Off topic z témat Rozhodnutí EASA, Smartwings, Boeing 737 MAX

JackBrno
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2563
Registrován: 08. 01. 2008, 13:03
Status: Offline

Re: RE: Re: RE: Re: RE: Re: RE: Re: EASA uzemnila letouny Boeing 737 MAX 8

Příspěvekod JackBrno » 22. 03. 2019, 09:07

zdenda píše:Souhlas. Hodně sebevědomí, pseudoargumentacni vybavenost...
Může už prosím někdo toho šaška konečně zablokovat? K tématu nenapsal nikdy nikde vůbec nic, neustále je plácá svoje bláboly bez vztahu k tématu a jen zbytečně vyvolává flame, aniž by na to měl znalosti...


PavelD
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1017
Registrován: 23. 01. 2004, 12:31
Bydliště: Praha
Status: Offline

Re: EASA uzemnila letouny Boeing 737 MAX 8

Příspěvekod PavelD » 26. 03. 2019, 14:36

JackBrno píše:Zcela logicky, jak tvrdím od začátku. Nestandardní chování letadla, které ale bylo snadno řešitelné a katastrofální selhání posádek... https://www.idnes.cz/technet/technika/b ... chnika_vse
Bez ohledu na existenci MCASu a nedostatku informací o něm u pilotů snad platí obecně, že pokud nějaký systém dělá z neznámého důvodu nebezpečné zásahy do řízení a ten systém není nezbytně nutný k letu, tak by měl být odstaven minimálně do doby stabilizace letu a zjištění příčiny, proč ty zásahy dělá. Takže i když se to říká těžko, hlavní vinu na haváriích nesou piloti, nejspíš jejich špatná spolupráce v kokpitu a nedodržování postupů. Z toho je nevyzuje ani chyba MCAS a to obzvláště u Ethiopianu, pokud byla příčina stejná.


A teď to vypukne.
JackBrno byl právě podpořen autoritou téměř nejvyšší :-)

mandrinka
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 351
Registrován: 02. 01. 2008, 15:12
Status: Offline

Re: EASA uzemnila letouny Boeing 737 MAX 8

Příspěvekod mandrinka » 26. 03. 2019, 14:39

JackBrno píše:Zcela logicky, jak tvrdím od začátku. Nestandardní chování letadla, které ale bylo snadno řešitelné a katastrofální selhání posádek... https://www.idnes.cz/technet/technika/b ... chnika_vse
Bez ohledu na existenci MCASu a nedostatku informací o něm u pilotů snad platí obecně, že pokud nějaký systém dělá z neznámého důvodu nebezpečné zásahy do řízení a ten systém není nezbytně nutný k letu, tak by měl být odstaven minimálně do doby stabilizace letu a zjištění příčiny, proč ty zásahy dělá. Takže i když se to říká těžko, hlavní vinu na haváriích nesou piloti, nejspíš jejich špatná spolupráce v kokpitu a nedodržování postupů. Z toho je nevyzuje ani chyba MCAS a to obzvláště u Ethiopianu, pokud byla příčina stejná.


Jacku, ten pilot ví o tom kulový, je v důchodu a na maxovi nikdy neletěl. Navíc lítal pro tragédii a sám víš, že tam trénují lítání (včetně vzletu) bez motoru, bez křídel i bez trupu. Pokud se jiným nehodám podařilo zabránit, tak je otázka, zda to bylo profesionalitou posádky nebo jenom šťastnou náhodou. A pokud těch příhod bylo hodně, tak je otázka, jestli už samotný výskyt těch událostí (byť nevedly ke katastrofě) je v pořádku.

Petr31
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1260
Registrován: 27. 08. 2009, 16:16
Status: Offline

Re: EASA uzemnila letouny Boeing 737 MAX 8

Příspěvekod Petr31 » 26. 03. 2019, 14:41

PavelD píše:
JackBrno píše:Zcela logicky, jak tvrdím od začátku. Nestandardní chování letadla, které ale bylo snadno řešitelné a katastrofální selhání posádek... https://www.idnes.cz/technet/technika/b ... chnika_vse
Bez ohledu na existenci MCASu a nedostatku informací o něm u pilotů snad platí obecně, že pokud nějaký systém dělá z neznámého důvodu nebezpečné zásahy do řízení a ten systém není nezbytně nutný k letu, tak by měl být odstaven minimálně do doby stabilizace letu a zjištění příčiny, proč ty zásahy dělá. Takže i když se to říká těžko, hlavní vinu na haváriích nesou piloti, nejspíš jejich špatná spolupráce v kokpitu a nedodržování postupů. Z toho je nevyzuje ani chyba MCAS a to obzvláště u Ethiopianu, pokud byla příčina stejná.


