Správy z webu

ripo
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 81
Registrován: 23. 02. 2003, 18:28
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Správy z webu

Příspěvekod ripo » 18. 07. 2007, 08:24

FT: Dohoda o otevření trhu transatlantických letů se komplikuje
http://www.ct24.cz/ekonomika/index_view.php?id=222379

SkyEurope si pro Prahu pořizuje další boeingy
http://www.denik.cz/ekonomika/aktualne469445.html

Morgan Stanley prodává 1,25 mil. akcií Air Berlin
http://ipoint.financninoviny.cz/morgan- ... erlin.html

Zmena trasy letu má pravidlá
http://cestovanie.sme.sk/c/3397845/Zmen ... vidla.html

Piešťanské letisko bude mať modernejší odbavovací terminál
http://www.aktuality.sk/ekonomika/ekono ... i-terminal

V júni vybavili na košickom letisku o 23 % viac cestujúci ako vlani
http://aero.sme.sk/c/3398024/V-juni-vyb ... vlani.html

Závod Airbusu v Hamburgu dodal dlhšiu štartovaciu dráhu
http://aero.sme.sk/c/3397971/Zavod-Airb ... drahu.html

Apax a Air France chcú predložiť ponuku na prevzatie Iberie
http://aero.sme.sk/c/3397970/Apax-a-Air ... berie.html

Americkí leteckí experti na inšpekcii nigérijských lietadiel
http://aero.sme.sk/c/3397969/Americki-l ... adiel.html

Reforma má zachrániť Airbus
http://www.euractiv.sk/ekonomika-a-euro ... nit-airbus

Řešení: Krizová komunikace trochu jinak
http://www.istrategie.cz/scripts/detail.php?id=313094

Airbus má hodně zakázek, ale bude propouštět
http://logistika.ihned.cz/c4-10002800-2 ... propoustet

Zápisník z Bruselu: Únia riešila šport, letenky i pošty
http://ekonomika.etrend.sk/106192/europ ... ky-i-posty


pepa007
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2854
Registrován: 01. 11. 2004, 11:33
Oblíbené typy letadel: E190, A319, A340, A350
Bydliště: Olomouc
Status: Offline

Re: Správy z webu

Příspěvekod pepa007 » 18. 07. 2007, 09:14

ripo píše:Řešení: Krizová komunikace trochu jinak
http://www.istrategie.cz/scripts/detail.php?id=313094


V tom článku se mj. píše že kroužili 3 hodiny aby spálili co nejvíc paliva. je vypouštění paliva nějak limitováno výškou letu?

sirinx
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 86
Registrován: 21. 09. 2006, 07:51
Bydliště: PRG
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Re: Správy z webu

Příspěvekod sirinx » 19. 07. 2007, 14:36

pepa007 píše:V tom článku se mj. píše že kroužili 3 hodiny aby spálili co nejvíc paliva. je vypouštění paliva nějak limitováno výškou letu?


Krom horizontalnich a vertikalnich rozstupu se v predpise rika jen ze posadka letadla, ktere chce vypoustet palivo, s RLP koordinuje trat. ktera by mela vest mimo mesta, nejlepe nad vodou, a hladinu, ktera by nemela byt nizsi nez 6000ft.

Otazka je, jestli do toho nevstupujou company policies treba...

Foxx
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 854
Registrován: 11. 02. 2003, 09:15
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Příspěvekod Foxx » 19. 07. 2007, 14:56

Spíš to bude tím že A-320 nemá možnost vypouštění paliva za letu .... :wink:

pepa007
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2854
Registrován: 01. 11. 2004, 11:33
Oblíbené typy letadel: E190, A319, A340, A350
Bydliště: Olomouc
Status: Offline

Příspěvekod pepa007 » 19. 07. 2007, 16:45

Foxx píše:Spíš to bude tím že A-320 nemá možnost vypouštění paliva za letu .... :wink:


aha. a proč ne?


Foxx
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 854
Registrován: 11. 02. 2003, 09:15
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Příspěvekod Foxx » 19. 07. 2007, 16:53

pepa007 píše:aha. a proč ne?


To je spíš otázka pro konstruktéry toho stroje :-)

Eagle
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 342
Registrován: 21. 10. 2004, 11:14
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Příspěvekod Eagle » 19. 07. 2007, 17:53

pepa007:protože ho nepotřebuje, stejně jako spousta dalších letadel :wink:

Rudla
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 101
Registrován: 01. 10. 2004, 20:19
Status: Offline

Příspěvekod Rudla » 19. 07. 2007, 22:29

pepa007 píše:aha. a proč ne?


Vzhledem k urcitym vlastnostem leteckeho paliva, napriklad ze celkem dobre hori, je jeho rozprasovani do vzduchu se kterym tvori vybusnou smes cinnost, ktere je lepsi se vyhnout. :twisted:

ALe vazne, v principu jde spis o to, ze existuji jiste parametry, nazyvajici se maximum takeoff weight a maximum landing weight. U malych letadel typu 320 nebo 737 se tyto dve vahy diametralne nelisi, takze uplne plny letadlo muze odstartovat obletet letiste a zase v klidu pristat, aniz by se muselo zbavovat prebytecnych kil.
Kdyz dojde k situaci, ze je lepsi pristavat s prazdnejma nadrzema, tohle letadlo nema zas takovou vydrz, aby prolitani vseho paliva nejak dlouho trvalo... ty 3 hodky se daj vydrzet.

