Kniha Chytre letani
-
- Kapitán
- Příspěvky: 1995
- Registrován: 17. 04. 2007, 19:22
- Oblíbené typy letadel: A318, A330-300, ATR42
- Pohlaví: muž
- Bydliště: OSR
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Kniha Chytre letani
Koupil si nekdo knizku Chytre letani od Ing Prusi (z CSA)? Jaky mate na ni nazor, protoze ji doma mam, mam ji i prectenou, ale dosti se mi nelibi, jak se tam strefuje do lowcostu. A tak mi prijde hodne neobjektivni. Uvedl bych par pasazi, jen nevim, zda by mi to dovolil autorsky zakon.
Re: Kniha Chytre letani
Klidně cituj, protože podle autorského zákona není zásahem do díla užití výňatků z díla nebo drobných celých děl pro účely kritiky nebo recenze vztahující se k takovému dílu, vědecké či odborné tvorby a takové užití bude v souladu s poctivými zvyklostmi a v rozsahu vyžadovaném konkrétním účelem.
A buď si jist, že místní panel kritiků se vyřádí
A buď si jist, že místní panel kritiků se vyřádí
-
- Kapitán
- Příspěvky: 4080
- Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Kniha Chytre letani
Tak ja se hlasim do panelu :) Zrovna od Ing. Prusi bych si nektere citace rad precetl. A to ze dvou duvodu.
Jednak jestli je to TEN Ing. Prusa, tak ten byl z CSA odejit za Jakubseho a nekolikrat se tam (neuspesne) snazil vratit. Napred, kdyz padl Kula. Pak kdyz padl Tvrdik. Nevim, jestli to zkousel i kdyz byl odchazen Lasak, ale nekteri lide jsou neuveritelne vytrvali.
Potom si vzpominam, ze jeste jako viceprezident CSA koncem 90. let vykrikoval do tisku, ze linka Go Airlines z Londyna do Prahy je porusenim mezinarodnich leteckych dohod a jejich ceny jsou dumpingove a zadal o zasah prislusne organy civilniho letectvi. Ted o tom zrejme napsal celou knihu, patrne si dosud leci sve osobni trauma z nastupu konkurence.
Jednak jestli je to TEN Ing. Prusa, tak ten byl z CSA odejit za Jakubseho a nekolikrat se tam (neuspesne) snazil vratit. Napred, kdyz padl Kula. Pak kdyz padl Tvrdik. Nevim, jestli to zkousel i kdyz byl odchazen Lasak, ale nekteri lide jsou neuveritelne vytrvali.
Potom si vzpominam, ze jeste jako viceprezident CSA koncem 90. let vykrikoval do tisku, ze linka Go Airlines z Londyna do Prahy je porusenim mezinarodnich leteckych dohod a jejich ceny jsou dumpingove a zadal o zasah prislusne organy civilniho letectvi. Ted o tom zrejme napsal celou knihu, patrne si dosud leci sve osobni trauma z nastupu konkurence.
Re: Kniha Chytre letani
Je to tenhle ing Jiri Prusa (dole)
http://www.chytreletani.cz/o-knizce
Ja toho moc o fungovani aerolinek nevim, spis me proste bavi litat, ale mel jsem pocit, ze mi ta kniha nic moc novyho nerekla.
http://www.chytreletani.cz/o-knizce
Ja toho moc o fungovani aerolinek nevim, spis me proste bavi litat, ale mel jsem pocit, ze mi ta kniha nic moc novyho nerekla.
-
- Kapitán
- Příspěvky: 1995
- Registrován: 17. 04. 2007, 19:22
- Oblíbené typy letadel: A318, A330-300, ATR42
- Pohlaví: muž
- Bydliště: OSR
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Kniha Chytre letani
No me to prijde cela ta kniha jako o obahjovani CSA a ze jedine CSA umi resit problemy, vsude padaji letadla a lowcosty ponicily cely trh a proto jak pise v jedne casti, ze se kvuli toho dostavaji do neprijemnosti i klasicke spolecnosti, jsou proto nuceny prodavat svuj majetek, leazovat letadla a ze se tak opticky vylepsuji cisla. Bohuzel v teto pasazi jiz odkaz na CSA neuvedl.
