Vlakové vlákno

Odpovědět
xmenadis
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 160
Registrován: 16. 06. 2012, 13:24
Bydliště: PRG
Stav: Offline

Re: Vlakové vlákno

Příspěvek od xmenadis »

Globik píše:I v plné dvojce Ti to přijde pohodlnější? V RJ užší sedadla, u okénka není pořádně kam dát ruku (buď do klína nebo velmi nepohodlně na úzkou loketní opěrku narvanou na stěnu nebo umrznout na výdech klimatizace u okna).

Já jsem úzký, takže to pro mě moc velký problém není :D Naopak vítám prostor pro nohy, kterého tam je hodně. Mám skoro 190 cm, takže jsem rád za dostatek místa pro nohy. Ale souhlasím, že ta loketní opěrka je nic moc. I tak mi dvojka Railjetu přijde lepší než v Pendolinu.


velpa.66
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 280
Registrován: 26. 08. 2012, 17:49
Stav: Offline

Re: Vlakové vlákno

Příspěvek od velpa.66 »

Ochutnávku cateringu od Henry am Zug si tedy nechme zase někdy na příště.

21.jpg
[/quote]

Mám za sebou čtyři cesty touto soupravou a catering od Henry am Zug pri první cestě měl pouze párek s hořčicí,při další jsme si objednali gulášovou polévku (cestovali jsme ve třech) obsluha se moc omlouvala že mají jen dvě porcelánové polévkové misky,tak jeden z nás dostal polévku v papírové misce do které dávají jídlo ssebou,při další cestě z Brna do Prahy prozměnu neměli DVĚ STEJNÉ SNÍDANĚ tak jsme si museli vybrat každý jiné jídlo .Moje zkušenost ANO jídelní lístek vypadá hezky.
Nevím jestli jsem měl vždy smůlu nebo máte podobnou zkušenost

velpa.66
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 280
Registrován: 26. 08. 2012, 17:49
Stav: Offline

Re: Vlakové vlákno

Příspěvek od velpa.66 »

Pro zajímavost svíčková a becherovka v jidelním voze ČD na cestě z letiště BTS do BRQ EC Jaroslav Hašek

velpa.66
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 280
Registrován: 26. 08. 2012, 17:49
Stav: Offline

Re: Vlakové vlákno

Příspěvek od velpa.66 »

A ještě tři fotky podle mě nejlepšího jídelního vozu který jezdí českem.EC Hungaria

tygrlive
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 821
Registrován: 23. 12. 2009, 22:07
Stav: Offline

Re: Vlakové vlákno

Příspěvek od tygrlive »

velpa.66 píše:A ještě tři fotky podle mě nejlepšího jídelního vozu který jezdí českem.EC Hungaria


Ec hungRia jsem jel loni - otraveni manadrsky personal, vyprodano temer vse a fakt mega spinave ubrusy a stoly... Takovej chanov na kolejich :(

Ale je to ma jedina zkusenost s nima ...


prodejce
Prodejce
Prodejce
Příspěvky: 4294
Registrován: 14. 12. 2004, 11:51
Bydliště: na vejminku
Stav: Offline

Re: Vlakové vlákno

Příspěvek od prodejce »

Tak čaj z railjetu už si prošlapal cestu do světa:

http://ekonomika.idnes.cz/dvoji-ceny-v- ... oprava_suj

Můj názor: je to blbost. Raději si dám za 82 Kč čaj od Henryho, který je na pohodu, než za 35 od klasického českého pingla, na kterého je nepříjemné se už jenom dívat.

Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5910
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Stav: Offline

Re: Vlakové vlákno

Příspěvek od Globik »

prodejce píše:Tak čaj z railjetu už si prošlapal cestu do světa:

http://ekonomika.idnes.cz/dvoji-ceny-v- ... oprava_suj

Můj názor: je to blbost.

