Vlakové vlákno
-
- Kapitán
- Příspěvky: 1807
- Registrován: 20. 09. 2007, 17:47
- Pohlaví: muž
- Bydliště: bejvávalo YVR
- Stav: Offline
Re: Vlakové vlákno
Jsem jel ve středu ráno v 8 z Mukačeva a už před devátou večer, tj. za nějakých 13,5 hodiny byl v Praze, která je vzdušnou čarou nějakých 630 km. A kamarád si dal ještě další 2,5 hoďky do ČB, který jsou k Mukáči dokonce ještě blíž. No, nadávali jsme, že Wizz má gastarbeiterské linky všude po Evropě a s ČR na Zakarpatí, kde má tak každý 4. auto českou SPZ a z každý větší vesnice jezdí alespoň jednou týdně přímý bus do Prahy, nelítá nic. Užhorod by byl super a Ivano-Frankivsk bych řekl, že by mohl být ještě úspěšnější (bo větší spádový území, obdobný čas dopravy z velké části Zakarpatí).
@Zoltan: šotouši
@Zoltan: šotouši
-
- Kapitán
- Příspěvky: 3160
- Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
- Bydliště: HAG
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Vlakové vlákno
Sotousi jsou vedlejsi kancelar, takrikajic
ale nemaj v zaberu jen vlaky.
ale nemaj v zaberu jen vlaky.
-
- Kapitán
- Příspěvky: 5915
- Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
- Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Honolulu
- Stav: Offline
Re: Vlakové vlákno
k.m píše:pohodlí bylo,sedačka šla sklopit k dispozici polštářek prosto na nohy luxusní - přirovnal bych to k vozům 1.třídy v EC u ČD
[/attachment]
Nechci Ti do toho kecat, ale pokud to beru podle fotek, tak Č(S)D měly pohodlnější sedadla 1.tř. už i v komunistických rychlíkových vozech. Tady vidím malou šířku sedadla a nízké opěradlo.
-
- autor Trip reportu roku 2011, 2012, 2015; Nejlepší autor trip reportů 2011, 2012; vítěz kategorie Když cesta je cíl 2011, 2012, 2015
- Příspěvky: 1689
- Registrován: 12. 08. 2008, 05:05
- Bydliště: CTU
- Stav: Offline
Re: Vlakové vlákno
Zoltan píše:cocik píše:Pratele, dneska jsem (ne)dobrovolne absolvoval jednu z nejdelsich CRH trati, a sice Sanghaj-Chengdu (cca 2000 km, doba jizdy 14.5 hodiny). Mam hromadu videomaterialu, kterej snad v dohledny dobe sestriham, ale ve zkratce bych to srhnul slovy - uzasna krajina, ale jinak peklo. Jestli bylo v Sanghaji cca 10% cestujicich totalne necivilizovanejch prasat, tak jak jsme zastavovali v cim dal vetsich zapadakovech ve vnitrozemi, tak se ten pomer navysil na nejakejch 30-40%.
Jiny kraj, jiny mrav. Nevim proč ale hned me napadl film Proč. Rikam si jak jsi se proboha na tento traintrip dostal. Mas rad dobrovlne muceni? Nemohu neodpustit.drobny citat: At prca, stejne bude druhej...
Report ve stylu filmu Proc bude az za 3 tejdny. Jedu z Chengdu do Zhengzhou na fotbal (podivat se na Borka Dockala v utkani Henan Jinaye - Jiangsu Sainty) a cestu tam absolvuju nocnim rychlikem v "hard sleeper class", teda v tom nejhorsim, co jde. Ale nejsem zas takovej masochista, takze uz jsem si booknul v Zhengzhou na prespani Hilton a zpatky to mam nakoupeno Air China first class.
Re: Vlakové vlákno
[quote="k.m"]Indonésie: Jakarta - Yogyakarta 535 km za 7:45,vlak nejvyšší indonéské kvality složený pouze z vozů Eksekutif
právě jsem se vrátil, jeli jsme jako socky jen v Bisnis a zkusili jsme i ekonomi s lavicema 3+2, to už při plném obsazení člověk ocení kolik je v letadlech wizzairu místa
Nicméně abys poznal to nejlepší co dráhy nabízejí, musel bys jet jedním z vlaků Argo Wilis, kde nasazují nové vozy z minulého roku a to vypadá ještě lépe, ale samozřejmě bych to nesrovnával s našimi vozy, které jsou stavěné na evropany...
právě jsem se vrátil, jeli jsme jako socky jen v Bisnis a zkusili jsme i ekonomi s lavicema 3+2, to už při plném obsazení člověk ocení kolik je v letadlech wizzairu místa
Nicméně abys poznal to nejlepší co dráhy nabízejí, musel bys jet jedním z vlaků Argo Wilis, kde nasazují nové vozy z minulého roku a to vypadá ještě lépe, ale samozřejmě bych to nesrovnával s našimi vozy, které jsou stavěné na evropany...
