Paul1 píše:Některé vidím, ale jsou titěrné oproti hlavní výhodě čtyřkolečkového kufru.Globik píše:Paul1 píše:Na to je jednoduchá odpověď. Hlavním účelem kolečkových kufrů je, že je lze lehce přesunovat a v tom má výhodu čtyřkolečkový kufr. Žadný rozdil v komfortu táhnutí mezi dvou a čtyřkolečkovým kufrem nepociťuji. Rychlost přesunu snad závisí na rychlosti chůze a ne druhu kufru
Dále většinu výhod dvoukolečkových kufrů smázne zase bezkolečkové zavazadlo
- Mnou popsané nevýhody řtyřkolečkových kufrů nevidíš?
- Myslíš, že u vozidla závisí jízdní vlastnosti jen na výkonu motoru a ne i na vlastnostech podvozku a pneumatik?
Některé nevýhody vidím, ale jsou titěrné oproti hlavní výhodě čtyřkolečkového kufru (snadnost obsluhy). Ale postupně, některé znovu zopakuji:
- nižší komfort - v táhnutí kufru žádný nezaznamenávám
- rychlost - závisí na rychlosti chůze a ne druhu kufru
- vyšší opotřebení koleček - je to možný, dle mě spíš závisí na kvalitě kufru a použitých koleček
- odjetí kufru - ano, menší nevýhoda to je, ale člověk zrovna nepotřebuje vysoké IQ, aby ho nenechával nezajištěný na šikmé ploše, stačí ho jednoduše zajistit třeba o druhé přiruční zavazadlo
- vyšší riziko zničení koleček - neberu, když jsi u těch aut, tak to je stejný jako kdybych nechtěl u auta čtyřkolku jen proto, že se na ní může více zkazit než u dvoukolky. Což je sice fakt, ale nikdo takto nepřemýšlí.
- menší vnitří rozměr - ten je zanedbatelný a neplatí vždy viz např.:
https://www.samsonite.cz/paradiver-ligh ... id=SAMS049
https://www.samsonite.cz/paradiver-ligh ... id=SAMS049
Když jsi u té příměry k autům, tak hodně dám na výkon auta, ale nižší objem kufru o pár litrů a vyšší opotřebení pneu jsou pro mě prkotiny a bohatě mi to vynahradí kvalita jízdy a snadnost ovládaní auta AWD (hlavně v zimě a mokru).
Vidíš, já to mám naopak: Vidím některé výhody čtyřkolečkových kufrů, ale jsou titěrné oproti jejich hlavním nevýhodám.
Ad 1) IMHO nižší stabilita díky tvaru koleček
Ad 2) Vyplývá z Ad 1)
Ad 4) Pokud mám čtyřkolečkový velký kufr a čtyřkolečkový příruční kufr, tak je o sebe můžu zajišťovat jak chci a stejně oba odjedou. Pro mě velký diskomfort i kdybych měl u sebe tašku bez koleček, o kterou ty kufry musím stále opírat
Ad 5) Nepochopil jsi, já jsem právě uváděl, že se nejedná jen o 100% vyšší pravděpodobnost poruchy a poškození při překládce, ale mnohem více díky použíté technologii
Ad 6) Postnuté kufry podle mě stejně zaberou víc místa, než dvoukolečkové
Ad 7) Právě v zimě se třeba ve sněhu určitě lépe veze dvoukolečkový než čtyřkolečkový