Lodní vlákno
-
- Cestující First Class
- Příspěvky: 596
- Registrován: 21. 07. 2009, 18:25
- Oblíbené typy letadel: Jak to má alespoň jednu uličku, tak letím...
- Pohlaví: muž
- Stav: Offline
Lodní vlákno
Myslím, že je čas, aby tento server dosáhl na další úroveň a proto zakládám lodní vlákno. Sousední vlakové vlákno má velice slušný ohlas a já mám v archivu tři úplně odlišné tripreporty o lodní dopravě, které Vás třeba zaujmou. Jako ochutnávku připojuji náhledy čeho se vůbec budou dotýkat. Věřím, že nejsem sám postižen tímto dopravním prostředkem a najdou se i další přispívající. Takže Ahoj! A já jdu hledat čas na sepsání komentářů.
-
- Cestující Economy Class
- Příspěvky: 109
- Registrován: 29. 09. 2016, 10:45
- Oblíbené typy letadel: B773, B744
- Pohlaví: muž
- Stav: Offline
Re: Lodní vlákno
Tak tady bych mohl nějakou tou fotkou s pár písmeny přispět, kdyby byl zájem.
Carnival Sensation na trase Orlando (Port Canaveral) -> Freeport -> Nassau -> Orlando
Carnival Sensation na trase Orlando (Port Canaveral) -> Freeport -> Nassau -> Orlando
Re: Lodní vlákno
Můžu sloužit maximálně trajektem Benátky-Igoumenitsa a zpět s Minoan Lines, vcelku příjemných 2x cca 22 hodin
Trošku to rozepíšu neb se nudím v práci, doma v 10 pak doplním fotky
//doplněno
V r. 2010 jsme s tehdejší přítelkyní vyrazi na řecký ostrov Lefkáda, tehdy sem měl řidičák jen já a po ose se mi nechtělo. Nu našel sem trajekt Minoan Lines z benátek do Igoumenitsy, odtud je to na Lefkádu asi dalších 120km, benátky máme tady z česko-rakouských hranic cca 5h jízdy takže pohoda.
Cena tehdejším kurzem, zpáteční pro dva "on deck" a auto na nějakých 11 tisíc.
V tuhle chvíli koukám, cena toho samého na konec května 2018 je cca 8 tisíc. Což není vůbec špatný (až začínám přemýšlet nad výletem).
Přístav v Benátkách je na pravé straně, hned po přejetí mostu z Mestre. U okýnka v terminálu člověk ukáže potvrzení bookingu a dostane palubní lístky pro lidi+auto na obě cesty a cedulku za okno s místem výstupu podle který vás následně rozřadí do lajny na čekací ploše a zároveň směrují do trajektu.
Pro auta jsou na lodi vyhrazeny tři(myslím) nejnižší patra a celková kapacita je 600 osobních nebo 100 osobních+100 nákladních aut. K tomu cca 2200 pasažérů. Jedna paluba je vyhrazená pro karavany, jsou tam přípojky na vodu, elektřinu a je částečně otevřená.
Parkuje se opravdu na těsno postupně zprava - až po sklopený zrcátka. Posádka naviguje aby se vešlo co nejvíc.
Kajutu sme si nebrali, volili jsme "on deck" způsob. Jako hromada dalších. To znamená vyslat spolucestující k nástupu pro PAX předem ať zaberou co nejlepší místo na chodbě, ideálně u zásuvky, tam si pak rozděláte karimatky, spacáky atd
na vnějších palubách klidně i stany - spousta stanů byla postavená pod záchranýma člunama např. Pěkný místa byly
Cestou tam, tehdy ještě navyklí z čech, sme se báli o věci a měli s sebou na palubě naprostý minimum věcí - tak aby se to dalo nosit vždy při sobě, po boardingu člověk vidí osamocený telefony v zásuvkách na chodbě apod. no dojde mu že v čechách není a snad tedy ani nějaký větší krádeže nehrozí.
Cestou zpět už jsme měli pěkně vybavený kempovací místečko
Loď se přes den prakticky nehýbe, nemyslím že za běžný situace hrozí nějaká mořská nemoc. Ale stát ve výšce asi 6. patra na něčem co se hýbe mezi stavbama v Benátkách v první chvíli trochu zamotá hlavu.
V noci se asi pro úsporu vypíná nějaký ten vyrovnávací systém a pohyby jsou už patrný. Ale přecejen nějaký drobný vlny s lodí co má na délku 214m a na šířku 26m zase tolik nehýbou.
Na palubě jsou obchody, tělocvična, bary, jídelny i restaurace, disko... dá se říct že dovolená začne už naloděním, rozhodně lepší než nucené řízení těch cca 24h. Max. rychlost je necelých 32 uzlů a co si pamatuju, i dle gps jsme se na volným moři kolem těch 50kmh pohybovali.
