Přiblblé novinové texty ...

Odpovědět
persona
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2130
Registrován: 24. 05. 2008, 12:26
Bydliště: BRQ
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Přiblblé novinové texty ...

Příspěvek od persona »

Mě pobavil/znechutil ten kontrast produktových fotek Swissu a fotek redaktora. A někteří rýpalové by mohli poukazovat i na jeho "modráky" v obchodní třídě pakliže je článek míněn jako neplacená reklama pro ty dvě aerolinky a dva české prodejce letenek (viz velmi zajímavá formulace ve sloupku vpravo) :-) A i tón textu se mi trochu protiví (malý pepa z malého světa nakoukl do velkého světa - cožpak to nemůže psát s vetší dávkou hrdosti? Ale postmodernisté možná namítnou, že to byla úmyslná sebeironie a že jsem to špatně dekódoval).


prodejce
Prodejce
Prodejce
Příspěvky: 4294
Registrován: 14. 12. 2004, 11:51
Bydliště: na vejminku
Stav: Offline

Re: Přiblblé novinové texty ...

Příspěvek od prodejce »

Já bych se nad tím zas tak moc nepohoršoval. Takový je nekašírovaný projev pravého českého cesťáka - vítejte v realitě, takhle to doopravdy je.

Naopak - takhle napsané to možná i někoho osloví a "polopaticky vysvětlí" co to ten byznysklás vlastně znamená: předlouhé názvy vín, široké postele, sprchy, masáže, žádné fronty. A zapoměl napsat, že dávají velké porce. Příjemně pozitivní jsou v tomto ohledu i komentáře pod článkem.

Na to, jak velká je v novinách frekvence článků o leteckých společnostech a kdekdo dnes ví, že do Londýna i na Malorku se lítá s tím panem Rajnarem za tři stovky, tak o byznysklás se toho zas tolik neví. Spíš nic. V dnešní době si už i ta řadová česká podnikatelská lůza sice může C dovolit, ale pak přijdete na to, že oni vůbec nevědí, co to je. Nemají z toho pojem. Takže se třeba ženou na dovolenou za neskutečnou pálku - a letí v economy aniž by tušili, že ožrat se vleže a pořádně se u toho vyfotit můžou už cestou. A když se jim to člověk pokusí kulturně vysvětlit, tváří se na to jak na Schrödingerovu kočku.

Jde jen o to ustavit v tomto směru práh závisti. V mas-médiích naposledy proběhla ta cesta "první třídou emirejts" co letěl Martin Roman s lobbisty do DXB a od té doby nic. Jak kdysi řekla agentka FBI Clarice Sterlingová: Závidíte to, co (byť v novinách) vidíte každý den. A to byznysklás zrovna není. Takže: jen houšť a větší kapky!!

flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5478
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Stav: Offline

Re: Přiblblé novinové texty ...

Příspěvek od flyingblue »

prodejce píše:Já bych se nad tím zas tak moc nepohoršoval. Takový je nekašírovaný projev pravého českého cesťáka - vítejte v realitě, takhle to doopravdy je.

Naopak - takhle napsané to možná i někoho osloví a "polopaticky vysvětlí" co to ten byznysklás vlastně znamená: předlouhé názvy vín, široké postele, sprchy, masáže, žádné fronty. A zapoměl napsat, že dávají velké porce. Příjemně pozitivní jsou v tomto ohledu i komentáře pod článkem.


Ty cece, ty porce fakt nejsou az tak velky a postele, skoda slov ... A fronty? At zkusi LAS po skonceni jakekoliv vetsi akce - pulhodinka (pravda, bezni cestaci stoji nekolik hodin) :-)

Ale chapu, ze byznysklaasy trh potrebuje, cim vic byznysklaasu, tim lepsi pozice lokalnich obchodniku a lokalniho trhu.

Jeste by mohli dodat, ze byznysklaaasem lita Helenka (zatimco Pavel Bobek se tisnil s nama vzadu v dobytcaku).

Petr31
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1320
Registrován: 27. 08. 2009, 16:16
Stav: Offline

Re: Přiblblé novinové texty ...

