D1 Express

romul
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1004
Registrován: 26. 11. 2010, 16:21
Oblíbené typy letadel: B-777, TU-152
Pohlaví: muž
Stav: Offline

D1 Express

Příspěvek od romul »

EDIT ADMIN: diskuse k D1 Express - reakce na tento příspěvek - viewtopic.php?f=8&t=5093&p=166577#p166577

MS743 píše:Tuto briliantni zduvodneni jsem dnes precetl na idnes... bylo to ohledne Ceskych Drah a jejich nepovedeny produkt D1 express


Ano, jako zdůvodnění je to opravdu zajímavé, jak z učebnice marketingové komunikace, jen mi není jasné v čem je D1 express nepovedeným produktem? Dle mého je myšlenka takového spoje dobrá a logická, jen se netrefili do správného termínu a to ne vlastní vinou. Měli to spustit současně se zahájením rekonstrukce D1, která podle všeho způsobí na D1 kolaps. Že ŘSD rekonstrukci D1 odložilo není vina ČD, tento produkt má smysl hodnotit až v době kdy bude rekonstrukce D1 v plném proudu. Kdyby byla rekonstrukce zahájena v původním termínu a ČD neposílilo spoje mezi Prahou a Brnem tak by se na ně určitě snesla taky kritika.

"Vozy číslo 531 a 532 obdržely v roce 2012 venkovní polepy D1 expres. Tento projekt ČD spustili v říjnu. Jednalo se zprvu o dva páry expresů jedoucích mezi Brnem a Prahou. Tyto expresy nikde nezastavovaly. Na podzim dotčeného roku totiž měla být spuštěna plánovaná mohutná rekonstrukce dálnice D1 (odsunuta prozatím na jaro 2013) a ta by měla s sebou přinášet komplikace v silniční dopravě, v podobě dlouhých kolon. Zmíněné expresy měly být alternativou všem automobilistům, kteří cestují mezi dvěmi největšími městy republiky a nechtějí trávit dlouhé chvíle ve svých vozech. Mimo polepy vozy obdržely ještě vnitřní grafické prvky tohoto projektu. Dále se na bočnicích a i uvnitř vozu objevily nové piktogramy poukazující na klimatizaci, příjem internetu přes WI-FI apod. Do tohoto projektu byly vyčleněny ještě vozy 1. třídy řady Apee 139 a vozy 2. třídy z řady Bpee 237."

Jinak sorry za OT, není to diskuse o ČD...

Třebas se toho chytne ČSA a začne znovu lítat do Brna, jak za starých časů :-)


HonzaLB
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1484
Registrován: 09. 11. 2006, 09:02
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od HonzaLB »

MS743: to není vysvětlení drah, to je vlastní zkušenost...D1 express je jistě dobrá myšlenka, ale příliš nerozumím ekonomice celého projektu...ten vlak ráno vyjede z Brna, přijede do Prahy, celý den tam hnije na odstavném nádraží a pak jede zpět. Využití tedy necelých šest hodin. Hodnota té soupravy je přes čtvrt miliardy Kč. Zvláště těžko se pak nenasazení jedněch z nejlepších vagónů vysvětluje například cestujícím z Prahy do Hradce či Plzně, kde by v klidu mohly udělat za tu dobu jednu dvě otočky, namísto toho je tam koženka.

Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5911
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od Globik »

Naprostý souhlas s Honzou.

MS743, romul: Není mi jasná jedna věc - málokdy jedu po D1 v časové poloze D1Expressu. Je v té době na dálnici mnohem větší provoz, než po zbytek dne? Pokud ne, uniká mi smysl toho, že jede jen v době, kdy jede (tedy 2x ráno po hodině z Brna a 2x večer z Prahy a jinak nic). Kdyby jezdil každou hodinu, tak by to mělo smysl a možná by se více lidí naučilo s ním jezdit.

HonzaLB
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1484
Registrován: 09. 11. 2006, 09:02
Stav: Offline

D1 Express

Příspěvek od HonzaLB »

Globik píše:Naprostý souhlas s Honzou.