Přístav v Igoumenitse je o něco skromnější, terminál menší, pár obchodů, pár okýnek. Při vjezdu proběhla zevrubná kontrola auta, možná chlapíka popudil kufr zakrytý dekou, kdoví. Po ploše opět běhají zaměstnanci a usměrňují přijíždějící vozidla. Na rozdíl od Benátek, tady jsme na loď čekali a sledovat ji manévrovat, otočit se zádí k ploše atd. bylo pro nás suchozemce docela zajímavý.
Po příjezdu do Benátek se nepodařilo najít chlapíka co měl auto nejvíce vlevo. Nu já byl nejvíce vpravo, podařilo se mi přelézt zábradlí, nastoupit přes spolujezdce a uvolnit tak cestu dalším
Trošku to rozepíšu neb se nudím v práci, doma v 10 pak doplním fotky
//doplněno
V r. 2010 jsme s tehdejší přítelkyní vyrazi na řecký ostrov Lefkáda, tehdy sem měl řidičák jen já a po ose se mi nechtělo. Nu našel sem trajekt Minoan Lines z benátek do Igoumenitsy, odtud je to na Lefkádu asi dalších 120km, benátky máme tady z česko-rakouských hranic cca 5h jízdy takže pohoda.
Cena tehdejším kurzem, zpáteční pro dva "on deck" a auto na nějakých 11 tisíc.
V tuhle chvíli koukám, cena toho samého na konec května 2018 je cca 8 tisíc. Což není vůbec špatný (až začínám přemýšlet nad výletem).
Přístav v Benátkách je na pravé straně, hned po přejetí mostu z Mestre. U okýnka v terminálu člověk ukáže potvrzení bookingu a dostane palubní lístky pro lidi+auto na obě cesty a cedulku za okno s místem výstupu podle který vás následně rozřadí do lajny na čekací ploše a zároveň směrují do trajektu.
Pro auta jsou na lodi vyhrazeny tři(myslím) nejnižší patra a celková kapacita je 600 osobních nebo 100 osobních+100 nákladních aut. K tomu cca 2200 pasažérů. Jedna paluba je vyhrazená pro karavany, jsou tam přípojky na vodu, elektřinu a je částečně otevřená.
Parkuje se opravdu na těsno postupně zprava - až po sklopený zrcátka. Posádka naviguje aby se vešlo co nejvíc.
Kajutu sme si nebrali, volili jsme "on deck" způsob. Jako hromada dalších. To znamená vyslat spolucestující k nástupu pro PAX předem ať zaberou co nejlepší místo na chodbě, ideálně u zásuvky, tam si pak rozděláte karimatky, spacáky atd
na vnějších palubách klidně i stany - spousta stanů byla postavená pod záchranýma člunama např. Pěkný místa byly
Cestou tam, tehdy ještě navyklí z čech, sme se báli o věci a měli s sebou na palubě naprostý minimum věcí - tak aby se to dalo nosit vždy při sobě, po boardingu člověk vidí osamocený telefony v zásuvkách na chodbě apod. no dojde mu že v čechách není a snad tedy ani nějaký větší krádeže nehrozí.
Cestou zpět už jsme měli pěkně vybavený kempovací místečko
Loď se přes den prakticky nehýbe, nemyslím že za běžný situace hrozí nějaká mořská nemoc. Ale stát ve výšce asi 6. patra na něčem co se hýbe mezi stavbama v Benátkách v první chvíli trochu zamotá hlavu.
V noci se asi pro úsporu vypíná nějaký ten vyrovnávací systém a pohyby jsou už patrný. Ale přecejen nějaký drobný vlny s lodí co má na délku 214m a na šířku 26m zase tolik nehýbou.
Na palubě jsou obchody, tělocvična, bary, jídelny i restaurace, disko... dá se říct že dovolená začne už naloděním, rozhodně lepší než nucené řízení těch cca 24h. Max. rychlost je necelých 32 uzlů a co si pamatuju, i dle gps jsme se na volným moři kolem těch 50kmh pohybovali.
Přístav v Igoumenitse je o něco skromnější, terminál menší, pár obchodů, pár okýnek. Při vjezdu proběhla zevrubná kontrola auta, možná chlapíka popudil kufr zakrytý dekou, kdoví. Po ploše opět běhají zaměstnanci a usměrňují přijíždějící vozidla. Na rozdíl od Benátek, tady jsme na loď čekali a sledovat ji manévrovat, otočit se zádí k ploše atd. bylo pro nás suchozemce docela zajímavý.
Po příjezdu do Benátek se nepodařilo najít chlapíka co měl auto nejvíce vlevo. Nu já byl nejvíce vpravo, podařilo se mi přelézt zábradlí, nastoupit přes spolujezdce a uvolnit tak cestu dalším
Naposledy upravil(a) pachezz1 dne 13. 12. 2017, 23:45, celkem upraveno 3 x.
-
- Kapitán
- Příspěvky: 2863
- Registrován: 27. 02. 2004, 05:55
- Oblíbené typy letadel: vrtulove letadla
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Praha Zapad
- Stav: Offline
Re: Lodní vlákno
Trajekt na trase Kuivatsu-Virtsu v Estonsku
Re: Lodní vlákno
"Trajekt" na trase Frymburk - Frýdava, Lipno, Česká Republika
Re: Lodní vlákno
Lkprak píše:"Trajekt" na trase Frymburk - Frýdava, Lipno, Česká Republika
Jaka byla roztiratelnost masla?
-
- Nováček
- Příspěvky: 5
- Registrován: 10. 03. 2017, 12:43
- Stav: Offline
Re: Lodní vlákno
Říční lodě na Jeniseji. První a poslední fotka je rychlý Voschod, prostřední pomalá loď kapitán Matrosov.
Re: Lodní vlákno
krv píše:Lkprak píše:"Trajekt" na trase Frymburk - Frýdava, Lipno, Česká Republika
Jaka byla roztiratelnost masla?
Máslo se nepodávalo, ale na zřícenině hradu Vítkův hrádek, kam jsme měli namířeno, měli dobrý pivo
Re: Lodní vlákno
Přidal sem nějaký kecy a fotky
viewtopic.php?f=36&t=10102&p=218786#p218786
jo a roztíratelnost másla na snídani si nepamatuju, ale stres sme z toho neměli tak to asi nebylo tak zlý
viewtopic.php?f=36&t=10102&p=218786#p218786
jo a roztíratelnost másla na snídani si nepamatuju, ale stres sme z toho neměli tak to asi nebylo tak zlý
-
- Cestující Economy Class
- Příspěvky: 167
- Registrován: 23. 02. 2011, 12:13
- Bydliště: Vyškov
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Lodní vlákno
pachezz1 píše:Přidal sem nějaký kecy a fotky
viewtopic.php?f=36&t=10102&p=218786#p218786
jo a roztíratelnost másla na snídani si nepamatuju, ale stres sme z toho neměli tak to asi nebylo tak zlý
Z Igoumenitse jsem jel dvakrát.
Poprvé v roce 1999 do Brindisi, trajektem plným turků a afgánců cestujících do Německa za prací. Lístek kupovaní ad hoc v přístavu pár minut před odjezdem trajektu stál pro 4 lidi a auto 112 říšských marek a v DM to bylo i placeno. Při nalodění mohl být v autě pouze řidič, ostatní šli pěšky vedle auta. Celou noc se trajektem nesla vůně hašiše. Vstup do podpalubí k autům byl po ceno noc uzavřen a hlídán, přesto se kamarád ráno probudil v autě , ostatní nocovali porůznu na lavičkách, zemi a pod. Než loď v plula do přístavu, byla obsazena celníky doprovázenými armádou. Při vystupování jsme byli jediní, koho italští celníci nechali vystoupit bez lustrace. Už tenkrát měl český pas sílu
Podruhé v roce 2008 do Bari, lístek pro dva a auto rovných 120 EUR, kupováno taktéž v přístavu den před odjezdem. Loď Polaris star, tři paluby pro osobáky a jedna pro kamiony. Odjezd ráno, vstup do podpalubí k autům po celý den volný, takže se dalo kempovat v autě. Zajímavé bylo, že oběd v lodní restauraci byl levnější než v obou přístavech. Nalodění i vylodění pouze za asistence dosti laxní posádky.
Obě cesty super zážitek, je to prostě zas něco trochu jiného
Re: Lodní vlákno
Na vylete ponorkou pobliz Marianskej priekopy v 2010...
- Přílohy
-
- DSC_0625b_resize.JPG (109.25 KiB) Zobrazeno 5067 x
-
- Cestující Economy Class
- Příspěvky: 150
- Registrován: 19. 01. 2009, 11:04
- Oblíbené typy letadel: E190, A340, IL-96
- Bydliště: PRG
- Stav: Offline
Re: Lodní vlákno
Lodní spojení z Malajsie do Thajska (Langkawi - Ko Lipe)
-
- Cestující Economy Class
- Příspěvky: 109
- Registrován: 29. 09. 2016, 10:45
- Oblíbené typy letadel: B773, B744
- Pohlaví: muž
- Stav: Offline
Re: Lodní vlákno
MS Majesty of the Seas
Foceno v Nassau (Bahamy)
Po boku Disney Dream
Foceno v Nassau (Bahamy)
Délka: 268 m
Spuštění na vodu: 1992
Šířka trupu: 32 m
Ponor: 8,53 m
Stavitelé: Chantiers de l'Atlantique, STX Europe
© wikipedia
Po boku Disney Dream
Disney Dream
Délka: 340 m
Zahájení stavby: 19. srpna 2009
Spuštění na vodu: 30. října 2010
Šířka trupu: 42 m
Ponor: 8,32 m
Stavitel: Meyer Werft
© wikipedia