Normalne lituju 230 kc vyhozenych za tu knihu, ale hold kdyz to pise byvaly manik z CSA, co taky od nej cekat ze...
Normalne lituju 230 kc vyhozenych za tu knihu, ale hold kdyz to pise byvaly manik z CSA, co taky od nej cekat ze...
-
- Kapitán
- Příspěvky: 4080
- Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Kniha Chytre letani
Jo, tak to je on.
Zapletky, dej i rozuzleni jsou tedy pruhledne a predem predvidatelne.
Zapletky, dej i rozuzleni jsou tedy pruhledne a predem predvidatelne.
-
- Kapitán
- Příspěvky: 1822
- Registrován: 08. 01. 2003, 21:50
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Kniha Chytre letani
Nedávno jsem si listoval knížkou Svět letecké dopravy a zaujalo mě svérázné používání cizí literatury. Např. Čast III - Letecký dopravce - autoři - Ing. Bohuslav Šantrůček, Ing. Jiří Průša - str. 179, tabulka 13
A stránka 86 z knihy Rigas Doganis - The Airline Business in the Twenty-first Century
Samozřejmě, že autoři Šantrůček - Průša nějak zapomněli uvést zdroj tabulky a ani knihu R. Doganise neuvádějí v použité literatuře, takže to vypadá, že autory tabulky jsou oni. Podobných příkladů z této knížky by se dalo ostatně uvést více.
Jinak kniha The Airline Business in the Twenty-first Century vyšla v roce 2001, Svět letecké dopravy pak v roce 2007, takže Doganis nekopíroval duo Šantrůček - Průša.
A stránka 86 z knihy Rigas Doganis - The Airline Business in the Twenty-first Century
Samozřejmě, že autoři Šantrůček - Průša nějak zapomněli uvést zdroj tabulky a ani knihu R. Doganise neuvádějí v použité literatuře, takže to vypadá, že autory tabulky jsou oni. Podobných příkladů z této knížky by se dalo ostatně uvést více.
Jinak kniha The Airline Business in the Twenty-first Century vyšla v roce 2001, Svět letecké dopravy pak v roce 2007, takže Doganis nekopíroval duo Šantrůček - Průša.
Re: Kniha Chytre letani
zlatá slova:)))
Ing. Bohuslav Šantrůček:
usměvavý, pracovitý a uznávaný znalec praxe plánování a obchodu letecké dopravy.
Ing. Jiří Pruša
– člověk, který umí vést lidi v týmu pracovním i autorském a nakazit je svým nadšením, které vyplývá z mimořádných znalostí prostředí letecké dopravy.
http://www.aviationhouse.net/autori
Ing. Bohuslav Šantrůček:
usměvavý, pracovitý a uznávaný znalec praxe plánování a obchodu letecké dopravy.
Ing. Jiří Pruša
– člověk, který umí vést lidi v týmu pracovním i autorském a nakazit je svým nadšením, které vyplývá z mimořádných znalostí prostředí letecké dopravy.
http://www.aviationhouse.net/autori
Re: Kniha Chytre letani
Tak z té vložené stránky vidím, že autoři se nějak nedokážou odpoutat od stereotypů, kdy pracovali v ČSA:
"Členství v globální alianci velmi pravděpodobně zhorší pozicu daného dopravce při rozšiřování bilaterální spolupráce s dopravci mimo jeho globální alianci (členy jiné aliance) - příkladem může být odstupení společnosti Lufthansa od lukrativní spolupráce s ČSA do velké míry v důsledku vstupu ČSA do aliance SkyTeam."
Ta spolupráce byla spíš lukrativní pro ČSA
"Členství v globální alianci velmi pravděpodobně zhorší pozicu daného dopravce při rozšiřování bilaterální spolupráce s dopravci mimo jeho globální alianci (členy jiné aliance) - příkladem může být odstupení společnosti Lufthansa od lukrativní spolupráce s ČSA do velké míry v důsledku vstupu ČSA do aliance SkyTeam."
Ta spolupráce byla spíš lukrativní pro ČSA
Re: Kniha Chytre letani
HonzaLB píše:zlatá slova:)))
Ing. Bohuslav Šantrůček:
usměvavý, pracovitý a uznávaný znalec praxe plánování a obchodu letecké dopravy.
Ing. Jiří Pruša
– člověk, který umí vést lidi v týmu pracovním i autorském a nakazit je svým nadšením, které vyplývá z mimořádných znalostí prostředí letecké dopravy.
http://www.aviationhouse.net/autori
http://www.aviationhouse.net/ing-jiri-prusa
Mezi své největší pracovní úspěchy počítá navržení a realizaci mezinárodního systému IATA pro účtování a platby přeletových poplatků, který je již 12 let úspěšně využíván v mnoha východoevropských a afrických zemích.
Dále pak založení výcvikové báze v ČR pro řídící letového provozu z Ukrajiny, projekt komerčního pojištění letového prostoru několika zemí, návrh a implementaci bilaterální alianční spolupráce ČSA a další projekty podporující přechod ČSA na konkurenceschopnou a komunikativní leteckou společnost evropského rozměru.
Jiří je obvykle příjemný společník, umí však sdělit bez váhání i ne zcela příjemné věci, což někdy nemusí být vítáno s nadšením.
-
- Cestující First Class
- Příspěvky: 529
- Registrován: 21. 05. 2009, 16:31
- Oblíbené typy letadel: MD11/DC10
B757
A340-600
B747SP - Pohlaví: muž
- Bydliště: LKPD/KSFO
- Stav: Offline
Re: Kniha Chytre letani
To je nějaká seznamka nebo co?
Hodný, nekouše, hodí se k dětem...
Hodný, nekouše, hodí se k dětem...
-
- Kapitán
- Příspěvky: 4080
- Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Kniha Chytre letani
@ Pan Am
Skvela prace pri odchytu plagiatoru!
Jinak me jeste mezi autory zaujal Bohuslav Šantrůček, jednu dobu viceprezident ČSA se standardni kvalifikaci pro clenstvi ve vedeni teto firmy (KSČ, StB, Lidove milice). Pozdeji vedouci regionu Velka Britanie, kde s Tvrdikovou podporou rozpoutal zurivou expanzi (STN, LGW, EDI, GLA...) srovnatelnou snad jen s nejvetsim besnenim SkyEurope, ktera skoncila stamilionovymi ztratami a temer uplnym (brzy mozna definitivne uplnym - LHR) odchodem ČSA z britskeho trhu.
Takto tedy vypada "uznávaný znalec praxe plánování a obchodu letecké dopravy" z odchovu ČSA.
Skvela prace pri odchytu plagiatoru!
Jinak me jeste mezi autory zaujal Bohuslav Šantrůček, jednu dobu viceprezident ČSA se standardni kvalifikaci pro clenstvi ve vedeni teto firmy (KSČ, StB, Lidove milice). Pozdeji vedouci regionu Velka Britanie, kde s Tvrdikovou podporou rozpoutal zurivou expanzi (STN, LGW, EDI, GLA...) srovnatelnou snad jen s nejvetsim besnenim SkyEurope, ktera skoncila stamilionovymi ztratami a temer uplnym (brzy mozna definitivne uplnym - LHR) odchodem ČSA z britskeho trhu.
Takto tedy vypada "uznávaný znalec praxe plánování a obchodu letecké dopravy" z odchovu ČSA.
Re: Kniha Chytre letani
Děkuji za pozornost, kterou jste knížce Chytré létání věnovali. Dnes jsem si úplnou náhodou Vaše názory přečetl a protože obsahují některé nepřesnosti, rád bych se k nim vyjádřil:
1. Z ČSA jsem nebyl odejit, ale docela normálně jsem sám o sobě rozvázal pracovní poměr.
2. Do ČSA jsem se již nikdy nevracel, protože několik měsíců po odchodu jsem založil soukromou firmu, která má dnes zastoupení v pěti zemích a tak jsem neměl ani čas ani chuť vracet se do státní firmy. Byl jsem jen ve dvou konzultačních týmech, které měly hledat pro ČSA řešení, ale při situaci kdy je ČSA vedené spíše politicky neměly tyto týmy naději na úspěch.
3. V současné době rozvíjím činnost letecké konzultační firmy v Hong Kongu, takže už opravdu nehrozí, že bych se někdy do ČSA chtěl vrátit, snažil vrátit nebo vrátil.
4. Kniha Svět letecké dopravy vyšla v češtině a slovenštině celkem v 5000 výtisků, z nichž se prodalo asi 3500 kusů a je používána jako hlavní učebnice na pěti vysokých školách. S profesorem Doganisem se znám osobně a jeho kniha Flying off course, která byla použita také jako jeden ze zdrojů informací, je zmíněna v seznamu použité literatury. Žádnou odbornou knihu o letectví ani jiném oboru nelze dnes napsat bez studia jiné literatury a tak obvinění z plagiátorství není na místě.
5. To, že jeden z kritiků považuje nákup knížky Chytré létání za vyhozené peníze mě samozřejmě mrzí. Pokud chce své peníze zpět, pošlete prosím knihu na mé jméno na adresu Smetanovo nábřeží 4, Praha 1 a dostane své peníze zpět. Trochu mě mrzí, že mi nikdo z přispěvatelů nenapsal přímo, protože toto forum jsem četl jen náhodou a poprvé a e-mail jak mi napsat je v obou publikacích uveden. Dostal jsem již asi 30 e-mailů, které byly v komentářích a dotazech pozitivnější a potvrdily mi zájem veřejnosti o leteckou dopravu i potřebu vydávání více knížek k letecké dopravě. Pro mě osobně je pak zásadně důležité, že se připravuje vydání této knížky v mírně přepracované verzi v USA. V ČR jí za první 3 měsíce bylo prodáno jen kolem tisíce kusů a tak možnost proniknout na anglicky mluvící trhy je samozřejmě velmi zajímavá a lákavá.
6.Úplně jsem nepochopil obivnění, že hájím ČSA, protože nemám nejmenší důvod, když tam již 11 let nepracuji. Také nevím, zda se kritik snaží naznačit, že je s vývojem v ČSA v posledních mnoha letech spokojen či ne. Já osobně si myslím, že ČSA je velmi smutným příkladem toho, kam může vést vměšování politiky do podnikání. Pokud se týká mého často skeptického názoru na low cost dopravce, tak to je pravda opravdu jsem skeptický - low cost dopravci přinesli hodně nových myšlenek, ale současně je jejich produkt i jednání se zákazníky často nekorektní. Pokud se mnou někdo nesouhlasí, tak je to samozřejmě jeho plné právo a já jej za to nechci kritizovat. Dovolte však mít a publikovat vlastní názor i mně.
7. Trošku nejasně je komentováno přerušení spolupráce ČSA a Lufthansy. Faktem je, že tato spolupráce přinášela ČSA kolem 500 milionů korun ročně a její ukončení ze strany Lufthansy bylo pro ČSA zásadní katastrofou, kterou si však její tehdejší vedení snad ani neuvědomilo, protože jinak by ji nemohlo tak blahovolně akceptovat a nic proti tomu nedělat.
8. Mrzí mě, že z příspěvků vyzařuje jakoby snaha nenávistné kritiky. Chtěl bych říci, že každý, kdo něco napíše nese svou kůži na trh a je velmi jednoduché jej sestřelovat za to či ono. Pokud nějakou knížku budete sami někdy publikovat, možná pochopíte trochu víc a budete v kritice jiných trochu zdrženlivější.
Díky a přeji úspěchy
Jiří Pruša
1. Z ČSA jsem nebyl odejit, ale docela normálně jsem sám o sobě rozvázal pracovní poměr.
2. Do ČSA jsem se již nikdy nevracel, protože několik měsíců po odchodu jsem založil soukromou firmu, která má dnes zastoupení v pěti zemích a tak jsem neměl ani čas ani chuť vracet se do státní firmy. Byl jsem jen ve dvou konzultačních týmech, které měly hledat pro ČSA řešení, ale při situaci kdy je ČSA vedené spíše politicky neměly tyto týmy naději na úspěch.
3. V současné době rozvíjím činnost letecké konzultační firmy v Hong Kongu, takže už opravdu nehrozí, že bych se někdy do ČSA chtěl vrátit, snažil vrátit nebo vrátil.
