Skusenosti s vyhamacmi

beardie
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1074
Registrován: 08. 10. 2011, 18:58
Bydliště: BRQ
Stav: Offline

Skusenosti s vyhamacmi

Příspěvek od beardie »

Caute, kamos teraz letel so Scootom z BER via ATH do SIN a nasledne do PER, tesne pred boardovanim v BER operator chobotu nabural do motora, takze let zruseny, resp posunuty o nejakych 36 hodin, prilet do PER asi o 25 hodin po plane

Scoot nema na svojom webe nic o EC261 a podla internetu to nebude jednoduche - preto otazka: ktorych vymahacov by ste doporucili? Najlepsie nejake realne osobne skusenosti

Diky


Night fly
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3040
Registrován: 13. 05. 2005, 09:25
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Skusenosti s vyhamacmi

Příspěvek od Night fly »

Good luck, podla popisu mi to pride, ze hoci to bolo primarne MX, tak to je vis maior, mimo kontrolu aerolinky (navyse aerolinkou nezavinene), takze sa budu branit ozlomkrk. To by som uplne na EU261 nevidel.

Skusil by som euclaim.com.

Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5916
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Stav: Offline

Re: Skusenosti s vyhamacmi

Příspěvek od Globik »

Night fly píše:
19. 12. 2023, 18:02
Good luck, podla popisu mi to pride, ze hoci to bolo primarne MX, tak to je vis maior, mimo kontrolu aerolinky (navyse aerolinkou nezavinene), takze sa budu branit ozlomkrk. To by som uplne na EU261 nevidel.

Skusil by som euclaim.com.
Myslím, že to už by se za vis mayor mohlo považovat cokoli. Promiň, je to vina smluvního partnera aerolinky, to není počasí nebo stávka.

Night fly
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3040
Registrován: 13. 05. 2005, 09:25
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Skusenosti s vyhamacmi

Příspěvek od Night fly »

Globik píše:
19. 12. 2023, 21:02
Night fly píše:
19. 12. 2023, 18:02
Good luck, podla popisu mi to pride, ze hoci to bolo primarne MX, tak to je vis maior, mimo kontrolu aerolinky (navyse aerolinkou nezavinene), takze sa budu branit ozlomkrk. To by som uplne na EU261 nevidel.

Skusil by som euclaim.com.
Myslím, že to už by se za vis mayor mohlo považovat cokoli. Promiň, je to vina smluvního partnera aerolinky, to není počasí nebo stávka.
Ale porad je to neco, co sama aerolinka nemuze ani pri nejlepsi vuli ovlivnit. Za mne to EU261 neni, ale pokud to chce beardie zkusit, sam jsem zvedav na vysledek.

Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5916
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Stav: Offline

Re: Skusenosti s vyhamacmi

Příspěvek od Globik »

Night fly píše:
20. 12. 2023, 02:04
Globik píše:
19. 12. 2023, 21:02
Night fly píše:
19. 12. 2023, 18:02
Good luck, podla popisu mi to pride, ze hoci to bolo primarne MX, tak to je vis maior, mimo kontrolu aerolinky (navyse aerolinkou nezavinene), takze sa budu branit ozlomkrk. To by som uplne na EU261 nevidel.

Skusil by som euclaim.com.
Myslím, že to už by se za vis mayor mohlo považovat cokoli. Promiň, je to vina smluvního partnera aerolinky, to není počasí nebo stávka.
Ale porad je to neco, co sama aerolinka nemuze ani pri nejlepsi vuli ovlivnit. Za mne to EU261 neni, ale pokud to chce beardie zkusit, sam jsem zvedav na vysledek.
Je to jasné zpoždění letu nebo jeho zrušení. Jsou tam dané příklady vyšší moci, toto ani nic podobného v tom není. Co taková porucha motoru po opravě, kterou dělala externí firma?
Na mě třeba před 12 lety zkoušel Austrian zrušení letu z důvodu poruchy, D.A.S. jim to velmi rychle vysvětlila :)
Já osobně bych to zkusil napřed sám a po pár kolečkách přitvrzování s výhrůžkami to předal vymahačům. Ale ne každý na to má čas a náladu.


