Přebukovaný, zpožděný let – náhrady a řešení let.společnosti

lub
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 50
Registrován: 07. 06. 2009, 10:48
Pohlaví: muž
Bydliště: Třinec
Stav: Offline

Přebukovaný, zpožděný let – náhrady a řešení let.společnosti

Příspěvek od lub »

Už se Vám to stalo?
Příklad 1. Letíte s přestupem, kdesi do „dálky“ a už když přicházíte k odbavení na "domácím" letišti a na tabuli vidíte, že let bude opožděn. A to tak, že asi nestihnete návazný let. Nebo
startujete na čas, ale počasí kdesi nad Evropou je tragické, koridory plné a když zpocení
a udýchání konečně doběhnete k nástupu do dalšího letadla, už Vás do něho nepustí, protože je pozdě.
Příklad 2. Také přicházíte na letiště na poslední chvíli, ale při pohledu na slečnu na přepážce si oddychnete – říkáte si pohoda, stihnul jsem to, slečna se na Vás usmívá a vše se zdá být O.K. Ovšem jen do té doby než Vám řekne, že mají plno – přebukováno a že dnes rozhodně s nimi neodletíte. Že jim to je líto, ale bude Vám muset najít náhradní řešení.
Příklad 3. Vracíte se z cesty, unavení, dolámaní, otrávení z dlouhé noci v letadle a samozřejmě máte zpoždění. Víte, že poslední (návazný) let domů už nestihnete a budete muset čekat na další, který letí až za 6 nebo více hodin. A Vy už toho opravdu máte dost, navíc máte domluvenou schůzku, kterou nestihnete …. Prostě děsná otrava.
Podělte se o zkušenosti jak na uvedené problémy reagovala Vaše letecká společnost, jak Vám pomohla s řešením uvedené situace a jakou kompenzaci, případně jinou náhradu Vám za způsobené problémy nabídla.
Začnu sám: Situaci č.2 jsme zažil s TURKISH AIRLINES. Měli jsme se vracet domů lety DEL-IST a IST- PRG. Navíc jsme měli domluvenou schůzku v IST, kde jsme opravdu potřebovali být a všechno jsme měli vypočítáno a domluveno skoro na minuty. Tuto naši vizi však skoro zhatila sama letecká společnost, která přebukovala letadlo a slečny při odbavení hledaly dobrovolníky, kteří by letěli jindy, případně s jinou společností. My jsme se nakonec do letadla dostali a stihli schůzku v IST, ale dodnes lituji, že jsme nemohli využít nabídky letecké společnosti na jiný let. Jako náhradu nám tehdy nabízeli dopravu do PRG přes Moskvu s AEROFLOTEM, nebo přes Paříž s AF v 1. třídě. Sice bychom byli doma trochu později, ale cesta v 1.třídě by to určitě vykompenzovala.
A příklad druhý se zpožděním a nestihnutím návazného letu: Stal se mému známému při návratu z NBO (Nairobi) z leteckou společností BA. Do LHR měli přiletět před 6 hod ráno a linkou 7:55 pokračovat do PRG. Přiletěli, ale naneštěstí tak blbě, že už přípoj nestihnul, další let v 11 byl plný a tak letěl až v 15 hod. Zbytečně tak musel na letišti strávit navíc asi 7 hodin.
Jelikož je ovšem cholerik, tak již na letišti psal stížnost na vedení BA, kde popsal všechny "příkoří a problémy", kterých se mu takto jednáním letecké společnosti dostalo, vyjmenoval všechny možné a nemožné schůzky, které tak jejich vinou „zameškal“ (nebo spíš mohl zameškat – pokud by je ovšem měl domluvené), po návratu je opatřil dostatečně velkými firemními razítky a pak již jen čekal na odpověď. A odpověď BA ho opravdu potěšila. Dostal náhradu ve výši 600 $, když přitom cena celé letenky byla necelých 18.tis. (cca 940 $).

A co Vy, jaké máte zážitky?