To by snad patřilo do vlákna "Přiblblé novinové texty", byť Honza je v tom nevinně.
"Podle mluvčího ČD Petra Šťáhlavského už při přípravě provozu railjetů dráhy ÖBB žádaly, aby jejich partner Henry am Zug v poskytování cateringu ve vlacích ÖBB zajistil na našem území určitý rozsah občerstvení s přihlédnutím ke kupní síle v Česku. „Tuto věc považujeme i nadále za důležitou a při hodnocení produktu s ÖBB se k tomuto bodu vracíme,“ řekl Štáhlavský.
České railjety nabízejí na palubě občerstvení od JLV. Podle jejich ceníku mají různé ceny v Česku a v Rakousku pro všechny cestující. Během jízdy v Česku platí „happy hour“ s levnějšími cenami. Ty lze využít prakticky až do Vídně, plnou „rakouskou“ cenu musí platit cestující při cestách z Vídně do Grazu."
Jednotné ceny jako za socialismu? Ke kupní síle se přihlédne po předložení občanky nebo po předložení jízdenky? Nebo se snad někdo domnívá, že na hranicích se změní kupní síla mezinárodního cesťáka? A nebylo by potřebnější např.zajištění jednotné čistoty a stavu souprav EC (ne RJ), než řešit takovéto hovadiny?

HonzaLB
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1484
Registrován: 09. 11. 2006, 09:02
Stav: Offline

Re: Vlakové vlákno

Příspěvek od HonzaLB »

Globik píše:
prodejce píše:Tak čaj z railjetu už si prošlapal cestu do světa:

http://ekonomika.idnes.cz/dvoji-ceny-v- ... oprava_suj

Můj názor: je to blbost.

To by snad patřilo do vlákna "Přiblblé novinové texty", byť Honza je v tom nevinně.
"Podle mluvčího ČD Petra Šťáhlavského už při přípravě provozu railjetů dráhy ÖBB žádaly, aby jejich partner Henry am Zug v poskytování cateringu ve vlacích ÖBB zajistil na našem území určitý rozsah občerstvení s přihlédnutím ke kupní síle v Česku. „Tuto věc považujeme i nadále za důležitou a při hodnocení produktu s ÖBB se k tomuto bodu vracíme,“ řekl Štáhlavský.
České railjety nabízejí na palubě občerstvení od JLV. Podle jejich ceníku mají různé ceny v Česku a v Rakousku pro všechny cestující. Během jízdy v Česku platí „happy hour“ s levnějšími cenami. Ty lze využít prakticky až do Vídně, plnou „rakouskou“ cenu musí platit cestující při cestách z Vídně do Grazu."
Jednotné ceny jako za socialismu? Ke kupní síle se přihlédne po předložení občanky nebo po předložení jízdenky? Nebo se snad někdo domnívá, že na hranicích se změní kupní síla mezinárodního cesťáka? A nebylo by potřebnější např.zajištění jednotné čistoty a stavu souprav EC (ne RJ), než řešit takovéto hovadiny?

1. ČD i ÖBB u nás intenzivně railjet označují jako jednotný produkt. Tudíž by měl produkt jednotně vypadat a fungovat, i když se tak bohužel neděje - např. i kvůli nefunkční wifi. Ne každý cestující ví, že když leze do červeného, zaplatí za čaj dvakrát tolik.
2. Už na začátku ČD slibovaly, že dojde ke sjednocení cen alespoň u základního občerstvení. ÖBB se na to jednoduše vykašlaly a svého dodavatele služeb k tomu nedokopaly.
3. jízdu railjetu na našem území dotujeme ze svých kapes také, řádově stovkami milionů korun. Za tuto "objednávku", jak se těmto dotacím říkám, chce stát také nějaký standard. Čaj za 82 není standard, ale zlodějina.
Ano, je to marginálie, ale zkuste se vžít do role, kdy si sednete na českém území do vlaku Českých drah (i rakouský vlak je na českém území veden jako vlak ČD), nepodíváte se do lístku (čaj snad nemůže být nějak extra drahý) a přinesou vám účet na 82 korun.

Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5910
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Stav: Offline

Re: Vlakové vlákno

Příspěvek od Globik »

HonzaLB píše:1. ČD i ÖBB u nás intenzivně railjet označují jako jednotný produkt. Tudíž by měl produkt jednotně vypadat a fungovat, i když se tak bohužel neděje - např. i kvůli nefunkční wifi. Ne každý cestující ví, že když leze do červeného, zaplatí za čaj dvakrát tolik.
2. Už na začátku ČD slibovaly, že dojde ke sjednocení cen alespoň u základního občerstvení. ÖBB se na to jednoduše vykašlaly a svého dodavatele služeb k tomu nedokopaly.
3. jízdu railjetu na našem území dotujeme ze svých kapes také, řádově stovkami milionů korun. Za tuto "objednávku", jak se těmto dotacím říkám, chce stát také nějaký standard. Čaj za 82 není standard, ale zlodějina.
Ano, je to marginálie, ale zkuste se vžít do role, kdy si sednete na českém území do vlaku Českých drah (i rakouský vlak je na českém území veden jako vlak ČD), nepodíváte se do lístku (čaj snad nemůže být nějak extra drahý) a přinesou vám účet na 82 korun.

1. Ne každý cestující ví, že když vleze do modrého, bude v něm průměrně protivnější personál jídelního vozu, než je zvyklý z červeného a že když si koupí business, nedostane jako welcome drink na výběr, ale jen Bohémku demi. Produkt z podstaty nemůže být jednotný a cena čaje je jen střípkem z mozaiky.
2. Lze jednoduše vyřešit. ČD budou tlačit na JLV, aby zvedly ceny zákl.občerstvení na úroveň Henryho.
3. Ten čaj je dotovaný? 82 Kč je v českých podmínkách zlodějna, pokud tomu náklady výjimečně neodpovídají. Jenže tady je plat pingla někde jinde, než českého pingla. Nebo jsou všechny restaurace a bary v Rakousku zloději?

HonzaLB
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1484
Registrován: 09. 11. 2006, 09:02
Stav: Offline

Re: Vlakové vlákno

Příspěvek od HonzaLB »

Globik píše:
HonzaLB píše:1. ČD i ÖBB u nás intenzivně railjet označují jako jednotný produkt. Tudíž by měl produkt jednotně vypadat a fungovat, i když se tak bohužel neděje - např. i kvůli nefunkční wifi. Ne každý cestující ví, že když leze do červeného, zaplatí za čaj dvakrát tolik.
2. Už na začátku ČD slibovaly, že dojde ke sjednocení cen alespoň u základního občerstvení. ÖBB se na to jednoduše vykašlaly a svého dodavatele služeb k tomu nedokopaly.
3. jízdu railjetu na našem území dotujeme ze svých kapes také, řádově stovkami milionů korun. Za tuto "objednávku", jak se těmto dotacím říkám, chce stát také nějaký standard. Čaj za 82 není standard, ale zlodějina.
Ano, je to marginálie, ale zkuste se vžít do role, kdy si sednete na českém území do vlaku Českých drah (i rakouský vlak je na českém území veden jako vlak ČD), nepodíváte se do lístku (čaj snad nemůže být nějak extra drahý) a přinesou vám účet na 82 korun.

1. Ne každý cestující ví, že když vleze do modrého, bude v něm průměrně protivnější personál jídelního vozu, než je zvyklý z červeného a že když si koupí business, nedostane jako welcome drink na výběr, ale jen Bohémku demi. Produkt z podstaty nemůže být jednotný a cena čaje je jen střípkem z mozaiky.
2. Lze jednoduše vyřešit. ČD budou tlačit na JLV, aby zvedly ceny zákl.občerstvení na úroveň Henryho.
3. Ten čaj je dotovaný? 82 Kč je v českých podmínkách zlodějna, pokud tomu náklady výjimečně neodpovídají. Jenže tady je plat pingla někde jinde, než českého pingla. Nebo jsou všechny restaurace a bary v Rakousku zloději?

ideální nápad zvednou ceny na českém území na úroveň Henryho. Jistě velmi zvýší popularitu ČD a přiláká davy nových zákazníků.

