Vlakové vlákno
-
- Vedoucí kabiny
- Příspěvky: 946
- Registrován: 08. 01. 2010, 23:17
- Pohlaví: muž
- Bydliště: BRQ, FRA
- Status: Offline
Re: Vlakové vlákno
Jen pro info - ať už v Brně zavřou současné hlavní nádraží kvůli havarijním mostům nebo ne (vyhodit 2 miliardy na opravu něčeho co za pár let chci přesunout a zbourat taky není úplně nejšťastnější myšlenka) - ten Regiojet staví v Židenicích už nyní. Protože se v okolí dá zaparkovat a vlaky jsou povinně místenkové je pro mne jasnou volbou pro cestu do Prahy (loterii se jménem D1 nedoporučuji...) už nyní.
U ČD je totiž problém, že spoje v populárních časech bývají hodně narvané (a to už teď před zavedením slev pro studenty a důchodce...), kvůli nedostatku kapacity na koridoru nemůžou jezdit častěji a kvůli krátkému hlavnímu nádraží v Brně zase nemůžou vlaku přidat vagóny...
U ČD je totiž problém, že spoje v populárních časech bývají hodně narvané (a to už teď před zavedením slev pro studenty a důchodce...), kvůli nedostatku kapacity na koridoru nemůžou jezdit častěji a kvůli krátkému hlavnímu nádraží v Brně zase nemůžou vlaku přidat vagóny...
Re: Vlakové vlákno
Marty-t píše:Jen pro info - ať už v Brně zavřou současné hlavní nádraží kvůli havarijním mostům nebo ne (vyhodit 2 miliardy na opravu něčeho co za pár let chci přesunout a zbourat taky není úplně nejšťastnější myšlenka) - ten Regiojet staví v Židenicích už nyní. Protože se v okolí dá zaparkovat a vlaky jsou povinně místenkové je pro mne jasnou volbou pro cestu do Prahy (loterii se jménem D1 nedoporučuji...) už nyní.
U ČD je totiž problém, že spoje v populárních časech bývají hodně narvané (a to už teď před zavedením slev pro studenty a důchodce...), kvůli nedostatku kapacity na koridoru nemůžou jezdit častěji a kvůli krátkému hlavnímu nádraží v Brně zase nemůžou vlaku přidat vagóny...
stále není definitivně rozhodnuto o přesunu a i kdyby bylo, než se to postaví, je to nejméně 10-20 let. Víte, jak se už u nás dlouho "staví" vysokorychlostní tratě?))
Re: Vlakové vlákno
Nevěřím, že tady někdy bude funkční VRT Praha - Brno - Bratislava (Vídeň) - nikdo to nezaplatí (ani investice ani cenu jízdenky), není na to trh (velikost a kupní síla měst).
https://ekonomika.idnes.cz/jeden-kilome ... oprava_pin
Ad současné nízké ceny - ano, také mám za to, že to vydrží jen jistou dobu; zajet si za 200 Kč nebo i 158 Kč zpátečka do Prahy mimo Jízdenku na léto je snad už jen na tu kávu či pivo.

Ad současné nízké ceny - ano, také mám za to, že to vydrží jen jistou dobu; zajet si za 200 Kč nebo i 158 Kč zpátečka do Prahy mimo Jízdenku na léto je snad už jen na tu kávu či pivo.
-
- Cestující Economy Class
- Příspěvky: 157
- Registrován: 16. 06. 2012, 13:24
- Bydliště: PRG
- Status: Offline
Re: Vlakové vlákno
Já jsem trochu optimističtější a myslím si, že VRT Praha-Brno někdy bude... ale bůh ví kdy... Opravit nádraží je třeba, protože jak už zmínil Honza, než se něco postaví, tak je to minimálně 10 let a investice do opravy 2 miliardy je celkem prd oproti investici do toho nového nádraží. Co je v havarijním stavu, se holt musí opravit, aby mohlo současné nádraží sloužit do postavení nového
Re: Vlakové vlákno
Tak jsem právě na zkoušku koupil zpáteční s FlixBusem (Brno - Praha) na neděli 22. 4. za 38 Kč. Když nic jiného, obejdu 3 - 4 nové kavárny + dobrý výčep. 

