Vlakové vlákno

Odpovědět
hafi
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1757
Registrován: 20. 09. 2007, 17:47
Pohlaví: muž
Bydliště: bejvávalo YVR
Stav: Offline

Re: Vlakové vlákno

Příspěvek od hafi »

Jsem jel ve středu ráno v 8 z Mukačeva a už před devátou večer, tj. za nějakých 13,5 hodiny byl v Praze, která je vzdušnou čarou nějakých 630 km. A kamarád si dal ještě další 2,5 hoďky do ČB, který jsou k Mukáči dokonce ještě blíž. No, nadávali jsme, že Wizz má gastarbeiterské linky všude po Evropě a s ČR na Zakarpatí, kde má tak každý 4. auto českou SPZ a z každý větší vesnice jezdí alespoň jednou týdně přímý bus do Prahy, nelítá nic. Užhorod by byl super a Ivano-Frankivsk bych řekl, že by mohl být ještě úspěšnější (bo větší spádový území, obdobný čas dopravy z velké části Zakarpatí).

@Zoltan: šotouši :-)


Fabo
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2882
Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
Bydliště: HAG
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Vlakové vlákno

Příspěvek od Fabo »

Sotousi jsou vedlejsi kancelar, takrikajic :)
ale nemaj v zaberu jen vlaky.

Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5393
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Stav: Offline

Re: Vlakové vlákno

Příspěvek od Globik »

k.m píše:pohodlí bylo,sedačka šla sklopit k dispozici polštářek prosto na nohy luxusní - přirovnal bych to k vozům 1.třídy v EC u ČD
[/attachment]

Nechci Ti do toho kecat, ale pokud to beru podle fotek, tak Č(S)D měly pohodlnější sedadla 1.tř. už i v komunistických rychlíkových vozech. Tady vidím malou šířku sedadla a nízké opěradlo.

cocik
autor Trip reportu roku 2011, 2012, 2015; Nejlepší autor trip reportů 2011, 2012; vítěz kategorie Když cesta je cíl 2011, 2012, 2015
autor Trip reportu roku 2011, 2012, 2015; Nejlepší autor trip reportů 2011, 2012; vítěz kategorie Když cesta je cíl 2011, 2012, 2015
Příspěvky: 1689
Registrován: 12. 08. 2008, 05:05
Bydliště: CTU
Stav: Offline

Re: Vlakové vlákno

Příspěvek od cocik »

Zoltan píše:
cocik píše:Pratele, dneska jsem (ne)dobrovolne absolvoval jednu z nejdelsich CRH trati, a sice Sanghaj-Chengdu (cca 2000 km, doba jizdy 14.5 hodiny). Mam hromadu videomaterialu, kterej snad v dohledny dobe sestriham, ale ve zkratce bych to srhnul slovy - uzasna krajina, ale jinak peklo. Jestli bylo v Sanghaji cca 10% cestujicich totalne necivilizovanejch prasat, tak jak jsme zastavovali v cim dal vetsich zapadakovech ve vnitrozemi, tak se ten pomer navysil na nejakejch 30-40%.


Jiny kraj, jiny mrav. Nevim proč ale hned me napadl film Proč. Rikam si jak jsi se proboha na tento traintrip dostal. Mas rad dobrovlne muceni? Nemohu neodpustit.drobny citat: At prca, stejne bude druhej...


Report ve stylu filmu Proc bude az za 3 tejdny. Jedu z Chengdu do Zhengzhou na fotbal (podivat se na Borka Dockala v utkani Henan Jinaye - Jiangsu Sainty) a cestu tam absolvuju nocnim rychlikem v "hard sleeper class", teda v tom nejhorsim, co jde. Ale nejsem zas takovej masochista, takze uz jsem si booknul v Zhengzhou na prespani Hilton a zpatky to mam nakoupeno Air China first class.

lukaskr
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 243
Registrován: 17. 05. 2009, 11:59
Stav: Offline

Re: Vlakové vlákno

Příspěvek od lukaskr »

[quote="k.m"]Indonésie: Jakarta - Yogyakarta 535 km za 7:45,vlak nejvyšší indonéské kvality složený pouze z vozů Eksekutif

právě jsem se vrátil, jeli jsme jako socky jen v Bisnis :) a zkusili jsme i ekonomi s lavicema 3+2, to už při plném obsazení člověk ocení kolik je v letadlech wizzairu místa

Nicméně abys poznal to nejlepší co dráhy nabízejí, musel bys jet jedním z vlaků Argo Wilis, kde nasazují nové vozy z minulého roku a to vypadá ještě lépe, ale samozřejmě bych to nesrovnával s našimi vozy, které jsou stavěné na evropany...


Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5393
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Stav: Offline

Re: Vlakové vlákno

Příspěvek od Globik »

lukaskr píše:a zkusili jsme i ekonomi s lavicema 3+2, to už při plném obsazení člověk ocení kolik je v letadlech wizzairu místa

Btw. v USA mají některé příměstské vlaky také lavice 3+2, ale tam jsou o něco širší skříně, než u nás.

hafi
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1757
Registrován: 20. 09. 2007, 17:47
Pohlaví: muž
Bydliště: bejvávalo YVR
Stav: Offline

Re: Vlakové vlákno

Příspěvek od hafi »

Tak ono ten rozchod a potazmo sirka skrine hraje dost roli. Na metrovy uzkokolejce v Bolivii z jihu do Orura je ve 3. tride taky 3+2...

k.m
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 111
Registrován: 15. 11. 2009, 13:27
Bydliště: Č.B
Stav: Offline

Re: Vlakové vlákno

Příspěvek od k.m »

lukaskr píše:
k.m píše:Indonésie: Jakarta - Yogyakarta 535 km za 7:45,vlak nejvyšší indonéské kvality složený pouze z vozů Eksekutif

právě jsem se vrátil, jeli jsme jako socky jen v Bisnis :) a zkusili jsme i ekonomi s lavicema 3+2, to už při plném obsazení člověk ocení kolik je v letadlech wizzairu místa

Nicméně abys poznal to nejlepší co dráhy nabízejí, musel bys jet jedním z vlaků Argo Wilis, kde nasazují nové vozy z minulého roku a to vypadá ještě lépe, ale samozřejmě bych to nesrovnával s našimi vozy, které jsou stavěné na evropany...
Globik píše:
k.m píše:pohodlí bylo,sedačka šla sklopit k dispozici polštářek prosto na nohy luxusní - přirovnal bych to k vozům 1.třídy v EC u ČD
[/attachment]

Nechci Ti do toho kecat, ale pokud to beru podle fotek, tak Č(S)D měly pohodlnější sedadla 1.tř. už i v komunistických rychlíkových vozech. Tady vidím malou šířku sedadla a nízké opěradlo.


Tak já to beru pociťově a ty sedečky byli pohodlné,že by byli užší to mi rozhodně nepřišlo(foto z EC Csárdás) navrch místa na nohy bylo i o něco více,zásuvka tam byla taky,takže když pomineme wc tak z mého pohledu bych se toho srovnání nebál ..

no Bisnisu jsem se už bál ))
DSCN7200.JPG

hafi
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1757
Registrován: 20. 09. 2007, 17:47
Pohlaví: muž
Bydliště: bejvávalo YVR
Stav: Offline

Re: Vlakové vlákno

Příspěvek od hafi »

Troufam si rict, ze se mylis. Ukrajinci maj k Cesku blize nez k jinym statum, a opravdu tam podstatna cast aut ma ceske SPZ (fakt to nejsou turisti), obcas jeste litevske. To je vse. A zpatecni jizdenka na bus z te horni dolni vyjde na podobne penize jako prumerna cena letenky u Ryana. K tomu pridej tragicke lokalni silnice. Proste neverim, ze by tam nebyl potencial srovnatelny s ruznymi Skopje, Sofiemi, Kluzemi apod.

Orus-x
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1240
Registrován: 28. 08. 2003, 15:28
Stav: Offline

Re: Vlakové vlákno

Příspěvek od Orus-x »

Taky bude hrát roli náklady, které tihle lidi běžně můžou převážet. Letenka sama o sobě může stát podobně jako ten autobus, nicméně pokud se k tomu připočítá cena a hlavně jaksi "limit" odbavené bagáže, asi bude pro většinu cestujících ČR - Ukrajina vyhrávat vždycky ta flexibilita narvat do autobusu, případně maršrutky, náklad bez omezení

hafi
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1757
Registrován: 20. 09. 2007, 17:47
Pohlaví: muž
Bydliště: bejvávalo YVR
Stav: Offline

Re: Vlakové vlákno

Příspěvek od hafi »

Nejde opomenout, ze k letence dostane kazdy Ukrajinec cca 500 Kc danovy bonus (=8 krabicek cigaret navic oproti pozemni ceste).
Vetsina z nich tu trvale zije a domů za rodinou jezdi na navstevu (a dovezt penize). Fakt tam neni humanitarni krize, aby tam museli vozit zbozi. A zpet krom cigaret potrebuji jen par drobnosti.

Zoltan
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 592
Registrován: 21. 07. 2009, 18:25
Oblíbené typy letadel: Jak to má alespoň jednu uličku, tak letím...
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: Vlakové vlákno

Příspěvek od Zoltan »

Uživatelé tohoto vlákna by měli používat správný slang a proto jsem našel jejich slovník, abychom se vyjadřovali správně:

http://www.fce.vutbr.cz/zel/svoboda.r/zabava/slang.htm

Fabo
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2882
Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
Bydliště: HAG
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Vlakové vlákno

Příspěvek od Fabo »

Zdravice z cesty. Vzhledem k tomu, že se tady řeší úroveň dálkového cestování různým vlakem, dovolil bych si mikrotripreport.

Většině čtenářů je zřejmě produkt Pendolina dobře znám, nicméně jelikož na mezinárodní rotace na východ federace byl nasazen až po ukončení mého pravidelného cestování na téže rotaci, mám možnost vyzkoušet ho takřka na vlastní p***l až dnes. Vlak Supercity Pendolino Košičan má totiž (při absenci těch několika nočních vlaků které si pamatuju s příjezdem ještě před šestou) ideální timing k tomu, abych se dokázal dostat do Prahy k odletu v osm a mohl předtím tak akorát fajn dospat.

Co k hard produktu, jsem lehounce zklamán z legspaceu a po téměř šesti hodinách mě už celkem začíná řečená p***l bolet, nicméně pořád to lze hodnotit celkem dobře.

Vyzvednout musím zejména IFE řešení s celkem rychlým internetem jak na Slovensku tak v Česku, byť nabídka filmů pokulhává.

K večeři jsem zvolil kuřecí v omáčce s knedlíkem a jako desert palačinku, obojí musím hodnotit velice pozitivně. Stejně tak obsluhu JLV a vůbec personál.

Teď ještě pár fotografií, zítra pak srovnání s první třídou vnitrostátní dopravy v režii ZSSK.ObrázekObrázekObrázekObrázek

PS máslofaktor není, jelikož se máslo nepodávalo

Zoltan
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 592
Registrován: 21. 07. 2009, 18:25
Oblíbené typy letadel: Jak to má alespoň jednu uličku, tak letím...
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: Vlakové vlákno

Příspěvek od Zoltan »

Load faktor asi dost mizernej, dle nízkého počtu nohou na zemi

Fabo
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2882
Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
Bydliště: HAG
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Vlakové vlákno

Příspěvek od Fabo »

loadfaktor OK, tu foto jsem fotil par vterim po usazeni ve vychozi stanici


Odpovědět