Spotřeba paliva
-
- Cestující Economy Class
- Příspěvky: 172
- Registrován: 14. 09. 2014, 10:56
- Oblíbené typy letadel: B737, B757, B777, B787, A320ceo/neo Family, A330ceo/neo, A350XWB.
- Pohlaví: muž
- Stav: Offline
Spotřeba paliva
Našel jsem na Linkedinu super článek o tom, jak jsou na tom jednotlivá narro/wide-body letadla na transatlantických linkách z pohledu spotřeby paliva na sedačku a jak to ovlivňuje strategický plánování flotily pro FSC a LCC. Doporučuju přečíst - je to v angličtině (pozn. red.)
Re: Spotřeba paliva
Po přečtení bych řekl, že ten článek je docela tendenční a nadržuje Airbusu. Je to vidět hned na prvním grafu, kde pokud by srovnávali stejně dlouhý segment a standardní sedačkovou kapacitu dle výrobce, tak určitě nevyjde 737MAX horší než A321ceo, nebo 777-300ER horší (per seat!) než 757 či A330.
Pokud jde o spotřebu letadel, víc bych věřil článku na wiki, kde se aspoň jasně uvádí, pro jak dlouhý segment a kolik pax je ta spotřeba odhadovaná.
Pokud jde o spotřebu letadel, víc bych věřil článku na wiki, kde se aspoň jasně uvádí, pro jak dlouhý segment a kolik pax je ta spotřeba odhadovaná.
-
- Cestující Economy Class
- Příspěvky: 172
- Registrován: 14. 09. 2014, 10:56
- Oblíbené typy letadel: B737, B757, B777, B787, A320ceo/neo Family, A330ceo/neo, A350XWB.
- Pohlaví: muž
- Stav: Offline
Re: Spotřeba paliva
Alvin píše:Po přečtení bych řekl, že ten článek je docela tendenční a nadržuje Airbusu. Je to vidět hned na prvním grafu, kde pokud by srovnávali stejně dlouhý segment a standardní sedačkovou kapacitu dle výrobce, tak určitě nevyjde 737MAX horší než A321ceo, nebo 777-300ER horší (per seat!) než 757 či A330.
Pokud jde o spotřebu letadel, víc bych věřil článku na wiki, kde se aspoň jasně uvádí, pro jak dlouhý segment a kolik pax je ta spotřeba odhadovaná.
Alvine, díky za kritický oko. Taky jsem byl z toho prvního grafu překvapenej, ale je pravda, že se jedná o úseky v průměru 5000-8500 km, kdy nevim, na jak dlouhejch trasách jednotlivý mašiny minimalizujou spotřebu na sedačku, abych k tomu mohl udělat nějakej sense/sanit check. Ale pravda, že je minimálně podezřelý, že hustota obsazení předních pozic ve fuel burn performance válcujou Airbusy. Slovo Airbus je tam zmíněný víc a v pozitivnějších konotacích než Boeing, zmiňujou tam trable Boeingu s B787 a 737 MAX.
Jo a děkuju za odkaz na Wiki. To je určitě zajímavější benchamrk.