Vlakové vlákno

Odpovědět
Admin
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 439
Registrován: 24. 12. 2000, 00:00
Oblíbené typy letadel: Boeing 747, Boeing 777, Airbus A330
Pohlaví: muž
Bydliště: fórum
Stav: Offline

Re: Vlakové vlákno

Příspěvek od Admin »

misob píše:aký max. veľký súbor sa dá vlastne priložiť?


750 kB


prodejce
Prodejce
Prodejce
Příspěvky: 4294
Registrován: 14. 12. 2004, 11:51
Bydliště: na vejminku
Stav: Offline

Re: RE: Re: Vlakové vlákno

Příspěvek od prodejce »

misob píše:Gastro photos coming soon :D

Edit: tak bohužial fotky mi nejdú nahrať ani po tom, čo som ich prehnal kompresiou :evil: aký max. veľký súbor sa dá vlastne priložiť?


Tak to se ti MUSÍ podařit nahrát sem ty fotky, rozumíš, MUSÍ!!! A jestli ty fotky nevokážeš, tak sem za trest nenahraju ani jednu ze svých fotek vlakových záchodů. To už je raději všechny demonstrativně SMAŽU.

Tak snad to jako výhrůžka stačí...
Naposledy upravil(a) prodejce dne 11. 09. 2015, 00:48, celkem upraveno 1 x.

prodejce
Prodejce
Prodejce
Příspěvky: 4294
Registrován: 14. 12. 2004, 11:51
Bydliště: na vejminku
Stav: Offline

Re: RE: Re: Bludy pana Sůry

Příspěvek od prodejce »

Robert píše:Honza Sura testuje tři dny české železnice, iDnes nasadil online reportáž - http://ekonomika.idnes.cz/velky-test-ce ... ne=1005941

Doufám, přečetl jsem z třídenní reportáže nyní vše, bohužel gastra jsem se nedočkal. Ve fotogalerii se objevilo jen jedno pivo - a ještě darované. Naopak mě mile překvapilo, že celá reportáž vyvrcholila článkem o záchodech. Hovořit o dráze a zároveň nehovořit o záchodech, to by bylo snad až nečeské. Hajzly máme pod kůží, na tom se nic nemění ani ve víru staletí. Zasvěceně filozofovat o porcelánových božstvech, to je umění, kterému hoví snad každý správný Čech. Stejně jako muzice. I já bych rád na dané téma přispěl svou troškou do mlýna, jen co kolega výše splní svůj slib a nahraje ty fotky jídla. Není kouře bez ohně. Latinsky se tomu říká kauzalita.

persona
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2130
Registrován: 24. 05. 2008, 12:26
Bydliště: BRQ
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Vlakové vlákno

Příspěvek od persona »

Včera jsem se shodou náhod na jedné poradě ohledně projektů vědy a výzkumu dozvěděl, že největší počet podávaných patentů (nebylo upřesněno zda v ČR či ve světě - ještě zjistím) se údajně týká toaletních technologií a jejich inovací - možná na tom tedy něco bude :-) (tak dynamické obory jako genetika, biochemie, molekulární biologie nebo materiálové vědy jsou prý až za tím).

Admin
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 439
Registrován: 24. 12. 2000, 00:00
Oblíbené typy letadel: Boeing 747, Boeing 777, Airbus A330
Pohlaví: muž
Bydliště: fórum
Stav: Offline

Re: RE: Re: Vlakové vlákno

Příspěvek od Admin »

prodejce píše:
misob píše:Gastro photos coming soon :D

Edit: tak bohužial fotky mi nejdú nahrať ani po tom, čo som ich prehnal kompresiou :evil: aký max. veľký súbor sa dá vlastne priložiť?


Tak to se ti MUSÍ podařit nahrát sem ty fotky, rozumíš, MUSÍ!!! A jestli ty fotky nevokážeš, tak sem za trest nenahraju ani jednu ze svých fotek vlakových záchodů. To už je raději všechny demonstrativně SMAŽU.