MS743, romul: Není mi jasná jedna věc - málokdy jedu po D1 v časové poloze D1Expressu. Je v té době na dálnici mnohem větší provoz, než po zbytek dne? Pokud ne, uniká mi smysl toho, že jede jen v době, kdy jede (tedy 2x ráno po hodině z Brna a 2x večer z Prahy a jinak nic). Kdyby jezdil každou hodinu, tak by to mělo smysl a možná by se více lidí naučilo s ním jezdit.

pokud zůstanu ještě offtopic: myslím, že vlak je na Brnu velmi konkurenceschopný produkt. Jako člověk preferující veřejnou dopravu ale narážím na dva problémy, které mě častěji na této trase vrhají do busu:
-velmi rozdílná kvalita produktu ČD - opravdu dost loterie, co vám přijede, u SA většina busů F+R.
-rezervační systém ČD: nemožnost zrušit si rezervaci půl hodiny před odjezdem, jako u SA. Stejně jako neuvěřitelná buzerace, že někde musím vypisovat přes eshop číslo občanky. Kreditová jízdenka SA je pro mě ten nejlepší produkt, co žlutí kdy vymysleli.

hafi
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1807
Registrován: 20. 09. 2007, 17:47
Pohlaví: muž
Bydliště: bejvávalo YVR
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od hafi »

nehraju si na nějaký extra chránění osobních dat, takže je mi vcelku fuk, jestli musím vypsat číslo občanky nebo číslo kreditový jízdenky. A půl hodiny před odjezdem stále ještě jde koupit za rozumnou cenu sporotiket, zatímco SA už je týden vyprodaná, popřípadě jsou k dispozici pouze "bílý" standard a to už je pak mnohem lepší cokoli, co přijede od ČD.


Marty-t
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1113
Registrován: 08. 01. 2010, 23:17
Pohlaví: muž
Bydliště: Brno
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od Marty-t »

Otazkou je co s tim vsim rekonstrukce D1cky udela. Az budou autobusy SA mit hodinovou sekeru diky opravam, co se potahnou 5 let, mozna ze Jancura taky radeji vypravi vlaky. Podle mne by CSA mohla zkusit litat v dobe rekonstrukce BRQ, ale pockal bych pul roku, dokud si lidi na vlastni kuzi neproziji zdrzeni diky rekonstrukci. Pak verim, ze by nocovani ATRka v Brne s odletem 5:35 a priletem 22:30 smysluplne bylo.

MS743
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1639
Registrován: 12. 02. 2003, 11:16
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od MS743 »

omlouvam se za OT... Ja jsem 1 kdo ma velikou radost ze "vlakova doprava" proziva renesanci...Jsem jeden z tech kteri se ( a stale v urcitych pripadech) silne stydi za to jak dneski vlaky vypadaji a doufam ze to co se stalo autobusove doprave se ted deje na kolejich. Pro me je preference vlak nad busem ale bohuzel realita a komfort dnes je velice tristni (vetsinou jezdim Praha- Ceske BUdejovice)....

Jen se mi zdala formulace zduvodneni velice komicka... tot vse... ve smyslu: "mame hluboko pod 50% obsazenost ale nice se nedeje, tim je produkt pro zakaznika komfortnejsi"...

Tak Zpet u CSA... videl vubec nekdo toto? NIKdy jsem o tom neslysel
http://www.youtube.com/watch?v=emhRLzzJnZs

Tragedie_v_JZD
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 731
Registrován: 01. 01. 2007, 22:39
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od Tragedie_v_JZD »

HonzaLB píše:MS743: to není vysvětlení drah, to je vlastní zkušenost...D1 express je jistě dobrá myšlenka, ale příliš nerozumím ekonomice celého projektu...ten vlak ráno vyjede z Brna, přijede do Prahy, celý den tam hnije na odstavném nádraží a pak jede zpět. Využití tedy necelých šest hodin. Hodnota té soupravy je přes čtvrt miliardy Kč. Zvláště těžko se pak nenasazení jedněch z nejlepších vagónů vysvětluje například cestujícím z Prahy do Hradce či Plzně, kde by v klidu mohly udělat za tu dobu jednu dvě otočky, namísto toho je tam koženka.


ale tak to ení nic mimořádného u dopravce, kterí si dovolil jezdit dál, než z Prahy do Ostravy, že souprava někam přijede a půl den tam hnije. Tohle se děje u řady souprav točených na rychlících. ne na každé trati se točí vlaky v dvouhodinovém taktu po celý den (joo, to se to pak kecá).

