Vlakové vlákno

Odpovědět
prodejce
Prodejce
Prodejce
Příspěvky: 4294
Registrován: 14. 12. 2004, 11:51
Bydliště: na vejminku
Stav: Offline

Vlakové vlákno

Příspěvek od prodejce »

Možná se vám to kdysi stalo také. Kráčíte za kuropění lesem v modré spartakiádní teplákové soupravě, na nohou máte katastrofálně velké holinky, v ruce košíček a v košíčku nožíček s ulomenou špičkou. Na patro se pomalu vkrádá žízeň, ale s tím se nedá nic dělat, protože brát s sebou na houby skleněnou lahev sodovky je poněkud nepraktické a PET lahve zatím ještě nikdo nevymyslel.

Les podmanivě voní, ovšem hub pomálu. Samá holubinka. I když mám holiny až skoro do rozkroku, je mi to málo platné. Stejně jsem po prsa urousán od lesní trávy. A občas se stane, že obří holinka zůstane trčet v podmáčeném mechu, ale noha samotná kráčí dál. Hlasité nadávky spolehlivě odhánějí veškerou lesní zvěř, zejména tolik obávanou bachyni s mladýma.

Potom les zničehož nic končí a předemnou se objeví ... proboha .. koleje! Geometricky dokonalý oblouk z oceli natažený napříč divočinou. Kde se to tu vzalo? Zatáčka z obou stran končí i začíná v hlubokém lese a já si mohu jen domýšlet, odkud a kam tato trať vede. Lesklý povrch kolejnic přitom napovídá, že tudy nějaký vlak doopravdy jezdí. Vždyť přeci koleje, které se nepoužívají, by byly na povrchu zrezlé. Vůně lesa ustupuje do pozadí. Dřevěné pražce mořené v dehtovém oleji vydávají onen podmanivý železniční odér.

Košíček pohodím u náspu a jdu si na tu kolej sáhnout. Vždyť takovou příležitost zase budu mít až příští prázdniny! Sáhnout si na koleje to je extatické vytržení zprostřed českého lesa. Rukou na kolejnici se bezprostředně dotýkám nekonečných dálek. Vždyť koleje, to je jedna nepřetržitá ocelová stuha natažená kolem zeměkoule. Jsou tisíce nádraží, miliony výhybek, ale koleje odtamtud vždycky vedou ještě někam dál, za ještě další a další zatáčku.. až na konec světa. Kdyby mi zde, uprostřed lesů zastavil vlak, mohl bych se přímo odtud, v holinkách a v teplákové soupravě, dostat kamkoliv. Kamkoliv bych chtěl. Za tři hodiny třeba do Prahy, za tři dny do Moskvy a za tři týdny klidně až do Vladivostoku. Tam všude vedou koleje. Jen kdybych měl občanku a víc peněz. Pak by to šlo.


***

Říká se, že železniční doprava je záležitotí zejména starých, plešatých a tlustých dědků. A to jak na straně provozovatelů, tak i cestujících. Pokud je to pravda, jsem právě v tom nejlepším stavu a věku pro ježdění vlakem. Občanku už mám, peníze na lístky také a hlavně - chuť stále jako za mlada.

A jelikož na disku C:\ mi již delší dobu bobtná složka se železniční tématikou, ve které je k dnešnímu dni přesně 1765 souborů, nemohu se již déle přemáhat a na fóru airways.cz zakládám Vlakové vlákno. A pokud byste se ptali, proč tak neučiním na některém z českých kolejnatých webů, tak právě proto, že oni tam žádné vlákno o létání nemají. Rasisti!
Naposledy upravil(a) prodejce dne 25. 05. 2015, 22:49, celkem upraveno 4 x.


prodejce
Prodejce
Prodejce
Příspěvky: 4294
Registrován: 14. 12. 2004, 11:51
Bydliště: na vejminku
Stav: Offline

Re: Vlakové vlákno

Příspěvek od prodejce »

Jarek Nohavica píše:Ať mě moje nohy nesly kam mě nesly
ptáci na obloze jenom jednu cestu kreslí
Ostravo, srdce rudé,
zpečetěný osude.


Na ostře sledované trase Ostrava-Praha-Ostrava existuje jeden veřejnosti prakticky neznámý produkt: 1. třída pendolína. Jedná se o produkt lehce dekadentní a to zejména z toho důvodu, že se jedná pouze o tzv. soft produkt. Sedačky jsou tam totiž stejné jako v 2. třídě. Přesto jistá sorta cestujících jezdí touto "první třídou" a to z určitého důvodu. Tento důvod demonstruji na screenshotech níže:

Screenshot č.1 - obsazenost Pendolina z Ovy do Prahy v neděli večer ve 2. třídě:

2trida.jpg

Screenshot č.2 - a pokud srolujeme o kousek níže, uvidíme obsazenost v 1. třídě:

1trida.jpg

Je tedy na výběr buď narvaná dvojka, anebo rozvalování se přes 4 sedadla za cenu jízdenky 1. třídy + místenka za 100 až 150 Kč. Plešatí dědci volí bez výjimky variantu poloprázdného vagonu.

Mým "zpečetěným osudem" je hlavní nádraží v Ostravě. Prý na Svinově je to hezčí, někdy tam zkusím vystoupit. Antré po eskalátoru na hlavním ještě designově ujde:

1.jpg
2.jpg
4.jpg

.. reklamní cedule jsou již roky stále na svém místě (personův objev Vaříme Nescafé ostatně také) :

3.jpg

No a potom už na nás dýchnou těžké sedmdesátky. Od natáčení filmů Parta hic a Město nic neví se tu nezměnil jediný detail, snad ani jedna zářivka. Vše je dokonale původní:

7.jpg
8.jpg

Duha nad Ostravou:

9.jpg
10.jpg

No ale už to jede:

11.jpg
12.jpg


První třída je definována označením:

13.jpg

A červenými sedadly:

14.jpg
15.jpg
16.jpg
Naposledy upravil(a) prodejce dne 25. 05. 2015, 02:33, celkem upraveno 7 x.

prodejce
Prodejce
Prodejce
Příspěvky: 4294
Registrován: 14. 12. 2004, 11:51
Bydliště: na vejminku
Stav: Offline

Re: Vlakové vlákno

Příspěvek od prodejce »

Rychle se usadit, připojit..

20.jpg

.. a už začíná servis.

Jako vždy ve vlacích vyšší kvality ČD obdrží zákazník 1. třídy neperlivou vodu a noviny (ty jsem nebral). V pendolinu (a v business class ČD railjetů) pak navíc ještě welcome drink ve formě 1dcl Bohemia Sektu v plastové flétně na jedno použití:

22.jpg

Na výběr je verze Demi Sec a nealko. Měl jsem obojí, a věřte mi, že jestli si myslíte, že nic horšího než demíčko Bohemka už neexistuje, tak nealko verze je ještě horší. :crazy:

A bohužel, všude žijí lidé a dávají o sobě vědět. I v prvních třídách. Já mám sice celou čtyřsedačku pro sebe, ale přes uličku sedí na dvojce pán, který se v typologii zákazníků odborně nazývá Strašně Důležitý Čur*k - zkratka SDČ. Někdy se též můžete setkat se zkratkou SDČČ, přičemž to prostřední vložené "Č" znamená "Český". Tento dnešní exemplář sice rovněž sebral všechnu moudrost světa a peníze má, ale zprávy na internetu dosud neobjevil. Když já si neberu noviny žádné, tak to on si je bere všechny. A spolu s těmi novinami, které si již přinesl s sebou do vlaku v podpaží, má na stolku celou malou knihovničku.

Teď si sundal prošívanou péřovu bundu, pohodil jí na protější sedačku a konečně se může v klidu rozvalit, vychutnávajíc si Bohemia Sekt s malíčkem rokokově vytrčeným do prostoru. A samozřejmě teď bude telefonovat! Lidi jako on se prostě musí osírat s mobilem, bez toho by nebyli důležití, a hlavně by nebyli tak šíleně byzy! Žádný "byznys" se ovšem tentokrát nekoná. Ani nákup, ani prodej. Žádné nemovitosti, investice, doonce ani "trh". Hovor se točí kolem obsahu ledničky a z čehože by se dala "udělat na zejtra nějaká pomazánka". Chleba že už si koupí sám. Hovor je to zbytečně dlouhý a jeho tón a obsah poněkud koliduje s faktem, že pán má na nohách tenisky nejméně za tři tisíce.

Teď už ovšem vlakuška veze další "soft servis" v ceně místeky první třídy. Po welcome drinku je nabízen i jeden teplý nápoj. A to buďto:

1) káva
2) čaj
3) a teď padněte na kolena: HORKÁ ČOKOLÁDA :wtf:

Čaj je no-name a káva není Starbucs. To, co se dává zdarma nejsou položky z placeného minibaru. O kávě a o čaji to tvrdit mohu s jistotu, horkou čokoládu jsem v pendolínu nikdy neměl.

