Běžná letecká dovolená s CK - záležitost pro horních 10 000?
-
- Cestující Economy Class
- Příspěvky: 215
- Registrován: 09. 11. 2012, 19:11
- Oblíbené typy letadel: B748, Dash8 - Q400NG
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Seoul, GMP + ICN
- Stav: Offline
Re: Běžná letecká dovolená s CK - záležitost pro horních 10 000?
Přiznám se, že jsem diskuzi prolítl zbězně, ale mám k ní asi 2 věci.
1) Rozhodně nemůžeme čekat, že v tak vysoce konkurenčním byznysu, jakým je cestovní ruch, by si kdokoliv dovolil mít režii 50%. Žádný kartel CK v Česku podle mě neexistuje. Ty vysoký ceny zájezdů jsou spíš případy, kdy tam prostě nacení hotel bez slev, full cenu za letenku a doufají, že se někdo chytí - každý zboží má svýho kupce. Pro normální lidi jsou pak další stránky katalogů a, co jsem viděl u příbuzných užívajících služby CK, docela dost hledání a srovnávání než se to vyladí na to, co většina lidí nazývá "ideální dovolená".
2) Domnívám se, že nákladovka individuální cesty a nákladovka cestovky se liší. Náklad cestovky se sice snižuje s obsazenou kapacitou, ale musíte platit delegáta, pojištění, centrálu, odměny, režie...... Stejně tak hotely nejsou tak levné jak se zdá, i když vykoupíte půl kapacity najednou. To, co vidíme na hotels.com při ceně pro jednoho člověka a nastavení filtru "od nejlevnějšího" jsou různé promo ceny a snahy doobsadit kapacity po střechu. Zkuste si najít hotel v Burgasu na srpen pro skupinu 5 a více lidí individuálně a uvidíte ty rakety. Stejně tak musíme vnímat, že pro spoustu zejména Evropských destinací se jedná o jejich jediný výdělek za celý rok. Kdo chce ušetřit, jede holt v září, ale nemůže nadávat, že je ve Splitu studený moře.
PS: Známej s dvěma dětma a 10 let starým Sharanem mi říkal, že dá za dovolenou v apartmánu v Chorvatsku něco mezi 50 a 60. A to je s indivudální dopravou a apartmán za cenu pro lidi, kteří jezdí na stejné místo už 10 let a s nějakejma těma zábavičkama pro děti, jinak je to klasická válečka.
1) Rozhodně nemůžeme čekat, že v tak vysoce konkurenčním byznysu, jakým je cestovní ruch, by si kdokoliv dovolil mít režii 50%. Žádný kartel CK v Česku podle mě neexistuje. Ty vysoký ceny zájezdů jsou spíš případy, kdy tam prostě nacení hotel bez slev, full cenu za letenku a doufají, že se někdo chytí - každý zboží má svýho kupce. Pro normální lidi jsou pak další stránky katalogů a, co jsem viděl u příbuzných užívajících služby CK, docela dost hledání a srovnávání než se to vyladí na to, co většina lidí nazývá "ideální dovolená".
2) Domnívám se, že nákladovka individuální cesty a nákladovka cestovky se liší. Náklad cestovky se sice snižuje s obsazenou kapacitou, ale musíte platit delegáta, pojištění, centrálu, odměny, režie...... Stejně tak hotely nejsou tak levné jak se zdá, i když vykoupíte půl kapacity najednou. To, co vidíme na hotels.com při ceně pro jednoho člověka a nastavení filtru "od nejlevnějšího" jsou různé promo ceny a snahy doobsadit kapacity po střechu. Zkuste si najít hotel v Burgasu na srpen pro skupinu 5 a více lidí individuálně a uvidíte ty rakety. Stejně tak musíme vnímat, že pro spoustu zejména Evropských destinací se jedná o jejich jediný výdělek za celý rok. Kdo chce ušetřit, jede holt v září, ale nemůže nadávat, že je ve Splitu studený moře.
PS: Známej s dvěma dětma a 10 let starým Sharanem mi říkal, že dá za dovolenou v apartmánu v Chorvatsku něco mezi 50 a 60. A to je s indivudální dopravou a apartmán za cenu pro lidi, kteří jezdí na stejné místo už 10 let a s nějakejma těma zábavičkama pro děti, jinak je to klasická válečka.
Re: Běžná letecká dovolená s CK - záležitost pro horních 10 000?
Zalezi vždy od kritérií zákazníka, či vyjde napokon lacnejšie individuálna cesta alebo cestovka. Ono aj Chorvatsko môže stať 80k aj 40k pri rovnakom počte ľudí aj mieste. Dnes mimo Bulharska už snáď nikde nejaka Cz/sk cestovka neobjedna celý hotel na sezónu, takže len zbierajú tie zvyšky, ktoré ostanú po B D FR cestovkach, ono to je aj v hoteli potom vidieť, ktoré CK sú dominantné a aj ich zákazníci potom môžu čerpať isté skryté výhody. Bol som tohto roku v Senegalu v júni, hotel sa mal zrejme opravovať, tak neponúkali kapacitu , no zmenili plány a tak napĺňali hotel za minimálne ceny, Nemci normalne zaradili hotel do ponuky no Exim skoncil v Apríli a hotovo, leteli sme s Iberiou, takze absencia TVS na to nemá vplyv. Ďalšia vec je, že tam funguje človek, na ktorého sa dá zohnať kontakt na Orbione, takze ak by som chcel do Senegalu opäť, tak určite len s takýmto kontaktom, už prejsť cez kontroly na letisku bol pre ostatných mimoriadny problém. Toľko asi k tejto téme.