Tak snad to jako výhrůžka stačí...


Zeptám se, v jakém formátu jsou fotky? Nahrávat jde jpg, jpeg, gif, png, tif.


HonzaLB
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1484
Registrován: 09. 11. 2006, 09:02
Stav: Offline

Re: RE: Re: Bludy pana Sůry

Příspěvek od HonzaLB »

prodejce píše:
Robert píše:Honza Sura testuje tři dny české železnice, iDnes nasadil online reportáž - http://ekonomika.idnes.cz/velky-test-ce ... ne=1005941

Doufám, přečetl jsem z třídenní reportáže nyní vše, bohužel gastra jsem se nedočkal. Ve fotogalerii se objevilo jen jedno pivo - a ještě darované. Naopak mě mile překvapilo, že celá reportáž vyvrcholila článkem o záchodech. Hovořit o dráze a zároveň nehovořit o záchodech, to by bylo snad až nečeské. Hajzly máme pod kůží, na tom se nic nemění ani ve víru staletí. Zasvěceně filozofovat o porcelánových božstvech, to je umění, kterému hoví snad každý správný Čech. Stejně jako muzice. I já bych rád na dané téma přispěl svou troškou do mlýna, jen co kolega výše splní svůj slib a nahraje ty fotky jídla. Není kouře bez ohně. Latinsky se tomu říká kauzalita.

na gastro nejsem odborník, navíc za celou cestu jsem zažil pouze čtyři vlaky s jídelním vozem:)ale test nádražek je silné téma..jen někde není co testovat, protože vůbec nejsou. třeba Mariánky

misob
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 121
Registrován: 21. 03. 2015, 00:30
Oblíbené typy letadel: CR7, E170
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: Vlakové vlákno

Příspěvek od misob »

Tak na 2. pokus po kompresii na 330 kB sa to očividne podarilo :) predstavujem Vám konfitovanou veprovou krkovici v rozmarynu s bramoborovyma siskama a merunkovo-jablecnym chutney, verze zavřena :D
Tak na 2. pokus po kompresii na 330 kB sa to očividne podarilo :) predstavujem Vám konfitovanou veprovou krkovici v rozmarynu s bramoborovyma siskama a merunkovo-jablecnym chutney, verze zavřena :D

misob
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 121
Registrován: 21. 03. 2015, 00:30
Oblíbené typy letadel: CR7, E170
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: Vlakové vlákno

Příspěvek od misob »

To samy jen ve verzii otevřené :D
To samy jen ve verzii otevřené :D

misob
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 121
Registrován: 21. 03. 2015, 00:30
Oblíbené typy letadel: CR7, E170
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: Vlakové vlákno

Příspěvek od misob »

Tak prodejce a teraz očakávam tie tvoje fotky záchodov :D

prodejce
Prodejce
Prodejce
Příspěvky: 4294
Registrován: 14. 12. 2004, 11:51
Bydliště: na vejminku
Stav: Offline

Re: Vlakové vlákno

Příspěvek od prodejce »

Tak abych se přiznal čekal jsem od toho víc... alespoň nějaké trochu hodnocení jaké to bylo, kolik to stálo atak ... a hlavně jak se ti ta masová koule krájela plastovým nožíčkem. Celé to vypadá tak nějak "ekonomicky" :-/

A pokud se teď upřímně těšíte na fotky záchodů, tak jsem vám chtěl říct, že jste ale pěkní perverti.

misob
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 121
Registrován: 21. 03. 2015, 00:30
Oblíbené typy letadel: CR7, E170
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: Vlakové vlákno

Příspěvek od misob »