Ale SDČ si jí s mlsným úsměvem objednává.

K teplému nápoji je dále zdarma nabízeno též občerstvení v pevném skupenství. A to buďto:

1) sendvič
2) bílý jogurt s musli
3) ovocný salát

Na výběr je vždy ze dvou možností a položky rotují. Obrazem si dnes ukážeme sendvič "SC Pendolino s kuřecím masem":

30.jpg

.. který má toto složení:

31.jpg

Ty ostatní položky zde ukážu později.

SDČ již vypil do dna jak Bohemku, tak i všechnu horkou čokoládu a teď se mu nutně udělalo z toho ze všeho horko. A budeme se opět svlékat. Všichni ve vagonu jsme svědky scény chovanec ústavu si svléká svetr bez pomoci ošetřovatele. Tomuto procesu přitom vůbec nesvědčí výhybky. Podlaha za jízdy nečekaně ujíždí do stran a svlékání svetru se tím poněkud komplikuje. Jak se dalo čekat, pán si na první pokus nepřetáhne přes hlavu jenom ten svetr, ale zároveň i vše co má pod ním. A já tak mám výhled nejen na holá záda, ale i na prdelní jamku, která čouhá z padajících - značkových - kalhot. A jak přejíždíme přes ty výhybky, SDČ se svetrem nataženým přes hlavu vlaje v uličce a jeho prdelní jamka se tu a tam opírá o můj stolek. FUJ.

Už bych chtěl významně zakašlat, jakože to snad stačí, když tu uvidím něco, co bych vidět neměl. Ta osoba má pod svetrem zelené tričko a pod tím tričkem .... NÁTĚLNÍK !!! =))

Skoro mě přešla chuť objednat si večeři, ale když už člověk chce jezdit vlakem, podobným výjevům se prostě nikdy dokonale nevyhne.

A je čas k tomu jídlu :-bd

Papání od JLV se v Pendolinu objednává přes palubní portál a je servírováno na místo cestujícího. Bohužel přes portál nelze spolu s jídlem objednat žádné nápoje - s výjimkou Bohemia sektu Tato služba jinak funguje překvapivě spolehlivě a dokonce když si objednáte polévku a hlavní, jsou vám tyto položky servírovány po sobě a nikoliv najednou. I to považuji za ocenitelný úspěch.

A co jiného můžete ode mě můžete hned na začátku čekat, než tradiční gulášovou polévku:

33.jpg

Její cena je stále stejně příznivá, jen se bohužel v čase jaksi stále zmenšuje. Musí to být opravdu skvělý vejvar, nakoupit 1000 nových misek na polévku, jen aby se do nich mohlo té polévky za stejnou cenu dávat o půl sběračky méně...

Jako druhý chod kuřecí řízek (2ks) s bramborovým salátem:

34.jpg

Je to vlaková klasika a bramborový salát od JLV je o něco málo lepší, než ten kupovaný. A ve vlaku dostanete k jídlu i sůl, pepř a hlavně párátko. U některých aerolinek, nebudu jmenovat, už párátko nedostanete ani v business třídě.

35.jpg

32.jpg

No a po večeři už nezbývá než koukat z okna a kochat se vlakovou romantikou:

36.jpg

.. a to by snad na úvod stačilo. Do pendolína se v tomto vlákně samozřejmě ještě vrátíme.

37.jpg
Naposledy upravil(a) prodejce dne 25. 05. 2015, 23:02, celkem upraveno 3 x.

persona
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2130
Registrován: 24. 05. 2008, 12:26
Bydliště: BRQ
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Vlakové vlákno

Příspěvek od persona »

Děkuji za založení tohoto vlákna. Přišlo jako na zavolanou, protože i letos bude k dispozici za 1190 Kč pro kohokoli (resp. pro zvýhodněné dvě skupiny za 990 Kč) Jízdenka na léto (http://www.cd.cz/vnitrostatni-cestovani ... vy/-24051/) a téměř učitě se tedy opět vydám na gastro-designovou cestu - letos s důrazem na střední, východní a severní Čechy (Najdu odvahu na "Šluknov ve stylu Dháky" nebo "Most á la Essen"? :-)). A určitě bych zajel na otočku do stanice Mošnov, Ostrava Airport. Ale asi už naposled - jednak budu mít republiku projetou a jednak Tábor není Treviso. Pro letošní putování bych ale vytvořil samostatné off-topic vlákno - třeba se bude v inovované soutěži o trip-report roku soutěžit i v jedné mimotematické kategorii.

Velmi bolestně nesu ten propad z vysoce integrované a nesmírně intenzivní dopravy, jak jsem ji zatím zažil v Londýně, Paříži či Miláně. Prostě ty poetické okamžiky, kdy na lince A pařížského RER najíždí další souprava vzápětí poté, co odrazí "od můstku" ta předchozí, svist spárované soupravy dvoupatrových vozů, které vjíždí vysokou rychlostí na nástupiště takového Nation, Auber nebo Châtelet - Les Halles, nemluvě o srkání ranního latte na nástupišti Clapham Junction ve špičce, kdy každých cca 15 vteřin vjíždí nebo startuje nějaký vlak. A co velebnost a sakrální aspekt Milano-Centrale, kde se zrak cestujícího dotýká stropu a obřích flyerů Dolce and Gabbana v nebeských výšinách... věděli to ostatně už impresionisti:

Nádraží Saint-Lazare (Claude Monet - jedna z variant)
Nádraží Saint-Lazare (Claude Monet - jedna z variant)


Konec poetické chvilky - zpátky na zem: poměrně často vídám babičku či dědečka s vnoučkem, jak na nádraží Brno-Lesná čekají, aby se pokochali projíždějícím osobním vlakem v rámci krajského integrovaného systému - a persona jim pochopitelně občas poradí, kam by měli jet, aby jejich train-spotting dostal patřičné grády :-)

Nádraží Brno-Lesná ve špičce
Nádraží Brno-Lesná ve špičce


Co se týká českého Pendolina, koupil jsem si jen asi 4x tzv. akviziční slevu (30 Kč) na úseky Pardubice-Praha a Olomouc-Ostrava (do 2. třídy) ale produkt mě moc nezaujal - ve všední dny odpoledne a hlavně v pátek, zdá se mi, fungují vlaky SC Pendolino (2. třída) jako spoje pro lidi, co se vracejí do Pardubic z práce v Praze. Rád bych ale zkusil v rámci doplatku do 1. třídy (bude-li tento k mání) kabinu Railjetu.

Svinov prošel před asi 10 lety kompletní rekonstrukcí - situace, kdy se procházelo přes koleje před lokomotivou připravenou k odjezdu, patří do 80. a poloviny 90. let. Sám si vzpomínám, jak jsem jako dítě dokázal na přestupu z Opavy donekonečna sledovat seřazování nákladních vagonů, které pomalinku sjížděly z malého kopečku.

Říkal jsem si, že kdyby v těch soupravách, které mají profi pákový kávovar, najali jako brigádníka schopného a vyškoleného baristu a dokázali nabídnout slušnou směs za 25 Kč (espresso) včetně patřičné prezentace při průchodu uličkou (vůně atd.), mohli by na tom vydělávat. Otázka ovšem je jak to je ve vlakové kuchyni s vodou. To může být velmi omezující faktor. Ale je to škoda.

A škoda těch kolejnic a souprav (TT i HO), které jsem jako dítě zničil ježděním po koberci místo po kolejích. Je to koníček pro starší děti.

Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5901
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Stav: Offline

Re: Vlakové vlákno

Příspěvek od Globik »

Kromě doplatku do 1st RJ si kup i místenku do businessu. Mezi jedničkou a dvojkou je relativně minimální rozdíl v komfortu, ale mezi jedničkou a businessem je zásadní.


persona
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2130
Registrován: 24. 05. 2008, 12:26
Bydliště: BRQ
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Vlakové vlákno

Příspěvek od persona »

První si to raději dvakrát prohlédnu a srovnám úroveň klimatizace. Business v EC vypravovaném Rakušáky byl ještě o stupeň mrazivější než 1. třída. Jsem extrémně háklivý na průvan (ve středu mě skolil navzdory opatrnosti potřetí v životě houser) a tuzemské vlaky jsou oproti dálkovým letadlům bez dek.

Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5901
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Stav: Offline

Re: Vlakové vlákno

Příspěvek od Globik »

persona píše:První si to raději dvakrát prohlédnu a srovnám úroveň klimatizace. Business v EC vypravovaném Rakušáky byl ještě o stupeň mrazivější než 1. třída.

To máš pravdu.

prodejce
Prodejce
Prodejce
Příspěvky: 4294
Registrován: 14. 12. 2004, 11:51
Bydliště: na vejminku
Stav: Offline

Re: Vlakové vlákno

Příspěvek od prodejce »

persona píše:Co se týká českého Pendolina... produkt mě moc nezaujal

Mně se naopak Pendolino líbí velice, i ve srovnání s railjetem. Jak co do jízdního komfortu (hluky/zvuky) tak i co do pohodlnosti sezení. Služby poskytované na palubě jsou samozřejmě velmi "české", ale to je tak nějak normální. Takové služby jsou tu beztak všude, tak proč by zrovna na Pendolinu měly být jiné..

Možná jedna příhoda za všechny: v letním období dostal personál bistrovozu nakázáno distribuovat NAVÍC k běžnému servisu ještě zmrzlinu nejmenované značky. A tak se odrecitovalo z papíru nařízené hlášení o prodeji zmrzliny té a té značky, načež všechny děti napříč pendolinem okamžitě atakovaly své rodiče. A potom se personál JLV organizačně i lidsky z tohoto veleúkolu rozložil. Asi po dvaceti minutách od hlášení jsem zaregistroval stevardku, jak běží - ano doslova běží uličkou - a přitom drží v ruce hnědý tác na roznášení piva a na tom tácu roztékající se nanuky. A v obličeji výraz, jako kdyby zrovna někdo dostal infarkt a paní stevardka běžela pro defibrilátor. Zhruba po třiceti vteřinách ta stejná osoba, nikoliv s defibrilátorem, ale opět se stejnými nanuky na tácu, utíkala vagonem v opačném směru. Holčička ode mne přes uličku se avizované zmrzliny nikdy nedočkala... i když maminka poslušně žmoulala v ruce připravených třicet korun. Nevím co se stalo, třeba skutečně někdo dostal infarkt, nicméně obsluha prostě nebyla s to roznést balenou zmrzlinu á 30 Kč. Tuto akci jsem zažil jen jednou, pak to asi hned zrušili.

persona píše:Říkal jsem si, že kdyby v těch soupravách, které mají profi pákový kávovar, najali jako brigádníka schopného a vyškoleného baristu a dokázali nabídnout slušnou směs za 25 Kč (espresso) včetně patřičné prezentace při průchodu uličkou (vůně atd.), mohli by na tom vydělávat.


.. a tohle už tedy zní jako z říše snů :D

prodejce
Prodejce
Prodejce
Příspěvky: 4294
Registrován: 14. 12. 2004, 11:51
Bydliště: na vejminku
Stav: Offline

Re: Vlakové vlákno

Příspěvek od prodejce »

A pokud byste tápali, kam pozvat holku na kapučíno a dvojku čeveného - aby to moc nestálo a bylo to takové romantické - tak samozřejmě do nádražky !! :)

napojak.jpg

HighFlyer
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4077
Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Vlakové vlákno

Příspěvek od HighFlyer »

persona píše:Rád bych ale zkusil v rámci doplatku do 1. třídy (bude-li tento k mání) kabinu Railjetu.

Ozkouseno, doporucuji.

Mas-li In-Kartu Ceskych drah, tak je 'upgrade' na dosah pomoci tzv. casoveho doplatku. Od 250Kc za tyden pres 790Kc za mesic po 4990 za rok:
https://m.cd.cz/vyhody-pro-cestujici/in ... mplid-860/

Uz jsem si to parkrat poridil na ten tyden (kdyz jsem vedel, ze projedu 2 a vice segmentu) a nelitoval jsem. V Railjetu je to o tridu kvalitnejsi nez v EC nasazovanem na uhersko-pruskou stezku, ktera nase uzemi protina od Breclavi po Decin. Pozor, casovy doplatek neplati pro business class v RailJetu, coz je neco jako polouzavrene kupe pro 2 pax. Plati puze do "normalni" 1. tridy.

persona
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2130
Registrován: 24. 05. 2008, 12:26
Bydliště: BRQ
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Vlakové vlákno

Příspěvek od persona »

prodejce: já vím, ale podvědomě člověk srovnává a italské Pendolino je opravdu jiné než to české. Ad espresso: asi mám opravdu jiné standardy ohledně kávy :-) Ale jak mi loni říkali v prodejně SA v České Třebové (a mají to i na webu), i v základní jízdence RegioJetu - na delší trase(?) - je espresso, cappuccino, lungo nebo latte macchiato zdarma (Illy) - a údajně z pákové profi mašiny.

HighFlyer: jo jo, týdenní doplatek dobře znám - již minulé léto jsem to využil. Z podrobných podmínek jen jasně nevyplývá zda půjde uplatnit i letos, ale hádám že snad ano. Ještě si to ověřím.