Příspěvek od Petr31 »

flyingblue píše:
prodejce píše:Já bych se nad tím zas tak moc nepohoršoval. Takový je nekašírovaný projev pravého českého cesťáka - vítejte v realitě, takhle to doopravdy je.

Naopak - takhle napsané to možná i někoho osloví a "polopaticky vysvětlí" co to ten byznysklás vlastně znamená: předlouhé názvy vín, široké postele, sprchy, masáže, žádné fronty. A zapoměl napsat, že dávají velké porce. Příjemně pozitivní jsou v tomto ohledu i komentáře pod článkem.


Ty cece, ty porce fakt nejsou az tak velky a postele, skoda slov ... A fronty? At zkusi LAS po skonceni jakekoliv vetsi akce - pulhodinka (pravda, bezni cestaci stoji nekolik hodin) :-)

Ale chapu, ze byznysklaasy trh potrebuje, cim vic byznysklaasu, tim lepsi pozice lokalnich obchodniku a lokalniho trhu.

Jeste by mohli dodat, ze byznysklaaasem lita Helenka (zatimco Pavel Bobek se tisnil s nama vzadu v dobytcaku).


...já bych si dovolil tvrdit, že si tady jen prodejce průhledně přihřívá polívčičku, protože marže z "C" class letenky jsou jiné, než když plebsu prodává "Y" class. Snaží se nám vnutit, že většina podnikatelů jsou úplný trubky....nejsou.....zapomněl totiž dodat, že slušná část z nich přišla na to, že když se jich několik sejde, tak si za cenu několika "C" letenek můžou pronajmout menší byzjet - i kdyby to byl i třeba Citation C550, CJ 1 či 2 či ještě menší Citation Mustang a jsou úplně někde jinde. Jo, na malém byzjetu budou mít míň pohodlí než v lepší "C" class, ale netýkají se jich fronty při odbavení, přestupu a můžou letět na letiště blíž centra, případně rovnou do centra. Takový EGLC je oblíbená destinace. Vím o čem mluvím, protože jsem u byzjetů v Praze pracoval.

Jinak za sebe vlastně vůbec nechápu, jak se různí prodejci můžou uživit, protože jde vlastně jen o překupníky, kteří pro mě osobně nemají žádnou cenu a jejich služby nepotřebuji. Letenky si na webu kupuji sám a všechny ostatní cestovní náležitosti zvládnu hravě taky.... :D :D :D

flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5478
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Stav: Offline

Re: Přiblblé novinové texty ...

Příspěvek od flyingblue »

Petr31 píše:
...já bych si dovolil tvrdit, že si tady jen prodejce průhledně přihřívá polívčičku, protože marže z "C" class letenky jsou jiné, než když plebsu prodává "Y" class. Snaží se nám vnutit, že většina podnikatelů jsou úplný trubky....nejsou.....zapomněl totiž dodat, že slušná část z nich přišla na to, že když se jich několik sejde, tak si za cenu několika "C" letenek můžou pronajmout menší byzjet - i kdyby to byl i třeba Citation C550, CJ 1 či 2 či ještě menší Citation Mustang a jsou úplně někde jinde. Jo, na malém byzjetu budou mít míň pohodlí než v lepší "C" class, ale netýkají se jich fronty při odbavení, přestupu a můžou letět na letiště blíž centra, případně rovnou do centra. Takový EGLC je oblíbená destinace. Vím o čem mluvím, protože jsem u byzjetů v Praze pracoval.

Jinak za sebe vlastně vůbec nechápu, jak se různí prodejci můžou uživit, protože jde vlastně jen o překupníky, kteří pro mě osobně nemají žádnou cenu a jejich služby nepotřebuji. Letenky si na webu kupuji sám a všechny ostatní cestovní náležitosti zvládnu hravě taky.... :D :D :D


Ale me vubec nevadi, ze si neco prihriva, navic mam (mozna mylny) dojem, ze se lepe zije z poplatku za vystaveni letenky.

Castou chybou nekterych lidi je jejich presvedceni, ze jejich vzorce chovani sedi i na ostatni. V mem okoli je zase spousta lidi, kteri pouzivaji jenom prodejce, protoze jim prijde jako mrhani casem oblejzat weby vsech ajrolinek, aby nasli spravnou letenku (v matrixu se nevyznaj). Podotykam, ze v nekterych pripadech jde o lidi, kteri utrati za letenky hodne statisicu rocne.