A teď to vypukne.
JackBrno byl právě podpořen autoritou téměř nejvyšší :-)


..Jack mě předběhl......a teď se TVS hejtři pustí i do jedné z našich největších leteckých autorit... pod tím článkem na iděsu už mu to nandali :crazy: :crazy: :crazy: a mandarinka už vylezla ještě než jsem to odeslal..... :lol: :lol: :lol:

Petr31
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1260
Registrován: 27. 08. 2009, 16:16
Status: Offline

Re: EASA uzemnila letouny Boeing 737 MAX 8

Příspěvekod Petr31 » 26. 03. 2019, 14:48

mandrinka píše:
JackBrno píše:Zcela logicky, jak tvrdím od začátku. Nestandardní chování letadla, které ale bylo snadno řešitelné a katastrofální selhání posádek... https://www.idnes.cz/technet/technika/b ... chnika_vse
Bez ohledu na existenci MCASu a nedostatku informací o něm u pilotů snad platí obecně, že pokud nějaký systém dělá z neznámého důvodu nebezpečné zásahy do řízení a ten systém není nezbytně nutný k letu, tak by měl být odstaven minimálně do doby stabilizace letu a zjištění příčiny, proč ty zásahy dělá. Takže i když se to říká těžko, hlavní vinu na haváriích nesou piloti, nejspíš jejich špatná spolupráce v kokpitu a nedodržování postupů. Z toho je nevyzuje ani chyba MCAS a to obzvláště u Ethiopianu, pokud byla příčina stejná.


Jacku, ten pilot ví o tom kulový, je v důchodu a na maxovi nikdy neletěl. Navíc lítal pro tragédii a sám víš, že tam trénují lítání (včetně vzletu) bez motoru, bez křídel i bez trupu. Pokud se jiným nehodám podařilo zabránit, tak je otázka, zda to bylo profesionalitou posádky nebo jenom šťastnou náhodou. A pokud těch příhod bylo hodně, tak je otázka, jestli už samotný výskyt těch událostí (byť nevedly ke katastrofě) je v pořádku.



...sice asi neletěl na MAXovi, ale je to pilot, ne strojník...něco jako Sully, nebo Bob Pearson kapitán Gimli Glider.
https://cs.wikipedia.org/wiki/Let_Air_Canada_143
Takže pozná i bez přístrojů, že je něco špatně.....bohužel takových pilotů lítá čím dál tím míň...a to je to, co by nás mělo trápit...


JackBrno
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2563
Registrován: 08. 01. 2008, 13:03
Status: Offline

Re: RE: Re: EASA uzemnila letouny Boeing 737 MAX 8

Příspěvekod JackBrno » 26. 03. 2019, 15:06

PavelD píše:
JackBrno píše:Zcela logicky, jak tvrdím od začátku. Nestandardní chování letadla, které ale bylo snadno řešitelné a katastrofální selhání posádek... https://www.idnes.cz/technet/technika/b ... chnika_vse
Bez ohledu na existenci MCASu a nedostatku informací o něm u pilotů snad platí obecně, že pokud nějaký systém dělá z neznámého důvodu nebezpečné zásahy do řízení a ten systém není nezbytně nutný k letu, tak by měl být odstaven minimálně do doby stabilizace letu a zjištění příčiny, proč ty zásahy dělá. Takže i když se to říká těžko, hlavní vinu na haváriích nesou piloti, nejspíš jejich špatná spolupráce v kokpitu a nedodržování postupů. Z toho je nevyzuje ani chyba MCAS a to obzvláště u Ethiopianu, pokud byla příčina stejná.


A teď to vypukne.
JackBrno byl právě podpořen autoritou téměř nejvyšší :-)
Tak já to vyjádření nijak nedramatizuju, pan Keller je jen jeden zkušený pilot a jiný pilot může mít odlišný názor, nicméně mě to takto z logiky věci vychází od začátku :)

JackBrno
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2563
Registrován: 08. 01. 2008, 13:03
Status: Offline

Re: RE: Re: EASA uzemnila letouny Boeing 737 MAX 8

Příspěvekod JackBrno » 26. 03. 2019, 15:09

mandrinka píše:
JackBrno píše:Zcela logicky, jak tvrdím od začátku. Nestandardní chování letadla, které ale bylo snadno řešitelné a katastrofální selhání posádek... https://www.idnes.cz/technet/technika/b ... chnika_vse
Bez ohledu na existenci MCASu a nedostatku informací o něm u pilotů snad platí obecně, že pokud nějaký systém dělá z neznámého důvodu nebezpečné zásahy do řízení a ten systém není nezbytně nutný k letu, tak by měl být odstaven minimálně do doby stabilizace letu a zjištění příčiny, proč ty zásahy dělá. Takže i když se to říká těžko, hlavní vinu na haváriích nesou piloti, nejspíš jejich špatná spolupráce v kokpitu a nedodržování postupů. Z toho je nevyzuje ani chyba MCAS a to obzvláště u Ethiopianu, pokud byla příčina stejná.


