Letadla vs. (vysokorychlostní) železnice

cocik
autor Trip reportu roku 2011, 2012, 2015; Nejlepší autor trip reportů 2011, 2012; vítěz kategorie Když cesta je cíl 2011, 2012, 2015
autor Trip reportu roku 2011, 2012, 2015; Nejlepší autor trip reportů 2011, 2012; vítěz kategorie Když cesta je cíl 2011, 2012, 2015
Příspěvky: 1689
Registrován: 12. 08. 2008, 05:05
Bydliště: CTU
Stav: Offline

Re: Letadla vs. (vysokorychlostní) železnice

Příspěvek od cocik »

hafi píše:...což je zhruba stejně jako z Prahy do Londýna...by s čínským přístupem velmi rychle zkrachovalo dost evropských aerolinek.


Nojo, jenze v Evrope nejsou zadny velky mesta, ktery by zvladly tu zeleznicni dopravu vytizit, to je tezky... :(


persona
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2130
Registrován: 24. 05. 2008, 12:26
Bydliště: BRQ
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Letadla vs. (vysokorychlostní) železnice

Příspěvek od persona »

To, že nástup VRT na trasách Paříž - Lyon, Madrid - Barcelona nebo Milán - Řím zásadně změnil rozložení sil letecké a železniční přepravy, bylo už důkladně zmapováno jak ve světě, tak v češtině (např. zelpage.cz).

Na svých současných cestách vlakem po Česku (14 dní na Jízdenku na léto 2013) jsem mj. přečetl i článek, který zde odkazuji, abych trochu umenšil čočíkův "budovatelský optimismus" a všem připomněl korupční kauzu a fušerství při budování čínské VRT.

http://www.newyorker.com/reporting/2012 ... ntPage=all

cocik
autor Trip reportu roku 2011, 2012, 2015; Nejlepší autor trip reportů 2011, 2012; vítěz kategorie Když cesta je cíl 2011, 2012, 2015
autor Trip reportu roku 2011, 2012, 2015; Nejlepší autor trip reportů 2011, 2012; vítěz kategorie Když cesta je cíl 2011, 2012, 2015
Příspěvky: 1689
Registrován: 12. 08. 2008, 05:05
Bydliště: CTU
Stav: Offline

Re: Letadla vs. (vysokorychlostní) železnice

Příspěvek od cocik »

To je presne ten pohled cloveka, kterej do dany veci vubec nevidi - najde si par mensich veci a rika "o, jaka hruza, a vy ostatni to prehlizite v ramci budovatelskyho nadseni". V realu se dejou mnohem horsi veci, o kterejch se v Cine obecne vi a kazdej se s nima musi vicemene naucit zit (a ver mi, ze jsou to vyrazne vetsi svinstva, nez o kterejch mluvi tenhle clanek). Jenze situace je takova, ze i pres tu korupci a slendrian tady spousta veci proste funguje mnohem lip nez jinde, a bylo by hloupy to nepriznat. Staci se podivat na situaci kolem zeleznicniho koridoru na Budejce (termin dostavby, rozpocty, technicky parametry, atd.).

persona
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2130
Registrován: 24. 05. 2008, 12:26
Bydliště: BRQ
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Letadla vs. (vysokorychlostní) železnice

Příspěvek od persona »

Rád věřím, že se dějí ještě větší nepravosti v korupci a ekonomice obecně a jsem dalek toho domnívat se, že v článku popisovaná kauza je tou největší. Článek jsem zmínil pouze v souvislosti s tématem VRT vs vlak a budovatelské nadšení bylo v uvozovkách - snad jsem měl přidat ještě smajlíka. To, že věci fungují nejlépe v moderní historii Číny, přiznává i autor textu (ve svém posledním příspěvku na blogu časopisu), který v Číně žije od r. 2005.

Jistě uznáš, že srovnávat nesrovnatelné (čínské a české rozpočty a průběh stavby - navíc faktor státního zájmu - nejde)

whiskey
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4157
Registrován: 17. 08. 2007, 12:03
Stav: Offline

Re: Letadla vs. (vysokorychlostní) železnice

Příspěvek od whiskey »

dostal uz Siemens zaplatene za Maglev na PVG? :))


Odpovědět