Skusenosti s vyhamacmi
Skusenosti s vyhamacmi
Caute, kamos teraz letel so Scootom z BER via ATH do SIN a nasledne do PER, tesne pred boardovanim v BER operator chobotu nabural do motora, takze let zruseny, resp posunuty o nejakych 36 hodin, prilet do PER asi o 25 hodin po plane
Scoot nema na svojom webe nic o EC261 a podla internetu to nebude jednoduche - preto otazka: ktorych vymahacov by ste doporucili? Najlepsie nejake realne osobne skusenosti
Diky
Scoot nema na svojom webe nic o EC261 a podla internetu to nebude jednoduche - preto otazka: ktorych vymahacov by ste doporucili? Najlepsie nejake realne osobne skusenosti
Diky
-
- Kapitán
- Příspěvky: 3040
- Registrován: 13. 05. 2005, 09:25
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Skusenosti s vyhamacmi
Good luck, podla popisu mi to pride, ze hoci to bolo primarne MX, tak to je vis maior, mimo kontrolu aerolinky (navyse aerolinkou nezavinene), takze sa budu branit ozlomkrk. To by som uplne na EU261 nevidel.
Skusil by som euclaim.com.
Skusil by som euclaim.com.
-
- Kapitán
- Příspěvky: 5916
- Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
- Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Honolulu
- Stav: Offline
Re: Skusenosti s vyhamacmi
Myslím, že to už by se za vis mayor mohlo považovat cokoli. Promiň, je to vina smluvního partnera aerolinky, to není počasí nebo stávka.
-
- Kapitán
- Příspěvky: 3040
- Registrován: 13. 05. 2005, 09:25
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Skusenosti s vyhamacmi
Ale porad je to neco, co sama aerolinka nemuze ani pri nejlepsi vuli ovlivnit. Za mne to EU261 neni, ale pokud to chce beardie zkusit, sam jsem zvedav na vysledek.
-
- Kapitán
- Příspěvky: 5916
- Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
- Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Honolulu
- Stav: Offline
Re: Skusenosti s vyhamacmi
Je to jasné zpoždění letu nebo jeho zrušení. Jsou tam dané příklady vyšší moci, toto ani nic podobného v tom není. Co taková porucha motoru po opravě, kterou dělala externí firma?Night fly píše: ↑20. 12. 2023, 02:04Ale porad je to neco, co sama aerolinka nemuze ani pri nejlepsi vuli ovlivnit. Za mne to EU261 neni, ale pokud to chce beardie zkusit, sam jsem zvedav na vysledek.
Na mě třeba před 12 lety zkoušel Austrian zrušení letu z důvodu poruchy, D.A.S. jim to velmi rychle vysvětlila
Já osobně bych to zkusil napřed sám a po pár kolečkách přitvrzování s výhrůžkami to předal vymahačům. Ale ne každý na to má čas a náladu.
-
- Kapitán
- Příspěvky: 3040
- Registrován: 13. 05. 2005, 09:25
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Skusenosti s vyhamacmi
No ohledne poruch letadla uz existuje judikat, ze aerolinka je odpovedna za udrzbu letadla vc.te, jez je provadena treti stranou, a tudiz zruseni z duvodu "bezne" poruchy letadla narok na kompenzaci dle EU261 zaklada (v pocatku platnosti totiz aerolinky argumentovaly, ze MX je vis maior). Nicmene tohle neni vec udrzby, ale nehody zavinene treti stranou.
