvolnit tak cestu dalším :)
P1030741.jpg
P1030730.jpg
P1030694.jpg
P1020980.jpg
Naposledy upravil(a) pachezz1 dne 13. 12. 2017, 23:45, celkem upraveno 3 x.

alesesl
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2862
Registrován: 27. 02. 2004, 05:55
Oblíbené typy letadel: vrtulove letadla
Pohlaví: muž
Bydliště: Praha Zapad
Stav: Offline

Re: Lodní vlákno

Příspěvek od alesesl »

Trajekt na trase Kuivatsu-Virtsu v Estonsku

SAM_3297.jpg


SAM_3298.jpg


SAM_3302.jpg


SAM_3303.jpg


SAM_3305.jpg

Lkprak
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1320
Registrován: 26. 10. 2012, 15:46
Stav: Offline

Re: Lodní vlákno

Příspěvek od Lkprak »

"Trajekt" na trase Frymburk - Frýdava, Lipno, Česká Republika :D :D :D

DSCN5514.JPG


DSCN5521.JPG


krv
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 145
Registrován: 16. 04. 2012, 19:29
Stav: Offline

Re: Lodní vlákno

Příspěvek od krv »

Lkprak píše:"Trajekt" na trase Frymburk - Frýdava, Lipno, Česká Republika :D :D :D


Jaka byla roztiratelnost masla? :D

josef.urban
Nováček
Nováček
Příspěvky: 5
Registrován: 10. 03. 2017, 12:43
Stav: Offline

Re: Lodní vlákno

Příspěvek od josef.urban »

Říční lodě na Jeniseji. První a poslední fotka je rychlý Voschod, prostřední pomalá loď kapitán Matrosov.ObrázekObrázekObrázek

Lkprak
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1320
Registrován: 26. 10. 2012, 15:46
Stav: Offline

Re: Lodní vlákno

Příspěvek od Lkprak »

krv píše:
Lkprak píše:"Trajekt" na trase Frymburk - Frýdava, Lipno, Česká Republika :D :D :D


Jaka byla roztiratelnost masla? :D



Máslo se nepodávalo, ale na zřícenině hradu Vítkův hrádek, kam jsme měli namířeno, měli dobrý pivo :thumbup:

pachezz1
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 55
Registrován: 07. 04. 2017, 22:00
Stav: Offline

Re: Lodní vlákno

Příspěvek od pachezz1 »

Přidal sem nějaký kecy a fotky :)
viewtopic.php?f=36&t=10102&p=218786#p218786

jo a roztíratelnost másla na snídani si nepamatuju, ale stres sme z toho neměli tak to asi nebylo tak zlý :D

Beerbar
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 167
Registrován: 23. 02. 2011, 12:13
Bydliště: Vyškov
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Lodní vlákno

Příspěvek od Beerbar »

pachezz1 píše:Přidal sem nějaký kecy a fotky :)
viewtopic.php?f=36&t=10102&p=218786#p218786

jo a roztíratelnost másla na snídani si nepamatuju, ale stres sme z toho neměli tak to asi nebylo tak zlý :D


Z Igoumenitse jsem jel dvakrát.
Poprvé v roce 1999 do Brindisi, trajektem plným turků a afgánců cestujících do Německa za prací. Lístek kupovaní ad hoc v přístavu pár minut před odjezdem trajektu stál pro 4 lidi a auto 112 říšských marek a v DM to bylo i placeno. Při nalodění mohl být v autě pouze řidič, ostatní šli pěšky vedle auta. Celou noc se trajektem nesla vůně hašiše. Vstup do podpalubí k autům byl po ceno noc uzavřen a hlídán, přesto se kamarád ráno probudil v autě :D , ostatní nocovali porůznu na lavičkách, zemi a pod. Než loď v plula do přístavu, byla obsazena celníky doprovázenými armádou. Při vystupování jsme byli jediní, koho italští celníci nechali vystoupit bez lustrace. Už tenkrát měl český pas sílu :D
Podruhé v roce 2008 do Bari, lístek pro dva a auto rovných 120 EUR, kupováno taktéž v přístavu den před odjezdem. Loď Polaris star, tři paluby pro osobáky a jedna pro kamiony. Odjezd ráno, vstup do podpalubí k autům po celý den volný, takže se dalo kempovat v autě. Zajímavé bylo, že oběd v lodní restauraci byl levnější než v obou přístavech. Nalodění i vylodění pouze za asistence dosti laxní posádky.

Obě cesty super zážitek, je to prostě zas něco trochu jiného :thumbup:

whiskey
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4146
Registrován: 17. 08. 2007, 12:03
Stav: Offline

Re: Lodní vlákno

Příspěvek od whiskey »

Na vylete ponorkou pobliz Marianskej priekopy v 2010...
Přílohy
DSC_0625b_resize.JPG
DSC_0625b_resize.JPG (109.25 KiB) Zobrazeno 4956 x

Lemon
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 150
Registrován: 19. 01. 2009, 11:04
Oblíbené typy letadel: E190, A340, IL-96
Bydliště: PRG
Stav: Offline

Re: Lodní vlákno

Příspěvek od Lemon »

Lodní spojení z Malajsie do Thajska (Langkawi - Ko Lipe) :D
P4220531.JPG
P4220532.JPG
P4220544.JPG
P4220563.JPG
P4240716.JPG
P4240719.JPG
P4240723.JPG

Rofledman
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 109
Registrován: 29. 09. 2016, 10:45
Oblíbené typy letadel: B773, B744
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: Lodní vlákno

Příspěvek od Rofledman »

MS Majesty of the Seas
Foceno v Nassau (Bahamy)
Délka: 268 m
Spuštění na vodu: 1992
Šířka trupu: 32 m
Ponor: 8,53 m
Stavitelé: Chantiers de l'Atlantique, STX Europe
© wikipedia

1.JPG
3.JPG


Po boku Disney Dream
Disney Dream
Délka: 340 m
Zahájení stavby: 19. srpna 2009
Spuštění na vodu: 30. října 2010
Šířka trupu: 42 m
Ponor: 8,32 m
Stavitel: Meyer Werft
© wikipedia

2.jpg


Odpovědět