Night fly
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3038
Registrován: 13. 05. 2005, 09:25
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Vlakové vlákno

Příspěvek od Night fly »

Predminuly tyden jsem poprve vyzkousel RJ na relaci Pha-Viden, a byl jsem - zvykly z Pendolina - ponekud rozcarovan:

-sedadla nemaji operky na nohy, clovek sedici do ulicky si je nema kam oprit
-ceske (modre) RJ nemaji wifi, musel jsem to resit krkolomne "mobilnim hotspotem"
-kafe bylo takove, no, kelimkove...
-mezi Brnem a Vidni to funguje jako delnicky spoj
-nekteri cestujici stale jeste nepochopili princip fungovani ticheho oddilu, prip.oddilu pro rodice s detmi

Pozitivem byla doprava z centra do centra za 4 hodiny a ode dveri ke dverim za necelych 5, to cele za cenu asi 1.200,-Kc tam i zpet. OS si za 24-hodinovou otocku (pa/so) rekl o jakousi astronomickou peticifernou sumu.

Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5901
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Stav: Offline

Re: Vlakové vlákno

Příspěvek od Globik »

Night fly píše:Predminuly tyden jsem poprve vyzkousel RJ na relaci Pha-Viden, a byl jsem - zvykly z Pendolina - ponekud rozcarovan

persona promine, ale nechápu, jak může mít někdo něco proti Pendolinu :)
Hlavně sedadla 2+1 oproti 2+2 v Railjetu je podle mě to hlavní, proč se jedná o třídu lepší produkt.

Night fly píše:-nekteri cestujici stale jeste nepochopili princip fungovani ticheho oddilu

Nikdo je k tomu nevychovává. Pokud na to průvodčí neukázněné neupozorní, mnoho z nich ani neví, že jsou v tichém voze a co to znamená. Zde zřejmě selhává management a průvodčí by měli vychovat znalí a nároční cestující a vyžadovat, aby ty lidi na to upozornili nebo je z toho tichého vozu vyhodili.

persona
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2130
Registrován: 24. 05. 2008, 12:26
Bydliště: BRQ
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Vlakové vlákno

Příspěvek od persona »

Globik: pokud hodnotíme čistě pohodlí (prostor na nohy), pak asi nelze mnoho namítat a v tomto ohledu je i druhá třída možná lepší než dvojka v německém ICE (ale to už je pár let zpátky, nejsem si jistý, vím jen, že to bylo znatelně pohodlnější než TGV, italské Pendolino je oproti tomu v economy hodně "kompaktní"), ale pamatuji si, jaké problémy a změny provázely zavedení vlaku SuperCity do provozu (detailně třeba na Želpage) - prostě hezky po česku - všechny ty šarády, chaotické marketingové akce, absurdní cenová politika a obsazenost souprav - i dnes často vozí vzduch - jo, vadí mi dost nevyrovnaná klimatizace, a hlučná, ve 2. třídě SC). A když hodnotím celkově, pořád je tu italské Pendolino, které dosáhne 300 km/h (ano, vím, že české maximum je díky infrastruktuře 160 km/h a jsou úseky (mezi Brnem-Břeclaví, Břeclaví, Otrokovicemi, Hranicemi na Moravě-Ostravou nebo Pardubice-Kolín), kde jsem to "zažil" :-)

A to chování pasažérů v rámci Pendolina už tu bylo zmíněno. Někdy je to fakt na zabití. Musím říct, že osobně mě více oslovila 1. třída v renovovaných/nových(?) vagonech EC/Ex, které jsou vypravovány z Prahy na Žilinu, případně 1. třída v Elefantech (Opava východ-Svinov) nebo 1. třída Regio Panter (ano, to jsou regionální, příměstské spoje).

Robert
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1394
Registrován: 21. 10. 2003, 19:55
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Re: Vlakové vlákno

Příspěvek od Robert »

persona píše:A když hodnotím celkově, pořád je tu italské Pendolino, které dosáhne 300 km/h (ano, vím, že české maximum je díky infrastruktuře 160 km/h a jsou úseky (mezi Brnem-Břeclaví, Břeclaví, Otrokovicemi, Hranicemi na Moravě-Ostravou nebo Pardubice-Kolín), kde jsem to "zažil" :-)


300 km/hod - to bude asi něco jiného než Pendolino, to má myslím max. rychlost 250 km/hod.


Odpovědět