-
- Kapitán
- Příspěvky: 3162
- Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
- Bydliště: HAG
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Skusenosti s vyhamacmi
na to existuje judikat taky.Night fly píše: ↑20. 12. 2023, 10:03No ohledne poruch letadla uz existuje judikat, ze aerolinka je odpovedna za udrzbu letadla vc.te, jez je provadena treti stranou, a tudiz zruseni z duvodu "bezne" poruchy letadla narok na kompenzaci dle EU261 zaklada (v pocatku platnosti totiz aerolinky argumentovaly, ze MX je vis maior). Nicmene tohle neni vec udrzby, ale nehody zavinene treti stranou.
tl;dr nehoda s letistni technikou neni "mimoradna okolnost"
-
- Kapitán
- Příspěvky: 3040
- Registrován: 13. 05. 2005, 09:25
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Skusenosti s vyhamacmi
No tak v tom pripade je to jasne. Nezbyva nez poprat hodne stesti pri vymahani od singapurskeho lowcostu.Fabo píše: ↑20. 12. 2023, 10:10na to existuje judikat taky.Night fly píše: ↑20. 12. 2023, 10:03No ohledne poruch letadla uz existuje judikat, ze aerolinka je odpovedna za udrzbu letadla vc.te, jez je provadena treti stranou, a tudiz zruseni z duvodu "bezne" poruchy letadla narok na kompenzaci dle EU261 zaklada (v pocatku platnosti totiz aerolinky argumentovaly, ze MX je vis maior). Nicmene tohle neni vec udrzby, ale nehody zavinene treti stranou.
tl;dr nehoda s letistni technikou neni "mimoradna okolnost"
-
- Cestující Economy Class
- Příspěvky: 192
- Registrován: 01. 04. 2017, 12:27
- Oblíbené typy letadel: A340, A380, B717
- Pohlaví: muž
- Bydliště: BRQ
- Stav: Offline
Re: Skusenosti s vyhamacmi
Me KLM poslalo do riti na claim kvuli zpozdeni na letu z Kanady pres AMS do BUD. Zpozdeni bylo uz v YEG, v AMS missed connection, let do BUD taky opozden, celkem tedy vice nez 4hod zpozdeni v destinaci. Jejich odpoved byla cituji "flight KL679 was delayed due to safety issues concerning offloading baggage of the passengers with incorrect covid-forms. We can confirm that the circumstances which caused the delay of this flight are considered 'extraordinary' according to the European Union regulation and a monetary compensation is not foreseen in this case. As a result, we must respectfully decline your request. "
Predal jsem to na AirHelp, kteri se ukazali jako totalne neschopna firma a dodnes se nic v tomto nepohnulo.
Predal jsem to na AirHelp, kteri se ukazali jako totalne neschopna firma a dodnes se nic v tomto nepohnulo.
-
- Kapitán
- Příspěvky: 1886
- Registrován: 18. 04. 2009, 18:29
- Oblíbené typy letadel: DG-1000, VSO-10, C-101 Pegase, Jak-40,Li-2,Tu-134,Em-145,A-320,Ae-45,L-200
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Svet
- Stav: Offline
Re: Skusenosti s vyhamacmi
ja si osobne myslim, ze vymahaci su ako ti jedinci, co zarobili na kuponovej privatizacii - tam kde je zisk jasny a bezproblemovy, idu do toho (tam by si to clovek ale vybavil vo vacsine pripadov aj sam). kde je to na dlhe lakte, asi velmi cinni nebudu, lebo cas su peniaze...Mailand píše: ↑20. 12. 2023, 21:58Me KLM poslalo do riti na claim kvuli zpozdeni na letu z Kanady pres AMS do BUD. Zpozdeni bylo uz v YEG, v AMS missed connection, let do BUD taky opozden, celkem tedy vice nez 4hod zpozdeni v destinaci. Jejich odpoved byla cituji "flight KL679 was delayed due to safety issues concerning offloading baggage of the passengers with incorrect covid-forms. We can confirm that the circumstances which caused the delay of this flight are considered 'extraordinary' according to the European Union regulation and a monetary compensation is not foreseen in this case. As a result, we must respectfully decline your request. "
Predal jsem to na AirHelp, kteri se ukazali jako totalne neschopna firma a dodnes se nic v tomto nepohnulo.