Letadla jako treba 747 nebo 340 jsou na tom jinak, uplne plny zvladnou odstartovat, ale jejich konstrukce neni udelana na to, aby i uplne plny zvladli pristat. U Airbusu 340-500 soudruzi z Francie pocitaj, ze po startu bude ve vzduchu cca 18 hodin spalovat kerosin, nez pristane.... Takze kdyz je nutny pristat driv a nehodi se zrovna tech 18 hodin krouzit nad letistem, prebytecne palivo se vypusti, aby se snizila vaha letadla na tu maximum landing weight, nicmene to s sebou nese urcita rizika, jak pro letadlo vypoustejici, tak pro ostatni letadla v okoli, a v neposledni rade i pro tvoje pradlo co ti visi na dvore na snure. :wink:

Eagle
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 342
Registrován: 21. 10. 2004, 11:14
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Příspěvekod Eagle » 20. 07. 2007, 23:29

Rudla:dopravní letadla, i ty největší, jsou konstruována na to aby měla konstrukci odolnou pro přistání na MTOW. Vypouštění paliva nesouvisí s problémem konstrukce,ale výkony. Jestliže není letadlo schopné při MTOW mínus palivo na 15 minut mít hmotnost pod maximální hmotnost pro go-around(což je otázka výkonů letadla),musí mít vypouštění paliva :wink:

Rudla
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 101
Registrován: 01. 10. 2004, 20:19
Status: Offline

Příspěvekod Rudla » 21. 07. 2007, 07:53

Eagle píše:Rudla:dopravní letadla, i ty největší, jsou konstruována na to aby měla konstrukci odolnou pro přistání na MTOW. Vypouštění paliva nesouvisí s problémem konstrukce,ale výkony. Jestliže není letadlo schopné při MTOW mínus palivo na 15 minut mít hmotnost pod maximální hmotnost pro go-around(což je otázka výkonů letadla),musí mít vypouštění paliva :wink:

No vidis, kdybys to napsal rovnou, misto being smartass, nemusel jsem se snazit... :P

bubo
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 470
Registrován: 14. 06. 2005, 14:09
Status: Offline

Příspěvekod bubo » 21. 07. 2007, 09:29

Eagle píše:Rudla:dopravní letadla, i ty největší, jsou konstruována na to aby měla konstrukci odolnou pro přistání na MTOW. Vypouštění paliva nesouvisí s problémem konstrukce,ale výkony. Jestliže není letadlo schopné při MTOW mínus palivo na 15 minut mít hmotnost pod maximální hmotnost pro go-around(což je otázka výkonů letadla),musí mít vypouštění paliva :wink:


to se mi prilis nezda i go-around je pochopitelne problem - protoze na velikych klapkach ta masina toho moc nenastoupe, ale musi bych schopna zrychlit aspon tak, aby se daly dat klapky male (a potom uz se postupuje jako pri vzletu) . Ne, ze bych Ti neveril, ale nemas nekde nejaky odkaz, kde se da zjistit vic abych si eventuelne opravil lety zazranou predstavu ?

Eagle
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 342
Registrován: 21. 10. 2004, 11:14
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Příspěvekod Eagle » 21. 07. 2007, 16:19

bubo:odkaz bohužel ne,ale je to v JAR, resp. FAR 25

ripo
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 81
Registrován: 23. 02. 2003, 18:28
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Příspěvekod ripo » 21. 07. 2007, 16:58

USA zrušily zákaz zapalovačů v letadlech
http://aktualne.centrum.cz/zahranici/am ... ?id=472106

Búrky v Británii: Na Heathrowe zrušili 150 letov, uzavreli 25 staníc metra
http://www.bleskovky.sk/cl/11/165389/Bu ... anic-metra

Jak letiště vyplašil prášek proti plešatění
http://zpravy.idnes.cz/jak-letiste-vypl ... _praha_itu

Pardubice - letiště pro stovky tisíc cestujících
http://www.denik.cz/ekonomika/letiste_p ... 70721.html

Osm letů denně nebo pohroma pro město?
http://pardubice.bloguje.cz/565480-osm- ... php?global

vita
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1795
Registrován: 06. 09. 2004, 21:57
Status: Offline

Příspěvekod vita » 21. 07. 2007, 19:02

Zvlášť ten poslední článek je fakt užasný :)

ripo
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 81
Registrován: 23. 02. 2003, 18:28
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Příspěvekod ripo » 23. 07. 2007, 17:48

Nový systém od Siemens zkrátí odbavení na letišti na 25 minut
http://www.webreporter.cz/zpravy/hightech/8102/

Ministři EU schválili předávání dat o cestujících do USA
http://www.novinky.cz/zahranicni/evropa ... ctuqj.html

Čínská univerzita civilního letectví a francouzské sdružení Thales včera podepsaly Memorandum o spolupráci
http://czech.cri.cn/61/2007/07/23/1@52230.htm

Drahá ropa znovu zvedá cenu letenek
http://ihned.cz//c6-10041890-21666210-b ... nu-letenek

Kam kráčí levné aeroline v zemi České?
http://www.finexpert.cz/default.aspx?se ... icle=19580

V Hamburgu sa dostali do záverečnej fázy práce na prvom A380 pre zákazníka
http://ekonomika.sme.sk/c/3402334/V-Ham ... znika.html

Prevahu na nebi získa lacnejší
http://ekonomika.sme.sk/c/3406381/Preva ... nejsi.html

Päť rád AP pre cestujúcich lietadlom
http://spravy.pravda.sk/pat-rad-ap-pre- ... aujima_p04



Zpět na “Off-topic”


Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů