Správy z webu

Odpovědět
Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5905
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Stav: Offline

Re: Správy z webu

Příspěvek od Globik »

https://www.euro.cz/light/zena-se-za-le ... ou-1459484

Kromě úhrady škody dostala doživotní ban u Jet2. Zajímalo by mě, zda je ten ban legální. Jestli podle evropské legislativy můžu odmítnout uzavřít smlouvu se zákazníkem na službu, kterou jsem veřejně nabídl. Jen protože ten zákazník v minulosti něco provedl.


rpet
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 712
Registrován: 21. 02. 2010, 00:55
Bydliště: LHR
Stav: Offline

Re: Správy z webu

Příspěvek od rpet »

je to legální, já to mám ve svých T&C taky. Právníci ze zdejšího licenčního úřadu s tím neměli problém - a kdyby měli, byl by to důvod k nevydání licence.
ath.png
ath.png (64.33 KiB) Zobrazeno 6613 x

jencik
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 825
Registrován: 23. 03. 2014, 15:03
Bydliště: SIN
Stav: Offline

Re: Správy z webu

Příspěvek od jencik »

https://www.scmp.com/news/china/politic ... g-protests
Mame tu prve lastovicky aj z dalekeho vychodu

prodejce
Prodejce
Prodejce
Příspěvky: 4294
Registrován: 14. 12. 2004, 11:51
Bydliště: na vejminku
Stav: Offline

Re: Správy z webu

Příspěvek od prodejce »

Vím, že není hezké posmívat se, ale dnešní levicový tisk mi vykouzlil úsměv na líci:

'Nobody picks up the phone': stranded Hong Kong travellers bemoan airlines
https://www.theguardian.com/world/2019/ ... s-airlines

:)

.. cestující se s demonstranty v HKG možná ještě nakonec poperou, aby je vyhnali z terminálu ven a byl obnoven provoz :D Ale teď vážně: v článku je nádherně popsán přístup aerolinií k zákazníkům při nepravidelnostech v přepravě: tzn. nebrat telefony a pokud možno ještě zavřít, nebo neotevřít letištní přepážku. A problémy se tím tak nějak vyřeší samy. Zde jen upozorním, že se nejedná o nějaké jednorázové selhání, ale o běžný stav, kdy i menší nepravidelnost v přepravě vyřadí callcentra aerolinek z provozu (tato jsou dimenzovaná pouze na běžný provoz s "odřenýma ušima"). V případě uzavření celého letiště pak přestává z logiky věci fungovat i příslušný software na automatické překnihování letenek a "mlčí" tak i on-line správa rezervací přes Manage my booking, kde prostě leží letenka na zrušený let jako chcíplý pes. Zkušenost říká, že tato situace dokáže vykolejit i velmi zkušené cestující se zlatýma kartama v kapse....

Chcete-li se tedy v případě nepravidelnosti někam dovolat, nezbývá, než nakupovat letenky u prodejců - a nikoliv u aerolinek napřímo. Bohužel, je to tak.

pettte
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 455
Registrován: 02. 04. 2017, 15:55
Stav: Offline

Re: Správy z webu

Příspěvek od pettte »

prodejce píše:Vím, že není hezké posmívat se, ale dnešní levicový tisk mi vykouzlil úsměv na líci:

'Nobody picks up the phone': stranded Hong Kong travellers bemoan airlines
https://www.theguardian.com/world/2019/ ... s-airlines

:)

.. cestující se s demonstranty v HKG možná ještě nakonec poperou, aby je vyhnali z terminálu ven a byl obnoven provoz :D Ale teď vážně: v článku je nádherně popsán přístup aerolinií k zákazníkům při nepravidelnostech v přepravě: tzn. nebrat telefony a pokud možno ještě zavřít, nebo neotevřít letištní přepážku. A problémy se tím tak nějak vyřeší samy. Zde jen upozorním, že se nejedná o nějaké jednorázové selhání, ale o běžný stav, kdy i menší nepravidelnost v přepravě vyřadí callcentra aerolinek z provozu (tato jsou dimenzovaná pouze na běžný provoz s "odřenýma ušima"). V případě uzavření celého letiště pak přestává z logiky věci fungovat i příslušný software na automatické překnihování letenek a "mlčí" tak i on-line správa rezervací přes Manage my booking, kde prostě leží letenka na zrušený let jako chcíplý pes. Zkušenost říká, že tato situace dokáže vykolejit i velmi zkušené cestující se zlatýma kartama v kapse....

Chcete-li se tedy v případě nepravidelnosti někam dovolat, nezbývá, než nakupovat letenky u prodejců - a nikoliv u aerolinek napřímo. Bohužel, je to tak.


Jestli jsem to správně pochopil, tak soft pro překnihování aerolinkám nefunguje ale prodejcům ano? A když budou všichni nakupovat u prodejců a nikdo u aerolinek, tak nebude to stejné s kapacitou jejich "telefonního centra"?
Nemohu si pomoct, ale ta poslední věta, je podle mne střelení se do vlastní nohy....

Když dojde "k ochromení" letiště, tak si myslím, že je těžký zmatek úplně kdekoliv a u kohokoliv. Toť můj názor.


prodejce
Prodejce
Prodejce
Příspěvky: 4294
Registrován: 14. 12. 2004, 11:51
Bydliště: na vejminku
Stav: Offline

Re: Správy z webu

Příspěvek od prodejce »

Odpovědět na obě otázky je velice snadné:

pettte píše:Jestli jsem to správně pochopil, tak soft pro překnihování aerolinkám nefunguje ale prodejcům ano?

Aerolinky používají pro nepravidelnosti v přepravě automatický program, který v případě zavření hubu z logiky věci přestane překnihovávat. Prodejci naopak řeší všechna překnihování manuálně - a zároveň - mají kapacitu to manuálně řešit, z důvodu viz níže:

pettte píše:A když budou všichni nakupovat u prodejců a nikdo u aerolinek, tak nebude to stejné s kapacitou jejich "telefonního centra"? Když dojde "k ochromení" letiště, tak si myslím, že je těžký zmatek úplně kdekoliv a u kohokoliv.

Tyto dvě věty odporují elementární logice, což rád vysvětlím: aerolinka je geograficky vázaná na svůj hub. V případě výpadku hubu jsou zasaženi téměř všichni zákazníci aerolinky najednou a všichni najednou se navalí na její callcentrum. Plnotučných prodejců s právem překnihovávat je ale na světě v dnešní době cca 60 tisíc (což je počet akreditovaných firem, nikoliv jednotlivých osob) - tzn. v případě výpadku nějakého hubu jsou postiženi vždy jen někteří zákazníci každého jednotlivého prodejce a kapacita to pobere bez problému. Jinými slovy v decentralizovaném prostředí prodejců neexistuje žádné centrum, které by mohlo být zahlceno. V tom je kouzlo agenturního prodeje letenek a ostatně to je i jeden z důvodů, proč IATA (potažmo aerolinky) agenturní prodej letenek kdysi zavedly.

Ulafme
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 162
Registrován: 08. 11. 2009, 00:32
Stav: Offline

Re: Správy z webu

Příspěvek od Ulafme »

prodejce píše: Prodejci naopak řeší všechna překnihování manuálně - a zároveň - mají kapacitu to manuálně řešit, z důvodu viz níže:

Je dobré si ale přiznat, že v případě mimořádností celosvětového významu ani toto na 100% neplatí.
Když si vzpomenu na jaro 2010 a Eyjafjallajökull, tak si dost jasně vybavuji, že vše se prostě stihnout nedalo a tak byli klienti a "klienti". A navíc to byl měsíc práce "zadarmo".

Fabo
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3146
Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
Bydliště: HAG
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Správy z webu

Příspěvek od Fabo »

prodejce píše:Tyto dvě věty odporují elementární logice, což rád vysvětlím: aerolinka je geograficky vázaná na svůj hub. V případě výpadku hubu jsou zasaženi téměř všichni zákazníci aerolinky najednou a všichni najednou se navalí na její callcentrum. Plnotučných prodejců s právem překnihovávat je ale na světě v dnešní době cca 60 tisíc (což je počet akreditovaných firem, nikoliv jednotlivých osob) - tzn. v případě výpadku nějakého hubu jsou postiženi vždy jen někteří zákazníci každého jednotlivého prodejce a kapacita to pobere bez problému. Jinými slovy v decentralizovaném prostředí prodejců neexistuje žádné centrum, které by mohlo být zahlceno. V tom je kouzlo agenturního prodeje letenek a ostatně to je i jeden z důvodů, proč IATA (potažmo aerolinky) agenturní prodej letenek kdysi zavedly.


Kdybych tedy mel dneska/vcera letet z Hong Kongu, a mel bych koupenou letenku od tebe, co bys mi umel nabidnout? Odhlednouc od toho, zda mas provozni dobu v nejakem case kdy ti mohu z HK normalne zavolat aniz by tam byla zrovna hluboka noc, dokazal bys me treba predelat na odlet z Shenzenu, Macaa nebo Sanghaje? Nebo cokoli jineho nez koupit novou letenku s tim, ze neproletena cast stare se pouzije na snizeni ceny reseni? :-?

prodejce
Prodejce
Prodejce
Příspěvky: 4294
Registrován: 14. 12. 2004, 11:51
Bydliště: na vejminku
Stav: Offline

Re: Správy z webu

Příspěvek od prodejce »

Ulafme píše:Je dobré si ale přiznat, že v případě mimořádností celosvětového významu ani toto na 100% neplatí.
Když si vzpomenu na jaro 2010 a Eyjafjallajökull, tak si dost jasně vybavuji, že vše se prostě stihnout nedalo a tak byli klienti a "klienti". A navíc to byl měsíc práce "zadarmo".

