Fabo píše:A podle me je hlavni pricinou system, ktery je udelany naprosto debilne a jeho chovani je sice "kapku jako" runaway trim v tom smyslu, ze jde vyresit jako runaway trim, ale zaroven se vubec jako runaway trim nechova.
Runaway trim má přesně definovaný projev? Pochybuju, příčin runaway trim přece může být více (různé závady mechanické nebo elektrické) a každá se může projevovat jiným chováním. U MAXe akorát přibyla další možná příčina runaway trim (závada snímače AoA + MCAS), ale základní projev, že ti trim nežádaně někam utíká, je pořád stejný, byť se dal ten únik vždycky na chvíli zastavit. Ale nic to nemění na tom, že to pořád je runaway trim. A bez ohledu na to, co ho způsobovalo, se s ním neměla posádka přetahovat, ale měla ho odpojit a pak kdyžtak řešit co s ním.
je na vysetrovatelich aby zhodnotili miru vlivu.
Jinak muzes na posadku hodit prakticky cokoli. Kdyz to vemu do extremu, tak ditch v Hudsonu je taky "chyba posadky", vzdyt v idelanim pripade mohli doplachtit na TEB...
Ne, Hudson na posádku fakt hodit nelze, protože oni neměli čas počítat, jestli náhodou nemůžou doplachtit na nějaké letiště, než by to spočítali, mohlo by být pozdě na jiné řešení. Kdežto posádky Lionu a Ethiopianu na vypnutí jednoho spínače měly času dostatek a bohužel ho nejspíš vyplýtvaly na nepodstatné činnosti, až už bylo pozdě. Jinak na závěry vyšetřovatelů jsem samozřejmě zvědavý, bude tam určitě dost detailů, které zatím nejsou známé a je otázka, v jakém poměru budou hodnotit příčinu v letadle a v posádce. Jsem ale přesvědčený, že ta základní chyba, nevypnutí el. ovládání trimu, tam bude jako hlavní. Zatím není známo nic, co by nějak rozumně vysvětlovalo, proč to udělat neměli/nemohli