Night fly
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3040
Registrován: 13. 05. 2005, 09:25
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Přebukovaný, zpožděný let – náhrady a řešení let.společnosti

Příspěvek od Night fly »

Stalo, a ne jednou. Tohle proste patri k cestovani letadlem a kazdeho, kdo cestuje trochu casteji, driv nebo pozdeji neco podobneho potka.

Ad situace 1: mel jsem letenku PRG-CDG-JNB, bohuzel jsem si nemohl nechat 3 hodiny na prestup v Parizi, jak vetsinou delam, a system mi vnutil zabijackych 45 minut. Uz prvni let z PRG mel sekeru, takze na CDG jsem se ani nesnazil ten druhy let dobehnout. Vysledek: noc v posteli v hotelu (na ucet AF) misto zkrouceni v letadle, a v JNB jsem nakonec byl tentyz den, jen misto v 10 rano v 10 vecer. Byla to dovolena, nic me nehonilo, takze houby zle.

Ad 3: stava se mi pri zmene letist v ramci jedne cesty (CDG/ORY). A i kdyz se to tezko prokazuje, tak zatim mi agenti AF vzdy uznali namitku na zacpu na dalnicich kolem Parize jako duvod, proc jsem nestihl prejet z jednoho letiste na druhe. Ale zejmena pri navratech do Evropy, kdy ma clovek jeden nocni let za sebou, to je opravdu opruz.

pavelpmi
Nejlepší autor trip reportů 2013 a nejlepších fotografií v trip reportu 2013
Nejlepší autor trip reportů 2013 a nejlepších fotografií v trip reportu 2013
Příspěvky: 2211
Registrován: 29. 11. 2008, 10:56
Pohlaví: muž
Bydliště: Palma de Mallorca
Stav: Offline

Re: Přebukovaný, zpožděný let – náhrady a řešení let.společnosti

Příspěvek od pavelpmi »

My jsme pred peti lety leteli do Sydney z Vidne pres Londyn, letenka koupena od British Airways (LHR-SYD letel Qantas, super). Predtim jsem nikam tak daleko neletel, jen neco malo po Evrope, tak to byl docela zazitek:

Odbavili jsme se ve Vidni u prepazky BA (az do SYD) a protoze jsme meli spoustu casu, sli jsme se segrou na kavicku. Po nejake dobe jsme sesli dolu a na tabuli vidime, ze nas let do Londyna ma asi hodinu zpozdeni a ze tak asi budeme mit problemy . Tak jsme se sli na prepazku BA zeptat. Slecna mela oci navrch hlavy a rikala: "To jste vy, co letite do Sydney? My vas celou dobu shanime." V Londyne bylo spatne pocasi, proto to zpozdeni. A tak nas ve velkem spechu prebukovali na let Austrian, ktery mel letet asi o dve hodiny driv, ale taky mel neco zpozdeni. Slecna pak s nama bezela az ke gateu, ale fakt jsme bezeli, a letadlo Austrian jsme nakonec stihli.

Odstartovali jsme s nejakym zpozdenim, akorat jsme se blizili k Londynu a ozval se kapitan: "Damy a panove, hovori Vas kapitan. Kvuli spatnemu pocasi, ktere bylo, je ted velky provoz a musime vyckat, nez nam dovoli pristat." Tak jsme udelali jedno kolecko, druhe kolecko, nakonec i osme kolecko - uz to nebylo moc prijemne, kolem nas dalsi letadla ve vyckavacim obrazci, az jsme nakonec pristali, hodinu pred odletem navazneho letu. Po pristani se znova ozval kapitan: "Damy a panove, hovori Vas kapitan. Sice jsme pristali, ale neni volny gate, proto budeme muset vyckat, nez se nejaky uvolni." A tak jsme dalsi asi pul hodinu cekali na plose.

Dalsi problem byl, ze odlet byl z T4 a zatimco British letaly na T4, tak Austrian na T2, takze bylo potreba se dostat z T2 na T4. Sedli jsme si do autobusu smer T4 a tam na nas rval ridic nejakym cockney, ci jak se ten londynskej hantec jmenuje... Na T4 jsme pak utikali pres kontroly, abychom zpoceni a s vyplazenym jazykem presne v planovany cas odletu letadla pribehli ke gateu. No zazitek!