Ja pouzivam obe metody, nicmene stejne vetsina mych penez miri k ajrolinkam pres prodejce.

Stejne tak spousta lidi nakupuje ve vecerkach, i kdyz by si totez mohli koupit v Lidlu o par desitek procent levneji.


prodejce
Prodejce
Prodejce
Příspěvky: 4294
Registrován: 14. 12. 2004, 11:51
Bydliště: na vejminku
Stav: Offline

Re: Přiblblé novinové texty ...

Příspěvek od prodejce »

.. ještě někdo další k tomu něco má? Nějaké připomínky?

Petr31 píše: Snaží se nám vnutit, že většina podnikatelů jsou úplný trubky....nejsou.

Většina snad ne, ale českou podnikatelskou trubku si dovolím poznat jak po mailu, po telefonu tak od pohledu.

Petr31 píše:...zapomněl totiž dodat, že slušná část z nich přišla na to, že když se jich několik sejde, tak si za cenu několika "C" letenek můžou pronajmout menší byzjet

Sehnat 6 až 8 lidí z dvou nebo tří firem aby společně letěli bizjetem do Londýna a zpátky .. to popřeju hodně štěstíčka a pevné nervy panu obchoďákovi co tohle bude organisovat.

Ten argument se sdružováním "C" letenek do jednoho bizjetu samozřejmě znám, opakujete ho do omrzení, bez ohledu na to, že organizačně je to lehce neproveditelné. Ale jelikož tohle omíláte všichni dokola jak kolovrátek, tak pokaždé, když se s tím znovu a znovu vytasíte, vyvoláte alespoň salvu smíchu :lolno: no, dělat obchoďáka s bizjetama bych fakt nechtěl.

Nicméně nevím, proč je tu řeč o Londýně. Ten článek pana Vodičky a moje reakce se snad týkala dálkovek, mám takový dojem.

A propos:
http://www.novinky.cz/ekonomika/321945- ... yorku.html

Výraz "sklopení do zcela horizontální podoby" je právě sousloví, kterému lidi moc nerozumí, je to jako někomu říct o "sedačce v superpozici rozloženého nuklidu". Všichni odkývou jako že jasně, ale nikdo neví nic.. proč tam prostě nenapíšou "lůžková úprava" nebo jen "25 postelí".. a hned by každý věděl, na čem je.

dider
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2590
Registrován: 11. 08. 2004, 21:24
Bydliště: Den Haag
Stav: Offline

Re: Přiblblé novinové texty ...

Příspěvek od dider »

Souhlas, ten argument, že se lidem víc vyplatí vzít si Citation je únavnej. Někdy si i říkám, proč pořád dokola ta samá písnička! Kdo těm lidem nalil do hlavy, že tohle je terno? To jsou tak populární letáky Netjetu? Ví někdo, kolik stojí parkování tryskáče na LGCY?

Opravdu málo firem dnes platí za byznys na short-hauloch. Když už někdo sedi v C-ku, tak má pokráčko dál nebo upgrade. Anebo v eku nebylo místo. Dle mého názoru existují firmy, které letí tryskáčem vždy, když se to hodí, anebo nelítají tryskáčem vůbec a platí ekonomy po evropě. Ono totiž platit za business letenku po evropě je v dnešní době vyhazování peněz oknem. Přidaná hodnota je pro toho, kdo líta často a má status nulová.

prodejce
Prodejce
Prodejce
Příspěvky: 4294
Registrován: 14. 12. 2004, 11:51
Bydliště: na vejminku
Stav: Offline

Re: Přiblblé novinové texty ...

Příspěvek od prodejce »

Ještě bych v této diskuzi upozornil na dvě věci:

1) Co se týká těch shorthaul C - asi to není tak všebecně známo, ale ranní a večerní vnitrostátní lety po Německu mají často C kabinu "vytaženou" až za nouzové východy v A320 nebo A321, tzn. prodává se až 60 míst v business class na jednom letu.

2) Co se týká longhaul - v tom Vodičkově článku je zmíněno, že podle odhadu odborníků létá v business class asi 5% Čechů. To by signalizovalo, že jsme oproti světu opravdu dost pozadu a prostor pro nárůst je zde obrovský. Povšimněte si, že v nových letadlech, která se teď uvádějí v Evropě do provozu je 25 a více % sedačkové kapacity v prémiových třídách.

Nový A380 u British Airways má 34% prémiových míst, 747-8 v chudší verzi 23% business a first, v bohatší verzi 28% a Lufthansa se chystá zavést ještě premium economy jako nový produkt... U Air France jsou čísla velmi podobná - u některých verzí 34% a u chudších 24% prémiových sedaček. U Emirates - teď si tipněte - je to jen 10 až 18% (takhle vás oblbuje reklama).

cocik
autor Trip reportu roku 2011, 2012, 2015; Nejlepší autor trip reportů 2011, 2012; vítěz kategorie Když cesta je cíl 2011, 2012, 2015
autor Trip reportu roku 2011, 2012, 2015; Nejlepší autor trip reportů 2011, 2012; vítěz kategorie Když cesta je cíl 2011, 2012, 2015
Příspěvky: 1689
Registrován: 12. 08. 2008, 05:05
Bydliště: CTU
Stav: Offline

Re: Přiblblé novinové texty ...

Příspěvek od cocik »

S tema bizjetama to fakt neni tak horky, jak se tu par lidi snazi naznacit. Mam par hodne solventnich kamaradu a uz jsme nekolikrat resili, ze by se vyrazilo necim mensim treba na Ibizu nebo na nejakou podobnou destinaci a vzdycky to zkolabovalo na tom, ze nahnat par hodne zamestnanejch a rozlitanejch lidi ve stejnou chvili do jednoho letadla je neprekonatelnej problem. To litani private jetem je vicemene otazka jednotlivcu s doprovodem (model CEO/majitel na cestach) pripadne rodin. Pokud clovek nema penize na to, aby si mohl nechat pristavit vlastni letadlo kdykoliv a kdekoliv, tak linkovy spoje paradoxne nabizi vyrazne vetsi flexibilitu a komfort.

romul
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1004
Registrován: 26. 11. 2010, 16:21
Oblíbené typy letadel: B-777, TU-152
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: Přiblblé novinové texty ...

Příspěvek od romul »

cocik píše:To litani private jetem je vicemene otazka jednotlivcu s doprovodem (model CEO/majitel na cestach) pripadne rodin.


... a politiků :-)

Rusnok: A ty vole, já nevim, dyť eště to je dálka jako prase. Bych tam musel ňákou linkou nebo něčim.
Picek: Néé, speciálem.
Rusnok: Ty vole, kdo to zaplatí?
Picek: Já to zaplatim.

Petr31 píše:Jinak za sebe vlastně vůbec nechápu, jak se různí prodejci můžou uživit, protože jde vlastně jen o překupníky, kteří pro mě osobně nemají žádnou cenu a jejich služby nepotřebuji. Letenky si na webu kupuji sám a všechny ostatní cestovní náležitosti zvládnu hravě taky.... :D :D :D


Á, pán je znalec...

Kolik že se celosvětově prodá letenek prostřednictvím IATA prodejců? Že by 60%?

creyman
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 899
Registrován: 24. 09. 2008, 14:29
Stav: Offline

Re: Přiblblé novinové texty ...

Příspěvek od creyman »

"...jednotlivců s doprovodem"

Jednotlivec = podnikatel
doprovod = kolega menší podnikatel / milenka / politik / kámoš / manželka
(viděl bych to zhruba v tomto pořadí)

dider
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2590
Registrován: 11. 08. 2004, 21:24
Bydliště: Den Haag
Stav: Offline

Re: Přiblblé novinové texty ...

Příspěvek od dider »

romul píše:
Petr31 píše:Jinak za sebe vlastně vůbec nechápu, jak se různí prodejci můžou uživit, protože jde vlastně jen o překupníky, kteří pro mě osobně nemají žádnou cenu a jejich služby nepotřebuji. Letenky si na webu kupuji sám a všechny ostatní cestovní náležitosti zvládnu hravě taky.... :D :D :D


Á, pán je znalec...

