Vlakové vlákno

Fabo
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2476
Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
Bydliště: HAG
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Re: Vlakové vlákno

Příspěvekod Fabo » 26. 11. 2015, 12:15

Fabo píše:S Regiojetem jsem (zatim) premiovou sluzbu nezkusil, ale druha trida zcela urcite predci druhou tridu Leo Express, jinak jde o klasicky lepsi hard product, t.j. rekonstrukci klasickych kupatek, ve vysledku 3+3 jako na vetsine lepsich spoju CD a ZSSK. Prvni tridu bych chtel zkusit zas letos, nebo cestou do BTS. Co bych ale u RJ urcite ocenil, je klasicky jidelni vuz.


Tak, Praha sice letos dle vseho nebude, ale vyskytla se cesta do Bratislavy.

Zdravim vas tedy s pomoci otresne spatne wifi a neotresne nespatneho mobilniho signalu z paluby vlaku IC402 spol. Regiojet.
Prozatimni postrehy z C - nebo dle Jancurova nazvoslovi spis Y+

Sedacka je o neco horsi nez u LE, ale neni spatna. Prostoru dostatek, byt pro praci na NB je stolecek u sedadel za sebou kapku nevhodny, ne ovsem moc, lze to prezit. Lepsi je to u sedadel proti sobe, tam je zas riziko pokud chteji stolecek pouzit oba dva protisedici. S tim, ze tam nejaci budou je, rekl bych, potreba pocitat, ostatne kdyz jsem dnes rano chtel zmenit misto, bylo uz ve vlaku az na F(C) plno. Kabina je sice zatim poloprazdna, ale jeste vlak neni ani v Spisske Nove Vsi, pocitam, ze se to jeste naplni.

Ohledne servisu se vyjadrim po prijezdu, prozatim mohu s ohledem na nabidku jen zopakovat svou litost nad tim, ze na trase nenasazuje Jancura jidelni vuz, absentuje tedy na rozdil od ZSSK (a LE na relaci Kosice - Zilina - Praha) nabidka teplych jidel. Na druhou stranu, i v C (14 eur) je cesta levnejsi nez ve druhe tride ZSSK (15.40), takze to lze prominout. Pro porovnani, prvni trida ZSSK je cenove srovnatelna s F u RJ, kolem 23-24, 1+ pak stoji jeste asi o deset eur vice. Tak jako tak, porad jsou ty ceny o hodne levnejsi nez pred par lety, kdy jsem se vracel vlakem IC (nebo snad jen R?) do Kosic za 16, a to jako student(!). Z toho titulu se kapku obavam situace po odchodu RJ z trhu, jak nedavno avizoval. Jestli se ZSSK vrati k puvodni cenotvorbe, a Fico dotahne do konce svou akci socialniho leteckeho spojeni, treba se i dockame toho, ze to bude levnejsi letecky...


jencik
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 537
Registrován: 23. 03. 2014, 15:03
Bydliště: KSC,PRG
Status: Offline

Re: Vlakové vlákno

Příspěvekod jencik » 26. 11. 2015, 13:08

Tak to neviem kedy bolo pred par rokmi, ale v roku 2009 stalo IC 11,90e za studentsky listok u ZSSK v silne dni BA-KE resp slabsie stali 9,90e ako rychlik.

Tupolev134
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 54
Registrován: 19. 03. 2013, 17:19
Bydliště: Košice
Status: Offline

Re: Vlakové vlákno

Příspěvekod Tupolev134 » 26. 11. 2015, 13:29

Moja skúsenosť s Regiojetom: cestoval som ním toto leto z KE do BA a späť. Z Bratislavy som následne letel na mesiac do Talianska, ale o tom sa zmienim v ďalšom reporte. Späť k téme- cestoval som ekonomickou triedou v kupé pre 6 ľudí. Odchod bol načas :D , vlak plný, na príchode sme meškali asi 20 minút. To kvôli rekonštrukcií tratí na západnom Slovensku. Kupé má v tejto triede nastavovateľnú opierku a dá sa dokonca posúvať sedák vpred pre viac relaxačnú polohu.
Kontrola cestovných lístkov nebola žiadna 8) a to ani pri ceste späť. Steward v našom vozni kmital hore dole celých 5 hodín. Servis na palube je perlivá voda 3 dcl a káva alebo čaj+ noviny. Trochu zamrzí, lebo káva a čaj sa podáva len pre cestujúcich z východzej stanice- v tomto prípade Košice.
Nákup lístka jednoduchšie ako na webe ZSSK. A to nehovorím o možnosti storna, ktorú som niekoľkokrát využil. Peniaze v plnej sume vrátené :thumbup: .

jencik
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 537
Registrován: 23. 03. 2014, 15:03
Bydliště: KSC,PRG
Status: Offline

Re: Vlakové vlákno

Příspěvekod jencik » 26. 11. 2015, 14:29

Suhlas s lepsim manazmentom listkov u LE a RJ. V case spiciek vacsinou nerad cestujem RJ, byva dost napchaty, uprednostnujem LE alebo SC, pripadne este Astra sa da, ale mavaju dost casto problemy s WC kedze dost prdia na udrzbu, to maju u CD a LE lepsie vyriesene. Na dlhsiu trasu uprednostnujem vecerne cestovanie, tam sa dost casto oplati kupit radsej lehatko/lozko ako hard product LE ci RJ.

Fabo
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2476
Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
Bydliště: HAG
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Re: Vlakové vlákno

Příspěvekod Fabo » 26. 11. 2015, 15:52

S Pindom sme sa krizovali niekde pod Tatrami, najprv ma to prekvapilo, potom som si spomenul, ze uz ho posielaju aj k nam. Nazivo som ho ale este na ZSR kolajach nevidel...