Tam ale byli vsichni v pohode, ze mame cas, ze poletime pozdeji. Po nejake dobe nam dali svacinu, po dalsi chvilce deky... Trochu jsme znervozneli. Nakonec jsme odleteli se ctyrhodinovym zpozdenim, byl nejaky problem s B747 Qantasu. Ale jeste predtim v nas jeste jednou poradne hrklo - pri nastupu si nas vzali stranou, cekali jsme, az skoro vsichni nastoupi, aby nam pak vytiskli nove palubni vstupenky s jinymi misty.

V Sydney jsme se s kufry pochopitelne neshledali, coz bylo celkem komicke, protoze jsme jeli v srpnu, tudiz jsme moc obleceni na sobe nemeli a dalsi den jsme meli jet do Modrych hor, kde bylo na nekterych mistech i trocha snehu.

Kufry dorazily po trech dnech, muj v pohode, ale segrin byl uplne promocenej, musel nekde stat tri dny ve vode. Dokazete si predstavit, jak to vevnitr vypadalo... Jako kompenzaci jsme kazdej dostali 100 AUD.

Tak to je muj zazitek, zarekl jsem se, ze pokud mozno uz nikdy nebudu v LHR prestupovat. A vidite, loni uz jsem tam prestupoval do Mexika, vsechno uplne v pohode, a v rijnu me to ceka znova, zase tam dolu.

SydnyGrygera
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 19
Registrován: 07. 03. 2009, 12:24
Stav: Offline

Re: Přebukovaný, zpožděný let – náhrady a řešení let.společnosti

Příspěvek od SydnyGrygera »

21. 8. 2008 jsem se ,měl vracet z Londýna s FR do Bratislavy. Byl jsem tam na fotbalovém zápase Anglie - ČR. Odlet byl 18:55. Byl to čtvrtek, čili jsem nečekal, že by mohla nastat totální zácpa na letiště. Vyjel jsem s kolegou z Londýna asi v 15:30 (už jsme mohli jet autobusem o půl hodiny dřív ale ještě jsme se najedli) s tím, že na letišti budeme nejpozději v 16:30. Ouha, dojeli jsme před Stansted přesně v 18:58. Je asi zbytečné popisovat jakým tempem jsme běželi ke kontrole. Tam nás přijala postarší lady, která s klidem angličanům vlastním kolegu pustila a mně oznámila, že mi nejde načíst kód. Po prostudování tohoto fóra jsem už naštěstí věděl co mám dělat a se solidárním kolegou, který netrhal partu, doběhl k prvnímu ryanarovskému desku na odbavení do Osla. Tam jsem předběhl poslední černošskou rodinu a vychrlil asi na 20letou holčinu požadavek ať mi vypíše novou letenku. Ta to naštěstí stihla bez mrknutí oka asi za minutu a mohli jsme vesele pokračovat dále. Proběhli jsme kolem stejné paní, mával jsem jsem na ni letenkou jen mávla rukou a pouštěla nás dál. Už zbýbavala jen bezpečnostní prohlídka. U rentgenu seděl kluk, který flirtující se svou kolegyní, se snažil sundat si bundu a při tom ještě stačil mačkat nosem tlačítko, které posunuje pás s cabin baggage. Kdýž jsem to viděl, tak jsem se málem převrátil. Naštěstí nás pustili před sebe asi 4 manažeri v oblecích, když viděli jak spěcháme. No potom s páskem od gatí v ruce už stačilo doběhnout takový kilometr uliček ke gatu, kde stáli všichni pasažeři v řadě. Jáké štěstí! Delayed 30min! Hned jsem odešel na záchod vytáhnout si propocené trenýrky, ze kterých se mezitím staly Tanga z prde.....Když v tom někdo vykopnul dveře na záchod a začal volat mé jméno. Kolega si všimnul, že nám vyměnili gate a celou dobu jsme stáli u letu do Salzburku. Naštěstí ty dva lety prohodili takže po přemístění jsme zjistili, že spoždění je stejné i u našeho letu. Tímto bych se chtěl ještě omluvit pánovi který s námi vydržel 2 hodiny v letadle sedět a nestěžovat si na naši vůni. Když jsem si sedl do letadla a pustil fresh air tak jsem ještě málem prodělal infakrt z toho běhu alejinak to byl skvělý zážitek...doufám, že si někdo užil tich 20 liber co mi vypadlo z kapsy jak jsem běžel.

VanillA
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 322
Registrován: 22. 02. 2009, 11:57
Stav: Offline

Re: Přebukovaný, zpožděný let – náhrady a řešení let.společnosti

Příspěvek od VanillA »

Ahoj, tak sam jsem se minuly tyden stal tim, kdo dostal dobrovolne 'deny boarding'. Bylo preknihovane letedlo a nabidku 600 euro cash a lepsiho casu v cilove destinaci jsem neodmitl. Dostal jsem papirovy voucher, ze pry si mam hotovost vybrat na zpatecnim letu v Kanade u Air Canada, ale tam mi rekli, ze hotovost nevydavaji, ze mi ji maji dat v Dublinu. Cekal jsem tedy do Dublinu, ale tady mi byl recen opak, ze mi meli hotovost vydat v Kanade. Nakonec me odkazala na web air canada. Tam jsem dohledal, ze to je mozne poslat do Kanady postou, ale nechce se mi posilat original voucher a na druhou stranu nechci nechat propadnout hotovost [1200 euro - 2 osoby] a nechce se mi do Kanady letel solo..

Nema nekdo s timto zkusenost? Na voucheru je napsano ze se muze castka vybrat na jakekoli pobocce AC, ale dle vseho tomu tak neni.. Zastoupeni AC jsem u nas nedohledal, tak nevim..

Dik za kazdou radu.


Cestovatel
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 299
Registrován: 05. 12. 2007, 19:22
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Přebukovaný, zpožděný let – náhrady a řešení let.společnosti

Příspěvek od Cestovatel »

VanillA píše:Bylo preknihovane letedlo a nabidku 600 euro cash a lepsiho casu v cilove destinaci jsem neodmitl.

Tak tomuhle si říká vejvar... Letenka do SFO ci LAX byla, troufnu si tvrdit mnohonásobně levnější než kompenzace, tedy až dorazí kapříci na účet :-)

VanillA
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 322
Registrován: 22. 02. 2009, 11:57
Stav: Offline

Re: Přebukovaný, zpožděný let – náhrady a řešení let.společnosti

Příspěvek od VanillA »

Ahoj, to teda byla. Letenku jsem koupil, díky tvé nabídce.
Zpáteční letenka LAX přes DUB stala 7200,- osoba. Takže kompenzace je několikanásobně větší..

persona
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2130
Registrován: 24. 05. 2008, 12:26
Bydliště: BRQ
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Přebukovaný, zpožděný let – náhrady a řešení let.společnosti

Příspěvek od persona »

Minulý rok v březnu s ČSA z PRG na JFK, pak pár dní ve Filadelfii na konferenci, odkud jsme odjeli busem v 10 ráno, abychom měli rezervu na odlet v 16.30 do Seattlu (s Deltou vnitrostátní zpáteční let). Na letišti ve 14.00 - pohoda, odbavili nám velké kufry, baťůžek, kabelka, laptop jako příruční. 3 minuty po odchodu kufrů na pásu nastala mechanická závada na našem letadle a další 3 lety Delty ten den byly plné. Zůstala šance čekat na standby ale velkou naději nám agentka u přepážky nedávala. Byla ale ochotná (zajímalo by mě jestli má povinnost aerolinka zajistit ubytování, když to není návazný let, alespoň tak se zpočátku tvářila ale já asertivně trval na svém, že je to jejich chyba) a po velkém telefonování nám zajistila přespání na účet Delty v Ramadě JFK a vouchery na jídlo tak na 40 USD (naše kufry už ovšem odcestovaly i s kosmetikou a kartáčkem do Seattlu, kde jsme je druhý den večer naštěstí našli) - nedoporučuji, už to má něco za sebou (drahá restaurace) a protože byla vichřice v New Yorku ani jsme už nejeli do města. Naštěstí jsme z laptopu, ke kterému jsme měli energii tak na 2 hodiny (kabely odjely do Seattlu) zvládli přesunout rezervaci hotelu v Seattlu o den dopředu, taktéž v druhém hotelu to šlo telefonem vyřídit. Štěstí. Radostem však nebyl konec.

Druhý den odpoledne při nástupu do letadla nastal off-loading, protože Delta přistavila malé(!) letadlo a nebylo kam dát asi 50 cestujících. Naštěstí jsme ještě nenastoupili a agenti od přepážky nám nabídli dvě alrernativy (JFK - Cincinnati - Salt Lake City - Seattle nebo JFK - Chicago - Denver - Seattle) - uffff. Pak jsem se ještě zeptal u jiné přepážky a tam slečna bez mrknutí oka během minuty vystavila nový boarding pass na přímý let JFK - SEA - tak nevím...

Kompenzaci 600 EUR bych se nebránil, ani takovému dni v Tokyu a 400 USD/business class navíc, jak tu psal před časem tuším čočík.

MiraCBaBRNO
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 238
Registrován: 28. 12. 2008, 10:17
Stav: Offline

Re: Přebukovaný, zpožděný let – náhrady a řešení let.společnosti

Příspěvek od MiraCBaBRNO »

Tedapanove, to jsou story...

Ja sem nic takoveho akcniho nastesti, musim zaklepat, zatim nezazil, ale ten "skoro infarkt" po dobihani letadla jsem si zazil 2x behem jednoho tydne na letu BA z londyna do prahy....poprve jsme nejak nezvladl casovani a na letisti sem dost sprintoval, malem jsme propichl toho securitaka co me prudil s destnikem, pak sem mu ho vrazil do ruky a rozpojil si asi 10 tech pasek co vymezuji frontu a neobtezoval jsem se je spojovat zpatky, takze na me dost blbe koukali....
No a rekl jsme si uz nikdy vic...jenze asi za tri dny se vse vicemene opakovalo i kdyz to bylo o kousek "pohodovejsi".

A muj posledni "ulovek" byl let na z prahy do rima, ten denjsem musel necekane jet z Ceskych Budejovic do Ostravy a zpet a pak do te prahy....no a nejak jsem ziskal dojem, ze mam spousta casu (jako radove treba vic nez hodinu pred otevrenim check-inu) a kdyz jsem dojel do Prahy a byl jsem teprve v dejvicich na kulataku, tak jsme si vsiml, ze za cca 5 min to odleta.... tak jsme se jen obratil a jel domu....a druhy den jsem prosvihl schuzku, protoze jsem vlastne mel byt pryc, ale ja koumak, jsme si na ten den domluvil schuzku na kterou jsem ve vysledku vyrazil o den pozdeji....no proste jsem ze sebe udelal nejvetsiho blbce a dodneska tomu nerozumim a nechapu co za latku jsem si to vzal, kdyz jsem si to planoval :roll:

VanillA
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 322
Registrován: 22. 02. 2009, 11:57
Stav: Offline

Re: Přebukovaný, zpožděný let – náhrady a řešení let.společnosti

Příspěvek od VanillA »

Ahoj, tak píšu jak to vše dopadlo.

Jak jsem uvedl výše dostal jsem denied bording na letu do Toronta a kompenzací mi byl MCO na 600 euro. V Torontu na zpáteční cestě mi řekli, že mi nic nedají, že si to mám vybrat v Dublinu a v Ddublinu mě odkázali zpátky na Toronto.

Do Toronta se mi nechtělo a přes web šlo žádat online pouze s elektronickým voucherem (já měl klasický papírový) Napsal jsem na ústředí Air Canada a popsal jim můj problém. Obratem se mi ozval nějaký člověk, který mě předal na jejich Customer Service. Po pár emailech mě odkázal na centrálu pro Evropu v Londýně kde se mi ochotně věnoval sám ten nejvyšší, dle podpisu v emailu nějaký CEO. Na jeho žádost jsem vouchery poslal poštou na jeho adresu do GB a po cca 14 dnech mi napsal, že dostal vouchery a že výplata částky proběhne převodem na můj účet. O této informace uplynuly přesně dva dny a peníze jsem měl převedené na svém účtě..