Night fly
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3040
Registrován: 13. 05. 2005, 09:25
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Skusenosti s vyhamacmi

Příspěvek od Night fly »

No ohledne poruch letadla uz existuje judikat, ze aerolinka je odpovedna za udrzbu letadla vc.te, jez je provadena treti stranou, a tudiz zruseni z duvodu "bezne" poruchy letadla narok na kompenzaci dle EU261 zaklada (v pocatku platnosti totiz aerolinky argumentovaly, ze MX je vis maior). Nicmene tohle neni vec udrzby, ale nehody zavinene treti stranou.

Fabo
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3162
Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
Bydliště: HAG
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Skusenosti s vyhamacmi

Příspěvek od Fabo »

Night fly píše:
20. 12. 2023, 10:03
No ohledne poruch letadla uz existuje judikat, ze aerolinka je odpovedna za udrzbu letadla vc.te, jez je provadena treti stranou, a tudiz zruseni z duvodu "bezne" poruchy letadla narok na kompenzaci dle EU261 zaklada (v pocatku platnosti totiz aerolinky argumentovaly, ze MX je vis maior). Nicmene tohle neni vec udrzby, ale nehody zavinene treti stranou.
na to existuje judikat taky.

tl;dr nehoda s letistni technikou neni "mimoradna okolnost"

Night fly
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3040
Registrován: 13. 05. 2005, 09:25
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Skusenosti s vyhamacmi

Příspěvek od Night fly »

Fabo píše:
20. 12. 2023, 10:10
Night fly píše:
20. 12. 2023, 10:03
No ohledne poruch letadla uz existuje judikat, ze aerolinka je odpovedna za udrzbu letadla vc.te, jez je provadena treti stranou, a tudiz zruseni z duvodu "bezne" poruchy letadla narok na kompenzaci dle EU261 zaklada (v pocatku platnosti totiz aerolinky argumentovaly, ze MX je vis maior). Nicmene tohle neni vec udrzby, ale nehody zavinene treti stranou.
na to existuje judikat taky.

tl;dr nehoda s letistni technikou neni "mimoradna okolnost"
No tak v tom pripade je to jasne. Nezbyva nez poprat hodne stesti pri vymahani od singapurskeho lowcostu.

Mailand
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 192
Registrován: 01. 04. 2017, 12:27
Oblíbené typy letadel: A340, A380, B717
Pohlaví: muž
Bydliště: BRQ
Stav: Offline

Re: Skusenosti s vyhamacmi

Příspěvek od Mailand »

Me KLM poslalo do riti na claim kvuli zpozdeni na letu z Kanady pres AMS do BUD. Zpozdeni bylo uz v YEG, v AMS missed connection, let do BUD taky opozden, celkem tedy vice nez 4hod zpozdeni v destinaci. Jejich odpoved byla cituji "flight KL679 was delayed due to safety issues concerning offloading baggage of the passengers with incorrect covid-forms. We can confirm that the circumstances which caused the delay of this flight are considered 'extraordinary' according to the European Union regulation and a monetary compensation is not foreseen in this case. As a result, we must respectfully decline your request. "
Predal jsem to na AirHelp, kteri se ukazali jako totalne neschopna firma a dodnes se nic v tomto nepohnulo.

MEA
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1886
Registrován: 18. 04. 2009, 18:29
Oblíbené typy letadel: DG-1000, VSO-10, C-101 Pegase, Jak-40,Li-2,Tu-134,Em-145,A-320,Ae-45,L-200
Pohlaví: muž
Bydliště: Svet
Stav: Offline

Re: Skusenosti s vyhamacmi

Příspěvek od MEA »

Mailand píše:
20. 12. 2023, 21:58
Me KLM poslalo do riti na claim kvuli zpozdeni na letu z Kanady pres AMS do BUD. Zpozdeni bylo uz v YEG, v AMS missed connection, let do BUD taky opozden, celkem tedy vice nez 4hod zpozdeni v destinaci. Jejich odpoved byla cituji "flight KL679 was delayed due to safety issues concerning offloading baggage of the passengers with incorrect covid-forms. We can confirm that the circumstances which caused the delay of this flight are considered 'extraordinary' according to the European Union regulation and a monetary compensation is not foreseen in this case. As a result, we must respectfully decline your request. "
Predal jsem to na AirHelp, kteri se ukazali jako totalne neschopna firma a dodnes se nic v tomto nepohnulo.
ja si osobne myslim, ze vymahaci su ako ti jedinci, co zarobili na kuponovej privatizacii - tam kde je zisk jasny a bezproblemovy, idu do toho (tam by si to clovek ale vybavil vo vacsine pripadov aj sam). kde je to na dlhe lakte, asi velmi cinni nebudu, lebo cas su peniaze...

arak
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 14
Registrován: 20. 04. 2010, 17:33
Stav: Offline

Re: Skusenosti s vyhamacmi

Příspěvek od arak »

MEA píše:
23. 12. 2023, 12:05
Mailand píše:
20. 12. 2023, 21:58
Me KLM poslalo do riti na claim kvuli zpozdeni na letu z Kanady pres AMS do BUD. Zpozdeni bylo uz v YEG, v AMS missed connection, let do BUD taky opozden, celkem tedy vice nez 4hod zpozdeni v destinaci. Jejich odpoved byla cituji "flight KL679 was delayed due to safety issues concerning offloading baggage of the passengers with incorrect covid-forms. We can confirm that the circumstances which caused the delay of this flight are considered 'extraordinary' according to the European Union regulation and a monetary compensation is not foreseen in this case. As a result, we must respectfully decline your request. "
Predal jsem to na AirHelp, kteri se ukazali jako totalne neschopna firma a dodnes se nic v tomto nepohnulo.
ja si osobne myslim, ze vymahaci su ako ti jedinci, co zarobili na kuponovej privatizacii - tam kde je zisk jasny a bezproblemovy, idu do toho (tam by si to clovek ale vybavil vo vacsine pripadov aj sam). kde je to na dlhe lakte, asi velmi cinni nebudu, lebo cas su peniaze...
Plne potvrdzujem - toto je odpoveď agentúry MYFLYTRIGHT po 6 mesiacoch:

"Thank you for your patience. Due to the low chance of success, we are not able to proceed your case further.

The prospect of success in enforcing the claim depends on many factors, such as the course and reason for the flight irregularity, airline, general terms and conditions of the airline, financial situation of the airline, the airline’s registered office, place of jurisdiction, competent court, requirements of the courts, current case law, etc.

Of course, you are free to contact the airline Lufthansa directly. We hereby assign all claims against the airline Lufthansa assigned to us by the passengers back to the passengers.

We would like to thank you for your trust. In case you experience any other flight irregularities, please feel free to contact us again."

Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5916
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Stav: Offline

Re: Skusenosti s vyhamacmi

Příspěvek od Globik »

Jinak, rád bych popsal svoji poslední zkušenost pro ilustraci, že je někdy zbytečné házet flintu do žita:
Po několika měsících anabáze, vyměňování si emailů s customercare (stále stejná osoba), dostání milodaru ve formě 100 dolarů voucheru na osobu a definitivním zamítnutí žádosti jsme odepsali, že dotyčná osoba vůbec nečte, co píšeme (točila se na úplně něčem jiném a my o voze a ona o koze), chceme aby to začal řešit někdo jiný a shodou okolností nám pár dní předtím přišel dotazník spokojenosti s naším případem. Po odeslání posledního emailu dotyčné osobě a dotazníku nás okamžitě kontaktoval někdo jiný a okamžitě nám nabídl, že nám během pár měsíců pošlou šek na ekvivalent 1800 eur nebo si můžeme jako náhradu vybrat 1000 dolarů na osobu vouchery nebo 50.000 mil. Chtěl jsem 150.000 mil na jeden účet, to zamítl a pak okamžitě přišlo 3x50.000 mil.
Poděkovali jsme a připomněli, že součástí naší žádosti byla úhrada nutných a zmařených nákladů, což je celkem cca 350 dolarů (2x hotel + 1x taxi). To se sice týká stejné cesty, ale jiného problému (který ovšem nepřímo souvisí s původním problémem, za který jsme dostali kompenzaci). Tam IMHO nárok nemáme, ale za pokus nic nedáme. A najednou už dotyčná osoba přestala tak rychle komunikovat, po pár dnech se ozvala, že toho mají moc a že se ozve jak nejrychleji bude moci a zatím čekáme. Ještě jednou se připomeneme a pak nad tím mávneme rukou. Ale jak píšu, tam IMHO žádný nárok není, tam to byla vis major.