Jacku, ten pilot ví o tom kulový, je v důchodu a na maxovi nikdy neletěl. Navíc lítal pro tragédii a sám víš, že tam trénují lítání (včetně vzletu) bez motoru, bez křídel i bez trupu. Pokud se jiným nehodám podařilo zabránit, tak je otázka, zda to bylo profesionalitou posádky nebo jenom šťastnou náhodou. A pokud těch příhod bylo hodně, tak je otázka, jestli už samotný výskyt těch událostí (byť nevedly ke katastrofě) je v pořádku.
Přemýšlím, jestli se k těm tvým blábolům mám vůbec vyjadřovat, ale asi to neudělám, protože jsi tady ze sebe teď udělal pitomce tak dokonale, že já už to nemusím nijak vylepšovat :-) Tak ještě čekám Koupáka Zdendu, Jencika a Alvina a budete komplet :D

neuromancer
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 114
Registrován: 16. 09. 2007, 00:50
Status: Offline

Re: EASA uzemnila letouny Boeing 737 MAX 8

Příspěvekod neuromancer » 26. 03. 2019, 20:05

Petr31 píše:...sice asi neletěl na MAXovi, ale je to pilot, ne strojník...něco jako Sully, nebo Bob Pearson kapitán Gimli Glider.
https://cs.wikipedia.org/wiki/Let_Air_Canada_143
Takže pozná i bez přístrojů, že je něco špatně.....bohužel takových pilotů lítá čím dál tím míň...a to je to, co by nás mělo trápit...

Zrovna Sully Boeing i FAA pěkně natřel.

https://www.cbsnews.com/news/sully-sull ... oeing-737/

jencik
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 648
Registrován: 23. 03. 2014, 15:03
Bydliště: KSC,PRG
Status: Offline

Re: Off topic z témat Rozhodnutí EASA, Smartwings, Boeing 737 MAX

Příspěvekod jencik » 26. 03. 2019, 21:29

Je zaujímavé, že keď sme sa bavili o kupackych letiskách, kde to majú zamestnanci v paži a aerolinky s tým nemôžu nič robiť, tak to proste trebalo prijať ako fakt. Preto je potrebné si uvedomiť, že ani aerolinky nikdy nebudú mať školenia na rovnakej úrovni a preto dôležité novinky musia výrobcovia prezentovať dôslednejšie ako to urobil Boeing pri Maxovi. Toto im už bolo vytykane a treba uznať, že úplne oprávnene. Takže JB je opäť mimo.

mandrinka
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 351
Registrován: 02. 01. 2008, 15:12
Status: Offline

Re: EASA uzemnila letouny Boeing 737 MAX 8

Příspěvekod mandrinka » 26. 03. 2019, 22:08

Petr31 píše:
PavelD píše:
JackBrno píše:Zcela logicky, jak tvrdím od začátku. Nestandardní chování letadla, které ale bylo snadno řešitelné a katastrofální selhání posádek... https://www.idnes.cz/technet/technika/b ... chnika_vse
Bez ohledu na existenci MCASu a nedostatku informací o něm u pilotů snad platí obecně, že pokud nějaký systém dělá z neznámého důvodu nebezpečné zásahy do řízení a ten systém není nezbytně nutný k letu, tak by měl být odstaven minimálně do doby stabilizace letu a zjištění příčiny, proč ty zásahy dělá. Takže i když se to říká těžko, hlavní vinu na haváriích nesou piloti, nejspíš jejich špatná spolupráce v kokpitu a nedodržování postupů. Z toho je nevyzuje ani chyba MCAS a to obzvláště u Ethiopianu, pokud byla příčina stejná.


A teď to vypukne.
JackBrno byl právě podpořen autoritou téměř nejvyšší :-)


..Jack mě předběhl......a teď se TVS hejtři pustí i do jedné z našich největších leteckých autorit... pod tím článkem na iděsu už mu to nandali :crazy: :crazy: :crazy: a mandarinka už vylezla ještě než jsem to odeslal..... :lol: :lol: :lol:


Počkáme na oficiální závěry vyšetřování.

Admin
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 429
Registrován: 24. 12. 2000, 00:00
Oblíbené typy letadel: Boeing 747, Boeing 777, Airbus A330
Pohlaví: muž
Bydliště: fórum
Status: Offline

Re: Off topic z témat Rozhodnutí EASA, Smartwings, Boeing 737 MAX

Příspěvekod Admin » 27. 03. 2019, 00:34

Všem, kdo mi zasílají upozornění na off-topic příspěvky. Celé toto vlákno a všechny příspěvky v něm jsou off-topic, není třeba zasílat upozornění :)

JackBrno
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2563
Registrován: 08. 01. 2008, 13:03
Status: Offline

Re: RE: Re: EASA uzemnila letouny Boeing 737 MAX 8

Příspěvekod JackBrno » 27. 03. 2019, 09:00

mandrinka píše:Počkáme na oficiální závěry vyšetřování.