Ten pingl tam je a běží mu rakouský plat bez ohledu na to, jestli prodá nula nebo sto čajů. Náklad na teplou vodu a nákupní cena čaje bude stejná.

Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5910
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Stav: Offline

Re: Vlakové vlákno

Příspěvek od Globik »

HonzaLB píše:ideální nápad zvednou ceny na českém území na úroveň Henryho. Jistě velmi zvýší popularitu ČD a přiláká davy nových zákazníků.

Ten pingl tam je a běží mu rakouský plat bez ohledu na to, jestli prodá nula nebo sto čajů. Náklad na teplou vodu a nákupní cena čaje bude stejná.

Ty tvrdíš, že to má být jednotný produkt. Pokud Henry není ochotný snížit ceny, je to jediná cesta :)
Podívej se, pro mě jednotný produkt znamená, že když si na něj koupím jízdenku, chci, aby bylo stejně čisto, stejně vybaveno, stejně udržováno a aby se vlakový personál choval cca stejně a třeba aby stejně dbal na dodržování chování cesťáků v tichých vozech. Na rozdíl od jídelního vozu, který považuji za doplňkovou službu, kterou si mohu a nemusím přikoupit a na místě se rozhodnu, zda to akceptuji nebo ne. A nevyjádřil jsi se k tomu business class - má tedy Henry také ořezat nabídku welcome drink po vzoru JLV?

Je rozdíl, zda ten pingl prodá třeba 100 čajů po 82 Kč nebo 120 čajů po dejme tomu 35 Kč.

prodejce
Prodejce
Prodejce
Příspěvky: 4294
Registrován: 14. 12. 2004, 11:51
Bydliště: na vejminku
Stav: Offline

Re: Vlakové vlákno

Příspěvek od prodejce »

Po "čajové aféře" diskutované výše se ještě na chvíli vrátím k červeným railjetům ÖBB. Ukážeme si malou svačinku v podání Henry am Zug, kterou jsem zkonzumoval na trase Praha - Brno.

I při dnešní jízdě sedím na svém oblíbeném místě č. 45 v sekci Business. A musím konstatovat, že "mi to opět to vyšlo", v třímístné suite totiž sedím sám. V oddílu business mi dnes budou dělat společnost ještě další 4 cestující. Tři americké turistky na místech vyhrazených pro expresní rezervace a jeden S.D.Č.Č. na sólo sedadle č. 51. Graficky vyjádřeno situace ve voze vypadala takto:

SITUACE.jpg


Ovšem proč o tom vůbec mluvím. Za prvé místo 51 je nejhorší v celém business oddíle a dobrovolně rezervovat si ho může opravdu jenom č***k. Padesát jednička je hned vedle dveří a bez jakékoliv zástěny. Soukromí je tedy minimální a co víc, na cestě z Prahy do Brna je proti směru jízdy. No nic.

Na místech 12, 13 a 16 se usazují americké turistky, které lze i na dálku snadno identifikovat podle jejich prodlouženého, širokého "ééééé". Jelikož sedí na místech expresní rezervace, lze se domnívat, že jízdenky do Vídně zakoupily až na nádraží těsně před odjezdem.

"It looks grééééééjt" komentují vzhled kabiny.

Záhy po rozjezdu vlaku se ale ukáže, že všichni 4 moji spolucestující sice mají zakoupeny platné místenky do oddílu business za 15 EUR, nicméně jízdenky mají pouze v tarifu druhé třídy.

Že se to stane u jízdenek kupovaných na nádraží je ostudou ČD. V případě Strašně Důležitého Českého Čur..a, který nakupoval v mobilní aplikaci, se ale ničemu nedivím.

Průvodčí se sice nemůže pořádně anglicky vyžvejknout ("tikyt seknt klás this is erste klase"), ale američanky bez řečí doplácejí kreditní kartou. Český panáček se ale nechce dát jen tak lehce :) Tak to zkusíme klasicky po česku:

1) já to ale kupoval přes tu VAŠÍ aplikaci (neprošlo)
2) a když si teda přesednu do dvojky, tak mi tu stovku za místenku vrátíte jo (tón oznamovací + blbej českej úsměv místo tečky = neprošlo)

Nicméně když SDČČ nakonec přeci jen doplatil z úrovně Včasné jízdenky Česko do krvavé 1. třídy základní a byl mu nabídnut welcome drink - tedy cokoliv z nápojového lístku Henry am Zug - Čechovi se v makovici zablesklo...

"Fakt cokoliv jooooo?" a bystrá očka okamžitě začala těkat po nápojovém lístku a lovit tu nejvyšší cenovku. Blaufränkisch Classic za 344 Kč samozřejmě coby welcome drink neprošel. A to už jsem se musel smát nahlas a do velkoprostoru vypustit úsměšné "No ty vole to snad ne." SDČ si nakonec dal pivo. "Ale je to s alkoholem, jo? Tady ty rakouský piva?" Průvodčí klienta ujistil, že rakouský ležák "má stejný volty jako Plzeň", předal poukaz na další konzumaci v hodnotě 50,- Kč a jal se k odchodu do bistrovozu, aby naše objednávky předal rakouskému stevardovi.

"A to pivo nedostanu teda?" volá čur.k zklamaně do uličky za odcházejícím průvodčím.

A asi proto od jisté doby bere v ÖBB RJ objednávky welcome drinku rovnou český průvodčí a nikoliv stevard od Henryho. Proč přesně tomu tak je opravdu nevím, ale tipuji, že Češi se prostě nedokázali s rakouskými stevardy domluvit na tom, co je ještě zdarma a co už je placené.

Ale dost kecání a pojďme konzumovat.

1.jpg
IMAG7212.jpg

Pro začátek Ottakringer, ve skle, teplota akorát. Rakouský stevard se tváří normálně a aktivě se ptá, zda-li jsem si vybral něco z jídelního lístku, cokoliv. Vybral jsem a narozdíl od JLV to vypadá, jako že má objednávka stevarda nijak zvlášť neobtěžuje, či dokonce, že mi rád něco prodal. Co si onen Rakušan ve skutečnosti myslel nevím, ale udržel profesionální ksicht a to je
na českých kolejích pořád raritní záležitost. Už jenom za to ty prachy stojí dát.

A co jiného asi ode mne můžete čekat, než gulášovovou polévku. V podání Henry am Zug pod názvem Ungarische Gulaschsuppe.

IMAG7216.jpg
IMAG7224.jpg

K polévce je podávána horká houska. Je to samozřejmě rozpek a já netuším, zda-li si ta houska ještě pobyla v mikrovlnce či co, ale teplé pečivo je opravdu milý detail:

IMAG7225.jpg

Pepř a sůl ano, ale povšimněte si absence párátka:

IMAG7230.jpg

A nevím proč mám stále tendence fotit gulášové polévky s trčící lžící (viz níže), nicméně polévka samotná byla na můj vkus až příliš "politicky korektní" - málo slaná, málo pálivá, brambory více než al dente. Porce rozhodně větší než u JLV.

A pokud vám přinesou jídlo až na místo v českém vlaku, možná jste si všimli, že ho musíte hned zaplatit. Ještě dříve, než se doktnete příboru. Asi abyste se pak náhodou necukali, že vám to nechutnalo a tak to nebudete platit, anebo abyste po snědení řízku třeba nezatáhli za záchrannou brzdu, nerozbili okno a neutekli do polí bez placení. Prostě klasický český stres "aby mě někdo nevojebal".

Ne tak u Henryho. Zeptají se, kde člověk vystupuje a konečný účet potom sami přinesou před příjezdem do dané stanice.

IMAG7234.jpg

Na vedlejším stolku už čeká druhý chod. Uzený losos, tedy Räucherlachs

IMAG7241.jpg
IMAG7243.jpg
IMAG7246.jpg
IMAG7247.jpg

Dobrá rada zdarma: Na cesty si vždy s sebou berte hygienické ubrousky!