A to , považ, jsou vlaky, kde souprava jede v pátek tam, a po dvou dnech čekání v neděli zpátky... jaké to plýtvání, och.

Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5911
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od Globik »

HonzaLB píše:rezervační systém ČD: nemožnost zrušit si rezervaci půl hodiny před odjezdem, jako u SA. Stejně jako neuvěřitelná buzerace, že někde musím vypisovat přes eshop číslo občanky. Kreditová jízdenka SA je pro mě ten nejlepší produkt, co žlutí kdy vymysleli.

Nikdy prosím Tě nelétej do USA nebo z toho bude mít Mafra článek století.
Číslo občanky navíc nemusíš vypisovat, stačí si pořídit inkartu.
Srovnávání systému autobusových linek SA, kde je navíc ve vozidle cca 60 PAX se systémem ČD, kde je ve vlaku třeba i 1000 PAX je navíc poněkud dětinské.

HonzaLB
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1484
Registrován: 09. 11. 2006, 09:02
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od HonzaLB »

Globik píše:
HonzaLB píše:rezervační systém ČD: nemožnost zrušit si rezervaci půl hodiny před odjezdem, jako u SA. Stejně jako neuvěřitelná buzerace, že někde musím vypisovat přes eshop číslo občanky. Kreditová jízdenka SA je pro mě ten nejlepší produkt, co žlutí kdy vymysleli.

Nikdy prosím Tě nelétej do USA nebo z toho bude mít Mafra článek století.
Číslo občanky navíc nemusíš vypisovat, stačí si pořídit inkartu.
Srovnávání systému autobusových linek SA, kde je navíc ve vozidle cca 60 PAX se systémem ČD, kde je ve vlaku třeba i 1000 PAX je navíc poněkud dětinské.

inkartu si pořizovat nebudu. V Liberci mi je vlak na dojíždění do Prahy k ničemu a na těch pár jiných cest po republice se mi fakt nezaplatí:)a jako škrabka na námrazu na skle je to trošku drahý špás:)
stejný systém má SA v RegioJetu, kde jezdí běžně 250-300 cestujících. a funguje to. V D1 expresu je obvykle cestujících méně, než v buse SA.

Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5911
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od Globik »

HonzaLB píše:stejný systém má SA v RegioJetu, kde jezdí běžně 250-300 cestujících. a funguje to. V D1 expresu je obvykle cestujících méně, než v buse SA.

A co má Jančura, je to pravé a správné? Proklikal jsem se při koupi jízdenky na Regiojet ke kroku "Kliknutím na tlačítko budete přesměrováni na stránky poskytovatele elektronické platby" aniž bych zadal jméno nebo jiný identifikační údaj. Nemluvím o kreditové jízdence apod., ale o jednorázovém nákupu. Co udělá průvodčí, když budou mít dva cestující vytištěnou shodnou elektronickou jízdenku? Hypotetická situace: kupuju si jízdenku v internetové kavárně. Koupím, zaplatím, vytisknu. Jdu do vlaku a na mém místě již někdo sedí a má v ruce úplně to samé, co já (třeba jsem špatně zavřel okna v najatém počítači). Co s tím, milý Watsone? Co s tím, když se to stane ve vlaku ČD? Vytáhnu občanku, já v pohodě jedu a podvodník má oplétačky. Pokud tedy nemá "moji" falešnou občanku (ale to jsme již v jiných sférách).
EDIT: Smazán poslední odstavec (P.S.), sypu si popel na hlavu (Šel jsem tenkrát kolem výlohy pobočky SA a po zběžném pohledu jsem si udělal mylný dojem a neviděl všechna písmena, která tam visela. Tedy nabídka autobusových jízdenek je česky i anglicky a tedy je uvedeno jak Praha-Norimberk, tak i Prague-Nuremberg, obojí tedy správně.)
Naposledy upravil(a) Globik dne 04. 11. 2012, 19:50, celkem upraveno 1 x.

HonzaLB
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1484
Registrován: 09. 11. 2006, 09:02
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od HonzaLB »

Globik píše:
HonzaLB píše:stejný systém má SA v RegioJetu, kde jezdí běžně 250-300 cestujících. a funguje to. V D1 expresu je obvykle cestujících méně, než v buse SA.