Je dobré si přiznat, že matematiku nelze ukecat. :) Pokud jde o výpadek typu sopka, tak jen když to vezmeme úplně humpolácky, tak:

- řekněme, že to zasáhlo 30 aerolinek, které stojí za zmínku
- z toho 70% cestujících těchto 30ti aerolinek mělo koupené letenky u prodejců, 30% přímo u airline
- řekněmě, že sopka geograficky zasáhla polovinu letenkového světa, takže těch 70% pax bylo - řekněme - naknihováno u 30 000 letenkových agentur

I když to vezmeme takto od boku, vyjde nám, že zákazníci prodejců na tom byli s dostupností zákaznické podpory po výbuchu sopky 500x lépe, než zákazníci aerolinek... pět set krát.

prodejce
Prodejce
Prodejce
Příspěvky: 4294
Registrován: 14. 12. 2004, 11:51
Bydliště: na vejminku
Stav: Offline

Re: Správy z webu

Příspěvek od prodejce »

Fabo píše:Kdybych tedy mel dneska/vcera letet z Hong Kongu, a mel bych koupenou letenku od tebe, co bys mi umel nabidnout? Odhlednouc od toho, zda mas provozni dobu v nejakem case kdy ti mohu z HK normalne zavolat aniz by tam byla zrovna hluboka noc, dokazal bys me treba predelat na odlet z Shenzenu, Macaa nebo Sanghaje? Nebo cokoli jineho nez koupit novou letenku s tim, ze neproletena cast stare se pouzije na snizeni ceny reseni? :-?

Tak v první řadě všechno lepší, než co popisují cestující aerolinek ve výše citovaném článku. :)

1) dovoláš se ke mě dřív jak za dva dny
2) bude to levnější, než 1100GBP za novou letenku :D

Tady asi není o čem diskutovat. Bohužel, v případě nepravidelností prostě mají zákazníci prodejců letenek x-set násobnou výhodu oproti těm, kteří si koupili letenku napřímo od airline, s tím nic nevymyslíš. Ten hlavní bonus, který ti prodejce nabídne je, že po obnovení provozu budou zákazníci airlines stát ve frontě před ticketingovou přepážkou (v HKG myslím 2-3 tisíce lidí ve frontě nebude problém), zatímco zákazníci prodejců se budou řadit na check-inu.

O čem chceš diskutovat..

A propos, přesně tato situace, která je teď v HKG, vždy vyvolá nějaké telefonáty na prodejnu od lidí, kteří si koupili letenku napřímo od airline, ale protože se tam nemůžou dovolat, tak zkouší volat k nám (respektive kamkoliv, kde jim bude zvednut telefon), jestli by se s tím nedalo něco dělat... to je taky další stoprocentní jistota. A jak už jsem řekl, v situacích, jako je teď v HKG, toto zoufalství pak popadá i zkušené lidi, kteří umí jazyky a perfektně se v letenkách orientují.

pettte
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 455
Registrován: 02. 04. 2017, 15:55
Stav: Offline

Re: Správy z webu

Příspěvek od pettte »

Hele, Prodejče, fakt jsem Tě měl za chytrého chlapa, ale nevím jestli Vám tak moc skomírá business, že se tak až lacinně podbízíš. Trvám na tom, že by jsi to nezvládnul, jako by to nezvládnul nikdo jiný.
A kolik takových uzavření letišť se za rok děje v poměru k těm asi desítkám miliónů letů ročně? Navíc ty jsi psal, že by jsi to dělal narozdíl od aerolinky ručně, takže násobek času, kolik paralelních linek máte?

Prostě to co jsi dnes napsal byla pouze lacinná reklama.

prodejce
Prodejce
Prodejce
Příspěvky: 4294
Registrován: 14. 12. 2004, 11:51
Bydliště: na vejminku
Stav: Offline

Re: Správy z webu

Příspěvek od prodejce »

pettte píše:kolik paralelních linek máte?