-
- Prodejce
- Příspěvky: 4294
- Registrován: 14. 12. 2004, 11:51
- Bydliště: na vejminku
- Stav: Offline
Re: Běžná letecká dovolená s CK - záležitost pro horních 10 000?
Češi mají zase chuť vyrazit na dovolenou, cestovní kanceláře očekávají rekordní sezónu
zdroj:
https://www.seznam.cz/zpravy/clanek/ces ... zonu-28764
Osobně souhlasím s tím, co je v článku řečeno. Pokud nebude válka nebo sopka, čeká cestovní kanceláře, letecké společnosti a prodejce letenek v roce 2017 extrémně silná sezóna.
zdroj:
https://www.seznam.cz/zpravy/clanek/ces ... zonu-28764
Osobně souhlasím s tím, co je v článku řečeno. Pokud nebude válka nebo sopka, čeká cestovní kanceláře, letecké společnosti a prodejce letenek v roce 2017 extrémně silná sezóna.
-
- Prodejce
- Příspěvky: 4294
- Registrován: 14. 12. 2004, 11:51
- Bydliště: na vejminku
- Stav: Offline
Re: Běžná letecká dovolená s CK - záležitost pro horních 10 000?
Odvrácená strana cestování: Turistický průmysl odpovídá téměř za desetinu emisí
zdroj:
http://denikreferendum.cz/clanek/27604- ... tinu-emisi
zdroj:
http://denikreferendum.cz/clanek/27604- ... tinu-emisi
Re: Běžná letecká dovolená s CK - záležitost pro horních 10 000?
Tak zrovna hlásnou troubou klimaalarmismu (deník referendum) bych moc neoperoval
Re: Běžná letecká dovolená s CK - záležitost pro horních 10 000?
JackBrno píše:Tak zrovna hlásnou troubou klimaalarmismu (deník referendum) bych moc neoperoval
.. to jsou zelení neomarxističtí sluníčkáři, jestli se nepletu? A před pár lety jejich marxističtí bratři ve zbrani sedící v Bruselu v řadách EU zkoušeli prosadit nárok na dovolenou pro všechny s tím, že bylo po ekonomické krizi potřeba zajistit jižním zemím příjem.....takže by si kluci a holky ve squattu měli nejdřív srovnat priority...až teda přijdou k sobě
Re: Běžná letecká dovolená s CK - záležitost pro horních 10 000?
Jj, je to dobroserská žumpa ve všech směrech
Re: Běžná letecká dovolená s CK - záležitost pro horních 10 000?
V dobroserské žumpě zaháčkovaný politický cestovatel
Jakub Patočka https://cs.wikipedia.org/wiki/Jakub_Pato%C4%8Dka
se proslavil výrokem, že v "civilizované" části Evropy
je nepřípustné hovořit o zneužívání sociálních dávek, např.
Jakub Patočka https://cs.wikipedia.org/wiki/Jakub_Pato%C4%8Dka
se proslavil výrokem, že v "civilizované" části Evropy
je nepřípustné hovořit o zneužívání sociálních dávek, např.
-
- Prodejce
- Příspěvky: 4294
- Registrován: 14. 12. 2004, 11:51
- Bydliště: na vejminku
- Stav: Offline
Re: Běžná letecká dovolená s CK - záležitost pro horních 10 000?
A vy jste fašizující rasisti! DR je náhodou tiskový orgán naší nejstarší demokratické strany - ČSSD. Za Sobotky byl provoz DR dokonce financován z prostředků České pošty a po Sobotkově odchodu fašizující oligarchická lůza deroucí se k moci tento demokratický penězovod ihned uzavřela, snad dokonce jako jednu z prvních věcí po pádu Sobotky vůbec....
Ale zpět k tématu: já bych tomu docela věřil, že cestovní ruch produkuje 10%+ emisí. Už před lety se říkalo, že letecká doprava má podíl 2-3% na globálních emisí, teď už to musí být daleko víc, již jen kvůli rozvoji v Číně, a ekologická zátěž obecně plynoucí z cestovní ruchu (zejména v exotice), je extrémní.
Ale zpět k tématu: já bych tomu docela věřil, že cestovní ruch produkuje 10%+ emisí. Už před lety se říkalo, že letecká doprava má podíl 2-3% na globálních emisí, teď už to musí být daleko víc, již jen kvůli rozvoji v Číně, a ekologická zátěž obecně plynoucí z cestovní ruchu (zejména v exotice), je extrémní.
Re: Běžná letecká dovolená s CK - záležitost pro horních 10 000?