Sau
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 151
Registrován: 02. 02. 2009, 10:06
Stav: Offline

Re: Skusenosti s vyhamacmi

Příspěvek od Sau »

Já už snad před deseti či kolika lety využil s kamarádem k získání kompenzace od TAPu, který vůbec na naši žadost nereagoval, click2claim (když už se tu vymahači píšou). Došlo to až k soudu, ten nám peníze přiklepl a my je dostali. Trvalo to x měsíců, snad i přes rok ale výsledek potěšil. Sám bych se jistě do soudního sporu s aerolinkou nepouštěl.

pavelpmi
Nejlepší autor trip reportů 2013 a nejlepších fotografií v trip reportu 2013
Nejlepší autor trip reportů 2013 a nejlepších fotografií v trip reportu 2013
Příspěvky: 2211
Registrován: 29. 11. 2008, 10:56
Pohlaví: muž
Bydliště: Palma de Mallorca
Stav: Offline

Re: Skusenosti s vyhamacmi

Příspěvek od pavelpmi »

Koncem roku 2016 jsem koupil u American Airlines na začátek roku 2017 následující letenku:
IB3925 Palma de Mallorca - Madrid operated by Iberia Express
AA8637 Madrid - Miami operated by Iberia

a zpět
AY5650 San Juan PR - Madrid operated by Iberia
IB8974 Madrid - Valencia operated by Air Nostrum
IB8634 Valencia - Palma de Mallorca operated by Air Nostrum evidentně stejným letadlem jako z Madridu

Na zpáteční cestě nás v Portoriku byli schopni odbavit jen do Madridu, i když v rezervaci byly všechny lety vidět, v Madridu jsme pak museli vyzvednout kufry a jít znova na check-in, kde nám ovšem odmítli vydat palubní vstupenky na lety MAD-VLC a VLC-PMI s odůvodněním, že je technický problém s rezervací v systému Iberie, o našich právech jsme nebyli informováni. Nakonec nám pomohli na pobočce American Airlines a dali na přímý let do Palmy, který odlétal o tři a půl hodiny později a přiletěl do Palmy o dvě a půl hodiny později, než bylo plánováno.

Psal jsem Iberii, ale odepsali mi (bez podpisu a kontaktní adresy), že nárok na kompenzaci kvůli odepření nástupu bych měl jen v případě overbookingu. Znovu jsem jim odepsal že opravdu ne, ale dopis se vrátil jako nedoručitelný. Obrátil jsem se tedy na AESA (Agencia Estatal de Seguridad Aérea), která rozhodla, že nám byl skutečně odepřen nástup na palubu podle nařízení EC 261/2004, a vyzvala společnost, aby vyplatila kompenzaci a dodatečné náklady. Společnost nereagovala a AESA mi napsala, že její rozhodnutí není pro společnost závazné.

Případ se všemi podklady jsem předal společnosti FlightRight, která ho akceptovala a šla s ním k soudu. Tam samosoudkyně rozhodla, že Air Nostrum kompenzaci, další náklady a úroky platit nemusí, neboť jsme nebyli cestujícími na letu IB8974 a podle ní American Airlines změnily intinerář a neinformovaly nás (což pravda nebyla, původní lety byly stále v rezervaci beze změny vidět). A protože reklamovaná částka byla nižší než 3000 €, proti jejímu rozhodnutí nelze podat odvolání.

Night fly
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3040
Registrován: 13. 05. 2005, 09:25
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Skusenosti s vyhamacmi

Příspěvek od Night fly »

beardie píše:
18. 12. 2023, 14:47
Caute, kamos teraz letel so Scootom z BER via ATH do SIN a nasledne do PER, tesne pred boardovanim v BER operator chobotu nabural do motora, takze let zruseny, resp posunuty o nejakych 36 hodin, prilet do PER asi o 25 hodin po plane

Scoot nema na svojom webe nic o EC261 a podla internetu to nebude jednoduche - preto otazka: ktorych vymahacov by ste doporucili? Najlepsie nejake realne osobne skusenosti

Diky
Este jeden tip: na Flyertalku sa v tychto veciach za autoritu berie JUDr.Böse (specializuje se mj.na EU261), ma aj vlastne stranky s blogom drboese.de/blog, a odpoveda aj na otazky ohladne pouzitelnosti EU261.


Odpovědět