Re: Skusenosti s vyhamacmi
Plne potvrdzujem - toto je odpoveď agentúry MYFLYTRIGHT po 6 mesiacoch:MEA píše: ↑23. 12. 2023, 12:05ja si osobne myslim, ze vymahaci su ako ti jedinci, co zarobili na kuponovej privatizacii - tam kde je zisk jasny a bezproblemovy, idu do toho (tam by si to clovek ale vybavil vo vacsine pripadov aj sam). kde je to na dlhe lakte, asi velmi cinni nebudu, lebo cas su peniaze...Mailand píše: ↑20. 12. 2023, 21:58Me KLM poslalo do riti na claim kvuli zpozdeni na letu z Kanady pres AMS do BUD. Zpozdeni bylo uz v YEG, v AMS missed connection, let do BUD taky opozden, celkem tedy vice nez 4hod zpozdeni v destinaci. Jejich odpoved byla cituji "flight KL679 was delayed due to safety issues concerning offloading baggage of the passengers with incorrect covid-forms. We can confirm that the circumstances which caused the delay of this flight are considered 'extraordinary' according to the European Union regulation and a monetary compensation is not foreseen in this case. As a result, we must respectfully decline your request. "
Predal jsem to na AirHelp, kteri se ukazali jako totalne neschopna firma a dodnes se nic v tomto nepohnulo.
"Thank you for your patience. Due to the low chance of success, we are not able to proceed your case further.
The prospect of success in enforcing the claim depends on many factors, such as the course and reason for the flight irregularity, airline, general terms and conditions of the airline, financial situation of the airline, the airline’s registered office, place of jurisdiction, competent court, requirements of the courts, current case law, etc.
Of course, you are free to contact the airline Lufthansa directly. We hereby assign all claims against the airline Lufthansa assigned to us by the passengers back to the passengers.
We would like to thank you for your trust. In case you experience any other flight irregularities, please feel free to contact us again."
-
- Kapitán
- Příspěvky: 5916
- Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
- Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Honolulu
- Stav: Offline
Re: Skusenosti s vyhamacmi
Jinak, rád bych popsal svoji poslední zkušenost pro ilustraci, že je někdy zbytečné házet flintu do žita:
Po několika měsících anabáze, vyměňování si emailů s customercare (stále stejná osoba), dostání milodaru ve formě 100 dolarů voucheru na osobu a definitivním zamítnutí žádosti jsme odepsali, že dotyčná osoba vůbec nečte, co píšeme (točila se na úplně něčem jiném a my o voze a ona o koze), chceme aby to začal řešit někdo jiný a shodou okolností nám pár dní předtím přišel dotazník spokojenosti s naším případem. Po odeslání posledního emailu dotyčné osobě a dotazníku nás okamžitě kontaktoval někdo jiný a okamžitě nám nabídl, že nám během pár měsíců pošlou šek na ekvivalent 1800 eur nebo si můžeme jako náhradu vybrat 1000 dolarů na osobu vouchery nebo 50.000 mil. Chtěl jsem 150.000 mil na jeden účet, to zamítl a pak okamžitě přišlo 3x50.000 mil.
Poděkovali jsme a připomněli, že součástí naší žádosti byla úhrada nutných a zmařených nákladů, což je celkem cca 350 dolarů (2x hotel + 1x taxi). To se sice týká stejné cesty, ale jiného problému (který ovšem nepřímo souvisí s původním problémem, za který jsme dostali kompenzaci). Tam IMHO nárok nemáme, ale za pokus nic nedáme. A najednou už dotyčná osoba přestala tak rychle komunikovat, po pár dnech se ozvala, že toho mají moc a že se ozve jak nejrychleji bude moci a zatím čekáme. Ještě jednou se připomeneme a pak nad tím mávneme rukou. Ale jak píšu, tam IMHO žádný nárok není, tam to byla vis major.