To lze asi těžko rozporovat. Píšeš o exotice, ale porovnej třeba České hory, takový únor s květnem. Auta, nová parkoviště, vodní hospodářsví
v souvislosti s umělým sněhem, čističky odpadních vod, které musí zvládnout provoz od nic po maximum, elektrárny ve vnitrozemí pohánějící vleky,
všudypřítomný elektronický smog z BTSek a wifin, noční osvětlení. Těch 10% je optimistických.
Také jsem viděl dokument v TV, kde bylo uváděno, že 20 námořních lodí škodí jako 1 mil. aut. Ale určitě se lépe a pohodlněji demonstruje před centrálou VW než před Čínským nebo Liberijským rejdařstvím.
v souvislosti s umělým sněhem, čističky odpadních vod, které musí zvládnout provoz od nic po maximum, elektrárny ve vnitrozemí pohánějící vleky,
všudypřítomný elektronický smog z BTSek a wifin, noční osvětlení. Těch 10% je optimistických.
Také jsem viděl dokument v TV, kde bylo uváděno, že 20 námořních lodí škodí jako 1 mil. aut. Ale určitě se lépe a pohodlněji demonstruje před centrálou VW než před Čínským nebo Liberijským rejdařstvím.
Re: RE: Re: Běžná letecká dovolená s CK - záležitost pro horních 10 000?
prodejce píše:A vy jste fašizující rasisti!...
To každopádně a jsem na to pyšný Jinak ale bych řekl, že DR v neomarxistickém vidění světa samotnou ČSSD předběhl
Re: RE: Re: Běžná letecká dovolená s CK - záležitost pro horních 10 000?
PavelD píše:To lze asi těžko rozporovat. Píšeš o exotice, ale porovnej třeba České hory, takový únor s květnem. Auta, nová parkoviště, vodní hospodářsví
v souvislosti s umělým sněhem, čističky odpadních vod, které musí zvládnout provoz od nic po maximum, elektrárny ve vnitrozemí pohánějící vleky,
všudypřítomný elektronický smog z BTSek a wifin, noční osvětlení. Těch 10% je optimistických.
Také jsem viděl dokument v TV, kde bylo uváděno, že 20 námořních lodí škodí jako 1 mil. aut. Ale určitě se lépe a pohodlněji demonstruje před centrálou VW než před Čínským nebo Liberijským rejdařstvím.
Jinak ale pravda, tohle se asi nedá popřít. Potíž je v tom, že to ten DR podává spíš jen jako zlo Přitom to v některých zemích tvoří i většinu ekonomiky.
-
- Kapitán
- Příspěvky: 2130
- Registrován: 24. 05. 2008, 12:26
- Bydliště: BRQ
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Běžná letecká dovolená s CK - záležitost pro horních 10 000?
Přiznávám, že tohle nejen mě, ale i kolegy a známé odrovnalo: https://www.facebook.com/PennyMarket/ph ... =3&theater
Ale Petrohrad bych určitě někdy navštívit chtěl a po Putinovi to podepsal i jeho premiér. Max. 8 dní pobytu v rámci 30denní povolenky. Žádné pozvání, žádná podmínka rezervace hotelu nebo letenek či schválený program. 53 zemí a celá EU s výjimkou Británie.
https://travelfree.info/free-e-visa-to- ... etersburg/
Překvapila mě velmi vstřícná cena hotelů vyšší kategorie v mimosezóně, řekněme od začátku října. Je to kvůli počasí (chladno a případně deštivo)? Ale zase údajně bez turistů. Tak jsem zvědav na místa odletu i easyJetu, Ryanu i Wizzu.
https://www.ruaviation.com/news/2019/9/24/14176/?h
Ale Petrohrad bych určitě někdy navštívit chtěl a po Putinovi to podepsal i jeho premiér. Max. 8 dní pobytu v rámci 30denní povolenky. Žádné pozvání, žádná podmínka rezervace hotelu nebo letenek či schválený program. 53 zemí a celá EU s výjimkou Británie.
https://travelfree.info/free-e-visa-to- ... etersburg/
Překvapila mě velmi vstřícná cena hotelů vyšší kategorie v mimosezóně, řekněme od začátku října. Je to kvůli počasí (chladno a případně deštivo)? Ale zase údajně bez turistů. Tak jsem zvědav na místa odletu i easyJetu, Ryanu i Wizzu.
https://www.ruaviation.com/news/2019/9/24/14176/?h
-
- Cestující Business Class
- Příspěvky: 340
- Registrován: 23. 10. 2017, 22:45
- Oblíbené typy letadel: A340-600
B747-400 - Pohlaví: muž
- Bydliště: ZLN/PRG
- Stav: Offline
Re: Běžná letecká dovolená s CK - záležitost pro horních 10 000?
Mama pochází z Moskvy a říkala, ze v Říjnu tam třeba už nefunguji fontány, některé opery nehrají, památky můžou být zavřené a je tam zima ( teda v posledních letech to tam vypadá jak u nás... ) a pak, ze moc turistu tam není v tuhle dobu.