Stálo to 129 kaček a chuťovo to na rozdiel od výzoru bolo prekvapivo dobré (kam sa na to hrabe catering Lufthansy a LSG Skychefs obecne). aj keď cestou do 7 vagónu to stewardovi už trochu vychladlo, takže teplota mäsa a hlavne prílohy už dosť pod normou. plastového príboru by som sa nebál, krájať sa to ním dalo celkom v pohode :) no ale nabudúce sa asi aj tak radšej premiestnim do bistrovozu :) ale zas dodávka jedla na miesto objednaná online má výhodu v tom, že človek nemusí cez celú súpravu Pendolina a v mojom prípade som mal pod kontrolou aj osobné veci a cennosti, ktoré som tak nemusel ťahať so sebou do bistra.

velpa.66
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 280
Registrován: 26. 08. 2012, 17:49
Stav: Offline

Re: Vlakové vlákno

Příspěvek od velpa.66 »

To stejné ale na porcelánu.Vypadá to lépe,příště raděj dojdi do toho jídeláku.

prodejce
Prodejce
Prodejce
Příspěvky: 4294
Registrován: 14. 12. 2004, 11:51
Bydliště: na vejminku
Stav: Offline

Re: Vlakové vlákno

Příspěvek od prodejce »

Následující pojednání je inspirováno článkem Jana Sůry:

Toalety. Místo, kde umí České dráhy hodně překvapit
http://ekonomika.idnes.cz/toalety-misto ... oakcie_rts

*******************************************************************************************************************

Daniel Landa píše:A tak jsem vděčnej za tu šanci,
že přijde po životě ráj,
kde ti suchou deku daj.
A snad tam budou pěkný stromy
a čistý záchody - to mám rád.

Pokud bychom se měli pokusit nějak konkrétně definovat, co je češství, určitě by jedním z našich národních atributů byla i náročnost na čistotu toalet. Na vyblejskané, voňavé hajzly si prostě jako národ potrpíme. Vždyt ruku na srdce – když jste v roce 1989 zvonili klíčema, tak na co jste přitom mysleli? Na svobodu, pravdu a lásku určitě ano, ale též i na videopřehrávače, barevné televizory, měkčený toaletní papír, sladké jogurty, krabicové mléko, prací prášky z Tuzexu a … jistě, též i na čisté záchody. Na záchody čisté přesně tak, jak je měli čisté všude na západě. Ve vlacích, na dálnicích, prostě všude. A ne jako u nás... a tak hajzly jsou v České republice dodnes vnímány jako kulturní atribut. Hajzly nečisté = východ, hajzly čisté = západ.

No a samozřejmě České dráhy, jako patrně největší provozovatel mobilních toalet v tomto státě, mají už jen z tohoto titulu jisté výsadní postavení v naší kultuře a v našem národním sebenahlížení. České dráhy se staly nevědomky a zároveň neúmyslně vlajkovou lodí češství. Celá naše země je zrovna tak moc na Západě, nebo tak moc na Východě, jak moc jsou v českých vlacích posrané hajzly. Hajzly nám v tomto případě tedy slouží jako pevné měřítko ve světě jinak zcela relativních hodnot. A to – přiznejme si - není vůbec málo.

Vzájemné propojení drah a záchodů má ale kromě svého kulturního rozměru též i svůj rozměr filosofický.

Měl-li bych charakterizovat, čím je právě dráha tak přitažlivá a jedinečná z filosofického hlediska, bude to v první řadě inherentní konflikt věčného s pomíjivým, který je specificky právě u dráhy obnažený více, než kdekoliv jinde. Na jedné straně jsou tu nádraží coby pasivní, lhostejní svědci pomíjivosti lidských osudů a motivací, cestujících věčně přijíždějících a odjíždějících, kteří ovšem i přes tuto svou vlastní pomíjivost, anebo právě díky ní, nakonec předávají nádražním budovám ten natolik typický genius loci.

A jako kontrast oproti lhostejně stojícím budovám a poklidně si reznoucím kolejím jsou tu vlaky samotné. Vlak jako symbol absolutní pomíjivosti a marnosti všeho pohybu a lidského pinožení vůbec. Vždyť není nic všednějšího, nezajímavějšího a nezapamatovatelnějšího, než osobní motorový vlak, který dojel do své cílové stanice. A veškerý smysl jeho další existence zcela stojí a padá s tím, zda-li ten vlak ještě někam pojede – a jet může právě jen tam, odkud již přijel. Neexistuje žádný konkrétní definitivní a finální cíl, kam by mohl vlak dojet. Smysluplná existence je u vlaků paradoxně podmíněna pohybem bez cíle. Stejně jako u lidí.

Dráhu tedy můžeme definovat nejen jako pornodivadlo fyzikálních zákonů bez šťastného konce, ale též jako alegorii lidského života vůbec. Alegorii pohybu a individuálního snažení, po kterém nakonec nezbyde buďto zhola nic, anebo snad v lepším případě jakýsi „duch místa“, na kterém se všechno to snažení odehrávalo - tedy onen zmiňovaný genius loci.

Paralelně, viděno touto optikou, můžeme i na záchodovou místu nahlížet jako na nádraží svého druhu. I záchod je zcela lhostejný k lidským motivacím - i když ovšem přítomnost následného genia loci je u toalet přeci jen hmatatelnější. Vlaky, stejně jako záchody, jsou instrumentem k vykonávání objektivně bezvýznamných repetitivních úkonů a pohybů, které ve výsledku manifestují zbytečnost lidského bytí a bezbřehou beznaděj hledání smyslu života.

A my se můžeme jen domýšlet, proč vlaky a záchody v dnešní civilizaci koexistují v tak těsném sepětí a vzájemné závislosti. Proč je jedno tak intenzivně spojeno s druhým a hranice mezi oběma je natolik rozostřena, až je nám někdy zatěžko rozlišovat mezi samotnými záchody a samotnou dráhou. Tyto dvě entity v našem myšlení často splývají v jedno. Otevřenou otázkou zůstává, zda-li je to evoluční náhoda, nebo je takové spojení výsledkem nějakého inteligentního plánu...

***

Pokud se ptáte, zda-li mám k záchodům nějaký osobní vztah a zda-li jsou pro mě natolik nosným tématem, abych o nich napsal samostatný článek, pak odpovídám ano. Záchody nejen pravidelně používám a dokážu samostatně opravovat, ale dokonce jsem jim věnoval i několik měsíců svého profesního života. Zmínit rovněž musím zásadní životní zkušenost, kterou jsem utrpěl při jediné návštěvě toalet naproti pokladnám Metropolitní opery. Ten dechberoucí kontrast všeobecné vznešenosti a na všechny způsoby ztýraných hajzlů mě důrazně upozornil, jak život je bídný a umění velké. Nikdy nezapomenu!

Ovšem ani moje krátké angažmá hajzldědka nepostrádalo intelektuální rozměr. Tuto profesi jsem vykonával v době, kdy tzv. závěsné toaletní mísy ještě nikdo neznal a hajzliky byly pěkně stojací, ukotvené čtyřmi šrouby k podlaze. A to teprve byla prácička udržet dokonalou čistotu - právě v oblasti těchto šroubů. V tomto zaměstnání jsem se naučil, že pot z čela se neutírá hřbetem ruky, ale raději do ramene a tento návyk mi zůstal dodnes. No a pak jsem se v tomto zaměstnání musel též rozumově vyrovnat s na první pohled nepochopitelnými výjevy, kdy člověk hned neporozumí, jak je to vůbec možné, a snad by chtěl i zapochybovat o platnosti fyzikálních zákonů. Například jak je možné záchodovou mísu znečistit i zespodu – ano zespodu – a potom mě též překvapilo, když jsem onehdá po vstupu do kabinky spatřil lejno zhruba ve výšce hlavy. To člověka opravdu donutí přemýšlet.