Paralelního čeho??? :shock:
Teď jsi mě úplně znervóznil... :o

pettte
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 455
Registrován: 02. 04. 2017, 15:55
Stav: Offline

Re: Správy z webu

Příspěvek od pettte »

Telefonních linek, máš stejné číslo a na toto číslo se v jednu dobu dovolá aerolince 50, 100 lidí. jak to všechno zvládnete? Navíc Tvůj příspěvek směřoval k tomu, že by ideálně všichn i měli kupovat letenky jen u agenturních prodejců.
Ale hlavně jsi vybral příklad kolapsu, který statisticky nastává méně často, než když někdo vyhraje první cenu v Eurackpotu kde je pravděpodobnost myslím 1:95.000.000 a Eurojackpot padne přibližně 8-10 ročně.
Jinak taky si mohu svou rezervaci u Vás modifikovat kdykoliv , tedy i v noci a o víkendu na Vašem webu? Kolik lidí teď u Vás sedí na telefonu a čeká na volání zákazníků aby je mohlo uspokojit (jejich požadavky samozřejmě)?

pettte
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 455
Registrován: 02. 04. 2017, 15:55
Stav: Offline

Re: Správy z webu

Příspěvek od pettte »

A jen pro pořádek. nechci tím tvrdit, že Vaše práce je úplně zbytečná. je segment vytížených zákazníků, a pak také jistý segment "neschopných" zákazníků , kteří si rádi Váš servis zaplatí a ušetří jim čas. Vyplatí se to těm, jejichž čas je dražší než ten Váš.

Ale když vezmu kolikrát jsem už letěl a kolikrát jsem měl problém, a spočítal poplatky agentuře, tak si již dávno mohu v tomto zcela vyjímečném případě, z ušetřených poplatků agentuře, zaplatit úplně novou letenku, a podobně na tom bude spousta lidí.

prodejce
Prodejce
Prodejce
Příspěvky: 4294
Registrován: 14. 12. 2004, 11:51
Bydliště: na vejminku
Stav: Offline

Re: Správy z webu

Příspěvek od prodejce »

Teď už si nejsem jist, jestli je to pokus o nějaký druh trollingu, nebo jestli to myslíš vážně. Ale ruka mi snad neupadne, tak ještě těchto pár bodů dám:

pettte píše:Telefonních linek, máš stejné číslo a na toto číslo se v jednu dobu dovolá aerolince 50, 100 lidí. jak to všechno zvládnete?

- musíš číst, co píšu. V příspěvcích výše už jsem uvedl, že v případě výpadku nějakého hubu jsou postiženi vždy jen někteří zákazníci každého jednotlivého prodejce, zatímco jsou postiženi všichni zákazníci dané aerolinky. Tím se poptávka po zákaznické podpoře mezi prodejce rozředí, u aerolinek se ale naopak zahustí, přičemž ze zkušenosti víme, že kapacita callcenter aerolinek je "s odřenýma ušima" nastavená na běžný provoz a jakákoliv - i malá - mimořádnost již působí výpadek.

pettte píše:Navíc Tvůj příspěvek směřoval k tomu, že by ideálně všichn i měli kupovat letenky jen u agenturních prodejců.

- to by klidně mohli, pořád by na tom byli s přístupem k zákaznické podpoře líp, než u aerolinek.

pettte píše:Ale hlavně jsi vybral příklad kolapsu, který statisticky nastává méně často, než když někdo vyhraje první cenu v Eurackpotu kde je pravděpodobnost myslím 1:95.000.000 a Eurojackpot padne přibližně 8-10 ročně.

- opět musíš číst co píšu:
Zde jen upozorním, že se nejedná o nějaké jednorázové selhání, ale o běžný stav, kdy i menší nepravidelnost v přepravě vyřadí callcentra aerolinek z provozu (tato jsou dimenzovaná pouze na běžný provoz s "odřenýma ušima").

Kolapsy callcenter aerolinií vyvolávají i daleko menší nepravidelnosti, které se nedostanou do novin. Jen díky tomu, že HKG je velký problém, se o problémech zákaznické podpory u aerolinek můžeme dočíst v novinách.

pettte píše:Jinak taky si mohu svou rezervaci u Vás modifikovat kdykoliv , tedy i v noci a o víkendu na Vašem webu?

- rezervaci provedenou prodejcem můžeš modifikovat v Manage my booking aerolinky, to už je možné docela dlouhou dobu a funguje to čím dál lépe i napříč GDSy.

pettte píše:Kolik lidí teď u Vás sedí na telefonu a čeká na volání zákazníků aby je mohlo uspokojit (jejich požadavky samozřejmě)?

- už i docela malí prodejci mají službu 24/7, a je jenom na zákazníkovi - pokud chce mít jistotu 24/7 - aby si zvolil prodejce, který toto poskytuje. Nabídka je nepřeberná, jak jsem napsal, na světě je cca 60 000 "plnotučných" IATA akreditovaných firem na prodej letenek.


Odpovědět