Vlakové vlákno
-
- Kapitán
- Příspěvky: 2130
- Registrován: 24. 05. 2008, 12:26
- Bydliště: BRQ
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Vlakové vlákno
Ach ano, za nepřesnost se omlouvám. V Itálii jsem myslel toto: https://www.youtube.com/watch?v=i4DZ-Z_6wjA - Pendolino má aktivní naklápění vozové skříně, není to čistokrevné VRT, a jeho česká varianta dosáhla maximální rychlosti 237 km/h, která myslím stále drží (http://www.zelpage.cz/zpravy/738)
-
- Cestující Economy Class
- Příspěvky: 160
- Registrován: 16. 06. 2012, 13:24
- Bydliště: PRG
- Stav: Offline
Re: Vlakové vlákno
Myslím si, že kdyby zkusili v ČR maximální rychlost s Railjetem, tak by Pendolinu hravě překonali. Railjet má maximální provozní rychlost 230 km/h, ale vzhledem k Taurusu, který je snad ještě pořád nejrychlejší lokomotivou na světě, by těch 10 km/h navíc už asi žádný problém nebyl. Pokud je tedy v ČR dostatečně dlouhý rovný úsek.
Jinak co se týče mě a porovnání Pendolina a Railjetu (v obou už mám něco najeto), tak mi Railjet připadá o něco pohodlnější. Avšak má určité vady, jako právě například chybějící opěrku pro nohy a chybějící WiFi (ta by ale brzy měla být doplněna).
Railjety celkem dost zlepšily komfort cesty mezi Brnem a Prahou a určitě se ta „malá“ (vzhledem k běžné ceně) investice do nich vyplatila.
Jinak co se týče mě a porovnání Pendolina a Railjetu (v obou už mám něco najeto), tak mi Railjet připadá o něco pohodlnější. Avšak má určité vady, jako právě například chybějící opěrku pro nohy a chybějící WiFi (ta by ale brzy měla být doplněna).
Railjety celkem dost zlepšily komfort cesty mezi Brnem a Prahou a určitě se ta „malá“ (vzhledem k běžné ceně) investice do nich vyplatila.
-
- Kapitán
- Příspěvky: 5901
- Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
- Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Honolulu
- Stav: Offline
Re: Vlakové vlákno
xmenadis píše:Jinak co se týče mě a porovnání Pendolina a Railjetu (v obou už mám něco najeto)
I v plné dvojce Ti to přijde pohodlnější? V RJ užší sedadla, u okénka není pořádně kam dát ruku (buď do klína nebo velmi nepohodlně na úzkou loketní opěrku narvanou na stěnu nebo umrznout na výdech klimatizace u okna).
-
- Kapitán
- Příspěvky: 2130
- Registrován: 24. 05. 2008, 12:26
- Bydliště: BRQ
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Vlakové vlákno
A co rakouské jednotky railjet? Jsou - jak očekávám (analogicky s rakouskými EC) - komfortnější, tišší atd.? Na fanouškovské stránce (https://www.facebook.com/railjet.sf) mne pobavilo tohle:
Vítejte na stránce zaměřené na rychlovlaky ČD railjet.
Welcome on fan page which is based on high speed trains - ČD railjet.
Vítejte na stránce zaměřené na rychlovlaky ČD railjet.
Welcome on fan page which is based on high speed trains - ČD railjet.
-
- Prodejce
- Příspěvky: 4294
- Registrován: 14. 12. 2004, 11:51
- Bydliště: na vejminku
- Stav: Offline
Re: Vlakové vlákno
Reklama ČD na místenky zdarma při nákupu v e-shopu:
... jistě chvályhodný počin, jelikož vlakem jezdí lidí čím dál víc. Někdy bych řekl až příliš mnoho lidí. Stále častěji se mi stává, že narazím na (ve 2. třídě) ZCELA OBSAZENÝ vlak a to i mimo tu obvyklou páteční/nedělní špičku. Potom se místenka opravdu šikne. V uličce ať si klidně stojí celé dechové orchestry a mažoretková družstva - prodejce si ale rád hačne.
Nevím jakou zkušenost máte vy, ovšem místenky u ČD dle mého pozorování fungují jen od kategorie Intercity výše. V obyčejných rychlících se nikdo neobtěžuje ty papírky s vyznačenou rezervací zastrkat do rámečků nad sedadlem/na dveřích kupé. Dokonce si kladu otázku, zda-li si průvodčí vůbec chodí ty papírky vyzvednout.
... jistě chvályhodný počin, jelikož vlakem jezdí lidí čím dál víc. Někdy bych řekl až příliš mnoho lidí. Stále častěji se mi stává, že narazím na (ve 2. třídě) ZCELA OBSAZENÝ vlak a to i mimo tu obvyklou páteční/nedělní špičku. Potom se místenka opravdu šikne. V uličce ať si klidně stojí celé dechové orchestry a mažoretková družstva - prodejce si ale rád hačne.
Nevím jakou zkušenost máte vy, ovšem místenky u ČD dle mého pozorování fungují jen od kategorie Intercity výše. V obyčejných rychlících se nikdo neobtěžuje ty papírky s vyznačenou rezervací zastrkat do rámečků nad sedadlem/na dveřích kupé. Dokonce si kladu otázku, zda-li si průvodčí vůbec chodí ty papírky vyzvednout.
-
- Cestující Economy Class
- Příspěvky: 111
- Registrován: 15. 11. 2009, 13:27
- Bydliště: Č.B
- Stav: Offline
Re: Vlakové vlákno
prodejce píše:Nevím jakou zkušenost máte vy, ovšem místenky u ČD dle mého pozorování fungují jen od kategorie Intercity výše. V obyčejných rychlících se nikdo neobtěžuje ty papírky s vyznačenou rezervací zastrkat do rámečků nad sedadlem/na dveřích kupé. Dokonce si kladu otázku, zda-li si průvodčí vůbec chodí ty papírky vyzvednout.
Cestuji sem tam vlakem trasu ČB - Praha tj. klasický rychlík a zatím byl vždy lísteček s konkrétní rezervací na svém místě.
Lístečky spíše ignorují cestující,chodím na posl. chvilku a místo je kolikrát obsazené a ty kyselé obličeje když požádám o uvolnění .. v jednom případně musela dotyčného zvednout až policie ..
-
- Kapitán
- Příspěvky: 1805
- Registrován: 20. 09. 2007, 17:47
- Pohlaví: muž
- Bydliště: bejvávalo YVR
- Stav: Offline
Re: Vlakové vlákno
prodejce píše:zda-li si průvodčí vůbec chodí ty papírky vyzvednout.
ono to na netu jde koupit myslím do 30 minut před odjezdem z nástupní stanice, kdy vlak už je klidně na cestě...tedy dokud ty papírky budou papírové, tak se s tím dá máloco dělat. Většinou tam bývá dlouhodobě zastrčena cedulka "místo pro expresní rezervaci", která ale je buď všude, tedy ji cestující ignorují, nebo není vůbec, protože ji někdo zahodil a nikdo je nedoplňuje.
...ale ohledně rezervací jsou vždy zábavné cesty v době např. prodloužených víkendů...často jsme jezdili s dětským oddílem z Prahy Vysočan směr na Turnov, pátek odpoledne. Pohled na xichty v narvaném vlaku, kdy chodíš a dle papíru ukazuješ na místa, kde máš místenku pro rozjuchané fuckany, je k nezaplacení (Eurocard/Mastercard).
(Ale když byl čas, tak jsme se vyslali někoho, aby nastoupil už na Hlaváku nebo ve Vršovicích, aby tam lidi varoval, co je čeká...)
-
- Prodejce
- Příspěvky: 4294
- Registrován: 14. 12. 2004, 11:51
- Bydliště: na vejminku
- Stav: Offline
Re: Vlakové vlákno
Dnes ještě stihneme zběžně nahlédnout do business class v červených railjetech ÖBB.
Pokud je řeč o prémiovém produktu v railjetu, je v první řadě nezbytně nutné upozornit na rozdíly mezi railjety ČD a railjety ÖBB. Tyto rozdíly spočívají zejména v naprosto odlišné konfiguraci prémiových kabin. Pro názornost si opět ukážeme screenshoty:
Screenshot č. 1) Railjet ČD = v 1. třídě 40 míst + 6 míst business
Screenshot č. 2) Railjet ÖBB = v 1. třídě 66 míst + 16 míst business
Že je konfigurace ÖBB o půl vesmíru lepší asi netřeba zdůrazňovat. Myslím, že je to již ze samotného plánku jasně patrné. Oddíl business class jako by byl na railjetech ČD jen z formálního donucení: přímo u hajzlů, bez odstínění od zbytku kabiny, rozteče sedadel ani nelícují s okny.. prostě celé to vypadá tak nějak podivně - a to i když sedadla samotná jsou identická jako ta v railjetech ÖBB. A pokud ještě vezmeme do úvahy poněkud "chladný" servis od JLV, jsou railjety ÖBB jasným vítězem, co se prémiových služeb týče. ÖBB business class je jako příběh z úplně jiné pohádkové knížky a je jenom škoda, že k nám rakušani zajíždějí pouze 2x denně – a to ještě v okrajových časech.
Naší exkurzi dnes započneme na úpatí Urinal Towers, dominanty pražského Hlavního nádraží:
Následuje obvyklé čekání na přidělení čísla nástupiště, které někdo tráví přešlapováním a hypnotizováním informačních tabulí zatímco já si jdu koupit kávu. Náhlý pohyb davu mě potom včas upozorní, že už je čas.
Když souprava najede k nástupišti, je patrná tendence nastupovat vždy do těch nejbližších možných dveří a rychle tak zabrat místa k sezení. Osoba v černém (na fotografii zcela vpravo) se pokouší uhlídat dveře vedoucí do business class a vetřelce z nižších tříd posílá do dalších vozů. Všichni takto přesměrovaní cestující nastupupují bez výjimky do vedlejšího vozu č. 26, tedy do první třídy. A to včetně babičky s husou v košíku a trampské výpravy se sedmdesátilitrovými krosnami na zádech. Místa k sezení jsou obsazena doslova během několika vteřin. Celou situaci zatím pozorně sleduji z nástupiště a uskrávám kávu z papírového kelímku.
Jakmile se dav vsákne do vlaku, dojdu k pánovi u posledních dveří, je mi zkontrolována místenka a jsem vpuštěn do vozu č. 27.
V chodbičce, na cestě k mému vyhrazenému místu, mi ještě vlastním tělem cestu zahradí průvodčí a ptá se, zda-li určitě mám REZERVACI do tohoto oddílu. REZERVACI, rozumíte? Úplně se bojím, co by následovalo, kdybych REZERVACI neměl.
Kabinu business class rakouských railjetů tvoří dvě polootevřená kupé pro 4 osoby, dvě pro
3 osoby a nakonec i dvě samostatná oddělená místa pro sólo cestující.
Mé oblíbené místo je sedadlo č. 45 v třímístném kupé.
Je to opravdu moc dobré místo pro kempování s neomezeným místem na nohy a v případě, že nikdo další v kupé nesedí, i se dvěma zásuvkami přímo po ruce. Jedna je pod stolkem vpravo a jedna naproti, ale stále v bezprostředním dosahu.
Komfort sezení je opravdu úžasný, nesrovnatelný s čímkoliv jiným, co jsem kdy ve vlaku zažil:
Sedačky jsou polohovatelné mechanicky, což je bytelné a na údržbu jiště nenáročné řešení:
Extrémní pohodlí je působeno mimo jiné monstrózní hadrovou opěrkou hlavy, která pružně vykrývá "díru" pod zátylkem a ke které je možno se tulit:
.. a také hloubkou a sklonem sedáku, který je v tzv. "Z" poloze, kdy zadek cestujícího je níže než jeho kolena. U railjet sedaček je "Z" sklon jen několik málo centimetrů a možná by mohl být i větší, ale i tak je sedadlo nesmírně pohodlné při cestování na další vzdálenosti. Onu "zetkovitost" sedadla jsem se pokusil i vyfotit, snad je to trochu vidět:
Zbývá již jen vytáhnout z opěrky sedadla hliníkový servírovací stolek:
v opravdu mohutném a těžkém ocelovém rámu, který má zřejmě odolat i tomu nejhrubšímu "vlakovému" zacházení:
.. a můžeme se začít těšit na servis.
Kromě obligátních novin a neperlivé vody od Českých drah, mají cestující v rakouských railjetech nárok na welcome drink - jeden nápoj zdarma dle vlastního výběru z běžného nápojového lístku bistrovozu.
A zde je nutné upozornit, že oproti tomu v modrých railjetech nevybírá welcome drink cestující, ale samy České dráhy: a je to již dříve zmiňovan Bohemia sekt Demi, anebo Bohemia sekt nealkoholický. To je takové typicky české vnímání "luxusu" a je to trochu komické, trochu smutné, ale za určitých okolností i absurdní. Nejenže cestující 1. třídy opravdu nemají zapotřebí pít Bohemia Sekt, ale co je horší: nabízet někomu Bohemku jako welcome drink například v 6 hodin ráno je opravdu trapné. No, ale tak to u nás prostě je.
Jelikož Henry am Zug na nápojovém lístku Bohemia Sekt vůbec nevede, volím coby welcome drink pomerančový juice
a též dostávám poukaz na konzumaci v bistrovozu v hodnotě 50,- Kč:
A nezbývá tedy, než se tedy začíst do jídelního lístku - pro větší detail lze fotky rozkliknout:
.. ale jelikož jsem po obědě, k objednávce jídla nakonec nedojde a padesátikorunový poukaz tak bez náhrady propadá
Ochutnávku cateringu od Henry am Zug si tedy nechme zase někdy na příště.
Pokud je řeč o prémiovém produktu v railjetu, je v první řadě nezbytně nutné upozornit na rozdíly mezi railjety ČD a railjety ÖBB. Tyto rozdíly spočívají zejména v naprosto odlišné konfiguraci prémiových kabin. Pro názornost si opět ukážeme screenshoty:
Screenshot č. 1) Railjet ČD = v 1. třídě 40 míst + 6 míst business
Screenshot č. 2) Railjet ÖBB = v 1. třídě 66 míst + 16 míst business
Že je konfigurace ÖBB o půl vesmíru lepší asi netřeba zdůrazňovat. Myslím, že je to již ze samotného plánku jasně patrné. Oddíl business class jako by byl na railjetech ČD jen z formálního donucení: přímo u hajzlů, bez odstínění od zbytku kabiny, rozteče sedadel ani nelícují s okny.. prostě celé to vypadá tak nějak podivně - a to i když sedadla samotná jsou identická jako ta v railjetech ÖBB. A pokud ještě vezmeme do úvahy poněkud "chladný" servis od JLV, jsou railjety ÖBB jasným vítězem, co se prémiových služeb týče. ÖBB business class je jako příběh z úplně jiné pohádkové knížky a je jenom škoda, že k nám rakušani zajíždějí pouze 2x denně – a to ještě v okrajových časech.
Naší exkurzi dnes započneme na úpatí Urinal Towers, dominanty pražského Hlavního nádraží:
Následuje obvyklé čekání na přidělení čísla nástupiště, které někdo tráví přešlapováním a hypnotizováním informačních tabulí zatímco já si jdu koupit kávu. Náhlý pohyb davu mě potom včas upozorní, že už je čas.
Když souprava najede k nástupišti, je patrná tendence nastupovat vždy do těch nejbližších možných dveří a rychle tak zabrat místa k sezení. Osoba v černém (na fotografii zcela vpravo) se pokouší uhlídat dveře vedoucí do business class a vetřelce z nižších tříd posílá do dalších vozů. Všichni takto přesměrovaní cestující nastupupují bez výjimky do vedlejšího vozu č. 26, tedy do první třídy. A to včetně babičky s husou v košíku a trampské výpravy se sedmdesátilitrovými krosnami na zádech. Místa k sezení jsou obsazena doslova během několika vteřin. Celou situaci zatím pozorně sleduji z nástupiště a uskrávám kávu z papírového kelímku.
Jakmile se dav vsákne do vlaku, dojdu k pánovi u posledních dveří, je mi zkontrolována místenka a jsem vpuštěn do vozu č. 27.
V chodbičce, na cestě k mému vyhrazenému místu, mi ještě vlastním tělem cestu zahradí průvodčí a ptá se, zda-li určitě mám REZERVACI do tohoto oddílu. REZERVACI, rozumíte? Úplně se bojím, co by následovalo, kdybych REZERVACI neměl.
Kabinu business class rakouských railjetů tvoří dvě polootevřená kupé pro 4 osoby, dvě pro
3 osoby a nakonec i dvě samostatná oddělená místa pro sólo cestující.
Mé oblíbené místo je sedadlo č. 45 v třímístném kupé.
Je to opravdu moc dobré místo pro kempování s neomezeným místem na nohy a v případě, že nikdo další v kupé nesedí, i se dvěma zásuvkami přímo po ruce. Jedna je pod stolkem vpravo a jedna naproti, ale stále v bezprostředním dosahu.
Komfort sezení je opravdu úžasný, nesrovnatelný s čímkoliv jiným, co jsem kdy ve vlaku zažil:
Sedačky jsou polohovatelné mechanicky, což je bytelné a na údržbu jiště nenáročné řešení:
Extrémní pohodlí je působeno mimo jiné monstrózní hadrovou opěrkou hlavy, která pružně vykrývá "díru" pod zátylkem a ke které je možno se tulit:
.. a také hloubkou a sklonem sedáku, který je v tzv. "Z" poloze, kdy zadek cestujícího je níže než jeho kolena. U railjet sedaček je "Z" sklon jen několik málo centimetrů a možná by mohl být i větší, ale i tak je sedadlo nesmírně pohodlné při cestování na další vzdálenosti. Onu "zetkovitost" sedadla jsem se pokusil i vyfotit, snad je to trochu vidět:
Zbývá již jen vytáhnout z opěrky sedadla hliníkový servírovací stolek:
v opravdu mohutném a těžkém ocelovém rámu, který má zřejmě odolat i tomu nejhrubšímu "vlakovému" zacházení:
.. a můžeme se začít těšit na servis.
Kromě obligátních novin a neperlivé vody od Českých drah, mají cestující v rakouských railjetech nárok na welcome drink - jeden nápoj zdarma dle vlastního výběru z běžného nápojového lístku bistrovozu.
A zde je nutné upozornit, že oproti tomu v modrých railjetech nevybírá welcome drink cestující, ale samy České dráhy: a je to již dříve zmiňovan Bohemia sekt Demi, anebo Bohemia sekt nealkoholický. To je takové typicky české vnímání "luxusu" a je to trochu komické, trochu smutné, ale za určitých okolností i absurdní. Nejenže cestující 1. třídy opravdu nemají zapotřebí pít Bohemia Sekt, ale co je horší: nabízet někomu Bohemku jako welcome drink například v 6 hodin ráno je opravdu trapné. No, ale tak to u nás prostě je.
Jelikož Henry am Zug na nápojovém lístku Bohemia Sekt vůbec nevede, volím coby welcome drink pomerančový juice
a též dostávám poukaz na konzumaci v bistrovozu v hodnotě 50,- Kč:
A nezbývá tedy, než se tedy začíst do jídelního lístku - pro větší detail lze fotky rozkliknout:
.. ale jelikož jsem po obědě, k objednávce jídla nakonec nedojde a padesátikorunový poukaz tak bez náhrady propadá
Ochutnávku cateringu od Henry am Zug si tedy nechme zase někdy na příště.
Naposledy upravil(a) prodejce dne 27. 05. 2015, 23:15, celkem upraveno 1 x.
Re: Vlakové vlákno
konfigurace byznys a jedničky v railjetech ČD se upravovala na základě zkušeností ÖBB. Jedničkou jim totiž nikdo nejezdí. myslím, že i v dalších várkách railjetů ÖBB je konfigurace už jiná.
jinak ceník v rakouských a českých railjetech ukazuje velkou konzistenci celého produktu railjet. Dát si čaj za 87 korun mezi Prahou a Brnem musí opravdu zahřát:-)
jinak ceník v rakouských a českých railjetech ukazuje velkou konzistenci celého produktu railjet. Dát si čaj za 87 korun mezi Prahou a Brnem musí opravdu zahřát:-)
-
- Prodejce
- Příspěvky: 4294
- Registrován: 14. 12. 2004, 11:51
- Bydliště: na vejminku
- Stav: Offline
Re: Vlakové vlákno
Asi přijde na to jak kde.. mezi Prahou a Vídní a v.v. mi jednička přijde katastrofálně narvaná. Byznys už samozřejmě méně.
-
- Prodejce
- Příspěvky: 4294
- Registrován: 14. 12. 2004, 11:51
- Bydliště: na vejminku
- Stav: Offline
Re: Vlakové vlákno
hafi píše:prodejce píše:zda-li si průvodčí vůbec chodí ty papírky vyzvednout.
ono to na netu jde koupit myslím do 30 minut před odjezdem z nástupní stanice, kdy vlak už je klidně na cestě...
Ano, to je mi jasné. Ty moje případy ale byly při rezervaci den předem... tak to asi začnu znovu zkoušet
Naposledy upravil(a) prodejce dne 27. 05. 2015, 23:25, celkem upraveno 1 x.
Re: Vlakové vlákno
prodejce píše:Asi přijde na to jak kde.. mezi Prahou a Vídní a v.v. mi jednička přijde katastrofálně narvaná. Byznys už samozřejmě méně.
měnilo se to fakt dost na poslední chvíli a ne jen tak, že si prostě vzpomněli:)tak předpokládám, že to nějaký důvod mělo. mimochodem, rakouští šotouši zas tvrdí na svých fórech, že český railjet je lepší - jak konfigurací, tak barvou:)
-
- Kapitán
- Příspěvky: 5901
- Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
- Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Honolulu
- Stav: Offline
Re: Vlakové vlákno
HonzaLB píše:měnilo se to fakt dost na poslední chvíli a ne jen tak, že si prostě vzpomněli:)tak předpokládám, že to nějaký důvod mělo. mimochodem, rakouští šotouši zas tvrdí na svých fórech, že český railjet je lepší - jak konfigurací, tak barvou:)
Čím je lepší v konfiguraci? Samozřejmě, pokud business jezdí prázdný, je ta ÖBB konfigurace poněkud neekonomická.
Jo a nevím, zda za to může mediální masáž, ale spousta lidí bere railjet jako něco extraluxusního. Příkladem toho budiž rodinka, která v Praze nastoupila do posledního vozu (měli to od eskalátorů nejblíž) a uvelebili se do toho polootevřeného čtyřmístného kupé a asi si mysleli, že takhle vypadá v railjetu dvojka. Za chvíli je však průvodčí vyvedla z omylu.
Re: Vlakové vlákno
Globik píše:HonzaLB píše:měnilo se to fakt dost na poslední chvíli a ne jen tak, že si prostě vzpomněli:)tak předpokládám, že to nějaký důvod mělo. mimochodem, rakouští šotouši zas tvrdí na svých fórech, že český railjet je lepší - jak konfigurací, tak barvou:)
Čím je lepší v konfiguraci? Samozřejmě, pokud business jezdí prázdný, je ta ÖBB konfigurace poněkud neekonomická.
Jo a nevím, zda za to může mediální masáž, ale spousta lidí bere railjet jako něco extraluxusního. Příkladem toho budiž rodinka, která v Praze nastoupila do posledního vozu (měli to od eskalátorů nejblíž) a uvelebili se do toho polootevřeného čtyřmístného kupé a asi si mysleli, že takhle vypadá v railjetu dvojka. Za chvíli je však průvodčí vyvedla z omylu.
lepší z pohledu dopravce, nemyslím z pohledu cestujících. když není tolik lidí ochotno platit jedničku v Rakousku, v ČR to asi nebude příliš jiné:-)
-
- Prodejce
- Příspěvky: 4294
- Registrován: 14. 12. 2004, 11:51
- Bydliště: na vejminku
- Stav: Offline
Re: Vlakové vlákno
A já jsem psal, že na úseku PRG-VIE v.v. je jednička katastrofálně narvaná, kdy se bez místenky i stojí. Jesti je plno/prázdno po Rakousku to asi bude trochu jiná otázka. Mezinárodní rychlíky do/z Prahy jsou čím dál tím narvanější...