Letecká společnost zruší let a nic vám neoznámí

Odpovědět
Wasaku
Nováček
Nováček
Příspěvky: 8
Registrován: 22. 10. 2009, 13:04
Stav: Offline

Letecká společnost zruší let a nic vám neoznámí

Příspěvek od Wasaku »

Dobrý den,
pokud letecká společnost zruší let a nic vám neoznámí (my na to přišli cca 14 dnů před odletem zcela náhodou a sami), přičemž na základě naší aktivity nabídli několik náhradních spojů, všechcny pro nás horší, než původní varianta. Můžeme se nějak bránit? Máme na něco právo? Můžeme je třeba žalovat?


prodejce
Prodejce
Prodejce
Příspěvky: 4294
Registrován: 14. 12. 2004, 11:51
Bydliště: na vejminku
Stav: Offline

Re: letecká společnost zruší let a nic vám neoznámí

Příspěvek od prodejce »

Spíš to pošlete na nějakou vymahačskou firmu a oni vám řeknou závazně, jestli to budou žalovat nebo ne. Takhle ten dotaz je příliš obecný.

s543
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 393
Registrován: 11. 05. 2013, 20:42
Stav: Offline

Re: Letecká společnost zruší let a nic vám neoznámí

Příspěvek od s543 »

O jakou společnost jde ?

Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5916
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Stav: Offline

Re: Letecká společnost zruší let a nic vám neoznámí

Příspěvek od Globik »

Jak vlastně aerolinky oznamují zrušení letu? Stačí email a SMS? Co když ten email spadne do spamu a telefon je několik dní mimo signál (může se stát)? Považuje to aerolinka za vyřízené? Nebo je obvyklejší volání?

Airbus380
Nejlepší autor trip reportů 2015
Nejlepší autor trip reportů 2015
Příspěvky: 1649
Registrován: 13. 06. 2010, 12:33
Oblíbené typy letadel: Let 410, 346, 747
Pohlaví: muž
Bydliště: Provodín
Stav: Offline

Re: Letecká společnost zruší let a nic vám neoznámí

Příspěvek od Airbus380 »

Globik píše:Jak vlastně aerolinky oznamují zrušení letu? Stačí email a SMS? Co když ten email spadne do spamu a telefon je několik dní mimo signál (může se stát)? Považuje to aerolinka za vyřízené? Nebo je obvyklejší volání?


Já mám na kontě 10x zrušení letu aerolinkou. 1x mi volali, 8x poslali mail (téměř vždy v dostatečném předstihu) a 1x jsem na to musel přijít sám (u QS, vrácení peněz trvalo 2 roky :) ).

Vyzdvihnout musím především východní společnosti. Konkrétně Transaero (2x), Motor Sič a Alrosu. Všichni jmenovaní mi zrušili let, poslali e-mail s dotazem, zda chci vrátit peníze nebo re-routovat (v prvních dvou případech), pokaždé jsem zvolil vrácení peněz, které byly do týdne na účtu. Motor Sič mi kromě vrácení peněz nenabídl re-routování (neb na trase UDJ-IEV nevím, kterak by to dokázali), ale místo toho využití této letenky kdykoliv během následující roku.


flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5478
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Stav: Offline

Re: Letecká společnost zruší let a nic vám neoznámí

Příspěvek od flyingblue »

Globik píše:Jak vlastně aerolinky oznamují zrušení letu? Stačí email a SMS? Co když ten email spadne do spamu a telefon je několik dní mimo signál (může se stát)? Považuje to aerolinka za vyřízené? Nebo je obvyklejší volání?


AF/KL i DL to delaji majlem a vidis to na webu.

Yirina
Autorka Nejlepšího trip reportu 2013, vítězka kategorie Po přistání... 2013
Autorka Nejlepšího trip reportu 2013, vítězka kategorie Po přistání... 2013
Příspěvky: 740
Registrován: 02. 09. 2003, 22:47
Oblíbené typy letadel: Tu154, Il62
Pohlaví: žena
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Letecká společnost zruší let a nic vám neoznámí

Příspěvek od Yirina »

Ono je také důležité, KDE si člověk tu letenku kupuje. Pokud je to koupené přes cestovku, tak v případě zrušení letu (nebo třeba změny času letu), přijde té cestovce do systému upozornění a informovat cestujícího by měla ona.
Pokud je to koupené přímo u airline, tak bude kontaktovat a informovat cestujícího přímo letecká společnost. Jestli telefonem nebo mailem, to má každý nastavené po svém. U některých společností jsem viděla automatický email, ve kterém člověk musí kliknutím potvrdit přijmutí změny.

Ono je to pak třeba dost otravné, když speciálně v USA hýbou letovým řádem o minuty, odlet je v 17:52, pak ho změní na 17:54, pak na 17:51 atd. a pokud má cestující koupenou tu letenku několik měsíců, tak mu pořád jen chodí maily o změně. Když ČSA létalo do NYC, tak to bývalo hodně časté na těch pokráčkách v codesharu s DL.

Někdy loni nám pohnuli v centrále s letovým řádem o 5 minut a všechny rezervace samozřejmě vyskákaly v tom zmíněném systému, takže trvalo skoro měsíc, než jsme poslali mail všem lidem, co na to měli letenky koupené z PRG přes naši kancelář nebo web.

Wasaku
Nováček
Nováček
Příspěvky: 8
Registrován: 22. 10. 2009, 13:04
Stav: Offline

Re: Letecká společnost zruší let a nic vám neoznámí

Příspěvek od Wasaku »

ano, zrušení, změny jsou dnes normální, ale z vlastních zkušeností vím, že stačí změna v odletu o 5 minut a hned dostanu mail s upozorněním. Tohle byla Iberia. Z krásně navazujícího denního letu do jižní Ameriky udělali let na 24 hodin s nutností nocovat v Madridu, přičemž ovšem vše na naše náklady nebo posunutí odletu a tím zkrácení naší dovolené o 2 dny... I když přístup Iberie k naší stížnosti je zcela neakceptovatelný (žádná omluva, my máme právo dělat změny), s tím neuděláme nic, protože bohužel mají na změny před cestou nárok, ale CO NEVÍM, JAK JE TO S POVINNOSTÍ NÁM ZRUŠENÍ OZNÁMIT. A to neudělali. na to jsme přišli zcela náhodou sami... taky jsme to mohli zjistit až v Ruzyni... Letenku jsme kupovali na webu přímo u Iberie.


Odpovědět