EC Regulation 261/2004

The810
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 755
Registrován: 27. 08. 2009, 19:02
Bydliště: BTS
Stav: Offline

EC Regulation 261/2004

Příspěvek od The810 »

Takze uz aj ja som sa dostal k "boju" za moje prava pri zruseni letu (nariadenie EC 261/2004). Mam niekolko nejasnosti tak by som sa rad spytal na vas nazor, pripadne skusenosti.

1. British Airways (operating airline) mi tvrdi, ze (viac-menej) nemam ziadne prava, kedze som bol informovany 2 tyzdne dopredu. Clanok 5(1) ale podla mna hovori ze nemam narok na kompenzaciu, ale stale mam pravo na asistenciu podla clankov 8 a 9, v com sme sa zhodli aj na FlyerTalku.
Article 5
Cancellation

1. In case of cancellation of a flight, the passengers concerned shall:
(a) be offered assistance by the operating air carrier in accordance with Article 8; and
(b) be offered assistance by the operating air carrier in accordance with Article 9(1)(a) and 9(2), as well as, in event of re-routing when the reasonably expected time of departure of the new flight is at least the day after the departure as it was planned for the cancelled flight, the assistance specified in Article 9(1)(b) and 9(1)(c); and
(c) have the right to compensation by the operating air carrier in accordance with Article 7, unless:

(i) they are informed of the cancellation at least two weeks before the scheduled time of departure; or
(ii) they are informed of the cancellation between two weeks and seven days before the scheduled time of departure and are offered re-routing, allowing them to depart no more than two hours before the scheduled time of departure and to reach their final destination less than four hours after the scheduled time of arrival; or
(iii) they are informed of the cancellation less than seven days before the scheduled time of departure and are offered re-routing, allowing them to depart no more than one hour before the scheduled time of departure and to reach their final destination less than two hours after the scheduled time of arrival.


2. Teraz k tomu hlavnemu problemu.. BA mi ponuka bud let na London City (kam som mal povodne zabookovanu letenku) den pred povodnym terminom, alebo let na Heathrow v povodnom termine. Ja sa snazim vybojovat letenku s KLM/CityJetom na povodny termin cez Amsterdam na London City tak aby som tam bol v potrebnom case. Som presvedceny ze mi toto pravo dava clanok 8(2):
Article 8
Right to reimbursement or re-routing

1. Where reference is made to this Article, passengers shall be offered the choice between:

(a) - reimbursement within seven days, by the means provided for in Article 7(3), of the full cost of the ticket at the price at which it was bought, for the part or parts of the journey not made, and for the part or parts already made if the flight is no longer serving any purpose in relation to the passenger's original travel plan, together with, when relevant,
- a return flight to the first point of departure, at the earliest opportunity;
(b) re-routing, under comparable transport conditions, to their final destination at the earliest opportunity; or
(c) re-routing, under comparable transport conditions, to their final destination at a later date at the passenger's convenience, subject to availability of seats.


BA sa mi snazi nanutit ich vlastne lety (aj ked mi odmietli pisomne potvrdit, ze mi odmietaju dat letenku na KLM lety, co je pre mna podozrive). V regulacii sa ale nikde nepise ze clanok 8(1)(b) /v texte zvyrazneny/ plati len pre lety povodnej spolocnosti. Preto si myslim ze ak je "the earliest opportunity" let s KLM tak by mi ho mali dat.

Moja otazka znie: Mate niekto skusenost s uplatnovanim tejto regulacie v podobnej situacii?


Tragedie_v_JZD
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 731
Registrován: 01. 01. 2007, 22:39
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: EC Regulation 261/2004

Příspěvek od Tragedie_v_JZD »

Domnívám se, že budeš velice obtížně prokazovat, že let v ten samý den na LHR není "comparable" s původbním letem na LCY. ale budiž - půjde o výklad toho, co je to "same destination" - jestli letiště, nebo město, nebo něco jiného.

A stejně tak se domnívám, že pokud jsi měl původní letenku prg - ams - lcy, a oni ti nabízí prg - lhr, tak je to opět comparable. ono ty společnosti nějak moc nemusí zajímat, že jsi si chtěl udělat hezký výlet (pokud to tedy tak je). a ani ten článek v EU směrnici neříká, že musí být zachován původní routing. stejně tak, pokud by došlo ke zrušení letu třeba v den letu, tak je taky nebude zajímat, že jsi chtěl původně přes amstr a pošlou tě tam, kde jim to zrovna bude vyhovovat.

The810
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 755
Registrován: 27. 08. 2009, 19:02
Bydliště: BTS
Stav: Offline

Re: EC Regulation 261/2004

Příspěvek od The810 »

Praveze povodna letenka bola CPH-LCY (priamy let) a ja chcem ako nahradu let s prestupom CPH-AMS-LCY, cize ja praveze ziadam zmenu routingu.. totizto ide o to ze oba lety (s prestupom na LCY aj priamo na LHR) priletia zhruba naraz (hodinu po povodne planovanom prilete) a z LHR by som na miesto "meetingu" cestoval dalsiu hodinu a pol v ramci mesta, s prestupom v AMS na LCY to len tak-tak, ale predsa stiham.

Podla mojho nazoru je earliest opportunity z pohladu casu priletu ten let s KLM ide o to ci sa skrz tento bod niekomu podarilo spravit takyto rebooking. Tiez mi je podozrive ze mi teta na infolinke odmietla napisat do mailu ze ma odmietaju prebookovat na ten let.

Aby bolo jasne, ja som ratal, ze sa nieco moze stat, bohuzial pre program v Kodani som skor letiet nemohol. Ale pokial je to cisto z rozhodnutia aerolinky tak som ochotny za to bojovat :)

krakonos
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 14
Registrován: 15. 01. 2010, 12:49
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: EC Regulation 261/2004

Příspěvek od krakonos »

Ja jsem "earliest opportunity" pouzil pri zmene PRG-IST od OK na PRG-IST od TK. Nejprve mi nabizeli lety pres CDG a AMS (jsou tam aliancni partneri), ktere ale odletaly o nekolik hodin drive, coz mi nevyhovovalo. O TK zpocatku nechteli vubec slyset, ale nakonec se to podarilo.

The810
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 755
Registrován: 27. 08. 2009, 19:02
Bydliště: BTS
Stav: Offline

Re: EC Regulation 261/2004

Příspěvek od The810 »

Diky, mozem sa este spytat ako dlho dopredu ta informovali?


Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5905
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Stav: Offline

Re: EC Regulation 261/2004

Příspěvek od Globik »

Je dobře, že se tu založilo toto vlákno, neboť se to samé řeší roztříštěně a tedy nepřehledně v jiných vláknech.
Každá airlines se na to dívá jinak, každá je jinak ochotná, každá ustoupí (nebo neustoupí) při tlaku v jinou chvíli. Někdo má toto upřesněné v podmínkách a je otázkou, zda je to právně použitelné, neboť to upřesnění může být v rozporu s 261/2004. Asi by už měl padnout nějaký precedenční rozsudek, aby bylo jasno.

The810
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 755
Registrován: 27. 08. 2009, 19:02
Bydliště: BTS
Stav: Offline

Re: EC Regulation 261/2004

Příspěvek od The810 »

No ak to prebookovanie nedostanem tak budem minimalne podavat podnet na Slovensku obchodnu inspekciu, alebo Air Transportation Users Council (UK) tak verim, ze aspon od nich dostanem nejake rozhodnutie, ktore by viac-menej stanovilo co teda plati. Sudit sa mi uprimne velmi nechce, nakolko zas natolko isty som si nie a platit nejake sudne trovy teda rozhodne nechcem (a napokon ani nechcem odskodnenie, uplne mi postaci ak dostanu pokutu od verejnej spravy) :)

krakonos
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 14
Registrován: 15. 01. 2010, 12:49
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: EC Regulation 261/2004

Příspěvek od krakonos »

The810 píše:Diky, mozem sa este spytat ako dlho dopredu ta informovali?


4 mesice (ta 14-denni lhuta se skutecne vztahuje jen na pripadne financni kompenzace navic).

The810
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 755
Registrován: 27. 08. 2009, 19:02
Bydliště: BTS
Stav: Offline

Re: EC Regulation 261/2004

Příspěvek od The810 »

Super, dik :) Dobre vediet, ze niekomu sa to uz podarilo.

Zulu Charlie
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 242
Registrován: 19. 02. 2008, 19:13
Bydliště: letadla do OSR mi občas létají nad hlavou
Stav: Offline

Re: EC Regulation 261/2004

Příspěvek od Zulu Charlie »

Zdravím, také se zeptám:

Nedávno jsem chtěl dát KTW-BGY-MXP-WAW-KTW, což bohužel skrzevá W6 (KTW-BGY) nedopadlo; měl jsem MXP-WAW koupené s LH Italia a WAW-KTW s LO a nakonec jsem to odpískal, ale v den neuskutečněné cesty mi v poledne volali z LOTu z Prahy, že byl večerní let zrušen a chtěli se domluvit na řešení; vzhledem k tomu, že jsem byl v OSR a ne v MXP jsem rovnou řekl, že chci refund (a taky jsem ho dostal); kdybych byl v MXP, asi bych chtěl změnit segment na WAW-KRK a dovézt do KTW.

A teď konečně dotaz: měl jsem nárok na nějakou další kompenzaci ? Vzhledem k tomu, že na trase KTW-WAW-KTW mi oba loni koupené lety zrušili v den letu a další lety KTW-WAW mne asi ještě čekají, rád bych byl v obraze. Je zajímavé, že tahle linka má faktor rušení docela vysoký.

Díky.

The810
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 755
Registrován: 27. 08. 2009, 19:02
Bydliště: BTS
Stav: Offline

Re: EC Regulation 261/2004

Příspěvek od The810 »

Kedze ti volali az v den letu tak podla mna mas ak neslo o priciny zavinene "vyssiou mocou" (napr. pocasie; nie vsak napr. porucha lietadla).

Ide o kompenzaciu podla clanku 7:

Right to compensation
1. Where reference is made to this Article, passengers shall receive compensation amounting to:
(a) EUR 250 for all flights of 1500 kilometres or less;
(b) EUR 400 for all intra-Community flights of more than 1500 kilometres, and for all other flights between 1500 and 3500 kilometres;
(c) EUR 600 for all flights not falling under (a) or (b).
In determining the distance, the basis shall be the last destination at which the denial of boarding or cancellation will delay the passenger's arrival after the scheduled time.
2. When passengers are offered re-routing to their final destination on an alternative flight pursuant to Article 8, the arrival time of which does not exceed the scheduled arrival time of the flight originally booked
(a) by two hours, in respect of all flights of 1500 kilometres or less; or
(b) by three hours, in respect of all intra-Community flights of more than 1500 kilometres and for all other flights between 1500 and 3500 kilometres; or
(c) by four hours, in respect of all flights not falling under (a) or (b),
the operating air carrier may reduce the compensation provided for in paragraph 1 by 50 %.
3. The compensation referred to in paragraph 1 shall be paid in cash, by electronic bank transfer, bank orders or bank cheques or, with the signed agreement of the passenger, in travel vouchers and/or other services.
4. The distances given in paragraphs 1 and 2 shall be measured by the great circle route method.


Refundom si sa vzdal prava na presmerovanie (napr. aj cez ine letiska) pri najblizsej moznej prilezitosti, obcerstvenia, pripadne ubytovania.

Zulu Charlie
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 242
Registrován: 19. 02. 2008, 19:13
Bydliště: letadla do OSR mi občas létají nad hlavou
Stav: Offline

Re: EC Regulation 261/2004

Příspěvek od Zulu Charlie »

Díky.

Tipuju, že to ruší buď kvůli poruše (létá to EuroLOT s ATR42/72, které už mají leccos za sebou); nebo žeby kvůli nedostatečnému počtu PAX ? Nějaký čas jsem to sledoval a ranní a večerní frekvence byly dost často zrušeny.

Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5905
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Stav: Offline

Re: EC Regulation 261/2004

Příspěvek od Globik »

Rozumí někdo jasně tomu, co zákonodárce myslel "letem ve Společenství"? Je to let, který začíná i končí v ES nebo stačí, aby byl odlet v ES?

Článek 6
Zpoždění
1. Jestliže provozující letecký dopravce důvodně očekává, že
let bude oproti plánovanému času odletu zpožděn:
b) o tři hodiny nebo více v případě všech letů ve Společenství
delších než 1 500 kilometrů a všech ostatních letů o délce
od 1 500 kilometrů do 3 500 kilometrů, nebo

Díky

Turnhouse
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 28
Registrován: 02. 04. 2008, 16:17
Stav: Offline

Re: EC Regulation 261/2004

Příspěvek od Turnhouse »

Článek 3
Oblast působnosti
1. Toto nařízení se vztahuje:
a) na cestující odlétající z letiště umístěného na území členského státu,
na které se vztahuje Smlouva;
b) na cestující odlétající z letiště umístěného na území třetí země na
letiště umístněné na území členského státu, na které se vztahuje
Smlouva, pokud neobdrželi náhradu nebo odškodnění a nebyla jim
poskytnuta pomoc v této třetí zemi a pokud je provozující letecký
dopravce dopravcem Společenství

Mělo by se to týkat všech odletů z EU a letů do EU s dopravcem z EU.

Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5905
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Stav: Offline

Re: EC Regulation 261/2004

Příspěvek od Globik »

Turnhouse píše:Mělo by se to týkat všech odletů z EU a letů do EU s dopravcem z EU.


To ano. V případě délky zpoždění je však rozhodující nejen délka letu, ale i zda se jedná o "let ve Společenství". A o to mi jde, co to je "let ve Společenství".


Odpovědět