4. Kniha Svět letecké dopravy vyšla v češtině a slovenštině celkem v 5000 výtisků, z nichž se prodalo asi 3500 kusů a je používána jako hlavní učebnice na pěti vysokých školách. S profesorem Doganisem se znám osobně a jeho kniha Flying off course, která byla použita také jako jeden ze zdrojů informací, je zmíněna v seznamu použité literatury. Žádnou odbornou knihu o letectví ani jiném oboru nelze dnes napsat bez studia jiné literatury a tak obvinění z plagiátorství není na místě.
5. To, že jeden z kritiků považuje nákup knížky Chytré létání za vyhozené peníze mě samozřejmě mrzí. Pokud chce své peníze zpět, pošlete prosím knihu na mé jméno na adresu Smetanovo nábřeží 4, Praha 1 a dostane své peníze zpět. Trochu mě mrzí, že mi nikdo z přispěvatelů nenapsal přímo, protože toto forum jsem četl jen náhodou a poprvé a e-mail jak mi napsat je v obou publikacích uveden. Dostal jsem již asi 30 e-mailů, které byly v komentářích a dotazech pozitivnější a potvrdily mi zájem veřejnosti o leteckou dopravu i potřebu vydávání více knížek k letecké dopravě. Pro mě osobně je pak zásadně důležité, že se připravuje vydání této knížky v mírně přepracované verzi v USA. V ČR jí za první 3 měsíce bylo prodáno jen kolem tisíce kusů a tak možnost proniknout na anglicky mluvící trhy je samozřejmě velmi zajímavá a lákavá.
6.Úplně jsem nepochopil obivnění, že hájím ČSA, protože nemám nejmenší důvod, když tam již 11 let nepracuji. Také nevím, zda se kritik snaží naznačit, že je s vývojem v ČSA v posledních mnoha letech spokojen či ne. Já osobně si myslím, že ČSA je velmi smutným příkladem toho, kam může vést vměšování politiky do podnikání. Pokud se týká mého často skeptického názoru na low cost dopravce, tak to je pravda opravdu jsem skeptický - low cost dopravci přinesli hodně nových myšlenek, ale současně je jejich produkt i jednání se zákazníky často nekorektní. Pokud se mnou někdo nesouhlasí, tak je to samozřejmě jeho plné právo a já jej za to nechci kritizovat. Dovolte však mít a publikovat vlastní názor i mně.
7. Trošku nejasně je komentováno přerušení spolupráce ČSA a Lufthansy. Faktem je, že tato spolupráce přinášela ČSA kolem 500 milionů korun ročně a její ukončení ze strany Lufthansy bylo pro ČSA zásadní katastrofou, kterou si však její tehdejší vedení snad ani neuvědomilo, protože jinak by ji nemohlo tak blahovolně akceptovat a nic proti tomu nedělat.
8. Mrzí mě, že z příspěvků vyzařuje jakoby snaha nenávistné kritiky. Chtěl bych říci, že každý, kdo něco napíše nese svou kůži na trh a je velmi jednoduché jej sestřelovat za to či ono. Pokud nějakou knížku budete sami někdy publikovat, možná pochopíte trochu víc a budete v kritice jiných trochu zdrženlivější.
Díky a přeji úspěchy
Jiří Pruša
Re: Kniha Chytre letani
prusa píše:...potvrdily mi zájem veřejnosti o leteckou dopravu...
Néé, opravdu? Nepovídejte! Skutečně? To mě zajímá! Nestálo by to možná za nějakou knihu? Veřejnost že má zájem o leteckou dopravu? A to vy sám? No panečku! Sakra, to přece musí být sukces jako noha, ne?
Re: Kniha Chytre letani
Oceňuji v každém případě pane Průšo, že zde ve fóru osobně reagujete na výhrady ke knize. Je pravda, že čtenáři vám mohli své výhrady poslat přímo emailem, samozřejmě ale také mohou diskutovat o ní i veřejně na internetu.
Z toho, co jste zde napsal, mě zaujal váš skepticismus k low-cost dopravě. Mohl byste to trochu rozvést? Já si myslím, že nejde házet všechny low-cost aerolinie do jednoho pytle.
Z toho, co jste zde napsal, mě zaujal váš skepticismus k low-cost dopravě. Mohl byste to trochu rozvést? Já si myslím, že nejde házet všechny low-cost aerolinie do jednoho pytle.