To každopádně, ale většina informací je známá už teď, minimálně z nehody Lionu. Z toho si každý, kdo do toho trochu vidí, udělá snadno závěr, že hlavní příčinou je selhání posádky, která jednoduše neodpojila systém, který jí hrabal do řízení a místo toho se s ním nesmyslně 21x přetahovala.

Fabo
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2707
Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
Bydliště: HAG
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Re: RE: Re: EASA uzemnila letouny Boeing 737 MAX 8

Příspěvekod Fabo » 27. 03. 2019, 16:47

JackBrno píše:
mandrinka píše:Počkáme na oficiální závěry vyšetřování.


To každopádně, ale většina informací je známá už teď, minimálně z nehody Lionu. Z toho si každý, kdo do toho trochu vidí, udělá snadno závěr, že hlavní příčinou je selhání posádky, která jednoduše neodpojila systém, který jí hrabal do řízení a místo toho se s ním nesmyslně 21x přetahovala.


A podle me je hlavni pricinou system, ktery je udelany naprosto debilne a jeho chovani je sice "kapku jako" runaway trim v tom smyslu, ze jde vyresit jako runaway trim, ale zaroven se vubec jako runaway trim nechova.

je na vysetrovatelich aby zhodnotili miru vlivu.

Jinak muzes na posadku hodit prakticky cokoli. Kdyz to vemu do extremu, tak ditch v Hudsonu je taky "chyba posadky", vzdyt v idelanim pripade mohli doplachtit na TEB...

bilbo
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 122
Registrován: 31. 08. 2017, 17:01
Pohlaví: muž
Bydliště: PRG, VIE, STR
Status: Offline

Re: RE: Re: EASA uzemnila letouny Boeing 737 MAX 8

Příspěvekod bilbo » 27. 03. 2019, 17:17

Fabo píše:
JackBrno píše:
mandrinka píše:Počkáme na oficiální závěry vyšetřování.


To každopádně, ale většina informací je známá už teď, minimálně z nehody Lionu. Z toho si každý, kdo do toho trochu vidí, udělá snadno závěr, že hlavní příčinou je selhání posádky, která jednoduše neodpojila systém, který jí hrabal do řízení a místo toho se s ním nesmyslně 21x přetahovala.


A podle me je hlavni pricinou system, ktery je udelany naprosto debilne a jeho chovani je sice "kapku jako" runaway trim v tom smyslu, ze jde vyresit jako runaway trim, ale zaroven se vubec jako runaway trim nechova.

je na vysetrovatelich aby zhodnotili miru vlivu.

Jinak muzes na posadku hodit prakticky cokoli. Kdyz to vemu do extremu, tak ditch v Hudsonu je taky "chyba posadky", vzdyt v idelanim pripade mohli doplachtit na TEB...

Ale jistě že se chová jako runaway trim... Nežádoucí zásah MCASu ti hrabe do trimu a ztěžuje ti pilotáž = trim runaway

Fabo
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2707
Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
Bydliště: HAG
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Re: RE: Re: EASA uzemnila letouny Boeing 737 MAX 8

Příspěvekod Fabo » 27. 03. 2019, 17:51

bilbo píše:
Fabo píše:
JackBrno píše:
To každopádně, ale většina informací je známá už teď, minimálně z nehody Lionu. Z toho si každý, kdo do toho trochu vidí, udělá snadno závěr, že hlavní příčinou je selhání posádky, která jednoduše neodpojila systém, který jí hrabal do řízení a místo toho se s ním nesmyslně 21x přetahovala.


A podle me je hlavni pricinou system, ktery je udelany naprosto debilne a jeho chovani je sice "kapku jako" runaway trim v tom smyslu, ze jde vyresit jako runaway trim, ale zaroven se vubec jako runaway trim nechova.

je na vysetrovatelich aby zhodnotili miru vlivu.

Jinak muzes na posadku hodit prakticky cokoli. Kdyz to vemu do extremu, tak ditch v Hudsonu je taky "chyba posadky", vzdyt v idelanim pripade mohli doplachtit na TEB...

Ale jistě že se chová jako runaway trim... Nežádoucí zásah MCASu ti hrabe do trimu a ztěžuje ti pilotáž = trim runaway


No, nechova. Runaway trim v "normlani" situaci treba nezastavis na 5 (nebo kolik) vterin pomoci elektronickeho pretrimovani. MCAS ano.



Zpět na “Off-topic”


Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: hrnsgs a 19 hostů