Letecká společnost zruší let a nic vám neoznámí
Letecká společnost zruší let a nic vám neoznámí
Dobrý den,
pokud letecká společnost zruší let a nic vám neoznámí (my na to přišli cca 14 dnů před odletem zcela náhodou a sami), přičemž na základě naší aktivity nabídli několik náhradních spojů, všechcny pro nás horší, než původní varianta. Můžeme se nějak bránit? Máme na něco právo? Můžeme je třeba žalovat?
pokud letecká společnost zruší let a nic vám neoznámí (my na to přišli cca 14 dnů před odletem zcela náhodou a sami), přičemž na základě naší aktivity nabídli několik náhradních spojů, všechcny pro nás horší, než původní varianta. Můžeme se nějak bránit? Máme na něco právo? Můžeme je třeba žalovat?
-
- Prodejce
- Příspěvky: 4294
- Registrován: 14. 12. 2004, 11:51
- Bydliště: na vejminku
- Stav: Offline
Re: letecká společnost zruší let a nic vám neoznámí
Spíš to pošlete na nějakou vymahačskou firmu a oni vám řeknou závazně, jestli to budou žalovat nebo ne. Takhle ten dotaz je příliš obecný.
Re: Letecká společnost zruší let a nic vám neoznámí
O jakou společnost jde ?
-
- Kapitán
- Příspěvky: 5916
- Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
- Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Honolulu
- Stav: Offline
Re: Letecká společnost zruší let a nic vám neoznámí
Jak vlastně aerolinky oznamují zrušení letu? Stačí email a SMS? Co když ten email spadne do spamu a telefon je několik dní mimo signál (může se stát)? Považuje to aerolinka za vyřízené? Nebo je obvyklejší volání?
-
- Nejlepší autor trip reportů 2015
- Příspěvky: 1649
- Registrován: 13. 06. 2010, 12:33
- Oblíbené typy letadel: Let 410, 346, 747
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Provodín
- Stav: Offline
Re: Letecká společnost zruší let a nic vám neoznámí
Globik píše:Jak vlastně aerolinky oznamují zrušení letu? Stačí email a SMS? Co když ten email spadne do spamu a telefon je několik dní mimo signál (může se stát)? Považuje to aerolinka za vyřízené? Nebo je obvyklejší volání?
Já mám na kontě 10x zrušení letu aerolinkou. 1x mi volali, 8x poslali mail (téměř vždy v dostatečném předstihu) a 1x jsem na to musel přijít sám (u QS, vrácení peněz trvalo 2 roky ).
Vyzdvihnout musím především východní společnosti. Konkrétně Transaero (2x), Motor Sič a Alrosu. Všichni jmenovaní mi zrušili let, poslali e-mail s dotazem, zda chci vrátit peníze nebo re-routovat (v prvních dvou případech), pokaždé jsem zvolil vrácení peněz, které byly do týdne na účtu. Motor Sič mi kromě vrácení peněz nenabídl re-routování (neb na trase UDJ-IEV nevím, kterak by to dokázali), ale místo toho využití této letenky kdykoliv během následující roku.
-
- Kapitán
- Příspěvky: 5478
- Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
- Bydliště: up in the air
- Stav: Offline
Re: Letecká společnost zruší let a nic vám neoznámí
Globik píše:Jak vlastně aerolinky oznamují zrušení letu? Stačí email a SMS? Co když ten email spadne do spamu a telefon je několik dní mimo signál (může se stát)? Považuje to aerolinka za vyřízené? Nebo je obvyklejší volání?
AF/KL i DL to delaji majlem a vidis to na webu.
-
- Autorka Nejlepšího trip reportu 2013, vítězka kategorie Po přistání... 2013
- Příspěvky: 740
- Registrován: 02. 09. 2003, 22:47
- Oblíbené typy letadel: Tu154, Il62
- Pohlaví: žena
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Letecká společnost zruší let a nic vám neoznámí
Ono je také důležité, KDE si člověk tu letenku kupuje. Pokud je to koupené přes cestovku, tak v případě zrušení letu (nebo třeba změny času letu), přijde té cestovce do systému upozornění a informovat cestujícího by měla ona.
Pokud je to koupené přímo u airline, tak bude kontaktovat a informovat cestujícího přímo letecká společnost. Jestli telefonem nebo mailem, to má každý nastavené po svém. U některých společností jsem viděla automatický email, ve kterém člověk musí kliknutím potvrdit přijmutí změny.
Ono je to pak třeba dost otravné, když speciálně v USA hýbou letovým řádem o minuty, odlet je v 17:52, pak ho změní na 17:54, pak na 17:51 atd. a pokud má cestující koupenou tu letenku několik měsíců, tak mu pořád jen chodí maily o změně. Když ČSA létalo do NYC, tak to bývalo hodně časté na těch pokráčkách v codesharu s DL.
Někdy loni nám pohnuli v centrále s letovým řádem o 5 minut a všechny rezervace samozřejmě vyskákaly v tom zmíněném systému, takže trvalo skoro měsíc, než jsme poslali mail všem lidem, co na to měli letenky koupené z PRG přes naši kancelář nebo web.
Pokud je to koupené přímo u airline, tak bude kontaktovat a informovat cestujícího přímo letecká společnost. Jestli telefonem nebo mailem, to má každý nastavené po svém. U některých společností jsem viděla automatický email, ve kterém člověk musí kliknutím potvrdit přijmutí změny.
Ono je to pak třeba dost otravné, když speciálně v USA hýbou letovým řádem o minuty, odlet je v 17:52, pak ho změní na 17:54, pak na 17:51 atd. a pokud má cestující koupenou tu letenku několik měsíců, tak mu pořád jen chodí maily o změně. Když ČSA létalo do NYC, tak to bývalo hodně časté na těch pokráčkách v codesharu s DL.
Někdy loni nám pohnuli v centrále s letovým řádem o 5 minut a všechny rezervace samozřejmě vyskákaly v tom zmíněném systému, takže trvalo skoro měsíc, než jsme poslali mail všem lidem, co na to měli letenky koupené z PRG přes naši kancelář nebo web.
Re: Letecká společnost zruší let a nic vám neoznámí
ano, zrušení, změny jsou dnes normální, ale z vlastních zkušeností vím, že stačí změna v odletu o 5 minut a hned dostanu mail s upozorněním. Tohle byla Iberia. Z krásně navazujícího denního letu do jižní Ameriky udělali let na 24 hodin s nutností nocovat v Madridu, přičemž ovšem vše na naše náklady nebo posunutí odletu a tím zkrácení naší dovolené o 2 dny... I když přístup Iberie k naší stížnosti je zcela neakceptovatelný (žádná omluva, my máme právo dělat změny), s tím neuděláme nic, protože bohužel mají na změny před cestou nárok, ale CO NEVÍM, JAK JE TO S POVINNOSTÍ NÁM ZRUŠENÍ OZNÁMIT. A to neudělali. na to jsme přišli zcela náhodou sami... taky jsme to mohli zjistit až v Ruzyni... Letenku jsme kupovali na webu přímo u Iberie.