-
- Kapitán
- Příspěvky: 5915
- Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
- Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Honolulu
- Stav: Offline
Re: Vlakové vlákno
lukaskr píše:a zkusili jsme i ekonomi s lavicema 3+2, to už při plném obsazení člověk ocení kolik je v letadlech wizzairu místa
Btw. v USA mají některé příměstské vlaky také lavice 3+2, ale tam jsou o něco širší skříně, než u nás.
-
- Kapitán
- Příspěvky: 1807
- Registrován: 20. 09. 2007, 17:47
- Pohlaví: muž
- Bydliště: bejvávalo YVR
- Stav: Offline
Re: Vlakové vlákno
Tak ono ten rozchod a potazmo sirka skrine hraje dost roli. Na metrovy uzkokolejce v Bolivii z jihu do Orura je ve 3. tride taky 3+2...
-
- Cestující Economy Class
- Příspěvky: 111
- Registrován: 15. 11. 2009, 13:27
- Bydliště: Č.B
- Stav: Offline
Re: Vlakové vlákno
lukaskr píše:k.m píše:Indonésie: Jakarta - Yogyakarta 535 km za 7:45,vlak nejvyšší indonéské kvality složený pouze z vozů Eksekutif
právě jsem se vrátil, jeli jsme jako socky jen v Bisnis a zkusili jsme i ekonomi s lavicema 3+2, to už při plném obsazení člověk ocení kolik je v letadlech wizzairu místa
Nicméně abys poznal to nejlepší co dráhy nabízejí, musel bys jet jedním z vlaků Argo Wilis, kde nasazují nové vozy z minulého roku a to vypadá ještě lépe, ale samozřejmě bych to nesrovnával s našimi vozy, které jsou stavěné na evropany...Globik píše:k.m píše:pohodlí bylo,sedačka šla sklopit k dispozici polštářek prosto na nohy luxusní - přirovnal bych to k vozům 1.třídy v EC u ČD
[/attachment]
Nechci Ti do toho kecat, ale pokud to beru podle fotek, tak Č(S)D měly pohodlnější sedadla 1.tř. už i v komunistických rychlíkových vozech. Tady vidím malou šířku sedadla a nízké opěradlo.
Tak já to beru pociťově a ty sedečky byli pohodlné,že by byli užší to mi rozhodně nepřišlo(foto z EC Csárdás) navrch místa na nohy bylo i o něco více,zásuvka tam byla taky,takže když pomineme wc tak z mého pohledu bych se toho srovnání nebál ..
no Bisnisu jsem se už bál ))
-
- Kapitán
- Příspěvky: 1807
- Registrován: 20. 09. 2007, 17:47
- Pohlaví: muž
- Bydliště: bejvávalo YVR
- Stav: Offline
Re: Vlakové vlákno
Troufam si rict, ze se mylis. Ukrajinci maj k Cesku blize nez k jinym statum, a opravdu tam podstatna cast aut ma ceske SPZ (fakt to nejsou turisti), obcas jeste litevske. To je vse. A zpatecni jizdenka na bus z te horni dolni vyjde na podobne penize jako prumerna cena letenky u Ryana. K tomu pridej tragicke lokalni silnice. Proste neverim, ze by tam nebyl potencial srovnatelny s ruznymi Skopje, Sofiemi, Kluzemi apod.
Re: Vlakové vlákno
Taky bude hrát roli náklady, které tihle lidi běžně můžou převážet. Letenka sama o sobě může stát podobně jako ten autobus, nicméně pokud se k tomu připočítá cena a hlavně jaksi "limit" odbavené bagáže, asi bude pro většinu cestujících ČR - Ukrajina vyhrávat vždycky ta flexibilita narvat do autobusu, případně maršrutky, náklad bez omezení
-
- Kapitán
- Příspěvky: 1807
- Registrován: 20. 09. 2007, 17:47
- Pohlaví: muž
- Bydliště: bejvávalo YVR
- Stav: Offline
Re: Vlakové vlákno
Nejde opomenout, ze k letence dostane kazdy Ukrajinec cca 500 Kc danovy bonus (=8 krabicek cigaret navic oproti pozemni ceste).
Vetsina z nich tu trvale zije a domů za rodinou jezdi na navstevu (a dovezt penize). Fakt tam neni humanitarni krize, aby tam museli vozit zbozi. A zpet krom cigaret potrebuji jen par drobnosti.
Vetsina z nich tu trvale zije a domů za rodinou jezdi na navstevu (a dovezt penize). Fakt tam neni humanitarni krize, aby tam museli vozit zbozi. A zpet krom cigaret potrebuji jen par drobnosti.
-
- Cestující First Class
- Příspěvky: 596
- Registrován: 21. 07. 2009, 18:25
- Oblíbené typy letadel: Jak to má alespoň jednu uličku, tak letím...
- Pohlaví: muž
- Stav: Offline
Re: Vlakové vlákno
Uživatelé tohoto vlákna by měli používat správný slang a proto jsem našel jejich slovník, abychom se vyjadřovali správně:
http://www.fce.vutbr.cz/zel/svoboda.r/zabava/slang.htm
http://www.fce.vutbr.cz/zel/svoboda.r/zabava/slang.htm
-
- Kapitán
- Příspěvky: 3160
- Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
- Bydliště: HAG
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Vlakové vlákno
Zdravice z cesty. Vzhledem k tomu, že se tady řeší úroveň dálkového cestování různým vlakem, dovolil bych si mikrotripreport.
Většině čtenářů je zřejmě produkt Pendolina dobře znám, nicméně jelikož na mezinárodní rotace na východ federace byl nasazen až po ukončení mého pravidelného cestování na téže rotaci, mám možnost vyzkoušet ho takřka na vlastní p***l až dnes. Vlak Supercity Pendolino Košičan má totiž (při absenci těch několika nočních vlaků které si pamatuju s příjezdem ještě před šestou) ideální timing k tomu, abych se dokázal dostat do Prahy k odletu v osm a mohl předtím tak akorát fajn dospat.
Co k hard produktu, jsem lehounce zklamán z legspaceu a po téměř šesti hodinách mě už celkem začíná řečená p***l bolet, nicméně pořád to lze hodnotit celkem dobře.
Vyzvednout musím zejména IFE řešení s celkem rychlým internetem jak na Slovensku tak v Česku, byť nabídka filmů pokulhává.
K večeři jsem zvolil kuřecí v omáčce s knedlíkem a jako desert palačinku, obojí musím hodnotit velice pozitivně. Stejně tak obsluhu JLV a vůbec personál.
Teď ještě pár fotografií, zítra pak srovnání s první třídou vnitrostátní dopravy v režii ZSSK.
PS máslofaktor není, jelikož se máslo nepodávalo
Většině čtenářů je zřejmě produkt Pendolina dobře znám, nicméně jelikož na mezinárodní rotace na východ federace byl nasazen až po ukončení mého pravidelného cestování na téže rotaci, mám možnost vyzkoušet ho takřka na vlastní p***l až dnes. Vlak Supercity Pendolino Košičan má totiž (při absenci těch několika nočních vlaků které si pamatuju s příjezdem ještě před šestou) ideální timing k tomu, abych se dokázal dostat do Prahy k odletu v osm a mohl předtím tak akorát fajn dospat.
Co k hard produktu, jsem lehounce zklamán z legspaceu a po téměř šesti hodinách mě už celkem začíná řečená p***l bolet, nicméně pořád to lze hodnotit celkem dobře.
Vyzvednout musím zejména IFE řešení s celkem rychlým internetem jak na Slovensku tak v Česku, byť nabídka filmů pokulhává.
K večeři jsem zvolil kuřecí v omáčce s knedlíkem a jako desert palačinku, obojí musím hodnotit velice pozitivně. Stejně tak obsluhu JLV a vůbec personál.
Teď ještě pár fotografií, zítra pak srovnání s první třídou vnitrostátní dopravy v režii ZSSK.
PS máslofaktor není, jelikož se máslo nepodávalo
-
- Cestující First Class
- Příspěvky: 596
- Registrován: 21. 07. 2009, 18:25
- Oblíbené typy letadel: Jak to má alespoň jednu uličku, tak letím...
- Pohlaví: muž
- Stav: Offline
Re: Vlakové vlákno
Load faktor asi dost mizernej, dle nízkého počtu nohou na zemi
-
- Kapitán
- Příspěvky: 3160
- Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
- Bydliště: HAG
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Vlakové vlákno
loadfaktor OK, tu foto jsem fotil par vterim po usazeni ve vychozi stanici