Vlakové vlákno

Odpovědět
flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5478
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Stav: Offline

Re: Vlakové vlákno

Příspěvek od flyingblue »

Je to teda SkajPikr, ale ... spis to dam sem :-)

https://www.kiwi.com/trainhack/


persona
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2130
Registrován: 24. 05. 2008, 12:26
Bydliště: BRQ
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Vlakové vlákno

Příspěvek od persona »

Tak v neděli zase vlakem do Varšavy přes Bohumín - a další sobotu nazpět. Chtěl jsem jet 8.23 z Brna přes Břeclav nebo klidně až ve 14.20 z Ostravy, ale už nebylo možné rezervovat si místo a 4 a půl hodiny od hranic stát opravdu nehodlám. Tak musím vyrazit už v 7.02 z Brna jakkoli jsem se zapřísahal, že už takto nikdy - prostě nebylo nic jiného (a Flix Bus 8 hodin 40 min.). Paradox je, že si člověk nemůže koupit 1. třídu (jen o třetinu dražší, ale odporuje podmínkám grantu), ale jsem nalomen doplatit si ji ze svého.

V pátek pak zkusím Brno - Vídeň po delší době vlakem a poprvé na Hauptbahnhof.

Mailand
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 192
Registrován: 01. 04. 2017, 12:27
Oblíbené typy letadel: A340, A380, B717
Pohlaví: muž
Bydliště: BRQ
Stav: Offline

Re: Vlakové vlákno

Příspěvek od Mailand »

persona píše:Tak v neděli zase vlakem do Varšavy přes Bohumín...

Možná hloupý dotaz, ale proč nevyužiješ WZZ BTS-WAW? Grant nedovolí nebo LM plán?

beardie
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1074
Registrován: 08. 10. 2011, 18:58
Bydliště: BRQ
Stav: Offline

Re: Vlakové vlákno

Příspěvek od beardie »

Nemohol by so sebou zobrať nápoje :)

persona
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2130
Registrován: 24. 05. 2008, 12:26
Bydliště: BRQ
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Vlakové vlákno

Příspěvek od persona »

Důvodů je několik. Grant by to i dovolil, byť bych se možná jen těsně vešel do limitu. Dalším důvodem je, že jsem chtěl opravdu přivézt vzorky - vrátil jsem se včera večer a táhnout dvanáct pivních lahví je opravdu dřina, v kupé mi musel pomoci nejprve jeden starší Polák a pak jeden metalista ze severu Moravy, abych to vůbec dal nahoru a dolů a to jsem vezl v podstatě jen to pivo a jídlo na cestu a trochu oblečení na vyprání, vlak samozřejmě nacpaný a v uličce to být nemohlo a člověk s tím musí zacházet jak s vejci, nejsem si opravdu jist zda by mi to v odbaveném zavazadle nerozbili. A polskému kolegovi jsem vezl Matuška Zlatá raketa a Tropická raketa. :-)

Další důvod je banální, ale nevěděl jsem, že Wizz z Blavy do Varšavy létá - napadlo mne to během pobytu ve Varšavě - prověřit i Bratislavu (i to se stane, počítal jsem úsporu času z Prahy a Vídně a je to jen tak hodinka, z Blavy je to výhodnější a zcela určitě to příště využiji, třeba teď na půlku ledna je otočka za krásných 20 EUR (po-st), těch 7 hodin a 1 minuta s 15minutovým přestupem v Břeclavi na cestě zpět je opravdu zničujících, osobně mám limit pro jednu cestu vlakem/busem tak 5 hodin, typicky Budapešť - Brno, a 1. třídu k Včasné jízdence Evropa třeba na segment Ostrava - Varšava doplatit nelze).

A dále jsem měl zato, že Wizz zpoplatňoval poměrně drakonicky příruční zavazadlo a byly tam hodně nešikovné (malé) rozměry. A jak se teď dívám, zřejmě pod vlivem Ryanu zmírnil požadavky a zadarmo na palubu (resp. do podpalubí) je možné vzít klasických 55x40x23 (ještě o 3 cm více než Ryan), což je bezva, ale začalo platit až od 29. října (https://wizzair.com/en-gb/information-a ... e-policy#/). Paráda, s 10 kg kufříkem standardních rozměrů už se dá podniknout vše.

prodejce: cedulka Vaříme Nescafé na Ostrava hl. n. je stále stejná - od začátku října se nic nezměnilo - ověřeno na cestě tam 3. 12. :-)


cocik
autor Trip reportu roku 2011, 2012, 2015; Nejlepší autor trip reportů 2011, 2012; vítěz kategorie Když cesta je cíl 2011, 2012, 2015
autor Trip reportu roku 2011, 2012, 2015; Nejlepší autor trip reportů 2011, 2012; vítěz kategorie Když cesta je cíl 2011, 2012, 2015
Příspěvky: 1689
Registrován: 12. 08. 2008, 05:05
Bydliště: CTU
Stav: Offline

Re: Vlakové vlákno

Příspěvek od cocik »

Jedno video k tematu...

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=A4Kcm8aQdLU[/youtube]

Fabo
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3145
Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
Bydliště: HAG
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Vlakové vlákno

Příspěvek od Fabo »

Ja jen doplnim, ze bylo avizovano uz v breznu, a to takhle:
cocik píše:Pratele, dneska jsem (ne)dobrovolne absolvoval jednu z nejdelsich CRH trati, a sice Sanghaj-Chengdu (cca 2000 km, doba jizdy 14.5 hodiny). Mam hromadu videomaterialu, kterej snad v dohledny dobe sestriham, ale ve zkratce bych to srhnul slovy - uzasna krajina, ale jinak peklo. Jestli bylo v Sanghaji cca 10% cestujicich totalne necivilizovanejch prasat, tak jak jsme zastavovali v cim dal vetsich zapadakovech ve vnitrozemi, tak se ten pomer navysil na nejakejch 30-40%.

persona
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2130
Registrován: 24. 05. 2008, 12:26
Bydliště: BRQ
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Vlakové vlákno

Příspěvek od persona »

Pro mne Tvůj nejlepší neletecký cestopis. Vyvážený mix zkušenosti, skepse, ironie, cynismu, patosu a záběrového humoru vcetne adekvatne koncipovanych a dobre provedenych dilcich gagu. A ten vyraz pri desetiminutovem hlaseni a zejmena pri srovnani chovani Japoncu a Cinanu ve vlacich je esenci mych pocitu z hrozneho chovani lidi v kolejove doprave.

Marty-t
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1112
Registrován: 08. 01. 2010, 23:17
Pohlaví: muž
Bydliště: Brno
Stav: Offline

Re: Vlakové vlákno

Příspěvek od Marty-t »

Osobně se mi video TR Čočíka taky hodně líbil. Chybělo mi ale v něm pár drobností, co mě při mé 7 let staré cestě vlakem mezi Šanghají a Hangzhou taky zanechaly velký dojem, ale třeba je to teď jen jiné nebo to Čočík tak ostře nevnímá jako já tehdy:

- povinný security check s RTG zavazadel i osob vstupujících na nádraží,
- obrovské fronty na lístky a rezervaci před pokladnami (bez mého čínského kolegy - bych byl jen s angličtinou bez šance...), (to je snad už teď minulostí)
- neskutečná délka rychlovlaku - měl jsem dojem, že měl snad délku půl kilometru vagónů...

cocik
autor Trip reportu roku 2011, 2012, 2015; Nejlepší autor trip reportů 2011, 2012; vítěz kategorie Když cesta je cíl 2011, 2012, 2015
autor Trip reportu roku 2011, 2012, 2015; Nejlepší autor trip reportů 2011, 2012; vítěz kategorie Když cesta je cíl 2011, 2012, 2015
Příspěvky: 1689
Registrován: 12. 08. 2008, 05:05
Bydliště: CTU
Stav: Offline

Re: Vlakové vlákno

Příspěvek od cocik »

Kdybych to byval vedel, tak bych tam byval nejezdil...
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=qFap_ymhh3k[/youtube]

whiskey
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4143
Registrován: 17. 08. 2007, 12:03
Stav: Offline

Re: Vlakové vlákno

Příspěvek od whiskey »

cocik píše:Kdybych to byval vedel, tak bych tam byval nejezdil...

3 hodiny v M152/810, to je fakt peklo, na to by ma nikto nenahovoril. To je horsie ako ATRkom PRG-OTP...

k.m
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 111
Registrován: 15. 11. 2009, 13:27
Bydliště: Č.B
Stav: Offline

Re: Vlakové vlákno

Příspěvek od k.m »

cocik píše:Kdybych to byval vedel, tak bych tam byval nejezdil...


Jelikož vlakem nejen po ČR jezdím celkem často dovolím si pár poznámek:
a) opravdu nevím co jsi čekal,že na těchto tratích bude jezdit(třeba příměstské japonské vlaky Local či Rapid jsou sice rychlejší,ale co se pohodlnosti týče není rozdíl).
b) Pendolino není rychlovlak!
c) pokud chceš zažít co znamená opravdový kravál doporučuji příště vyzkoušet osobní vlak polské společnosti Koleje Śląskie z Bohumína do Katowic ..

jencik
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 825
Registrován: 23. 03. 2014, 15:03
Bydliště: SIN
Stav: Offline

Re: Vlakové vlákno

Příspěvek od jencik »

:-bd cocik super, skladám klobúk, že si to dal v tej 810, to je fakt retro, ja som s tým šiel len Breclav Kúty, tých 20 minút sa dalo vydržať. Vidím, že už aj komentáre sú, najviac pobavil ten, že si neprišiel na kúzlo jazdy s 810 =))

xmenadis
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 160
Registrován: 16. 06. 2012, 13:24
Bydliště: PRG
Stav: Offline

Re: Vlakové vlákno

Příspěvek od xmenadis »

Když už je řeč o našich milovaných 810, tak ty modernizované dostanou nový název... RegioMouse :lol:
https://www.denik.cz/ekonomika/cd-zmode ... 80308.html

xmenadis
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 160
Registrován: 16. 06. 2012, 13:24
Bydliště: PRG
Stav: Offline

Re: Vlakové vlákno

Příspěvek od xmenadis »

Omlouvám se za double-post, ale je to s dvoutýdenním rozdílem, tak mi to snad odpustíte :D

Když se vracím od rodiny z moravskoslezského kraje, tak občas využívám IC 502 do Prahy. Dneska překvapivě místo běžného IC (který v určitých dnech jezdí místo Pendolina, ale kvalita je v pohodě) přijel Railjet. Jakožto i jako vlakový nadšenec, jsem takovou změnu uvítal. Průser byl, že já si dělal rezervaci ještě v době, kdy to byl právě ten IC. A přistupovali další lidi do první třídy, tak několik z nás začalo zjišťovat, že ČD něco epicky posr... a vydali dvojí rezervace na ty stejné místa. Tak mě průvodčí požádal hodně slušně, jestli bych se nemohl přesadit na náhradní místo, které mám ve vagóně číslo 1, což byla má původní rezervace. Průser je, že zatímco u IC je vagón č. 1 první třída, u Railjetu je to opačný konec a tedy druhá třída. Sice bych dostal stejné služby, ale to místo a sedačka tam prostě není.

Zatím tedy sedím na volném místě v první třídě a čekám, kdo mě v Olomouci, nebo později v Pardubicích, vykopne, protože má rezervaci na tohle místo :roll: Jak byste takovou situaci třeba řešili vy? Já slečnu, co měla rezervaci na to mé místo, pustil, jelikož jsem gentleman a bylo by mi to prostě blbé (byť jsem na něj měl v zásadě větší právo). A jelikož za pár týdnů zase letím, tak jsem si to dal do analogie s letectvím a říkal si, jak by se asi tvářil člověk, kdyby mu řekli, že se stala chyba a poprosili ho, aby se přesadil z business / first do economy :lol:


Odpovědět