No a od té doby mám k uklízečkám úctu. Ano, vím jaké to je bojovat s ucpaným hajzlem, který pomalu přetéká, stejně jako přetékalo kynoucí těsto z díže v pohádce Pekařův císař. Vím, kam všude jde nacpat zakrvácenou vložku a co to všechno znamená, když je nablito v pisoáru.

A proto vám mohu na sto procent garantovat, že za špinavé hajzly ve vlacích si můžete sami.

***

Ale dost řečí, přejděme k obrazové části našeho vyprávění. Jako první si ukážeme jeden učebnicový příklad tzv. „bolševické estetiky“. Minulý režim měl zvláštní fetiš na dva prvky: kachličky a záclony. V případě koupelen to byly opravdu těžce peverzní světle zelené koupelnové dlaždičky, které jen občas alternovaly se světle růžovou, popřípadě s hnědou. Být zavřený v zeleně vykachličkované „bolševické“ koupelně, to se člověku opravdu chtělo udělat něco moc a moc smradlavého. No a záclony byly všude: nejen doma, ale i všude ve školách, na vojenských útvarech a dokonce i v restauraci Na Kovárně visely za bolševika záclony. O záchodech ani nemluvě. Tak snad si to dovedete představit. Záclonová lobby se musela za bolševika koupat v penězích, vždyť všude to jen vlálo! Kachlička a záclona, to byl zase bolševický kulturní atribut.

Už je to dost dávno a na echtovní bolševickou estetiku už člověk narazí jen zřídka. Ale v Kolíně... v Kolíně to pořád bere dech. Tam to má všechno, co to má mít - ta barva! Ten vzor! Ten chic!

IMAG6975.jpg
IMAG6978.jpg
IMAG6969.jpg

.. a nezbytná záclona, aby to bylo hezké a kulturní:

IMAG6976.jpg


Bohužel se mi povedlo vyfotit jen jednu kabinku - tu, ve které vidíte bílou záchodovou místu. Až na odchodu jsem zjistil, že o dvě kabinky vedle je ještě původní HNĚDÁ slovy HNĚDÁ záchodová mísa se stejně hnědým sedátkem. To prostě člověka úplně vyzývalo k použití, jeden by měl nutkavou chuť sednout si a splynout s okolím. Nicméně i když jsem měl na mobilu ztlumený zvuk, abych nebudil pozornost cvakáním fotek, hajzlbabka stejně vykoukla cože to tam provádím a já opravdu nechtěl být přichycen při tom, jak si fotím hajzly. Latinsky se tomu totiž říká mysofilie. A propos - vstupné na tento záchod stojí hodně přes 10 Kč - teď si nejsem jistý, zda-li to bylo 15 nebo dokonce 20 Kč.

***

Pojďme dál. Nejmenovaná nádražní restaurace a skvělý nápad, jak si ušetřit práci s vajgly odhozenými do pisoáru - to jsem taky moc moc nenáviděl, ale tohle řešení mě nikdy nenapadlo:

IMAG6763.jpg
IMAG6765.jpg


***
Zastavení třetí - tzv. gravitační záchod. Tedy takový, kdy ve "stanici nelze". Jelikož tato technologie pomalu mizí, zachytil jsem jí na několika fotografiích:

IMAG6439.jpg
IMAG6441.jpg
IMAG6442.jpg

Kvalita toaletního papíru je též neoddělitelná od celkového dojmu. Na to, že se nacházím v první třídě nic moc, ale například u aerolinek jsem zažil i horší modely než toto:

IMAG6447.jpg
IMAG6449.jpg

Fyzikální zákony v praxi a ony pověstné šrouby, které mě kdysi tolik natrápily:

IMAG6451.jpg
IMAG6456.jpg

Jen toto nevím na co je, snad nějaký znalec objasní. Já to považuji za zvukovod, kterým kapitán volá rozkazy do strojovny:

IMAG6457.jpg

.. a uznejme, že to není zas až taková hrůza.

***

ICE/Deutsche Bahn - náš vzor. S německými záchody na věčné časy a nikdy jinak! Splachování sice futuristické, poněkud mi připomělo HAL 2000, jen v zeleném provedení, ale celkový dojem nic moc:

IMAG7962.jpg
IMAG7961.jpg

Fotit nebo nefotit do tripreportů záchodové mísy? Jsou lidé, kteří je poctivě fotí, ale mě to připadá jako pornografický prvek. Stejně jako jsou obscéní tripreportová selfie se žrádlem, připitky směrované do objektivu fotoaparátu a dokonce se najdou i tací, kteří sami sebe natáčí na video při vlastní konzumaci jídla (!) - snad aby zážitek z tripreportu byl úplný a čtenář si mohl detailně představovat, jaké že by to bylo na místě onoho šťastlivce. To je ale z definice pornografie a pak už neshledávám důvod, proč se též nenatočit na video při sexu, který předchází ranní cestě na letiště...

A to je taky důvod, proč se u mě fotografií záchodových mís spíše nedočkáte.

Nejhorší záchody na českých kolejích jsou dle mého v 1. třídě Elefantů, naopak velmi dobře řešená mi přijde Regionova. Fotky záchoda ze švýcarského Panoramawagenu už jsem ukazoval dříve, ten hodnotím velmi vysoko. Česká gravitační béčka jsou fajn pokud se člověk nepotřebuje zrovna vrhnout do nějaké větší akce - pak je to opravdu nechutné. Též se domnívám, že východoněmecký inženýr počítal u gravitačních záchodů spíše s močením a to druhé jen v případě velké nouze.

A to je vše. Jestli jste očekávali nějaké hrůzy, tak ty prostě nejsou. I když si uvědomuji, že mužská část populace to prostě má lehčí. A snad jako zajímavost - na trase posázavského pacifiku jsem zahlédl patrně nejstarší stojící staniční hajzly v českých zemích - dřevěná budka opatřená cedulkou "Původní budova z roku 1899". A bylo otevřeno. Dovnitř jsem ale nešel. :)

Veselý víkend všem!

HonzaLB
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1484
Registrován: 09. 11. 2006, 09:02
Stav: Offline

Re: Vlakové vlákno

Příspěvek od HonzaLB »

prodejce: o záchodech v českých vlacích teď ledacos vím,takže si dovoluji silně oponovat s tvrzením, že nejlepší je regionova. Ano, je to bezpochyby největší hajzl na českých kolejích (bavíme se o toaletě, jinak by to byl dlouhý seznam:). Nicméně to ovládání, to je fakt šílenost, asi pět tlačítek, takže v praxi se skoro nikdo nezamkne. Když jsem jel na své cestě regionovou poprvé, zkušená průvodčí zásadně stála u toalety a pokud byla plná, další zájemce o její použití odrazovala, protože věděla, že se její aktuální uživatel nezamkl:-)Lehce škodolibě jsem si pak sedal v regionovách zásadně do toho prostoru u záchodu a čekal, kdo se nezamkne...z pěti pokusů se zamkl jeden:)
Jinak u mě vede Pesa, ale uznávám, je to poněkud subjektivní hodnocení:)

prodejce
Prodejce
Prodejce
Příspěvky: 4294
Registrován: 14. 12. 2004, 11:51
Bydliště: na vejminku
Stav: Offline

Re: Vlakové vlákno

Příspěvek od prodejce »

HonzaLB píše:prodejce: o záchodech v českých vlacích teď ledacos vím,takže si dovoluji silně oponovat s tvrzením, že nejlepší je regionova.

Nenapsal jsem, že je Regionova nejlepší, napsal jsem že mi přijde dobře řešená - vždy se mi podařilo se zamknout - to je tak, když článek nepřečteš pořádně, ale jen ho prolétneš očima :)


Odpovědět