Po několika měsících anabáze, vyměňování si emailů s customercare (stále stejná osoba), dostání milodaru ve formě 100 dolarů voucheru na osobu a definitivním zamítnutí žádosti jsme odepsali, že dotyčná osoba vůbec nečte, co píšeme (točila se na úplně něčem jiném a my o voze a ona o koze), chceme aby to začal řešit někdo jiný a shodou okolností nám pár dní předtím přišel dotazník spokojenosti s naším případem. Po odeslání posledního emailu dotyčné osobě a dotazníku nás okamžitě kontaktoval někdo jiný a okamžitě nám nabídl, že nám během pár měsíců pošlou šek na ekvivalent 1800 eur nebo si můžeme jako náhradu vybrat 1000 dolarů na osobu vouchery nebo 50.000 mil. Chtěl jsem 150.000 mil na jeden účet, to zamítl a pak okamžitě přišlo 3x50.000 mil.
Poděkovali jsme a připomněli, že součástí naší žádosti byla úhrada nutných a zmařených nákladů, což je celkem cca 350 dolarů (2x hotel + 1x taxi). To se sice týká stejné cesty, ale jiného problému (který ovšem nepřímo souvisí s původním problémem, za který jsme dostali kompenzaci). Tam IMHO nárok nemáme, ale za pokus nic nedáme. A najednou už dotyčná osoba přestala tak rychle komunikovat, po pár dnech se ozvala, že toho mají moc a že se ozve jak nejrychleji bude moci a zatím čekáme. Ještě jednou se připomeneme a pak nad tím mávneme rukou. Ale jak píšu, tam IMHO žádný nárok není, tam to byla vis major.
Re: Skusenosti s vyhamacmi
Já už snad před deseti či kolika lety využil s kamarádem k získání kompenzace od TAPu, který vůbec na naši žadost nereagoval, click2claim (když už se tu vymahači píšou). Došlo to až k soudu, ten nám peníze přiklepl a my je dostali. Trvalo to x měsíců, snad i přes rok ale výsledek potěšil. Sám bych se jistě do soudního sporu s aerolinkou nepouštěl.
-
- Nejlepší autor trip reportů 2013 a nejlepších fotografií v trip reportu 2013
- Příspěvky: 2211
- Registrován: 29. 11. 2008, 10:56
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Palma de Mallorca
- Stav: Offline
Re: Skusenosti s vyhamacmi
Koncem roku 2016 jsem koupil u American Airlines na začátek roku 2017 následující letenku:
IB3925 Palma de Mallorca - Madrid operated by Iberia Express
AA8637 Madrid - Miami operated by Iberia
a zpět
AY5650 San Juan PR - Madrid operated by Iberia
IB8974 Madrid - Valencia operated by Air Nostrum
IB8634 Valencia - Palma de Mallorca operated by Air Nostrum evidentně stejným letadlem jako z Madridu
Na zpáteční cestě nás v Portoriku byli schopni odbavit jen do Madridu, i když v rezervaci byly všechny lety vidět, v Madridu jsme pak museli vyzvednout kufry a jít znova na check-in, kde nám ovšem odmítli vydat palubní vstupenky na lety MAD-VLC a VLC-PMI s odůvodněním, že je technický problém s rezervací v systému Iberie, o našich právech jsme nebyli informováni. Nakonec nám pomohli na pobočce American Airlines a dali na přímý let do Palmy, který odlétal o tři a půl hodiny později a přiletěl do Palmy o dvě a půl hodiny později, než bylo plánováno.
Psal jsem Iberii, ale odepsali mi (bez podpisu a kontaktní adresy), že nárok na kompenzaci kvůli odepření nástupu bych měl jen v případě overbookingu. Znovu jsem jim odepsal že opravdu ne, ale dopis se vrátil jako nedoručitelný. Obrátil jsem se tedy na AESA (Agencia Estatal de Seguridad Aérea), která rozhodla, že nám byl skutečně odepřen nástup na palubu podle nařízení EC 261/2004, a vyzvala společnost, aby vyplatila kompenzaci a dodatečné náklady. Společnost nereagovala a AESA mi napsala, že její rozhodnutí není pro společnost závazné.
Případ se všemi podklady jsem předal společnosti FlightRight, která ho akceptovala a šla s ním k soudu. Tam samosoudkyně rozhodla, že Air Nostrum kompenzaci, další náklady a úroky platit nemusí, neboť jsme nebyli cestujícími na letu IB8974 a podle ní American Airlines změnily intinerář a neinformovaly nás (což pravda nebyla, původní lety byly stále v rezervaci beze změny vidět). A protože reklamovaná částka byla nižší než 3000 €, proti jejímu rozhodnutí nelze podat odvolání.
IB3925 Palma de Mallorca - Madrid operated by Iberia Express
AA8637 Madrid - Miami operated by Iberia
a zpět
AY5650 San Juan PR - Madrid operated by Iberia
IB8974 Madrid - Valencia operated by Air Nostrum
IB8634 Valencia - Palma de Mallorca operated by Air Nostrum evidentně stejným letadlem jako z Madridu
Na zpáteční cestě nás v Portoriku byli schopni odbavit jen do Madridu, i když v rezervaci byly všechny lety vidět, v Madridu jsme pak museli vyzvednout kufry a jít znova na check-in, kde nám ovšem odmítli vydat palubní vstupenky na lety MAD-VLC a VLC-PMI s odůvodněním, že je technický problém s rezervací v systému Iberie, o našich právech jsme nebyli informováni. Nakonec nám pomohli na pobočce American Airlines a dali na přímý let do Palmy, který odlétal o tři a půl hodiny později a přiletěl do Palmy o dvě a půl hodiny později, než bylo plánováno.
Psal jsem Iberii, ale odepsali mi (bez podpisu a kontaktní adresy), že nárok na kompenzaci kvůli odepření nástupu bych měl jen v případě overbookingu. Znovu jsem jim odepsal že opravdu ne, ale dopis se vrátil jako nedoručitelný. Obrátil jsem se tedy na AESA (Agencia Estatal de Seguridad Aérea), která rozhodla, že nám byl skutečně odepřen nástup na palubu podle nařízení EC 261/2004, a vyzvala společnost, aby vyplatila kompenzaci a dodatečné náklady. Společnost nereagovala a AESA mi napsala, že její rozhodnutí není pro společnost závazné.
Případ se všemi podklady jsem předal společnosti FlightRight, která ho akceptovala a šla s ním k soudu. Tam samosoudkyně rozhodla, že Air Nostrum kompenzaci, další náklady a úroky platit nemusí, neboť jsme nebyli cestujícími na letu IB8974 a podle ní American Airlines změnily intinerář a neinformovaly nás (což pravda nebyla, původní lety byly stále v rezervaci beze změny vidět). A protože reklamovaná částka byla nižší než 3000 €, proti jejímu rozhodnutí nelze podat odvolání.
-
- Kapitán
- Příspěvky: 3040
- Registrován: 13. 05. 2005, 09:25
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Skusenosti s vyhamacmi
Este jeden tip: na Flyertalku sa v tychto veciach za autoritu berie JUDr.Böse (specializuje se mj.na EU261), ma aj vlastne stranky s blogom drboese.de/blog, a odpoveda aj na otazky ohladne pouzitelnosti EU261.beardie píše: ↑18. 12. 2023, 14:47Caute, kamos teraz letel so Scootom z BER via ATH do SIN a nasledne do PER, tesne pred boardovanim v BER operator chobotu nabural do motora, takze let zruseny, resp posunuty o nejakych 36 hodin, prilet do PER asi o 25 hodin po plane
Scoot nema na svojom webe nic o EC261 a podla internetu to nebude jednoduche - preto otazka: ktorych vymahacov by ste doporucili? Najlepsie nejake realne osobne skusenosti
Diky