IMAG7251.jpg

Ta vanička napravo není máslo, nýbrž crème fraîche

IMAG7253.jpg
IMAG7254.jpg

Dopijeme Ottakringer:

IMAG7282.jpg

.. a dáme si další z piv na lístku, pšeničný Paulaner

IMAG7285.jpg
IMAG7289.jpg

Podávaný s typickou vysokou sklenicí. Pivo je třeba do sklenice nalít s jistým grifem, aby se z lahve podařilo dostat i zákal z kvasinek usazený na dně lahve. Vysoká sklenice, do které by se v rámci onoho grifu mělo celé pivo nalít naráz, se bohužel moc nehodí na české koleje, neb má příliš vysoké těžiště a hrozí zvrhnutí. Napřed si tedy trochu piva odcintnu do nízké sklenice:

IMAG7292.jpg

.. a potom teprve vychutnám lahodné kvasinky.

IMAG7300.jpg
IMAG7304.jpg

Co víc si ve vlaku přát:

IMAG7307.jpg

a to je pro dnešek všechno.

IMAG7315.jpg


Jo, vlastně není, ještě jsem zapoměl zaplatit :) . Dělá to 550 Kč, mínus 50 Kč voucher od Českých drah v ceně místenky, celkem tedy rovných 500 Kč. Kvalitě obsluhy a jídla zcela odpovídající cena.

P.S. Dojem z jízdy mi kazily jen ony američanky s velkými zadky, které na záchodě pořád dávaly prkýnko dolů. Nevíte někdo, jak se anglicky řekne "Zvedejte po sobě na záchodě prkýnko"

?

Tony Smoke
Autor nejlepších fotografií v trip reportu 2015
Autor nejlepších fotografií v trip reportu 2015
Příspěvky: 1048
Registrován: 16. 05. 2011, 23:48
Oblíbené typy letadel: A321, E190, A330
Pohlaví: muž
Bydliště: VIE
Stav: Offline

Re: Vlakové vlákno

Příspěvek od Tony Smoke »

...az na tie piva... :crazy:

whiskey
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4151
Registrován: 17. 08. 2007, 12:03
Stav: Offline

Re: Vlakové vlákno

Příspěvek od whiskey »

paradicka, aj report, aj henry aj C class.
prodejce píše:Nevíte někdo, jak se anglicky řekne "Zvedejte po sobě na záchodě prkýnko"

?


Lift the seat when you're done, bit...errm, please!

Zoltan
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 596
Registrován: 21. 07. 2009, 18:25
Oblíbené typy letadel: Jak to má alespoň jednu uličku, tak letím...
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: Vlakové vlákno

Příspěvek od Zoltan »

Místo 51, je asi zakleté.Vzhledem k tomu že se dost často stává, že vlak je rychleji ve Vídni než auto v Brně, volím při mých cestách do Brna vlak. Osud tomu chtěl, že jsem jel vždy vlakem od OBB a ne tím "naším" modrým. Systém mi při rezervaci business class vždy hodí místo 51. Poprvé jsem to přežil v průvanu na uličce hanby. a pak jsem raději volil jiná místa. Já vše doporučuji čokoládový dortík a kávu. S tím jsem maximálně spokojen.

Ó jak jsem se těšil, když konečně byla změna řazení a jel tím "naším" modrým. Hořce zklamán jsem usedl na stejné sedačky do plně otevřeného vagónu, nikterak odděleného od 1. třídy. Takže pocit soukromí 0 a parta Rakouských borců co jela do Prahy dělat pro kamaráda rozlučku ze svobodou udělala z cesty komickou estrádu. Pominu turnaj v pokeru se spoustu piv, přehlédnu umělou vagínu na stolku, bylo mi jedno, když v každé zastávce chodili kouřit ven a skandovali " MR. Thomas" na mašinfíru, ale ubliknout si pod sedačku, zády ke mě, fakt nemuseli. V Praze se mi jako omluvili, a jestli jim doporučím nějaký klub. Ptám se drinking or dancig? Odpověď byla f*cking... toť modrý vláček a business class


Odpovědět