A co má Jančura, je to pravé a správné? Proklikal jsem se při koupi jízdenky na Regiojet ke kroku "Kliknutím na tlačítko budete přesměrováni na stránky poskytovatele elektronické platby" aniž bych zadal jméno nebo jiný identifikační údaj. Nemluvím o kreditové jízdence apod., ale o jednorázovém nákupu. Co udělá průvodčí, když budou mít dva cestující vytištěnou shodnou elektronickou jízdenku? Hypotetická situace: kupuju si jízdenku v internetové kavárně. Koupím, zaplatím, vytisknu. Jdu do vlaku a na mém místě již někdo sedí a má v ruce úplně to samé, co já (třeba jsem špatně zavřel okna v najatém počítači). Co s tím, milý Watsone? Co s tím, když se to stane ve vlaku ČD? Vytáhnu občanku, já v pohodě jedu a podvodník má oplétačky. Pokud tedy nemá "moji" falešnou občanku (ale to jsme již v jiných sférách).
P.S.: Až bude někdo kritizovat, že někdo píše v českých novinách o krásném vánočním trhu ve městě Nuremberg, tak prosím Tě neargumentuj tím, že si tam dotyčný novinář zakoupil jízdenku na autobus u SA (takto směšně Praha-Nuremberg to totiž mají na výlohách) a tedy že je to v pořádku.

neříkám, že je to to pravé a správné. nicméně z pohledu uživatelského komfortu mi to přijde nejvýhodnější. kdyby měly ČD něco jako kreditovou jízdenku, tak bych si ji s chutí pořídil.
myslím, že mluvíš o silně extrémním případě, jak často se takový stává? pak existuje třeba něco prokázání se kartou atd:)

Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5911
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od Globik »

HonzaLB píše:myslím, že mluvíš o silně extrémním případě, jak často se takový stává? pak existuje třeba něco prokázání se kartou atd:)

Myslíš platební kartou? Tak v tom se neshodneme. Pro mě je totiž uživatelský komfort eshopu ČD v tom, že
1) můžu kupovat jízdenky komu chci a platit svojí kartou, aniž bych musel také cestovat (a systém tedy neblokuje platby, kde je jméno na kartě odlišné od jména cestujícího,jako to např.dělá web LH)
2) platit virtuální kartou, kde mám nízký limit a je pouze pro SSl platby
V obou případech cestující nemá co ukázat.

HonzaLB
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1484
Registrován: 09. 11. 2006, 09:02
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od HonzaLB »

Globik píše:
HonzaLB píše:myslím, že mluvíš o silně extrémním případě, jak často se takový stává? pak existuje třeba něco prokázání se kartou atd:)

Myslíš platební kartou? Tak v tom se neshodneme. Pro mě je totiž uživatelský komfort eshopu ČD v tom, že
1) můžu kupovat jízdenky komu chci a platit svojí kartou, aniž bych musel také cestovat (a systém tedy neblokuje platby, kde je jméno na kartě odlišné od jména cestujícího,jako to např.dělá web LH)
2) platit virtuální kartou, kde mám nízký limit a je pouze pro SSl platby
V obou případech cestující nemá co ukázat.

to samé můžeš udělat u SA. nerad bych dál plevelil toto vláknu, tak kdyžtak sz

romul
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1004
Registrován: 26. 11. 2010, 16:21
Oblíbené typy letadel: B-777, TU-152
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od romul »

HonzaLB píše:příliš nerozumím ekonomice celého projektu...ten vlak ráno vyjede z Brna, přijede do Prahy, celý den tam hnije na odstavném nádraží a pak jede zpět. Využití tedy necelých šest hodin. Hodnota té soupravy je přes čtvrt miliardy Kč.


Podobná situace není přeci výjimečná ani u pravidelné letecké přepravy, např. z/do JAR. A cena takové A340 taky není zanedbatelná. Kvůli rotacím (převážně noční lety v obou směrech) pro ně prostě dopravce nemá přes den jiné využití:

http://www.planes.cz/cs/photo/1153218/a ... -muc-eddm/

ČD to taky umí vyřešit:

Jde o využití volné jednotky, která by byla jinak odstavena v depu," uvedl mluvčí drah Petr Šťáhlavský.
Zdroj: http://ekonomika.idnes.cz/drahy-poslou- ... oprava_spi


Odpovědět