Jednání Air Canada se mi velice líbilo a udělalo na mě obrosvký dojem. Ted už mi nezbývá než za obdržených 1200 euro naplánovat další výlet :-)

prodejce
Prodejce
Prodejce
Příspěvky: 4294
Registrován: 14. 12. 2004, 11:51
Bydliště: na vejminku
Stav: Offline

Re: Přebukovaný, zpožděný let – náhrady a řešení let.společn

Příspěvek od prodejce »

Česká tisková kancelář vydala dnes tuto PR zprávu:

http://aktualne.centrum.cz/ekonomika/do ... ?id=757363

Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5915
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Stav: Offline

Re: Přebukovaný, zpožděný let – náhrady a řešení let.společn

Příspěvek od Globik »

Lidi jsou ovce nebo prostě nemají čas a hodí to za hlavu. Také jsem to jednou udělal. Koupil jsem švagrové letenku od SN, oper.UA. v BRU je naboardovali téměř načas a pak seděli skoro 4 hodiny (a během té doby dostali jen jeden hladoletový pytlíček preclíků). Odlet zpožděný nepatrně pod 4 hodiny, ale přílet do IAD těsně nad 4 hodiny opožděný. Nějaký podobný server mi ukázal naději na odškodnění. Odkládal jsem to a nakonec jsem o hodil za hlavu. Někde ještě její palubky mám schované. Není to ještě ani rok. Že bych to ještě zkusil, dát to někomu k vyřízení na provizi? S UA to bude obtížné a nevím, jak by k tomu přistoupili SN, když to nebylo operováno jimi.

HonzaLB
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1484
Registrován: 09. 11. 2006, 09:02
Stav: Offline

Re: Přebukovaný, zpožděný let – náhrady a řešení let.společn

Příspěvek od HonzaLB »

Globik píše:Lidi jsou ovce nebo prostě nemají čas a hodí to za hlavu. Také jsem to jednou udělal. Koupil jsem švagrové letenku od SN, oper.UA. v BRU je naboardovali téměř načas a pak seděli skoro 4 hodiny (a během té doby dostali jen jeden hladoletový pytlíček preclíků). Odlet zpožděný nepatrně pod 4 hodiny, ale přílet do IAD těsně nad 4 hodiny opožděný. Nějaký podobný server mi ukázal naději na odškodnění. Odkládal jsem to a nakonec jsem o hodil za hlavu. Někde ještě její palubky mám schované. Není to ještě ani rok. Že bych to ještě zkusil, dát to někomu k vyřízení na provizi? S UA to bude obtížné a nevím, jak by k tomu přistoupili SN, když to nebylo operováno jimi.

čas na reklamaci je 12 měsíců. abych řekl pravdu, z některých těchto vymahatelů nemám pocit zrovna velké profesionality, když vypustí na tiskovce naprosto haluzní statistiku o tom, že 60% low cost dopravců je zpožděna..bez uvedení zdroje...

happyna
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 872
Registrován: 09. 09. 2008, 18:37
Pohlaví: muž
Bydliště: PRG, YVR
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Přebukovaný, zpožděný let – náhrady a řešení let.společn

Příspěvek od happyna »

HonzaLB píše:čas na reklamaci je 12 měsíců. abych řekl pravdu, z některých těchto vymahatelů nemám pocit zrovna velké profesionality, když vypustí na tiskovce naprosto haluzní statistiku o tom, že 60% low cost dopravců je zpožděna..bez uvedení zdroje...

Asi to obrátili.
http://zpravy.e15.cz píše:Podle údajů Asociace evropských leteckých společností přistane na čas jen 77 procent spojů tradičních aerolinek a 60 procent letů nízkonákladových společností.

HonzaLB
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1484
Registrován: 09. 11. 2006, 09:02
Stav: Offline

Re: Přebukovaný, zpožděný let – náhrady a řešení let.společn

Příspěvek od HonzaLB »

happyna: nemyslím, že to obrátili, mě stále nejsou schopni říct, kde k tomu číslu přišli:)každopádně, pokud se podívám na přesnost dvou největších evropských lowcostů, je to to číslo na první pohled haluz.


Odpovědět