Eyjafjallajökull
Eyjafjallajökull
Ahoj všichni,
v rámci psaní BP jsem zabrousila i na tyhle stránky a tak mě napadlo, že by mi někdo z vás mohl trochu pomoct neboť se ve světě letectví budete orientovat lépe než já Studuju leteckou dopravu a momentálně mám na krku bakalářku a to hlavně na to, jaký měla erupce Eyjafjallajökull (Islandská sopka) vliv na leteckou dopravu. Chtěla bych se zeptat jestli by mi někdo nepomohl s informacema, co sopečný prach způsobuje na letadle a nejlépe jestli nevíte o nějakých stránkách s fotkama poškozených motorů atp. a taky jestli nevíte něco o testování, jak s vojenskými letadly tak s civilními bez cestujících, co sopečný prach letadlům způsobuje - můj vedoucí práce mi tvrdil, že něco takového proběhlo, nicméně nikde nemůžu nic najít Budu vděčná za jakékoliv informace to tomhle problému
Předem dík
v rámci psaní BP jsem zabrousila i na tyhle stránky a tak mě napadlo, že by mi někdo z vás mohl trochu pomoct neboť se ve světě letectví budete orientovat lépe než já Studuju leteckou dopravu a momentálně mám na krku bakalářku a to hlavně na to, jaký měla erupce Eyjafjallajökull (Islandská sopka) vliv na leteckou dopravu. Chtěla bych se zeptat jestli by mi někdo nepomohl s informacema, co sopečný prach způsobuje na letadle a nejlépe jestli nevíte o nějakých stránkách s fotkama poškozených motorů atp. a taky jestli nevíte něco o testování, jak s vojenskými letadly tak s civilními bez cestujících, co sopečný prach letadlům způsobuje - můj vedoucí práce mi tvrdil, že něco takového proběhlo, nicméně nikde nemůžu nic najít Budu vděčná za jakékoliv informace to tomhle problému
Předem dík
Re: Eyjafjallajökull
Po kratkem hledani na Googlu:
dva pripady s pasazery:
http://en.wikipedia.org/wiki/KLM_Flight_867
http://en.wikipedia.org/wiki/British_Airways_Flight_9
testovaci lety F-18:
http://www.flightglobal.com/articles/20 ... canic.html
testovaci lety KLM az do cca 10km (testovaci lety provadela i Lufthansa az do cca 8km a mozna dalsi aerolinky):
http://www.flightglobal.com/channels/fi ... -risk.html
Kazda sopka muze vyvrhovat castecne jine latky, takze se to neda brat obecne jako sopecny prach je/neni nebezpecny.
dva pripady s pasazery:
http://en.wikipedia.org/wiki/KLM_Flight_867
http://en.wikipedia.org/wiki/British_Airways_Flight_9
testovaci lety F-18:
http://www.flightglobal.com/articles/20 ... canic.html
testovaci lety KLM az do cca 10km (testovaci lety provadela i Lufthansa az do cca 8km a mozna dalsi aerolinky):
http://www.flightglobal.com/channels/fi ... -risk.html
Kazda sopka muze vyvrhovat castecne jine latky, takze se to neda brat obecne jako sopecny prach je/neni nebezpecny.
Re: Eyjafjallajökull
Řekla bych, že sopky vyvrhují stejné látky, ale spíše jde o jejich poměr a z toho důvodu jsou některé sopečné mraky nebezpečnější než jiné, ale nejsem vulkanolog Také záleží na typu erupce, ale to zrovna nebylo prioritou dotazu. Mockrát děkuju za informace, bohužel wikipedii ani v BP uvádět nemůžu a v případě, že si to nemůžu ověřit jinde ani nechci, nicméně zapátrám jestli to najdu na jiných stránkách. Všechno až na poslední odkaz jsem právě našla, jen jsem chtěla pomoct, od lidí, kteří se o letectví aktivně zajímají, jestli neznají nějaké stránky, kde by tyhle informace mohly být.
Jinak moc děkuju za ochotu
Jinak moc děkuju za ochotu
-
- Vedoucí kabiny
- Příspěvky: 872
- Registrován: 09. 09. 2008, 18:37
- Pohlaví: muž
- Bydliště: PRG, YVR
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Eyjafjallajökull
Zkoumal jsem BP u nás a wiki normálně byla uvedena jako zdroj.
-
- Kapitán
- Příspěvky: 1807
- Registrován: 20. 09. 2007, 17:47
- Pohlaví: muž
- Bydliště: bejvávalo YVR
- Stav: Offline
Re: Eyjafjallajökull
na wiki je důležitá část references...často tam bývá, odkud se to vzalo.
o jednom z tech letu (tusim to BA) byl natocen cely dil poradu Letecke katastrofy, tak treba mozno citovat to.
o jednom z tech letu (tusim to BA) byl natocen cely dil poradu Letecke katastrofy, tak treba mozno citovat to.
Re: Eyjafjallajökull
micha píše:bohužel wikipedii ani v BP uvádět nemůžu a v případě, že si to nemůžu ověřit jinde ani nechci
Kouzlo wikipedie je v tom, ze temer vzdy uvadi zdroje informaci a ty kolikrat vedou na zajimave oficialni zdroje. Doporucuji dale hledat na http://www3.ntsb.gov/aviation/aviation.htm
Prave pomer ruznych latek muze zcela zasadnim zpusobem ovlivnit efekt sopecneho prachu. Navic existuji ruzny druhy erupci.
http://en.wikipedia.org/wiki/Volcanic_ash#Composition (opet se zajimavym seznamem referenci)
Re: Eyjafjallajökull
Upřímě to mě netrklo podívat se na zdroje nám na semináří prostě řekli, že wiki nemáme uvádět, protože se to považuje za nevěrohodný zdroj a prostě to neradi vidí, takže jsem na ni uplně zanevřela. Měla jsem spíše na mysli sopečný prach než magma nebo teda lávu, což jsou rozpuštěné horniny a tedy mají různé složení podle místa, kde se sopka nachází. Ale všude jsem se dočetla, že ten "sopečný mrak" má podobné složení a to samozřejmě částice vyvržených hornin což se teda může lišit, ale taky prach, písek a i kousky ledu v případě, že sopka vybuchne pod ledovcem, jako je to v případě Eyjafjöllu. Každopádně nehledě na složení mračna myslim, že ať už to budou úlomky jakýkoliv horniny bude to pro letadlo nebezpečný, ale spíš záleží na hustotě toho mračna. O tom složení jsem se vyjádřila blbě, jen jsem reagovala na komentář, že ne všechny mračna mají stejné složení a tudíž ne všechny jsou nebezpečné pro letadla. Jak řikám, nejsem ani vulkanolog, ani pilot nebo technik, jen se snažím nad tím logicky uvažovat Jinak děkuju za ohlasy a za názory, ráda se poučim
-
- Cestující Business Class
- Příspěvky: 447
- Registrován: 28. 01. 2006, 21:16
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Eyjafjallajökull
http://www.youtube.com/watch?v=fI7opAhQKp0
tady mas prvni dil BA a sopečného prachu.
tady mas prvni dil BA a sopečného prachu.
-
- Cestující First Class
- Příspěvky: 580
- Registrován: 09. 01. 2007, 20:26
- Stav: Offline
Re: Eyjafjallajökull
sopečnýho prachu jsou všude mraky,stačí trochu hledat..a u všeho je spousta dalších odkazů.Nějaký info najdeš určitě i ve vlákně, které se tomu tady věnovalo, jen ten název sopky psát bude pruda..
http://www.flightglobal.com/articles/2010/04/18/340745/klm-737-test-flight-indicates-no-volcanic-ash-risk.html
http://www.flightglobal.com/articles/2010/04/18/340750/no-problems-with-ba-and-air-berlin-ash-cloud-test-flights.html
http://www.skybrary.aero/index.php/Managing_Volcanic_Ash_Risk_to_the_Safety_of_Flights
https://www.eurocontrol.int/articles/volcanic-ash-cloud-timeline-april-2010-events
http://ntrs.nasa.gov/archive/nasa/casi.ntrs.nasa.gov/20030068344_2003079762.pdf
http://www.flightglobal.com/articles/2010/04/18/340745/klm-737-test-flight-indicates-no-volcanic-ash-risk.html
http://www.flightglobal.com/articles/2010/04/18/340750/no-problems-with-ba-and-air-berlin-ash-cloud-test-flights.html
http://www.skybrary.aero/index.php/Managing_Volcanic_Ash_Risk_to_the_Safety_of_Flights
https://www.eurocontrol.int/articles/volcanic-ash-cloud-timeline-april-2010-events
http://ntrs.nasa.gov/archive/nasa/casi.ntrs.nasa.gov/20030068344_2003079762.pdf
Re: Eyjafjallajökull
Já samozřejmě hledám, ale protože pokaždý hledám informace k něčemu jinýmu k jiný části, tak už jsem z toho na palici trochu jméno sopky je to nejmenší, to už znám i po slepu
Děkuju mockrát, moc mi to pomohlo
Děkuju mockrát, moc mi to pomohlo
-
- Cestující First Class
- Příspěvky: 580
- Registrován: 09. 01. 2007, 20:26
- Stav: Offline
Re: Eyjafjallajökull
Ok, at ti jde od ruky.. třeba si to pak taky přečtem..
Re: Eyjafjallajökull
noooo... tak zatim to vypadá, že to bude jediná práce svého druhu, teda pokud to někdo nezpracovává na jiné škole. Mockrát děkuju za pomoc a snad se dílo podaří
Re: Eyjafjallajökull
http://www.novinky.cz/zahranicni/evropa ... l?ref=boxD
A je to tu zase, tentokrát bouchla její kámoška. Keflavík už zavřeli.
Já vyslal na vlastní pěst zmámé s Ryanem i s dětma na dovolenou, snad to dobře dopadne
Začátek týdne rozhodne, ale snad už jsou ty postupy při stejném "znečištění" mírnější a nehrozí zavření půlky Evropy ?
A je to tu zase, tentokrát bouchla její kámoška. Keflavík už zavřeli.
Já vyslal na vlastní pěst zmámé s Ryanem i s dětma na dovolenou, snad to dobře dopadne
Začátek týdne rozhodne, ale snad už jsou ty postupy při stejném "znečištění" mírnější a nehrozí zavření půlky Evropy ?
Re: Eyjafjallajökull
creyman: Klid, to už by letecké společnost nepřežily, letos se bude dělat, že sopečný popel dělá letadlům vlastně dobře.