Informační značení pro cestující v MHD

Zlin142
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2049
Registrován: 21. 01. 2004, 00:53
Bydliště: LKHK
Stav: Offline

Re: Informační značení pro cestující v MHD

Příspěvek od Zlin142 »

hafi píše:je tam velký, ale opravdu velký problém s tím, že na základě původnch autorských smluv s architekty musí všechny výraznější úpravy (např. změny počtu eskalátorů ze třech vedle sebe na čtyři, umístění a počet nápisů stanic, atp) schvalovat sám autor, resp. jeho dědici, pokud už to má autor už za sebou. Často není již dlouhá léta ukončeno dědické řízení, tedy je takovýto souhlas nereálný


Neříkám že to je nemožné, v DPP je možné zřejmě cokoli, ale kdo jim proboha dělal smlouvy, že si takhle omezili vlastnická a dispoziční práva k vlastnímu majetku a jeho následným úpravám? "JUDr. ze Sládkovičova" Michal Hašek?
Za bolševika to přece bývalo spíš přesně obráceně co se respektu k autorským právům, patentům apod. týče (prof. Wichterle by mohl vyprávět), proto mi přijde stěží uvěřitelné že by si takto svázali ruce. Samozřejmě nejlepší by bylo to celé vyhodit a začít úplně znovu, protože to značení je skutečně mizerné a nikdy jiné nebylo, ale beru argument že na takové věci prostě momentálně nejsou peníze.

hafi píše: zaprvé je to vždy napsáno i na dspleji vevnitř, což je primární (a ačkoli jsem metrem jel v hodně městech světa, tak kde šlo, orientoval jsem se podle tohoto),

Jenže to co se na displeji ukazuje v pražském metru je naprosto matoucí, viz. to co popisuje kolega OR výše.

hafi píše:za druhé je to na stěně za metrem lepší než na sloupě za narvaným nástupištěm a nad úroveň lidí vidí jen ti co sedí u příslušného okna.

A v čem je to "lepší", že je to umístěné, tam kde to - když je vlak ve stanici - nevidí prakticky nikdo než kdyby to bylo umístěno tam, kde by to bylo vidět bez problémů pro drtivou většinu osazenstva vagónu? Ale není nad to typicky po česku vymýšlet už 100x vymyšlené, že?

Zdenek píše: v Moskve
Zdenek píše:Bukurešť
Zdenek píše:v Paříži

Otázka jestli budeme poměřovat zrovna těmito metropolemi, které asi nejsou vhodný etalon hodný následování téměř v ničem, nebo těmi skutečně nejlepšími. Jistě že ve srovnání s MHD v Kábulu nebo Lagosu je ta pražská téměř nadpozemsky dokonalá, ale to je to kouzlo relativity.
Ale je třeba být optimistou... konečně v DPP někomu došlo, že polstrované sedačky je opravdu nehygienický nesmysl: http://www.dpp.cz/anketa-jaka-sedacka-vam-sedne/


persona
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2130
Registrován: 24. 05. 2008, 12:26
Bydliště: BRQ
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Informační značení pro cestující v MHD

Příspěvek od persona »

V moskevském metru (které je 3. nejrušnější na světě) jsem nebyl, ale Paříž znám dobře a pravidelně se umisťuje v top 10 nebo top 5 nejlepších metro systémů na světě. A hlavně tam funguje metro o desítky let déle než v Praze a je daleko větší. Chtělo by to srovnávat srovnatelné, čili se nabízí např. Vídeň, kde bylo metro postaveno zhruba ve stejné době jako v Praze a má jen o 2 linky více nebo Mnichov otevřený v r. 1971 apod.

Zdenek
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1302
Registrován: 27. 02. 2003, 11:37
Stav: Offline

Re: Informační značení pro cestující v MHD

Příspěvek od Zdenek »

Srovnávat MHD s městy kde procentuelní využítí MHD obyvateli je poloviční podle mne prostě nelze.
Praze chybí S bahn (ta parodie s hodinovým intervalem není S bahn) a ostatní druhy přepravy to pak nemaj šanci dohánět. Ve Vámi uvedených vzorových městech je metro, tramvaj a autobus doplňkem a ne jako u nás v mnoha případech jediným možným způsobem jak se dostat do města. I metro u nově budovaných stanic najednou neví jestli má plnit funkci rychlého spojení do centra a nebo místní obsluhy po Sřížkově/Proseku.


Odpovědět