Este tak zaviest nieco podobne na relacii KSC-BTS a stiahnut ju pod 4 hodiny aspon, ked uz nie pod 3. Ale to by som vela chcel.


jencik
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 537
Registrován: 23. 03. 2014, 15:03
Bydliště: KSC,PRG
Status: Offline

Re: Vlakové vlákno

Příspěvekod jencik » 26. 11. 2015, 21:41

Bohuzial, musela by byt vola komplet vykopat nove tunely pod Strecnom, takisto optimalizacia trate od Popradu do Kosic, tu sa najviac straca, lebo rychlost je len od 80-100km/h

Fabo
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2476
Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
Bydliště: HAG
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Re: Vlakové vlákno

Příspěvekod Fabo » 27. 11. 2015, 23:20

Tak Strecno je kratky usek, to by sa dalo prezit aj s nejakou nizsou rychlostou, docasne :D Pre zaciatok by stacilo zvysit rychlost na povazi na nieco rozumne, povedzme 220, no a vyriesit useky pod Tatrami a potom ten na KSC...

jencik
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 537
Registrován: 23. 03. 2014, 15:03
Bydliště: KSC,PRG
Status: Offline

Re: Vlakové vlákno

Příspěvekod jencik » 28. 11. 2015, 00:24

Na Povazi by sa 200 dalo, bohuzial ZSR pouzili zabezpecovacku, ktora znizuje priepustnost trate, navyse viacere stanice dost okliestili, takze naklady by mohli dost zavadziat. Pokial nebudu masiny s ETCS lvl 2 na vacsine masin, tak nebude 200 urcite, ale zase ta uspora 160 vs 200 je nejakych 12 minut, to nie je zase tak vela, prave Zilina-Vrutky je dost komplikovany usek a tam by to chcelo prave prelozit tu trat, lebo na mostoch 40, v tuneloch stahovacky.

Robert
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1224
Registrován: 21. 10. 2003, 19:55
Bydliště: Praha
Status: Offline

Re: Vlakové vlákno

Příspěvekod Robert » 30. 11. 2015, 09:45

Zaujal mě ruský proudový vlak ze 70. let. Nevím, kam to přidat, tak dávám do vlakového vlákna:

http://www.autoforum.cz/fascinace/svl-b ... roce-1971/
http://englishrussia.com/2007/08/23/sov ... e-history/

prodejce
Prodejce
Prodejce
Příspěvky: 4077
Registrován: 14. 12. 2004, 11:51
Bydliště: prodejna
Status: Offline

Re: Vlakové vlákno

Příspěvekod prodejce » 31. 12. 2015, 11:50

Silvestr je tady! Ať jste pod parou jak rychlík Kysak - Košice! Horem pádem paříme!!

Šš šš hůůů!!! :YMPARTY:


Zoltan
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 579
Registrován: 21. 07. 2009, 18:25
Oblíbené typy letadel: Jak to má alespoň jednu uličku, tak letím...
Pohlaví: muž
Status: Offline

Re: Vlakové vlákno

Příspěvekod Zoltan » 04. 01. 2016, 14:48

[quote="prodejce"]Silvestr je tady! Ať jste pod parou jak rychlík Kysak - Košice! Horem pádem paříme!!

Šš šš hůůů!!! :YMPARTY:

Chce se mi kakat a jet žlutým busem

persona
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2063
Registrován: 24. 05. 2008, 12:26
Bydliště: BRQ
Status: Offline

Re: Vlakové vlákno

Příspěvekod persona » 06. 01. 2016, 18:54

S velkou pravděpodobností teď budu jezdit v neděli večer směrem od Prahy railjetem Leoš Janáček - z dosavadních dvou cest jsou dojmy dobré: vlak skoro prázdný, průvodčí milí, v jídelním voze "happy hours" na českém území - cenově přijatelné. A viděl jsem tam mladého muže, který jakoby vypadl z oka Eriku Taberymu - zeptal jsem se a nebyl to on. Ale věděl, za koho jej mám:-)

prodejce
Prodejce
Prodejce
Příspěvky: 4077
Registrován: 14. 12. 2004, 11:51
Bydliště: prodejna
Status: Offline

Re: Vlakové vlákno

Příspěvekod prodejce » 06. 01. 2016, 19:20

Třeba to opravdu byl Erik Tabery, ale raději se vydává za dvojníka... :D

flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5189
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Status: Offline

Re: Vlakové vlákno

Příspěvekod flyingblue » 07. 01. 2016, 01:00

prodejce píše:Třeba to opravdu byl Erik Tabery, ale raději se vydává za dvojníka... :D


Erik Tabery se mozna skryva za nejakou mene kontroverzni identitu. Treba pornoherce nebo Jirinu Bohdalovou :-)

Fabo
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2476
Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
Bydliště: HAG
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Re: Vlakové vlákno

Příspěvekod Fabo » 29. 01. 2016, 12:37

Honza Sura napsal porovnani tri dopravcu na trase PRG-OSR.

http://ekonomika.idnes.cz/vysledek-velkeho-vlakoveho-testu-dls-/eko-doprava.aspx?c=A160128_165744_eko-doprava_suj

V podstate s nim musim souhlasit, konkretne Pendolinem jsem (zatim) nejel, ale jinak jsou me zkusenosti s LE (PRG-KSC) a RJ (KSC-PRG i KSC-BTS) podobne. Mozna bych na jeho miste vytknul mene nalozenych jidel u LE, ale treba se to na kratsi vnitrostatni relaci neprojevi.

A RJ na slovenskych linkach nove zaradil jidelni vozy, nabidkou a cenove rozumne, prilezitostne si udelam vylet a zkusim.

edit: zapomel jsem na link



Zpět na “Off-topic”


Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti