Ten vlak nejvyšší kvality v Indonésii vypadá děsivě.
Zapomněl jsem zmínit, že v únoru za cca - 10°C ráno jsem jel poprvé vlakem od Student Agency do Prahy na ministerstvo a záměrně jsem si vybral tichý vůz - ticho tam sice tedy bylo, ale obsluha a nabídka redukovaná, káva jen odporná filtrovaná (espresso i cappuccino z pákového kávovaru prý mají pořád ve standardních vozech), stevardka plný vagon nestíhala a nebyla moc usměvavá a hlavně na jedné straně nefungovaly toalety a cca 50 lidí úplně zbytečně chodilo a otvíralo dveře, kterými strašně, ale opravdu strašně foukala dovnitř zima (venkovní dveře od vozu moc netěsnily). Žádné hlášení, žádné zčervenání nápisu toalety, aby tam lidé zbytečně nechodili. Většina lidí na sobě měla svetry i bundy a já se zabalil do kabátu i šály a i tak to bylo o zdraví. Když jsem to srovnával s 2. třídou v railjetu nebo i slušném EC/IC... Jel jsem zatím se žlutým vlakem jen jednou, v roce 2012, kratičký úsek z Ostravy-Spolková do další stanice.
Ad Ukrajina: pomalu plánuji letošní vlakové toulky (zatím mám rezervované 2 noci v Chebu s tím, že bych konečně mohl projet ty severní a západní Čechy, určitě se podíval na festival do Varů (a do Mariánek a Františkových lázní) a možná i na výlet do Bayreuthu, ale díval jsem se, že i Slovenské dráhy mají příjemnou týdenní jízdenku za 39 EUR (
http://www.slovakrail.sk/sk/ceny-zlavy- ... -2017.html) - blbé ale je, že ji nemají k prodeji na svém e-shopu, ČD to asi na prodejnách mít nebudou(?), takže nezbývá případně než koupit až v Bratislavě (v Kútech to asi není, že?).
Říkal jsem si, že bych si odskočil do Užhorodu (čerstvý pas a když nám nejen pro Ryan zrušili ta víza pro Ukrajince) na výlet z Košic, ale vlak tam nejede (resp. IDOS ukazuje 5 h 42 min. se 3 přestupy z Košic) a busy jedou těch 38 km z Michalovců 3 h 45 min. (LEO Express, jediný slušný spoj 6.30 - 10.15 a po 18 h. tentýž den zpět) a FlixBus o něco méně, EuroBus a CK Eurotour okolo 2 hod. To je asi normální a odpovídá tamní infrastruktuře, že anebo je na vinně i strašně dlouhá (bývalá) celní procedura na ukrajinsko-slovenských hranicích? Když vidím ty jízdní doby do Lvova nebo Kijeva, chápu proč tam začíná Ryan létat. Jediný rozumný "příhraniční vlak" je třeba z Košic do Miškolce či Debrecenu. Když jsem koketoval o jednodenním výletu z východu Slovenska do Satu Mare v Rumunsku (tak 180 km vzdušnou čarou z Košic), vyhodilo mi to vlakem 11 hod. 34 min. - 15 hod. 39 min. a 4 přestupy. A přesuny v rámci Interrailu pro Balkán se mi jevily jako velmi pomalé - vzpomínám, že jsme jeli přes Rumunsko v r. 1987 na Zlaté písky krokem.