Kolik že se celosvětově prodá letenek prostřednictvím IATA prodejců? Že by 60%?


No podobní překupníci jsou i supermarkety, knihkupectví, všechny e-shopy atď. V našem století je úplně normální, že se někdo živí tím, že něco prodává. 8)
Naposledy upravil(a) dider dne 13. 12. 2013, 10:28, celkem upraveno 1 x.

dider
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2590
Registrován: 11. 08. 2004, 21:24
Bydliště: Den Haag
Stav: Offline

Re: Přiblblé novinové texty ...

Příspěvek od dider »

prodejce píše:Ještě bych v této diskuzi upozornil na dvě věci:

1) Co se týká těch shorthaul C - asi to není tak všebecně známo, ale ranní a večerní vnitrostátní lety po Německu mají často C kabinu "vytaženou" až za nouzové východy v A320 nebo A321, tzn. prodává se až 60 míst v business class na jednom letu.


No je možné, že existují linky do FRA a MUC, kde business třída tvoří velkou část kabiny, ale myslím, že je to spíš výjimka a týká se to hlavně letů, kde je velká pravděpodobnost přestupu na dálkový let.

Jinak bych řekl, že na letech po evropě převládá ústup od business class. Respektive mnoho aerolinek mění svůj evropský model služeb na:

a/ hladolet - nic, nic a nic plus check-in zdarma (alternativa k LC)
b/ něco navíc k hladoletu
c/ ekonomy jako za starých časů tvařící se jako náhrada business class

Poslední iniciativy LH týkající se zvýšení počtu sedaček na letech po evropě jen potvrzují trend. Nebo jiné uskupení zaváději rovnou low cost na některých svých trzích (Vueling u IAG nebo HOP/HV u AF/KL)

Samozřejmě úplně jiná situace je na dálkovkách. Tam má business opravdu velké opodstatnění a skutečně je i "co" prodávat. Ovšem můj názor je, že náš trh bude ještě dlho "low-yield" protože firem, co povolují lítat byznysem dálkovky je velmi málo. I nadále to bude hlavně záležitost majitelů firem / vysoce postavených manažerů u nadnároních firem nebo celebrit.

hafi
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1807
Registrován: 20. 09. 2007, 17:47
Pohlaví: muž
Bydliště: bejvávalo YVR
Stav: Online

Re: Přiblblé novinové texty ...

Příspěvek od hafi »

dider píše:
prodejce píše:ranní a večerní vnitrostátní lety po Německu mají často C kabinu "vytaženou" až za nouzové východy v A320 nebo A321, tzn. prodává se až 60 míst v business class na jednom letu.

No je možné, že existují linky do FRA a MUC, kde business třída tvoří velkou část kabiny, ale myslím, že je to spíš výjimka a týká se to hlavně letů, kde je velká pravděpodobnost přestupu na dálkový let.

Myslím, že pointa tam je i v tom, že nemalé množství tamních klientů vyšší třídu nepotřebuje, nicméně potřebuje letět a je ochotno zaplatit business pokud je economy vyprodaná - což se snadno stane, když je malá. A konkurencí letět nechtěj, protože status (na jaře jsem přestupoval na večerní let FRA-MUC...na priority boarding, tj. business a kartičkáři se zvedlo tak 80% čekajících, business opravdu byla cca do půlky A320, nemyslím, že by šlo především o přestupy, u většiny bych řekl, že šlo o commute MUC-FRA-MUC).

dider
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2590
Registrován: 11. 08. 2004, 21:24
Bydliště: Den Haag
Stav: Offline

Re: Přiblblé novinové texty ...

Příspěvek od dider »

jo jasan, ale linek jako FRA-MUC zrovna moc po evropě není. Tam si LH může dělat prakticky co chce, protože těch lidí co chce letět bude vždy víc než je nabízená kapacita a většina z nich nebude mít problém zaplatit, co si LH řekne.

Když ale vidím permanentně prázdný business class mezi PRG a AMS (je skoro jedno, jestli to leti KL nebo OK), tak si opravdu říkám, jestli to má cenu nabízet a prodávat.


Odpovědět