Re: Vlakové vlákno
Kdyby vlak cestoval stejně rychle jako letadlo, tak ničím jiným nejezdím
ale taky vás tak štve, jak lidi neznají/ignorují systém místenek? To je fakt, že ve vzduchu nezažívám... na kolejích buď lidi neví, že místenky vůbec existují, a když je na to člověk upozorní, bývají ještě nerudní a často i odmítnou místo uvolnit. Nemluvím ani o tom, když mám místenku do vlaku, kterej přijíždí ze zahraničí (RJ z Rakouska) a na jihu zapomněli do systému zadat místenky, takže se všichni motají, hádají a průvodčí přijde třeba až za hodinu...

Re: Vlakové vlákno
Už pošesté za sedm let fungování Jízdenky na léto se letos vydám na cesty. A konečně poprvé do západních Čech. Je to daleko, strašně daleko a proto jsem to vyřešil takto: ve čtvrtek vlakem do Ostravy, odtamtud Ryanem do Bergama, 2 a půl dne v Miláně a okolí, v neděli dopoledne přesun Ryanem do Norimberka, tam 15 min. z letiště metrem na Hauptbahnhof, 4 hodinky prohlídka centra města a pak regionálním vlakem do Chebu, 1 h 45 min. Přespání v moc hezkém penzionku v Chebu, v pondělí start 14denní jízdenky s doplatkem na týden do 1. třídy, Mariánské a Františkovy Lázně, přesun do Karlových Varů (tam 2 přespání v dětském domově a školní jídelně - luxus třípostelové buňky pro 1 osobu oproti pobytu za silného deště ve stanu před 18 lety na filmovém festivalu) a během středy přes Chomutov, Teplice a případně Ústí a Prahu návrat do Brna. Po zbytek týdne různé výpady po ČR. Zkusím busové spojení z ÚAN Ostrava, protože přestup ve Studénce mi prakticky vůbec nevychází.
-
- Cestující First Class
- Příspěvky: 579
- Registrován: 21. 07. 2009, 18:25
- Oblíbené typy letadel: Jak to má alespoň jednu uličku, tak letím...
- Pohlaví: muž
- Status: Offline
Re: Vlakové vlákno
Krasne sebemrskacstvi. Nicmene ja jsem momentalne ve FRA ( Frantiskovi Lazne) a super. Musim uznat ze na plouzici se pendolino na prejezdech kolikrat zabezpecenych jen svetly bez zavor a jednokolejne trati k tomu je v fakt vtipny pohled. Az tu budes dej si regiosharkem z Chebu na Katerinu a soos k tomu. O vikendu tam jezdi vlacek s vagony s dolu ktere z tebe vymlati dusi a pokud meris nad 190 tak ti vyrobi epesni boule na hlave,
persona píše:Už pošesté za sedm let fungování Jízdenky na léto se letos vydám na cesty. A konečně poprvé do západních Čech. Je to daleko, strašně daleko a proto jsem to vyřešil takto: ve čtvrtek vlakem do Ostravy, odtamtud Ryanem do Bergama, 2 a půl dne v Miláně a okolí, v neděli dopoledne přesun Ryanem do Norimberka, tam 15 min. z letiště metrem na Hauptbahnhof, 4 hodinky prohlídka centra města a pak regionálním vlakem do Chebu, 1 h 45 min. Přespání v moc hezkém penzionku v Chebu, v pondělí start 14denní jízdenky s doplatkem na týden do 1. třídy, Mariánské a Františkovy Lázně, přesun do Karlových Varů (tam 2 přespání v dětském domově a školní jídelně - luxus třípostelové buňky pro 1 osobu oproti pobytu za silného deště ve stanu před 18 lety na filmovém festivalu) a během středy přes Chomutov, Teplice a případně Ústí a Prahu návrat do Brna. Po zbytek týdne různé výpady po ČR. Zkusím busové spojení z ÚAN Ostrava, protože přestup ve Studénce mi prakticky vůbec nevychází.
Re: Vlakové vlákno
Děkuji za tip, ale obouchat se právě nechci. Před několika lety jsem absolvoval lokálku ze Zaječí přes Mutěnice do Hodonína a málem jsem si natrhl bok, jak se to kymácelo (ostré, prudké, nečekané záškuby vagonku). Součástí letošní akce bude i jeden až dva výpady ve stylu "Jedeme pro pivo" (do polské části Těšína a pravděpodobně Rybniku) - tahat to z Varšavy nebo Krakova je poněkud únavné. 

-
- Kapitán
- Příspěvky: 5220
- Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
- Bydliště: up in the air
- Status: Offline
Re: Vlakové vlákno
persona píše:Už pošesté za sedm let fungování Jízdenky na léto se letos vydám na cesty. A konečně poprvé do západních Čech. Je to daleko, strašně daleko a proto jsem to vyřešil takto: ve čtvrtek vlakem do Ostravy, odtamtud Ryanem do Bergama, 2 a půl dne v Miláně a okolí, v neděli dopoledne přesun Ryanem do Norimberka, tam 15 min. z letiště metrem na Hauptbahnhof, 4 hodinky prohlídka centra města a pak regionálním vlakem do Chebu, 1 h 45 min. Přespání v moc hezkém penzionku v Chebu, v pondělí start 14denní jízdenky s doplatkem na týden do 1. třídy, Mariánské a Františkovy Lázně, přesun do Karlových Varů (tam 2 přespání v dětském domově a školní jídelně - luxus třípostelové buňky pro 1 osobu oproti pobytu za silného deště ve stanu před 18 lety na filmovém festivalu) a během středy přes Chomutov, Teplice a případně Ústí a Prahu návrat do Brna. Po zbytek týdne různé výpady po ČR. Zkusím busové spojení z ÚAN Ostrava, protože přestup ve Studénce mi prakticky vůbec nevychází.
Ten spoj Chomutov - Teplice nejezdi primo, ale v Biline nasedni na vlak do Uporin a v Uporinech do Teplic ... bohuzel kozi draha z uporin pres ceske stredohori do lovosic uz nefunguje nasledkem nejakeho sesuvu neboceho.
-
- Vedoucí kabiny
- Příspěvky: 993
- Registrován: 23. 01. 2004, 12:31
- Bydliště: Praha
- Status: Offline
Re: Vlakové vlákno
flyingblue píše:uz nefunguje nasledkem nejakeho sesuvu neboceho.
Moc se mi líbí, jak pregnantně jsi popsal megaprůser, který přes 2 roky zaměstnával média, parlament, vládu,
stavební znalce, a na kterém se přiživil skoro každý, kdo má do ..... díru.

-
- Kapitán
- Příspěvky: 5220
- Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
- Bydliště: up in the air
- Status: Offline
Re: Vlakové vlákno
PavelD píše:flyingblue píše:uz nefunguje nasledkem nejakeho sesuvu neboceho.
Moc se mi líbí, jak pregnantně jsi popsal megaprůser, který přes 2 roky zaměstnával média, parlament, vládu,
stavební znalce, a na kterém se přiživil skoro každý, kdo má do ..... díru.
... nastesti nenasli nikoho, na koho se to da hodit, coz bylo ostatne cilem snazeni vetsiny subjektu konajicich dane "zamestnani".
-
- Kapitán
- Příspěvky: 1976
- Registrován: 17. 04. 2007, 19:22
- Oblíbené typy letadel: A318, A330-300, ATR42
- Pohlaví: muž
- Bydliště: OSR
- Kontaktovat uživatele:
- Status: Offline
Re: Vlakové vlákno
Toto mi prislo docela zajimave
https://twitter.com/PolandDaily/status/ ... 5172680704
#Poland, #Hungary the #CzechRepublic & #Slovakia have signed an agreement to start preparatory works on a high-speed rail link between the 4 countries of the #VisegradGroup.
The planned route is Budapest-Bratislava-Brno-Warsaw. The trains will travel with a speed of 250-350 km/h
https://twitter.com/PolandDaily/status/ ... 5172680704
#Poland, #Hungary the #CzechRepublic & #Slovakia have signed an agreement to start preparatory works on a high-speed rail link between the 4 countries of the #VisegradGroup.
The planned route is Budapest-Bratislava-Brno-Warsaw. The trains will travel with a speed of 250-350 km/h
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti